CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Περιφέρεια Αττικής

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Εκθέτοντας τη “Βία του Βίου” / Παρουσίαση εργαστηρίου θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Τρείς αδερφές #NOT / Από το εργαστήρι της σχολής του Ίασμου στο ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Οικόπεδα με θέα του David Mamet σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη στο Θέατρο ...

      19 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • ONIRAMA την Παρασκευή 13 Μαΐου στο Vox

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer: Eroe / Η ροή της δύναμης

      23 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me in / Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη 

      21 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Φώτης Στρατηγός / Τα στραβά και τα άγια των ανθρώπων

Φώτης Στρατηγός / Τα στραβά και τα άγια των ανθρώπων

By Ήβη Βασιλείου
25 Οκτωβρίου 2021
846
0
Share:

Όλοι έχουν κάποιον άνθρωπο ανάγκη. Όποια κι αν είναι η φυσική μας κατάσταση ή η οικονομική μας δυνατότητα, όποια κι αν είναι τα όνειρά μας ή οι φιλοδοξίες μας, πάντα, αυτό που δίνει νόημα στην καθημερινότητα και την ύπαρξή μας, αυτό που μας κινεί και μας κινητοποιεί είναι η φροντίδα για τον άλλον. Αυτός είναι ο πυρήνας του θεατρικού έργου της Μαρτίνα Μάγιοκ, Πόσο κοστίζει να ζεις, που παρουσιάζεται στο Θέατρο Πόρτα σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου. Τέσσερις νέοι άνθρωποι, τέσσερις χαρακτήρες με διαφορετικά διαμορφωμένες ιδιοσυγκρασίες αγωνίζονται να γνωριστούν, να κατανοήσουν ο ένας τις ιδιαιτερότητες του άλλου και να πλησιάσουν όσο μπορούν. Ο Φώτης Στρατηγός μας μίλησε για το τρυφερό, βραβευμένο με Πούλιτζερ έργο που απενοχοποιεί τις πιο βαθιές μας ανάγκες και μας βοηθάει να ξεπεράσουμε τις αδυνάμιές μας μέσω της αποδοχής. 

 

Τι σε συγκίνησε στο έργο της Μαρτίνα Μάγιοκ;

Το ότι είναι μια απλή ιστορία, καθαρή, για τέσσερις ανθρώπους σε οριακή κατάσταση, χωρίς να υπογραμμίζει – σχεδόν ποτέ- την κατάσταση αυτή. Απλώς της επιτρέπει να διατρέχει το κείμενο. Επίσης, είναι ένα σύγχρονο κείμενο, γράφτηκε πέντε χρόνια πριν κι αναφέρεται στην ίδια την εποχή του. Για μένα, ειδικά στη Jess, την ηρωίδα που υποδύεται η Ειρήνη Μακρή, εμφανίζονται χαρακτηριστικά μιας ολόκληρης γενιάς και τάξης. Τα στραβά, τα άγια και το μπερδεμένο κουβάρι που χαρακτηρίζει τους τριαντάρηδες μιας διαλυμένης μεσοαστικής τάξης που τελικά δεν ξέρουν, αν ανήκουν κάπου. Και καλά κάνουν.

Τι νέο συνειδητοποίησες για τον εαυτό σου μέχρι αυτή τη στιγμή που δουλεύετε πάνω σ΄ αυτό;

Μέσω του έργου, τίποτα. Μέσω της συνεργασίας για να φτιαχτεί αυτή η παράσταση, τόσα που αδυνατώ να τα εννοήσω. Απλώς δεν μπορώ να πω πως συνειδητοποίησα, γιατί νομίζω πως η συνειδητοποίηση είναι τόσο αργή διαδικασία που αλίμονο κι αν προλαβαίνει κάποιος μέχρι να τελειώσει η ζωή του. Αφήστε που, έτσι όπως λέγεται αυτή η φράση -περί συνειδητοποίησης-, είναι λίγο σαν να συμπληρώνεις φόρμα με τα νέα χαρακτηριστικά και τις νέες εμπειρίες σου. Δεν έχω τόσο γρήγορο πνεύμα για να μου γίνονται συνείδηση τόσο παροντικές διαδικασίες.

Γιατί εξακολουθούν να δημιουργούνται χάσματα μεταξύ των ανθρώπων ενώ έχουν γίνει και γίνονται τόσοι αγώνες για να καταρριφθούν;

Για να γίνουν άλλοι τόσοι. Τα χάσματα είναι γενεσιουργές καταστάσεις. Πυροδοτούν διαδικασίες που παρ’ όλο που γίνονται αντιληπτές σαν ελλείμματα, τη δουλειά τους την κάνουν. Δημιουργούν κίνηση και σκέψη και πράξη. Σε όλα τα επίπεδα, κοινωνικά, πολιτικά, ατομικά, διαπροσωπικά, σε όλα. Αν σταματήσουν να υπάρχουν χάσματα θα παγώσει ο κόσμος. Είναι, πιστεύω, θεμελιώδης νόμος της ζωής κι αναγκαία συνθήκη της. Όπως ακριβώς και η ανθρώπινη προσπάθεια για να γεφυρώνονται. Αυτά τα σχήματα δεν λύνονται, έχουν κάτι φυσικό. Λειτουργούν σαν το συμπλήρωμα της μέρας με τη νύχτα.

Τι αποτελεί προνόμιο στην εποχή μας;

Σχεδόν τα πάντα νομίζω. Εφόσον κανένα σχεδόν αγαθό, υλικό ή πνευματικό, δεν φροντίζεται ως δημόσιο αγαθό, έτσι καθετί γίνεται προνόμιο όσων μπορούν να πληρώσουν το αντίτιμό του. Το κριτήριο βάσει του οποίου παραχωρούνται τα προνόμια είναι προγενέστερο ζήτημα από τα προνόμια αυτά καθαυτά. Είναι χαρακτηριστικό μιας εποχής. Κι ευθύνη της.

Τι συνιστά αναπηρία στον κόσμο μας;

Η αδράνεια.

Ποια είναι μία όμορφη ζωή;

Η ζωή είναι πέρα από την ομορφιά και την ασχήμια. Είναι προϋπόθεσή τους. Η ζωή είναι ένα φαινόμενο. Απλώς αυτό. Τώρα όπως και να την προσδιορίσουμε δεν έχει για μένα καμία σημασία. Είναι σαν να με ρωτάτε, αν η φύση είναι καλή ή κακή, δίκαιη ή άδικη. Τίποτα απ’ όλα αυτά. Είναι φύση. Και η ζωή είναι ένα φαινόμενο φυσικό. Όπως κι ο θάνατος. Τώρα όσον αφορά στις συνθήκες της ζωής ενός ανθρώπου, νομίζω ότι μέχρις ενός σημείου είναι τυχαίες κι ετεροκαθορισμένες. Όμως, όσο πιο γρήγορα αναλάβει να τις διαμορφώνει κανείς, τόσο δραστηριοποιείται. Ξεφεύγει από την αδράνεια που λέγαμε πριν. Κάνει τις επιλογές του και παίρνει και τις ευθύνες τους. Αυτό είναι ζωηρό.

Ποιο ήταν το προσωπικό κέρδος από αυτή τη δουλειά;

Το ότι έδωσα τον χρόνο μου σε κάτι που με αφορά, δουλεύοντας με ανθρώπους που έκαναν ακριβώς το ίδιο.

Είσαι αισιόδοξος; Τι σου δίνει δύναμη και πίστη;

Δεν νομίζω ότι είμαι ούτε αισιόδοξος ούτε απαισιόδοξος. Προτιμώ να κάνω αυτό που είναι να κάνω χωρίς να αισιοδοξώ ή να απαισιοδοξώ. Και σ’ αυτό πιστεύω κιόλας.

Πόσο κοστίζει να ζεις (The cost of living) της Μαρτίνα Μάγιοκ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου στο Θέατρο Πόρτα

Συγγραφέας: Μαρτίνα Μάγιοκ
Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος
Σκηνικά-κοστούμια: Βασίλης Παπατσαρούχας
Σχεδιασμός Φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Ρωμανός Μαρούδης
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Video: Βασίλης Παπατσαρούχας

Παίζουν: Μελαχρινός Βελέντζας, Αμαλία Καβάλη Ειρήνη Μακρή, Φώτης Στρατηγός

Μέρες και ώρες παραστάσεων: Από 16 Οκτωβρίου έως 14 Νοεμβρίου Ι Σάββατο στις 21.00 & Κυριακή στις 19.00 Ι Από 22 Νοεμβρίου Ι Δευτέρα & Τρίτη στις 21.00

Τιμές εισιτηρίων: 18€, 12€ φοιτητικό, 10€ ανέργων/ΑμΕΑ

Φωτογραφίες © Πάτροκλος Σκαφίδας

TagsΘέατρο Πόρτα
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Νέα

    Θέατρο Πόρτα / Καλλιτεχνικός Προγραμματισμός 2018-19

    19 Σεπτεμβρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    Θέατρο Πόρτα / Καλλιτεχνικός Προγραμματισμός

    14 Σεπτεμβρίου 2021
    By Cue Team
  • Νέα

    Ο Αληθινός από την Ομάδα VASISTAS σε σκηνοθεσία Αργυρώς Χιώτη στο Θέατρο Πόρτα

    6 Νοεμβρίου 2017
    By Cue Team
  • ΣυνεντεύξειςΧορός

    Πωλίνα Κρεμαστά / Βόρειοι άνεμοι στο Θέατρο Πόρτα

    2 Μαΐου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Ηλιάνα Γαϊτάνη / Το θέατρο ως παιδεία

    3 Ιανουαρίου 2020
    By Ήβη Βασιλείου
  • Featured PostsΣυνεντεύξεις

    Τζωρτζίνα Λιώση / Σκοτάδι και φως μιας στιγμής

    2 Δεκεμβρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf