CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Παρουσίαση Βιβλίου / Το Χαμένο Ημερολόγιο της «Άλλης» του Μάνου Λαμπράκη

      22 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Παπαδόπουλος / Ανθρώπινες διαστάσεις συλλογικών εμπειριών

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Νίκος Χρονόπουλος

      13 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Ο Φοίβος Δεληβοριάς επιστρέφει στο Κύτταρο

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Ο Σταύρος Ξαρχάκος και το Δημοτικό τραγούδι στο Θέατρο Παλλάς

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • H Μαρίνα Σάττι ζωντανά στο VOX για μία εμφάνιση

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: ΓΚΡΕΜΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Workshop φωτογραφίας με την Γεωργία Πονηράκου στο Tag

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Επικοινωνία του Πολιτισμού / Masterclass 22 ωρών με τον Άρη Ασπρούλη στο ...

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • 1ο Πολυθεματικό Φεστιβάλ HUMAN CAST Inclusive Art Festival

      7 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Κατερίνα Κυρμιζή & Νίκος Γρηγοριάδης στο Μουσικό Κουτί

      17 Νοεμβρίου 2022
      0
    • ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΙ σε επιμέλεια Δημήτρη Τρίκα στο Δρομοκαΐτειο

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • TO MILKY WAY ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΕΚΑΤΟΥ ΞΕΚΙΝΑ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥ ΠΟΡΕΙΑ!

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Κωνσταντίνα Ράικου

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer: Dear Violet / The roots of violets

      14 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Αγγελίτσα

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Όλια Ντακογιάννη

      9 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου / Ένα ταξίδι αναζήτησης ταυτότητας

Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου / Ένα ταξίδι αναζήτησης ταυτότητας

By Ήβη Βασιλείου
11 Δεκεμβρίου 2022
168
0

Η Ερυφίλη Δρακοπούλου και η Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν είναι οι ιδρύτριες του Corpus Franca Physical Theater Company. Η νέα τους παράσταση The Doubles είναι βασιμένη στο θεατρικό έργο του Ζαν Ζενέ Οι Δούλες και θα παρουσιαστεί στο Πάνω Σπίτι 21 με 23 και 26 με 30 Δεκεμβρίου. Με αφετηρία το μοναδικό έργο του Ζενέ, η ομάδα ερευνά ζητήματα ταυτότητας, αλλά και των ρόλων στους οποίους καλούμαστε να ανταπεξέλθουμε καθημερινά. Μας μίλησαν για την νέα τους δουλειά, τους νέους δρόμους σκέψης που τις οδήγησε και όλα όσα έμαθαν μέσα από αυτή τη διαδρομή. Για τους συνεργάτες τους, τον τρόπο δουλειάς τους και τον ιδεολογικό πυρήνα της ομάδας τους. Για τις δυναμικές των σχέσεων και τις ανατροπές τους.

Τι κινητοποίησε την παράστασή σας; Πως δουλέψατε γι’ αυτή;

Ε+Σ:Αρχίσαμε την συνεργασία μας πριν 5 χρόνια ως φοιτήτριες, σε σχέσεις χορογράφου- περφόρμερ. Έκτοτε έχουμε συνυπάρξει σε ποικίλα πρότζεκτ, πάντα συμβουλεύουμε η μια την άλλη και αλληλουποστηριζόμαστε.

Έχοντας περάσει δύο χρόνια χωρίς άμεση συνεργασία και σε διαφορετικές χώρες, αποφασίσαμε να σκηνοθετήσουμε και χορογραφήσουμε μαζί την πρώτη μας επαγγελματική δουλειά. Η ιδέα άρχισε να γεννιέται  όταν πήγαμε μαζί για ελεύθερο κάμπινγκ το Πάσχα του 22’ στην Αμοργό. Αχ αυτή η Αμοργός τι μας έκανε!

Πρώτα μας κέρδισε ο χώρος το Πάνω Σπίτι, ένα νεοκλασικό κτίριο που στεγάζει ένα νεοσύλλεκτο καλλιτεχνικό σύλλογο που στόχο έχει να αναδείξει νέους καλλιτέχνες και να στηρίξει την ανεξάρτητη σκηνή. Με αφορμή τον χώρο, οδηγηθήκαμε στο έργο του Ζαν Ζενέ, Οι Δούλες. Οι πρόβες και οι καθημερινές συναντήσεις μεταξύ μας και με τους υπόλοιπους συνεργάτες, άρχισαν δυναμικά. Η προσέγγιση μας βασίστηκε στο practice as research, μέσα από ποικίλα task και αυτοσχεδιασμούς με τους ηθοποιούς.

Τι νέο μάθατε για τον εαυτό σας μέσα από αυτή τη δουλειά μέχρι τώρα;

Ε+Σ:Το πιο όμορφο σε μια συνεργασία είναι όταν τα πνεύματα συναντιούνται χωρίς προσπάθεια, ακριβώς επειδή έχουν χτιστεί θεμέλια επικοινωνίας. Το πιο δύσκολο είναι η επεξεργασία του ‘θέλω’ και του ‘θέλει’. Η διαχείριση δυο μυαλών ταυτόχρονα μπορεί να φέρει αποσυντονισμό, αν όμως υπάρχει σεβασμός, χημεία και αφούγκραση, τα δυο μυαλά μπορούν μόνο να απογειώσουν το ένα το άλλο. Συχνά ονειρευόμαστε κοινές διαδρομές στις οποίες βαδίζουμε με διαφορετικό μέσο, αλλά με κάποιον μαγικό τρόπο πάντα καταλήγουμε στον ίδιο προορισμό.

Ερυφίλη Δρακοπούλου

Η ταυτότητά μας είναι δική μας δημιουργία ή καθορίζεται ως επί το πλείστον από τους άλλους;

Ε+Σ: Πιστεύουμε ότι η ταυτότητα μας έχει σχηματιστεί κατά μεγάλο βαθμό από εξωτερικούς και ανέλεγκτους παράγοντες, αλλά ότι είναι στο χέρι μας να την διαμορφώσουμε και να την αναθεωρήσουμε στις κατευθύνσεις που εμείς επιλέγουμε. Η αναζήτηση της ταυτότητας είναι ένα συνεχές ταξίδι.

Πιστεύετε στη μοίρα; Ποιος την καθορίζει;

Ε+Σ: Πιστεύουμε ότι το καθένα μας καθορίζει την δική του μοίρα. Βλέπουμε την ζωή σαν ένα μονοπάτι μέσα στο δάσος. Το καθένα μας θα κάνει τα πρώτα βήματα και θα ανοίξει τον δρόμο που βλέπει πως θέλει να πάει. Μπορεί ο δρόμος να μας βγάλει σε άλλα μονοπάτια που δεν είχαμε στόχο να βαδίσουμε, αλλά από την στιγμή που φτάσαμε, υπάρχει κάποιος λόγος, και για αυτό πρέπει να τα αξιοποιήσουμε.

Ποια θεωρείτε επαναστατική πράξη στην εποχή μας;

Ε+Σ: Την αντίσταση στην κρατική καταστολή και στην αστυνομική βία, το να είσαι αλληλέγγυος, το να έχεις πίστη στον άνθρωπο μέσα σε όλη αυτή την κυνικότητα και τον μηδενισμό. Η πίστη στην αγάπη, το να έχει κανείς θάρρος και να αγωνίζεται καθημερινά. Σίγουρα ένα μεγάλο μάθημα επαναστατικού ανθρώπου αποτελούν και όλες οι γυναίκες στο Ιράν που παλεύουν συνεχώς για τα βασικά τους ανθρώπινα δικαιώματα.

Ποιος είναι ο ιδεολογικός πυρήνας της ομάδας σας; Ποιοι οι στόχοι σας;

Ε+Σ: Η ομάδα μας ονομάζεται Corpus Franca Physical Theater Company. Corpus σημαίνει σώμα και Franca το ειλικρινές, ελεύθερο και κοινό. Βασικός άξονας της δουλειάς μας είναι η προσέγγιση μέσω καλλιτεχνικής έρευνας που αφορά τις σχέσεις μεταξύ πολιτικού και performative σώματος, καθώς και τα έμφυλα ζητήματα. Φιλοδοξούμε η συνεργασία μας να συνεχίσει μέσα στα χρόνια, οδηγούμενες από αναζητήσεις για τους τρόπους συσχετίσεων με το κοινό και τα κοινωνικά ζητήματα. Δουλεύουμε με co-authorship, πιστεύουμε στο να είναι το καθένα η καλύτερη του εκδοχή του εαυτού του, και κατ επέκταση να εμπνέει και την υπόλοιπη ομάδα.

Τι σας δίνει δύναμη και πίστη για το μέλλον;

Ε+Σ: Το ότι βλέπουμε προσωπική εξέλιξη σε εμάς και τους γύρω μας. Οι όμορφοι εσωτερικά άνθρωποι, και η συντροφική υποστήριξη. Εμπνεόμαστε από τα παραδείγματα καλλιτεχνικής δημιουργίας που αντιστέκονται στην εμπορευματοποίηση και τον ιδρυματισμό.

Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν

Γιατί σωματικό θέατρο; 

Ε+Σ: Η σωματική γλώσσα αποτελεί ένα διεθνές μέσο επικοινωνίας. Είναι ένα μέσο που γκρεμίζει σύνορα και ενώνει διαφορετικούς κόσμους. Μέσω του σώματος μπορεί κανείς να επικοινωνήσει όλα όσα θέλει, όλα όσα τα λόγια δεν μπορούν να καλύψουν. Όταν κατέχεις την γνώση σε σχέση με το σωματικό εργαλείο και γνωρίζεις τις πλήρεις δυνατότητες του, τότε μπορείς να αφηγηθείς και να συλλάβεις νέες έννοιες και να μεταδόσεις σκέψεις που αν ήταν μόνο προφορικές θα μπορούσε κανείς να τις χειριστεί συμφεροντολογικά. Οι αλήθειες που επικοινωνεί κανείς με την γλώσσα του σώματος είναι τόσο βαθιές και ενστικτώδεις που δεν μπορεί κανείς να τις φυλακίσει και να τις λογοκρίνει. Ο θεατής μπορεί να βιώσει την δημιουργία ακόμη και κιναισθητικά. Αυτή είναι η χάρη του σωματικού θεάτρου και του χοροθεάτρου. Έχει την δύναμη να σε καθηλώσει και να σε ξεσηκώσει. 

Γιατί επιλέξατε τις δούλες του Ζενέ; 

Ε+Σ:Το έργο αυτό του Ζενέ είναι διαχρονικό και στην πραγματικότητα έχει ανέβει από πολλές παραγωγές. Ο λόγος που το επιλέξαμε και εμείς είναι γιατί πιστεύουμε ότι υπάρχουν και άλλα επίπεδα του κειμένου και της δραματουργικής γραμμής τα οποία θέλουμε να τονίσουμε. Έχουμε κάνει μια τολμηρή διασκευή στην οποία δεν εμφανίζουμε ποτέ τον χαρακτήρα της μαντάμ, τονίζοντας έτσι τον εσωτερικό κόσμο των δύο ‘δουλών’, χωρίς περαιτέρω εμβόλιμα. Επιμένουμε δηλαδή στο βίωμα των υπηρετριών και του κόσμου που έχουν αναγκαστεί να δημιουργήσουν, ώστε να αντιμετωπίσουν την εξουσιαστική καταπίεση. Στην διασκευή μας, η Σολάνζ, ως δούλα διαφεύγει στην δημιουργία ενός ειδώλου, το είδωλο της αδερφής της, της Κλαίρης, για να καταφέρει να διαχειριστεί την αβάσταχτη ύπαρξη του να είσαι δούλα. Με άλλα λόγια, χτίζει έναν χαρακτήρα που λειτουργεί την μία στιγμή ως σύμμαχος αντίστασης στην εξουσία και την άλλη ως το ίδιο, το σύμβολο της καταπίεσης της. Το otherness, ο σαδομαζοχισμός σαν μέσο αποσυμπίεσης, τα όρια της φαντασίας και της πραγματικότητας, καθώς και το master-slave dialectic, είναι τα βασικά στοιχεία του έργου και της προσέγγισης μας. Η επιλογή των ανδρών, υπάρχει ως σύσταση από τον ίδιο τον Ζενέ και εμείς αποφασίσαμε να παραμείνουμε πιστές στην οδηγία του συγγραφέα κρατώντας την γυναικεία μας ματιά κατα την δημιουργική διαδικασία.

ΠΟΤΕ: 21-23 και 26-30 Δεκεμβρίου

ΩΡΑ: 21:30

ΩΡΑ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗΣ 21.00

ΔΙΑΡΚΕΙΑ 90′

ΠΟΥ: στο Πάνω Σπίτι, Λεωφ. Αλεξάνδρας 37, Αθήνα

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

παίζουν οι: ΓΚΑΛ ΡΟΜΠΙΣΑ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΟΥΛΙΟΣ

χορογραφία, σύλληψη, διασκευή: ΕΡΥΦΙΛΗ ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΣΑΜΠΙΝΑ ΑΝΔΡΕΑ ΑΛΛΕΝ, CORPUS FRANCA COMPANY.

σκηνογραφία/ ενδυματολογία: ΕΥΑ ΚΟΥΡΕΛΙΑ

σχεδιασμός φωτισμού: ΕΛΕΑΝΝΑ ΓΙΑΣΕΜΗ

μουσική: ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΛΑΥΔΙΑΝΟΣ

διεύθυνση φωτογραφίας: ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΛΑΧΟΝΙΚΟΛΟΣ

φωτογράφιση: ΑΛΕΞΗΣ ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ

βοηθός δραματουργίας: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ

ηλεκτρολόγος: ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ

συντονισμός μάρκετινγκ: ΖΗΝΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ

ΤΙΜΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ: 10,00 €

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ: ticketservices

https://www.ticketservices.gr/event/the-doubles-to-pano-spirti/

ΠΡΟΣΟΧΗ! Ενημερώνουμε το κοινό ότι στην παράσταση γίνεται χρήση φτερών για τυχόν αλλεργίες και αναπνευστικά ζητήματα.

Related articles More from author

  • Συνεντεύξεις

    Ανθή Φουντά / Το μήνυμα μέσα μας, η κίνησή μας

    13 Ιουλίου 2021
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Ιφιγένεια Γρίβα / Ένα αεράκι σαν ελπίδα…

    4 Δεκεμβρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Καλλιόπη Παναγιωτίδου / Κατακτώντας την επικοινωνία

    26 Νοεμβρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Διαμαντής Αδαμαντίδης & Βασίλης Σαφός / Οι αναστατώσεις του Οικότροφου Τέρλες: The Talk

    28 Νοεμβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Δημήτρης Μαύρος / Τα μικρά και τα μεγάλα του θεάτρου

    29 Οκτωβρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Άννα Κοκκίνου / Ο μαγικός κήπος της φαντασίας

    10 Νοεμβρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf