CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Παρουσίαση Βιβλίου / Το Χαμένο Ημερολόγιο της «Άλλης» του Μάνου Λαμπράκη

      22 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Παπαδόπουλος / Ανθρώπινες διαστάσεις συλλογικών εμπειριών

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Νίκος Χρονόπουλος

      13 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Ο Φοίβος Δεληβοριάς επιστρέφει στο Κύτταρο

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Ο Σταύρος Ξαρχάκος και το Δημοτικό τραγούδι στο Θέατρο Παλλάς

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • H Μαρίνα Σάττι ζωντανά στο VOX για μία εμφάνιση

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: ΓΚΡΕΜΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Workshop φωτογραφίας με την Γεωργία Πονηράκου στο Tag

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Επικοινωνία του Πολιτισμού / Masterclass 22 ωρών με τον Άρη Ασπρούλη στο ...

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • 1ο Πολυθεματικό Φεστιβάλ HUMAN CAST Inclusive Art Festival

      7 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Κατερίνα Κυρμιζή & Νίκος Γρηγοριάδης στο Μουσικό Κουτί

      17 Νοεμβρίου 2022
      0
    • ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΙ σε επιμέλεια Δημήτρη Τρίκα στο Δρομοκαΐτειο

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • TO MILKY WAY ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΕΚΑΤΟΥ ΞΕΚΙΝΑ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥ ΠΟΡΕΙΑ!

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Κωνσταντίνα Ράικου

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer: Dear Violet / The roots of violets

      14 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Αγγελίτσα

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Όλια Ντακογιάννη

      9 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Γεράσιμος Σοφιανός / Οι ανθρώπινες διαστάσεις του ηρωισμού

Γεράσιμος Σοφιανός / Οι ανθρώπινες διαστάσεις του ηρωισμού

By Ήβη Βασιλείου
24 Ιανουαρίου 2023
77
0

Η παράσταση Αγαμέμνων του Γιάννη Ρίτσου, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γεωργαλά, μετά από ένα κύκλο επιτυχημένων παραστάσεων στο θέατρο Λιθογραφείον της Πάτρας, ανεβαίνει από 3 Φεβρουαρίου 2023 στο Θέατρο Άλμα. Ο Αγαμέμνων του Γιάννη Ρίτσου απεκδύεται της ηρωικης διάστασής του και μεταμορφώνεται σε άνθρωπο που αγωνίζεται να κατανοήσει και να διαχειριστεί την αγωνία της ύπαρξής του. Ο Γεράσιμος Σοφιανός μας μίλησε για το έργο, την παράσταση, την πραγματική και ανθρώπινη διάσταση του ήρωα.

Πως είναι τα πράγματα στο θέατρο στη μετά covid εποχή; Τι μάθαμε από τα δύο προηγούμενα τόσο ιδιαίτερα χρόνια;

Το θέατρο στη μετά covid εποχή ανασυντάσσεται, μετά τις πληγές που ανοίχτηκαν τα δύο προηγούμενα χρόνια και η θεατρική ζωή επανέρχεται σιγά σιγά. Είναι ένα μεταβατικό στάδιο, στο οποίο παρατηρώ πως οι καλές παραστάσεις ανθίζουν και ξεχωρίζουν παρά τη δύσκολή περιρρέουσα κατάσταση.

Τι σε συγκινεί στο κείμενο του Ρίτσου; Τι νέο έμαθες για τον εαυτό σου μέσα από αυτή τη δουλειά μέχρι αυτή τη στιγμή;

Η επώδυνη μορφή αυτογνωσίας του ήρωα, όπου απαλλαγμένος από τα ηρωικά –  μυθολογικά στοιχεία, καταθέτει έναν απολογισμό ζωής με αφοπλιστική ωριμότητα και διαπιστώνει ότι δεν έζησε αληθινά σημαντικές στιγμές, αγνοώντας τις εσωτερικές ανθρώπινες απαιτήσεις και σπαταλώντας άσκοπα τον χρόνο του, στην προσπάθειά του να αναδειχθεί  στην εκτίμηση των άλλων , είναι αυτό το οποίο με συγκινεί.

Όλο αυτό υποκριτικά είναι μεγάλη πρόκληση αφενός για ένα ηθοποιό, και αφετέρου αποτέλεσε μια σημαντική αφορμή για ένα προσωπικό μου απολογισμό.

Ποια η διαφορά του ήρωα από τον καθημερινό άνθρωπο; Ποια είναι μια ηρωική πράξη στην δική μας καθημερινότητα;

Ο ήρωας έχει συνειδητοποιήσει το τίμημα των πράξεων του, αναλαμβάνει την ευθύνη αυτών και οδηγείται σε μια βαθιά εξομολόγηση την ύστατη στιγμή. Ίσως αν συνειδητοποιούσαμε το τίμημα των πράξεων μας εγκαίρως στην καθημερινότητά μας, θα προλαβαίναμε αρκετές δυσοίωνες καταστάσεις.

Ο αγώνας του σύγχρονου ανθρώπου της καθημερινότητας, που επιβιώνει περήφανα σ΄ ένα δύσκολο περιβάλλον, αποτελεί μια ηρωική πράξη για εμένα.

Ποιες είναι οι μέγιστες ανθρώπινες αρετές κατά το κείμενο του Ρίτσου;

 Αγάπη, έρωτας, χαμόγελο, δικαιοσύνη, μετάνοια, φως, ελπίδα, συγχώρεση, δημιουργικότητα, συνάντηση, κατανόηση, εγκαρτέρηση είναι αρετές που θέτει ο ποιητής  σε όλο του το έργο.

Τι σου δίνει δύναμη και πίστη στην καθημερινότητα;

“Γέλα καρδιά μου, γέλα. Βρες χρόνο να γελάς. Αυτό είναι η μουσική της ψυχής” Γ.Ρ.

Συντελεστές :

Σκηνοθεσία:                        Δημήτρης Γεωργαλάς Σκηνικά – Kοστούμια:                                            Δημήτρης Ντάσιος

Σχεδιασμός Φωτισμών:    Ευσταθία Δρακονταειδή Βοηθός σκηνοθέτη:                                             Νίκος Τσιμάρας Επικοινωνία:     Τζίνα Φουντουλάκη

Φωτογραφίες :                   Chris Tourlakis, Γιώργος Στυλιανός Δημιουργικό :    Αναστάσιος Σωτηρίου

Video trailer:                      Μιχάλης Μαυρομούστακος

Παραγωγή :                        EYESIN I.K.E

Ερμηνείες :                        Γεράσιμος Σοφιανός Μαρίνα Παντελάκη

ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΜΑ – Β’ ΣΚΗΝΗ 

Αγίου Κωνσταντίνου και Ακομινάτου 15-17/  Μεταξουργείο

Από 3 Φεβρουαρίου

Παρασκευή, Σάββατο 21.00

Κυριακή : 19.00

Διαρκεια : 65 λεπτά

Μετρό : Σταση Μεταξουργείο

Τιμές εισιτηρίων :

15€  κανονικό

12 €  μειωμένο (ανέργων, φοιτητικό, ΑΜΕΑ, άνω των 65, ατέλεια ηθοποιών)

Προπώληση :

https://www.ticketservices.gr/event/agamemnon-tou-gianni-ritsou/? eventid=8637&showid=55715

και στο ταμείο του θεάτρου 

τηλ. κρατήσεων – πληροφορίες : 210 5220100

Related articles More from author

  • Συνεντεύξεις

    Ο Τσέχωφ βωβός; / The Talk

    24 Ιανουαρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Μάρω Παπαδοπούλου / Θεατρικά ταξίδια στη μνήμη

    30 Οκτωβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Κώστας Παπακωστόπουλος / Η δύναμη της επικοινωνίας και πως αποτυπώνεται στο ελληνογερμανικό θέατρο

    21 Σεπτεμβρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Τζοβάνα Μιχαλιάδη Σάρτι / Dance trough the hoop

    22 Νοεμβρίου 2021
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Θύμιος Κούκιος / Η αλλαγή ως ευκαιρία

    26 Οκτωβρίου 2020
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Η Ομάδα Kursk και η φύση του Lenz

    20 Απριλίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf