CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Μανόλης Βλαχογιάννης / Η πορεία του κόσμου

      21 Απριλίου 2023
      0
    • Χρήστος Νικολόπουλος / Η βαθιά αλήθεια των λέξεων

      28 Μαρτίου 2023
      0
    • Βαγγέλης Ευαγγελίου / Η ποίηση της καθημερινότητας

      21 Μαρτίου 2023
      0
    • Βίλια Χατζοπούλου / Ο τόπος -μας- ως συνοδοιπόρος

      24 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Ντορίτα Μπακατσέλου

      26 Μαΐου 2023
      0
    • Cue Me In / Ιωάννα Εμμανουήλ

      15 Μαΐου 2023
      0
    • Cue Me In / Παρασκευή Δουρουκλάκη

      9 Μαΐου 2023
      0
    • Cue Me In / Σταύρος Παναγιωτόπουλος

      24 Απριλίου 2023
      0
    • Cue Me In / Δημήτρης Τσιγκριμάνης

      24 Απριλίου 2023
      0
    • Cue Me In / Μαρία Κρασοπούλου

      24 Απριλίου 2023
      0
    • The Designer: Freyja Jewelry / Ιστορίες πίσω από τις δημιουργίες

      23 Μαρτίου 2023
      0
    • Cue Me In / Βασιλίνα Κατερίνη

      12 Μαρτίου 2023
      0
    • The Designer: Kōena Candles / Τα αρώματα της ισορροπίας

      21 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Χάρης Χαραλάμπους: Ανάμισης ντενεκές / Για έναν έρωτα ακραίο

Χάρης Χαραλάμπους: Ανάμισης ντενεκές / Για έναν έρωτα ακραίο

By Ήβη Βασιλείου
25 Οκτωβρίου 2018
885
0

 

Ο Γιώργης Πέτικας έμεινε γνωστός για την δολοφονία του αδερφικού του φίλου για χάρη της αγαπημένης του, ένα έγκλημα πάθους που ακόμα θυμούνται στην Χίο. Αμέσως μετά ξεκίνησε η καταδίωξη του από τις Αρχές που τον οδήγησε να περιφέρεται στα βουνά ζητώντας καταφύγιο. Σε όλη την διαδρομή του γνώρισε ανθρώπους, μίλησε μαζί τους και πάντα απολάμβανε την στήριξη και την συμπαράστασή τους. Ο Χάρης Χαραλάμπους διασκεύασε (σε συνεργασία με την σκηνοθέτη Μαρία Αιγινίτου) το μυθιστόρημα του Γιάννη Μακριδάκη και φέρνει στην σκηνή του Θεάτρου Λιθογραφείο την ιστορία ενός ακραίου έρωτα.

 

Γιατί ασχοληθήκατε με το συγκεκριμένο πρόσωπο; Τι σας γοητεύει στην ιστορία του;
Αρχικά μου έγινε η πρόταση από την σκηνοθέτη της παράστασης Μαρία Αιγινίτου, η οποία είχε διαβάσει και αγαπήσει πρώτη το βιβλίο του Γιάννη Μακριδάκη. Διαβάζοντας το έπειτα κι εγώ, γοητεύτηκα από την ιστορία του Γιώργη Πέτικα, την προσωπικότητά του και την αλληλεπίδραση του με όλα τα υπόλοιπα πρόσωπα που συναντά στην πορεία της ζωής του. Επίσης ένιωσα ότι έπρεπε να δικαιώσω και τη μνήμη της γυναίκας από την οποία ξεκίνησε η θρυλική ζωή του που για μένα είναι και το μεγαλύτερο θύμα αυτής της ιστορίας. Είναι μια ιστορία που πολύ δύσκολα μπορεί να αφήσει κάποιον αδιάφορο. Το ότι είναι μια αληθινή ιστορία που έχει στιγματίσει για πάντα ένα ολόκληρο νησί και τη λαϊκή του παράδοση ήταν επίσης ένα πολύ ισχυρό κίνητρο. Ο Πέτικας μπορεί να εκπροσωπεί τη μνήμη των ανθρώπων, μία περιήγηση στα περασμένα, την ικανότητα του ανθρώπου για τα πάντα.

Πως δουλέψατε για να γίνει η ιστορική αφήγηση παράσταση;
Όταν έχεις στα χέρια σου ένα τόσο πλούσιο μυθιστόρημα, το υλικό για μία παράσταση σού προσφέρεται απλόχερα. Όταν γνωρίζεις ποια ακριβώς ιστορία θέλεις ν’ αφηγηθείς, όλα είναι απλά. Ήταν ξεκάθαρο απ’ την αρχή πως η πορεία του Πέτικα θα ήταν η βάση, πάνω στην οποία θα δουλεύαμε χρησιμοποιώντας σαν βασικό εργαλείο το λόγο του Γιάννη Μακριδάκη και την επίδραση του στο σώμα του ηθοποιού. Κάτι σαν τους παλιούς παραμυθάδες ή ραψωδούς. Με το τίποτα.

Ο Γιώργης Πέτικας ήταν ένας κοινός εγκληματίας; Γιατί η μνήμη του μένει ζωντανή ακόμα και σήμερα;
Ήταν ένας ερωτικός εγκληματίας αν υπάρχει τέτοιος όρος στην εγκληματολογία! Μου είναι πολύ δύσκολο να τον σκεφτώ ως κοινό εγκληματία. Η στάση του και οι πράξεις του μετά το φονικό είναι η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στον Πέτικα και έναν κοινό εγκληματία. Η μνήμη του μένει ζωντανή ακόμα και σήμερα για τους ίδιους λόγους που μένουν ζωντανές οι ιστορίες κάθε τόπου. Η ρίζα είναι βαθιά και η ανάγκη μας να ταυτιζόμαστε με απλούς ανθρώπους που ξαφνικά αναγκάζονται να ζήσουν σε ακραίες συνθήκες και τα καταφέρνουν λόγω της θέλησης τους για τη ζωή και της πίστης τους στον άνθρωπο και τη φύση, παραμένει κι αυτή ζωτικής σημασίας. Κι ακόμα υπάρχει και το όχημα μιας ισχυρής ερωτικής ιστορίας που θα την ταξιδεύει στους αιώνες.


Στην εποχή μας είναι το πάθος ικανό να μας οδηγήσει σε ακραίες πράξεις ή τέτοιου είδους κινήσεις ανήκουν αποκλειστικά στο παρελθόν;
Στον δυτικό πολιτισμό πολύ σπάνια. Άντε να ξεσπάσουμε σε καμιά οθόνη μέσω κάποιου μέσου κοινωνικής δικτύωσης ή στον καναπέ της ψυχανάλυσης. Δεν είναι ανάγκη να γίνονται ακραίες πράξεις ή κινήσεις. Ας εκφράζουμε τουλάχιστον τα συναισθήματά μας, όποια κι αν είναι, δια ζώσης.

Ποιο είναι το προσωπικό κέρδος από αυτήν την εμπειρία;
Η άσκηση μου ως ηθοποιός πάνω σε αυτό το θεατρικό είδος του μονολόγου-μονοδράματος σίγουρα είναι ένα τεράστιο κέρδος! Και σε δυναμώνει και σε φέρνει αντιμέτωπο με δυσκολίες που σε άλλη περίπτωση δεν θα είχες να αντιμετωπίσεις. Επίσης η επαφή μου με το λόγο του Γιάννη Μακριδάκη, οι δημιουργικές ώρες έρευνας και εργασίας με τη Μαρία ήταν σίγουρα ανάμεσα στα κέρδη και με προχώρησαν μου ως καλλιτέχνη. Το μεγαλύτερο όμως προσωπικό κέρδος είναι ότι έχω την ευκαιρία να αφηγούμαι αυτή την υπέροχη ιστορία, να ζω τα κυνηγητά, τις αγωνίες των ηρώων όλων, τον έρωτα του Γιώργη και να χαϊδεύω και να παρηγορώ την ψυχή της αγαπημένης του. Να την ησυχάζω.

 

Γιάννη Μακριδάκη

ΑΝΑΜΙΣΗΣ ΝΤΕΝΕΚΕΣ

 

Διασκευή: Μ. Αιγινίτου – Χ. Χαραλάμπους

Σκηνοθεσία: Μαρία Αιγινίτου

Μουσική: Σωτήρης Καστάνης

 

Ερμηνεύει ο Χάρης Χαραλάμπους

 

 

https://www.facebook.com/anamisisntenekes/

TagsΘέατρο Λιθογραφείον

Related articles More from author

  • Συνεντεύξεις

    Ο Τζακ Λόντον του Δημήτρη Δημόπουλου

    15 Νοεμβρίου 2016
    By Ήβη Βασιλείου
  • Featured PostsΣυνεντεύξεις

    Αμαλία Νίνου / Το αληθινό άγγιγμα του θεάτρου

    25 Ιανουαρίου 2020
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Silence Speaks από την ομάδα Hippo στο Θέατρο Πόρτα: The Talk

    5 Απριλίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Νίκος και Γιώργος Παπαϊωάννου / Η μουσική της κίνησης

    17 Σεπτεμβρίου 2020
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    The Talk: Το Τελευταίο Ψέμα

    2 Μαρτίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Η Ομάδα Kursk και η φύση του Lenz

    20 Απριλίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf