CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Παρουσίαση Βιβλίου / Το Χαμένο Ημερολόγιο της «Άλλης» του Μάνου Λαμπράκη

      22 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Παπαδόπουλος / Ανθρώπινες διαστάσεις συλλογικών εμπειριών

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Νίκος Χρονόπουλος

      13 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H Μαρίνα Σάττι ζωντανά στο VOX για μία εμφάνιση

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: ΓΚΡΕΜΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Workshop φωτογραφίας με την Γεωργία Πονηράκου στο Tag

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Επικοινωνία του Πολιτισμού / Masterclass 22 ωρών με τον Άρη Ασπρούλη στο ...

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • 1ο Πολυθεματικό Φεστιβάλ HUMAN CAST Inclusive Art Festival

      7 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Κατερίνα Κυρμιζή & Νίκος Γρηγοριάδης στο Μουσικό Κουτί

      17 Νοεμβρίου 2022
      0
    • ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΙ σε επιμέλεια Δημήτρη Τρίκα στο Δρομοκαΐτειο

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Η ξεχωριστή ερμηνεύτρια της νέας γενιάς, Μυρτώ Βασιλείου, επιστρέφει στο Faust!

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Ελένη Βιτάλη και Χρήστος Θηβαίος / Μια απρόβλεπτη συνάντηση στο Γυάλινο Μουσικό ...

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Κωνσταντίνα Ράικου

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer: Dear Violet / The roots of violets

      14 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Αγγελίτσα

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Όλια Ντακογιάννη

      9 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Γιάννης Ταυλάς

      30 Νοεμβρίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Featured PostsΒιβλιοθήκη
Home›Featured Posts›Το Δείπνο του Herman Koch από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο

Το Δείπνο του Herman Koch από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο

By Ελένη Κουνενή
12 Φεβρουαρίου 2019
604
0

 

Όλες οι ευτυχισμένες οικογένειες μοιάζουν μεταξύ τους. Η κάθε δυστυχισμένη οικογένεια είναι δυστυχισμένη με το δικό της τρόπο. Μ’ αυτή τη φράση ξεκινάει η Άννα Καρένινα του Τολστόι. Το πολύ – πολύ θα πρόσθετα ακόμα ότι οι δυστυχισμένες οικογένειες  -και μέσα σ΄αυτές τις οικογένειες πρωτίστως τα δυστυχισμένα παντρεμένα ζευγάρια – ποτέ δεν τα βγάζουν πέρα χωρίς θεατές. Όσο περισσότεροι, τόσο το καλύτερο.Η δυστυχία ψάχνει διαρκώς παρέα. Η δυστυχία δεν αντέχει τη σιωπή -ιδίως την άβολη σιωπή που απλώνεται όταν μένει μόνη της.

 

Η Λοράνς Κοσέ στο βιβλίο της Στο καλό μυθιστόρημα, υποστηρίζει ότι ένα καλό μυθιστόρημα είναι ”λίγο σαν τον όμορφο άνθρωπο”. Τι μας κάνει να τον θαυμάζουμε; Το φυσικό παρουσιαστικό του, το πνεύμα του, τα αισθήματα της καρδιάς του και κάτι άλλο, που μπορούμε να το πούμε ψυχή. Σώμα του μυθιστορήματος είναι το κείμενο, του δίνουν αξία η ομορφιά, η γοητεία, η μοναδικότητα του στιλ και ευρύτερα της φόρμας του. Πνεύμα του μυθιστορήματος είναι το θέμα του. Καρδιά του μυθιστορήματος είναι οι αξίες που μεταφέρει. Η ψυχή στο μυθιστόρημα είναι μια διάσταση που δύσκολα προσδιορίζεται, αλλά όταν υπάρχει, όλοι οι αναγνώστες το νιώθουν. Είναι η αίσθηση της αναγκαιότητας που σου προκαλεί.

 

Το βιβλίο του Herman Koch δημιουργεί στον αναγνώστη αυτή την αίσθηση της αναγκαιότητας η οποία γεννιέται από τις πρώτες σελίδες του κειμένου. Θέτει εξ αρχής ως  κέντρο αναζήτησης μέσα από  την ιστορία των ηρώων του το αγωνιώδες και θεμελιακό ζητούμενο του ανθρώπου: την κατάκτηση της ευτυχίας, τον περιορισμό όλων των παραγόντων που προκαλούν τη δυστυχία.

Την προσπάθεια διαφύλαξης του μικρόκοσμου των ηρώων του Koch έρχεται να απειλήσει και να ανατρέψει ένα αναπάντεχο γεγονός. Είναι όμως αναπάντεχο η έχει προετοιμαστεί επιμελώς από τις επιλογές, τον τρόπο ζωής, τις συμπεριφορές, την κοσμοθεωρία των προσώπων; Ο αφηγητής Πάουλ Λόμαν καθηγητής ιστορίας και η  σύζυγος του Κλερ συναντούν σ’ ένα ακριβό και εξεζητημένο εστιατόριο στο Αμστερνταμ τον Σερζ Λόμαν υποψήφιο πρωθυπουργό με τη γυναίκα του Μπαμπέτ. Ο Σερζ αξιοσέβαστο πρόσωπο της κοινωνίας εξασφαλίζει τραπέζι με μεγάλη ευκολία λόγω της δύναμης και του κύρους που διαθέτει, πράγμα όμως που προκαλεί τη ζήλια του αδελφού του. Τα δύο ζευγάρια συνδέουν ισχυροί οικογενειακοί δεσμοί, κοινά βιώματα αλλά και κοινά προβλήματα.

Η αφήγηση και η δράση κινούνται σε δύο επίπεδα. Ηεπιφανειακή εξέλιξη των γεγονότων, η λεπτομερής περιγραφή καθημερινών πράξεων, συνηθειών και λόγων, καθώς και η δημιουργία σκοτεινής ατμόσφαιρας που αναδύεται απειλητική ως απόρροια των ανθρώπινων ενεργειών συνειδητά ή ασυνείδητα. Ενώ  το γεύμα ακολουθεί την ιεροτελεστία του Απεριτίφ-Ορεκτικού-Κυρίως πιάτου και Επιδόρπιου, εκτυλίσσεται ταυτόχρονα η φαινομενικά αδιάφορη συζήτηση ανάμεσα στα δύο ζευγάρια φθάνοντας στην κορύφωση όταν έρχεται στο τραπέζι το κυρίως θέμα της συνάντησης: Το έγκλημα που έχουν διαπράξει οι εφηβοι Μιισέλ, γιος του Πάουλ και ο Ρικ, γιος του του Σερζ. Το ανατριχιαστικό περιστατικό ανατρέπει ολκληρωτικά τη ζωή των δύο οικογενειών. Οι ισορροπίες ανατρέπονται, τα προσχήματα καταρρίπτονται και η ένταση κορυφώνεται όταν οι γονείς καλούνται να προασπίσουν τα παιδιά τους που μολονότι ανήλικα διέπραξαν μια στυγνή δολοφονία.

Ο συγγραφέας με συχνά flash back φωτίζει κινηματογραφικά στιγμιότυπα της ζωης τους, χαρακτηριστικά περιστατικά του παρελθόντος και επιλογές φαινομενικά ανώδυνες που αποδεικνύονται αποφασιστικές για τον ψυχισμό των παιδιών. Οι κληρονομικές καταβολές με την παράλληλη επίδραση όλων των λεπτών αποχρώσεων της στάσης των γονέων δημιουργεί το εκρηκτικό εκείνο κράμα των απρόβλεπτων εξελίξεων.

Ο αναγνώστης αναγνωρίζει οικεία και συνηθισμένα καθημερινά συμβάντα, αγωνίες, ανησυχίες, προσδοκίες και επιδιώξεις που μπορούν να αποδειχθούν καθοριστικές και καταλυτικές. Συμπεριφορές ”φυσιολογικές” ενδέχεται να υποκρύπτουν βία, η οποία όταν υποδόρια βιώνεται γεννά βίαιους ανθρώπους που αψηφούν τη ζωή και την αξιοπρέπεια των άλλων. Η οπτική των προσώπων καθώς και η στάση τους διαφέρει εφόσον καθορίζεται από προσωπικά κίνητρα αλλά και από την κοσμοθεωρία τους που υπαγορεύει την αντίληψή τους περί ηθικού και δικαίου. Επιδιώκουν με κάθε τίμημα να διατηρήσουν την ”ευτυχία” τους, ακόμη και με τη συγκάλυψη και την ανοχή μιας εγκληματικής πράξης.

”Δεν ήταν ανάγκη να ξέρουμε τα πάντα οι μεν για τους δε. Τα μυστικά δεν εμποδίζουν την ευτυχία.”

Οι ήρωες αληθινοί, ζωντανοί, παλλόμενοι πάσχουν, υποφέρουν, αποκαλύπτονται. Η γραφή ασθματική, διαυγής, ενίοτε τρομακτικής ειλικρίνειας δημιουργεί στον αναγνώστη προβληματισμούς και ερωτήματα τα οποία μέλλουν να τον αποσχολούν για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Τη μετάφραση υπογράφει η Μαρία Αγγελίδου η οποία αποτελεί εγγύηση ανάπλασης του έργου στην Ελληνική. Η βαθιά γνώση της γλώσσας καθώς και η λογοτεχνική της δεινότητα διατηρούν ακέραιες τις αρετές του έργου.

 

Το Δείπνο παρουσιάζεται στο Σύγχονο Θέατρο σε σκηνοθεσία Λίλλυς Μελεμέ με τον Στέλιο Μάινα, την Κατερίνα Λέχου, Λάζαρο Γεωργακόπουλο, την Κατερίνα Μισιχρόνη, και τον Γιώργο Κοτανίδη στους πρωταγωνιστικούς ρόλους που κατορθώνουν να συγκινήσουν και μεταφέρουν τον παλμό και τη ζωντάνια του βιβλίου στη σκηνή.

Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

TagsΕκδόσεις Μεταίχμιο

Related articles More from author

  • Featured PostsΝέες Κυκλοφορίες

    Προτάσεις βιβλίων!

    30 Ιουλίου 2019
    By Cue Team
  • Συγγραφείς

    Αγγελική Δαρλάση / Το αγόρι στο θεωρείο από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο

    3 Αυγούστου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Βιβλιοθήκη

    Να με φωνάζεις με τ΄όνομά σου του Αντρέ Ασιμάν από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο

    29 Οκτωβρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέες Κυκλοφορίες

    Βιβλία για τις γιορτές!

    24 Δεκεμβρίου 2019
    By Cue Team
  • Βιβλιοθήκη

    22 Ερωτήσεις και Απαντήσεις για το ΄22 του Θάνου Μ. Βερέμη από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο

    3 Αυγούστου 2022
    By Ελένη Κουνενή
  • Συγγραφείς

    Η Κατερίνα Ζαρόκωστα μιλά για το βιβλίο Οι αδερφές Ραζή που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο

    3 Νοεμβρίου 2017
    By Ελένη Κουνενή

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf