CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Χρήστος Νικολόπουλος / Η βαθιά αλήθεια των λέξεων

      28 Μαρτίου 2023
      0
    • Βαγγέλης Ευαγγελίου / Η ποίηση της καθημερινότητας

      21 Μαρτίου 2023
      0
    • Βίλια Χατζοπούλου / Ο τόπος -μας- ως συνοδοιπόρος

      24 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer: Freyja Jewelry / Ιστορίες πίσω από τις δημιουργίες

      23 Μαρτίου 2023
      0
    • Cue Me In / Βασιλίνα Κατερίνη

      12 Μαρτίου 2023
      0
    • The Designer: Kōena Candles / Τα αρώματα της ισορροπίας

      21 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Τζίνα Σταυρουλάκη

      21 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Χρυσάνθη Παπαλεβέντη

      20 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • TO MILKY WAY ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΕΚΑΤΟΥ ΞΕΚΙΝΑ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥ ΠΟΡΕΙΑ!

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Ανδριανή Κυλάφη / Μαθήματα ηθοποιών

Ανδριανή Κυλάφη / Μαθήματα ηθοποιών

By Ήβη Βασιλείου
30 Ιανουαρίου 2023
197
0

Η τέχνη δεν είναι μόνο συναίσθημα, ένστικτο και έμπνευση. Είναι πολλή και σκληρή δουλειά, τόσο κατά τη διαδικασία εκμάθησης, όσο και όταν την εξασκεί κανείς. Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης αλλά και δάσκαλος Λουί Ζουβέ κατέγραψε τον τρόπο διδασκαλίας και μελέτης ενός ρόλου, ενώ δίδασκε σε μία μαθήτριά του τον ρόλο της Ελβίρας από το έργο Ντον Ζουάν του Μολιέρου.Ο Θόδωρος Γράμψας σκηνοθέτησε τα μαθήματα αυτά στο Θέατρο Πράξη Επτά. Η ηθοποιός Ανδριανή Κυλάφη που μοιράζεται μαζί του τη σκηνή, μας μίλησε για την απαιτητική δουλειά του ηθοποιού σε μια εποχή μοιάζει υπάρχει ανάγκη περισσότερο από ποτέ να θυμηθούμε την αξία της.

Πως βιώνεις την μετά covid εποχή στο θέατρο; Μάθαμε τίποτα από τα τόσο ιδιαίτερα προηγούμενα χρόνια;

Τελευταία, το θέατρο παρουσιάζει μία σχετική ανάκαμψη. Πολλές οι παραστάσεις, πολλά τα θέατρα, πολλοί οι ηθοποιοί. Είναι, αν μη τι άλλο, ενθαρρυντικό αυτό. Δεν γνωρίζω, βέβαια, κατά πόσο είναι εφικτό να βιοπορίζονται όλοι μόνο από το θέατρο.

Πιστεύω πως η μετα-COVID εποχή μάς βρίσκει πιο υποψιασμένους, ευαισθητοποιημένους και συσπειρωμένους.

Το έργο που παρουσιάζετε αποδείχθηκε εξαιρετικά επίκαιρο.Πως κρίνεται τα τελευταία γεγονότα σχετικά με τα πτυχία των ηθοποιών και των καλλιτεχνών; Τι χρειάζεται να γίνει για να βελτιωθεί η δουλειά του ηθοποιού;

 Η υποβάθμιση των πτυχίων, των σπουδών και των δικαιωμάτων των καλλιτεχνών είναι ένα φλέγον ζήτημα που δικαίως εγείρει αντιδράσεις. Ο καλλιτεχνικός κόσμος διεκδικεί αυτά που στα προηγμένα κράτη θεωρούνται δεδομένα. Με την ίδρυση μιας ανώτατης καλλιτεχνικής σχολής σίγουρα τα πράγματα θα ήταν πιο ξεκάθαρα, αφού θα μπορούσε ο καθένας από μας να προβεί στην εξομοίωση του τίτλου σπουδών του. Αυτό πιστεύω πως θα επιφέρει καλύτερες συνθήκες εργασίας με πιο ανθρώπινους όρους, μεγαλύτερη ασφάλεια και σταθερότητα.

Τι απαιτείται για να γίνει ένας άνθρωπος ηθοποιός; Τι περιλαμβάνει η σωστή εκαπαίδευσή του;

Σίγουρα απαιτείται να το θέλει! Από ‘κεί και πέρα, υπάρχουν κάποια ακόμη στοιχεία που καθιστούν τη δουλειά του πιο εύκολη. Ίσως η φαντασία, η δημιουργικότητα, η ειλικρίνεια και η συνέπεια να είναι κάποια απ’αυτά. Ως προς την εκπαίδευσή του, η επαφή με τα κείμενα, η άσκηση του σώματος, της φωνής αλλά και του πνεύματος εν γένει συνιστούν στη διαμόρφωση ενός καλλιτέχνη.

Μπορεί να διδαχθεί η τέχνη ή είναι ένστικτο και παρόρμηση;

Αυτό σηκώνει μεγάλη συζήτηση. Με λίγα λόγια, θα έλεγα πως υπάρχει μία τάση, μία κλίση καλλιτεχνική η οποία με την κατάλληλη εκπαίδευση μπορεί να δουλευτεί. Θεωρώ, ακόμη, πολύ ενδιαφέρον όταν άτομα πολύ καταρτισμένα  διατηρούν τη σύνδεση με το συναίσθημά τους, εμπιστεύονται το ένστικτο και ακολουθούν την παρόρμησή τους. Αυτό νομίζω είναι το κλειδί.

Πως δουλέψατε για την παράστασή σας δεδομένου ότι και το ανέβασμα μιας παράστασης έχει κομμάτι διδασκαλίας;

Πράγματι, οι πρόβες μας χωρίστηκαν σε δύο μέρη. Το θεωρητικό (την αναζήτηση δηλαδή στοιχείων σχετικών με την εποχή, τα πρόσωπα, το κοινωνικοϊστορικό πλαίσιο και την περιρρέουσα ατμόσφαιρα που επηρεάζει τα πρόσωπα και τη δράση τους) και το πρακτικό που αφορούσε στην απόδοση των λόγων, των ενεργειών αλλά και της σχέσης που αναπτύσσεται μεταξύ τους.

Επομένως, ο σκηνοθέτης επιφορτίστηκε και με την ιδιότητα του δασκάλου.

Τι σου δίνει δύναμη και πίστη στην καθημερινότητα;

Συχνά, αναρωτιέμαι πώς ο άνθρωπος, μολονότι γνωρίζει ποιο θα είναι το τέλος αυτής της ιστορίας, ότι δεν θα έχει happy end –δεδομένης της φθαρτότητάς του- παρ’όλα αυτά, πεισματικά, επιλέγει να ανοίξει τα μάτια του το πρωί, να σηκώσει το σαρκίο του, να ετοιμαστεί και να πάει στη δουλειά του. Να αγωνιστεί. Ό,τι κι αν σημαίνει ο αγώνας αυτός. Ο καθένας βρίσκει τον δικό του τρόπο (και λόγο) να υπάρχει.

Εμένα δύναμη μου δίνει η οικογένειά μου και η πίστη ότι οι εποχές και οι άνθρωποι αλλάζουν.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Προσαρμογή κειμένου: Μπριζίτ Ζακ
Μετάφραση: Βασίλης Παπαβασιλείου
Σκηνοθεσία: Θόδωρος Γράμψας
Σκηνικό: Χριστίνα Κωστέα
Κοστούμια: Λίνα Σταυροπούλου
Φωτισμοί: Στέβη Κουτσοθανάση
Μουσικές επιλογές: Ο θίασος
Βοηθός σκηνοθέτη: Τιγκράν Αμπραμιάν
Φωτογραφίες: Ίρις Κατσούλα
Social media: Νάντια Καφφετζή
Κατασκευές: Νίκος Δεντάκης

ΠΑΙΖΟΥΝ:
Θόδωρος Γράμψας
Ανδριανή Κυλάφη
Στέλιος Γιαννακός
Νίκος Παλιούρας
INFO
ΘΕΑΤΡΟ ΠΡΑΞΗ ΕΠΤΑ
Βαλτετσίου 45, Εξάρχεια, τηλ 210 3800624

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Παρασκευή – Σάββατο στις 21.15
Κυριακή στις 20.00

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100 λεπτά

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
Γενική είσοδος: 10 ευρώ
Ατέλειες, εισιτήριο ανέργων: 7 ευρώ

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ: Viva.gr

Related articles More from author

  • Συνεντεύξεις

    Δήμητρα Μεσιμερλή / Η καταιγιστική δύναμη του έρωτα

    10 Μαρτίου 2020
    By Ήβη Βασιλείου
  • Featured PostsΣυνεντεύξεις

    Η Κυρά της Θάλασσας: The Talk / Ισορροπίες Επιλογών

    22 Μαΐου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Γιάννης Στεφόπουλος / Η αέναη γυναικεία δύναμη και η θεατρική εκδοχή της

    14 Μαΐου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Σταύρος Μητρόπουλος / Didi’s Son των Dirty Granny Tales

    26 Φεβρουαρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Featured PostsΣυνεντεύξεις

    Κωνσταντίνος Μπιμπής / Bar Talks

    8 Απριλίου 2021
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Η Δανάη Σπηλιώτη διεισδύει στο μυαλό του Δανιήλ Χαρμς

    28 Νοεμβρίου 2016
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf