CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Περιφέρεια Αττικής

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Εκθέτοντας τη “Βία του Βίου” / Παρουσίαση εργαστηρίου θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Τρείς αδερφές #NOT / Από το εργαστήρι της σχολής του Ίασμου στο ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Οικόπεδα με θέα του David Mamet σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη στο Θέατρο ...

      19 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • ONIRAMA την Παρασκευή 13 Μαΐου στο Vox

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer: Eroe / Η ροή της δύναμης

      23 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me in / Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη 

      21 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Ρούλα Πατεράκη / Η επίκληση της γοητείας, η μαγεία των συναντήσεων

Ρούλα Πατεράκη / Η επίκληση της γοητείας, η μαγεία των συναντήσεων

By Ήβη Βασιλείου
31 Μαΐου 2018
1556
0
Share:

Μια οικογένεια -σαν όλες τις άλλες ή μήπως όχι-. Τέσσερα πρόσωπα που βρίσκονται τυπικά μαζί αλλά ουσιαστικά ολότελα μόνα, αναζητούν μια λύτρωση, μια ελπίδα, μια συνάντηση που θα μετακινήσει την πορεία της ζωής τους. Μια συνάντηση όπου τα πάντα θα είναι πιθανά και επιθυμητά. Η Ρούλα Πατεράκη σκηνοθετεί το έργο του Γιάννη Μαυριτσάκη και μας μεταφέρει στο σκοτεινό, γοητευτικό, μπεκετικό σύμπαν του συγγραφέα. Μιλήσαμε μαζί της για το έργο, την παράσταση, την ζωή. Τα σκοτάδια και το φως τους.

Γιατί επιλέξατε αυτό το έργο;

Δεν θα έλεγα ότι το επέλεξα, θα έλεγα ότι με επέλεξε. Όταν το διάβασα, σκέφτηκα ότι θα έπρεπε οπωσδήποτε να το ανεβάσω. Είναι ένα έργο που ανήκει στο παγκόσμιο ρεπερτόριο. Δεν υπάρχουν αστικοί χαρακτήρες, υπάρχουν πρόσωπα-οχήματα, τα οποία φέρνουν πάνω στην σκηνή ενσαρκωμένες τις ιδέες, τις καταστάσεις, τα ήθη και την αισθητική και τα οποία γίνονται χαρακτήρες μέσω των ενσαρκωμένων ιδεών. Αυτό είναι πολύ κοντά στον σύγχρονο άνθρωπο, στην παγκοσμιοποίηση και την αντιπαγκοσμιοποίηση. Είναι πιο κοντά στον πλανήτη γη. Αναζητώντας ένα τέτοιο έργο, το βρήκα και με βρήκε και το κάνω με μεγάλη χαρά.

Σε τι αναφέρεται ο τίτλος;

Είναι κυριολεκτικός. Επίκληση στην γοητεία. Μία ροπή, μία υπόκλιση στην γοητεία. Η γοητεία είναι πολλά πράγματα. Συνήθως προέρχεται από την μαγεία και είναι μία υπόθεση μυστηριώδης θα λέγαμε και όχι πάντα με θετικό πρόσημο. Κάποιος μπορεί να γίνει υποχείριο κάποιου άλλου λόγω της γοητείας. Όταν φτάσουμε να επικαλούμαστε αυτές τις δυνάμεις, σημαίνει ότι έχουμε κορεστεί από πολλά πράγματα και καταφεύγουμε σε πιο ακραίες επικλήσεις που μπορεί να αντίκεινται σε αυτό που θεωρούμε αθώο, ηθικό, αισιόδοξο, δίκαιο. Νομίζω ότι τώρα πια οι επικλήσεις μας είναι πιο σκοτεινές, πιο μαύρες. Θέλουμε να ζούμε και να βιώνουμε πράγματα που ίσως είναι πιο παραβατικά.

Πως ορίζεται η γοητεία;

Μπορεί να οριστεί κατά προσέγγιση. Η γοητεία ασκεί μια έλξη που συχνά είναι πέραν την αντικειμενικής ομορφιάς. Η γοητεία έχει πάντα μια ομορφιά σκλαβωτική που σε κάνει να υποκύπτεις σε κάτι που δεν είναι απαραίτητα καλό. Σπάνια υποκύπτουμε στην γοητεία του καλού. Το καλό έχει κάτι είτε πιο απλό, είτε πιο δύσκολο. Η γοητεία βρίσκει τον τρόπο να μας προσεγγίζει και να μας δεσμεύει. Είναι μια ασυνείδητη έλξη.

Ο ηθικός κώδικάς είναι μια υπόθεση συλλογική ή ατομική;

Σε αυτό το έργο είναι συλλογική υποθεσή. Γι’ αυτό λέω ότι είναι ένα έργο που έχει οχήματα ήθους.

Ποια είναι η δομή του έργου;

Είναι μία ιστορία που χωρίζεται σε πέντε κεφάλαια. Τα μέλη μια οικογένειας συναντιούνται με διάφορους γητευτές και κάθε μέλος της οικογένειας υποκύπτει σε αυτούς τους ανθρώπους. Κατά πάσα πιθανότητα οι ίδιοι προσκαλούν με κάποιο τρόπο αυτά τα πρόσωπα. Η οικογένεια απαρτίζεται από ένα κοριτσάκι, την μητέρα, τον πατέρα και ένα σκύλο. Τα άλλα πρόσωπα είναι ένας περιπατητής, ένας περιπλανώμενος, ένα ιπτάμενο θηρίο και ένας εκπαιδευτής.

Υπάρχει μεταφυσικό στοιχείο στο έργο;

Υπάρχει μία μεταφυσική της ηθικής.

Κάθε ήρωας αποτελείται από καλό και κακό;

Δεν είναι τόσο δυιστικό. Και το καλό και το κακό έχουν πάρα πολλές αποχρώσεις. Όλοι οι ήρωες πιστεύω από την αρχή είναι αρνητικοί. Μοιάζει σαν αυτή η οικογένεια που εκπροσωπεί την ανθρωπότητα και δη τη δυτική να έχει ένα παρελθόν όπου έχει διαπραχθεί ύβρις και τώρα έχει έρθει η στιγμή που αυτή η ύβρις θα έχει την τιμωρία της και ενδεχομένως την εξιλέωσή της. Όπως είναι περίπου στην αρχαία τραγωδία.

Τι επιζητούν οι ήρωες;

Θα έλεγα ότι επιζητούμε όλοι μας που ζούμε σε αυτόν τον κόσμο και έχουμε υπάρξει σε διάφορες μορφές οικογένειας που στις περισσότερες περιπτώσεις αποδεικνύονται δυσλειτουργικές και αρνητικές.

Τι χαρίζει το θέατρο στην ζωή σας;

Τώρα πια όχι πολλά. Παλιότερα μου έδινε μεγάλη χαρά, ικανοποιούσε φιλοδοξίες, όνειρα. Και γι΄αυτό χάρηκα πολύ που βρήκα τον Μαυριτσάκη. Νιώθω ότι προχωράω στο θέατρο, ότι κάτι μαθαίνω. Μου έδωσε την δυνατότητα με το έργο του να κάνω βαθιά έρευνα. Είναι σαν να βρίσκομαι σε ένα εργαστήριο αστροφυσικής, που πολύ θα ήθελα να είμαι!

Τι σας δίνει δύναμη; Σε τι πιστεύετε;

Δεν πιστεύω πια στον άνθρωπο. Δεν ξέρω… Ίσως στους καλούς αγγέλους.

Υπάρχει κάποιο κομμάτι από το κείμενο που ξεχωρίζετε;

Όχι! Ούτε ένα «και» δεν μπόρεσα να βγάλω. Είναι αδιαπέραστο κείμενο. Και σπουδαίο.

Η επίκληση της γοητείας του Γιάννη Μαυριτσάκη
Σκηνοθεσία Ρούλα Πατεράκη

 

Θέατρο Ροές

Ιάκχου 16, Γκάζι

Στάση Μετρό Κεραμεικός | Τηλέφωνο 21 0347 4312

 

ΠΡΕΜΙΕΡΑ

16 Νοεμβρίου 2018

Παραστάσεις έως 9 Δεκεμβρίου

Κάθε Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή στις 21.00

Τιμές εισιτηρίων 15 ευρώ & 10 ευρώ μειωμένο

 

Ταυτότητα παράστασης

Συγγραφέας: Γιάννης Μαυριτσάκης

Σκηνοθεσία: Ρούλα Πατεράκη

Σκηνικά -κοστούμια: Άγγελος Μέντης

Φωτιστικός σχεδιασμός: Γιάννης Δρακουλαράκος & Ρούλα Πατεράκη

Βοηθός σκηνοθέτη: Ευανθία Κουρμούλη

Βοηθός σκηνογράφου: Κωνσταντίνα Μαρδίκη, Ρίτα Λυτού

Φωτογραφίες: Σταύρος Χαμπάκης

Video trailer: Μιχαήλ Μαυρομούστακος

 

Ερμηνεύουν: Σπύρος Βάρελης, Αλέξης Διαμαντής, Θανάσης Δόβρης, Μαρία Ζορμπά, Νίκος Μαυράκης, Ιρένα Οικονόμου, Κώστας Σερίφης, Τσιμάρας Τζανάτος

Το παιδί: Μαρίνα Σαΐνη,

Μικρό σύνολο πνευστών: Πόλυ Θάνου, Θάνος Χατζόπουλος

 

 

Το έργο κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις ‘Μωβ Σκίουρος’

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού

TagsΘέατρο Ροές
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Νέα

    “9.25” από την ομάδα χορού και ακροβασίας «Κι όμΩς κινείται» στο Θέατρο Ροές

    9 Ιανουαρίου 2022
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Βασίλης Γιαννέλος / Ταξίδι επιστροφής στον εαυτό μας

    8 Νοεμβρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Ο Ξεπεσμένος Δερβίσης του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη από τη Φένια Παπαδόδημα στο Θέατρο Ροές

    31 Οκτωβρίου 2019
    By Cue Team
  • Νέα

    ΔΥΟ ΘΕΟΙ του Λένου Χρηστίδη σε σκηνοθεσία Παντελή Δεντάκη

    30 Αυγούστου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    Λαχταρώ της Sarah Kane στο Θέατρο Ροές

    15 Μαΐου 2019
    By Cue Team
  • Νέα

    AMID / multimedia dance performance της Χρυσάνθης Μπαδέκα στο Θέατρο Ροές

    21 Μαρτίου 2019
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf