CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • ΜΗΔΕΙΑ του Ευριπίδη από την εφηβική θεατρική ομάδα «Εμείς Εμείς»

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • COUNTLESS από την Μαρκέλλα Μανωλιάδη στον Χώρο Φιατ

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Λεονί εν αναμονή του Ζωρζ Φεντώ σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • Άλκηστη του Ευριπίδη από τον Γιόχαν Σίμονς στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Το πρώτο μεταπτυχιακό πρόγραμμα που προσφέρει εξειδίκευση στην “Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση” είναι ...

      30 Ιουνίου 2022
      0
    • Αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη στο Ηρώδειο στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer: The Grey Fox Linoprints / Χαράσσοντας δρόμο προσωπικό

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Cue Me In / Αχιλλέας Σπαής

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Άποψη
Home›Cues›Άποψη›Η απειλητική εσωτερική αναπαράσταση του σώματός μας, με αφορμή την ταινία Shivers του Κρόνενμπεργκ

Η απειλητική εσωτερική αναπαράσταση του σώματός μας, με αφορμή την ταινία Shivers του Κρόνενμπεργκ

By Αγγελική Κουτελιά
11 Ιανουαρίου 2019
383
0
Share:

Η εσωτερική αναπαράσταση του σώματός μας αποτελεί ένα πεδίο ανεξερεύνητο και σκοτεινό. Έχει συνδεθεί με εικόνες αηδίας, βρωμιάς. Με μια αποκρουστική αίσθηση που θέλουμε να απωθήσουμε, παραχωρώντας τη διαχείρισή του στους ειδικούς– γιατρούς. Όταν το εσωτερικό περιβάλλον μπορεί να ειδωθεί εξωτερικά μέσω των εκκρίσεών του, επισφραγίζεται η απωθητική του φύση: σάλιο, αίμα, κόπρανα, έμμηνο ρύση, ιδρώτας.

Στην ταινία Shivers του Κρόνενμπεργκ αποτυπώνεται με σαφήνεια η ανάγκη διατήρησης μιας αίσθησης καθαρότητας και ελέγχου, που περιχαρακώνει τη δυνατότητά μας να λειτουργήσουμε πιο ελεύθερα, αποδεχόμενοι όλα τα κομμάτια του εαυτού μας. Η αφετηρία της ταινίας σκιαγραφεί την επιφανειακή ευημερία που προσφέρει μια τακτοποιημένη ζωή με ανέσεις σε ένα τετράγωνο κατοικιών, φέρνοντας στο προσκήνιο την ανάγκη μας να διατηρήσουμε «καθαρές» τις ζωές μας. Όπως τα καθημερινά τελετουργικά περιποίησης του σώματός μας δημιουργούν την αίσθηση ελέγχου του βρώμικου εσωτερικού σώματος, με τον ίδιο τρόπο λειτουργεί η ανάδειξη της τάξης και καθαριότητας του συγκροτήματος που προωθεί ο μεσίτης. Όλα έχουν προβλεφθεί για τους υποψήφιους ενοίκους του συγκροτήματος, καλύπτοντας εκ των προτέρων ανάγκες, δίνοντας την αίσθηση πως όλα είναι τακτοποιημένα και υπό έλεγχο.

Τα φωτεινά, αψεγάδιαστης καθαρότητας πλάνα του συγκροτήματος κατοικιών μετατρέπονται σταδιακά σε σκοτεινές, απειλητικές, εκτός ορίων και ελέγχου απεικονίσεις ενός κτηρίου – σώματος, που ξέφυγε από την κυρίαρχη αισθητική και καθαρότητα. Ένας γιατρός – ο εξουσιοδοτημένος διαχειριστής του σώματός μας- προκάλεσε άθελά του μια ανεξέλεγκτη κατάσταση μέσω της δημιουργίας ενός παράσιτου που φέρνει τον άνθρωπο σε επαφή με τις ανεξέλεγκτες, βαθύτερες επιθυμίες του. Οι εφησυχασμένοι ένοικοι του κτηρίου μετατρέπονται σε μανιακούς κυνηγούς σαρκικής ηδονής.

Ο θεατής έρχεται σε επαφή με την εσωτερικότητά του, μέσα από μια παρατεταμένη εστίαση στα εσωτερικά όργανα του ανθρώπινου σώματος και στο παράσιτο που αποκόβεται από τα σπλάχνα και εισχωρεί στο σώμα του άλλου, μολύνοντάς το. Η αποξένωση από το σώμα μας, η ανάγκη μας να εναποθέσουμε τη διαχείρισή του σε κάποιον άλλο- ειδικό, δεν θα μπορούσε να αποτυπωθεί πιο εύγλωττα από την αποκρουστική αναπαράσταση του εσωτερικού μας σώματος μέσω του παράσιτου της ταινίας.

Η επίμονη ανάγκη ωραιοποίησης του εξωτερικού μας κόσμου και της εικόνας μας ακουμπάει στην απειλητική αναπαράσταση του ανεξέλεγκτου, βρώμικου, μιαρού εσωτερικού σωματικού μας κόσμου. Στο ίδιο συνεχές που η ετερότητα, το ανεξήγητο, το μη οικείο στον περιβάλλοντα χώρο λειτουργεί απειλητικά. Και που σαν άλλο παράσιτο, το διαφορετικό, λειτουργεί σαν φοβικό αντικείμενο που θα εισχωρήσει μέσα στην ιδιωτικότητά μας και θα μας «μολύνει».

Η ανάγκη διαχείρισης της αναπόφεκτης φθοράς του σώματος, η απειλή του διαφορετικού, η προσπάθεια σύμπλευσης με τα κυρίαρχα αισθητικά προτύπα μας απασχολεί σήμερα περισσότερο από ποτέ. Είμαστε εξοικειωμένοι με την επιλογή της ανακουφιστικής ψευδαίσθησης ασφάλειας που προσφέρουν οι διαχωρισμοί – ξεκινώντας από την ίδια την αναπαράσταση του σώματός μας και συνεχίζοντας σε όλα τα πεδία της ζωής μας. Μας διευκολύνουν τα δίπολα καλό- κακό. Μας ανακουφίζει η αίσθηση ελέγχου που προσφέρει η νοικοκυροσύνη.

Ωστόσο, μπορούμε να επιλέξουμε να εξοικιωθούμε με την ετερότητα. Να γνωρίσουμε τα μη οικεία κομμάτια του εσωτερικού ψυχισμού και σώματός μας, μετατρέποντας παράλληλα σε λιγότερο απειλητικά τα εξωτερικά ερεθίσματα που μας προκαλούν αναστάτωση. Μετατρέποντας το σώμα μας από τόπο αποξένωσης σε τόπο συναντήσεων.

 

Γράφει η Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια Αγγελική Κουτελιά

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Άποψη

    Φυλακίζοντας τις επιθυμίες μας / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Talking Heads

    6 Νοεμβρίου 2019
    By Αγγελική Κουτελιά
  • Άποψη

    Όταν ξαναβρεθούμε / Χρήστος Καρασαββίδης

    24 Απριλίου 2020
    By Guest Editor
  • Άποψη

    Η οδύνη της αναμονής / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Το Αγρίμι που παρουσιάζεται στο Θέατρο Άλφα

    12 Φεβρουαρίου 2020
    By Αγγελική Κουτελιά
  • Άποψη

    Ήταν ευχαρίστηση να καις / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Φαρενάιτ 451 που παρουσιάζεται στο Θέατρο Πόρτα

    29 Ιανουαρίου 2019
    By Αγγελική Κουτελιά
  • Άποψη

    η αξία της αναμονής / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Περιμένοντας τον Γκοντό που παρουσιάζεται στο Θέατρο Χώρος

    14 Οκτωβρίου 2019
    By Αγγελική Κουτελιά
  • Featured PostsΆποψηΧορός

    Μαθήματα τάνγκο σε ψυχιατρικούς ασθενείς

    25 Σεπτεμβρίου 2018
    By Αγγελική Κουτελιά

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf