CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Περιφέρεια Αττικής

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Εκθέτοντας τη “Βία του Βίου” / Παρουσίαση εργαστηρίου θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Τρείς αδερφές #NOT / Από το εργαστήρι της σχολής του Ίασμου στο ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Οικόπεδα με θέα του David Mamet σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη στο Θέατρο ...

      19 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • ONIRAMA την Παρασκευή 13 Μαΐου στο Vox

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer: Eroe / Η ροή της δύναμης

      23 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me in / Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη 

      21 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Η Χορωδία Ανέργων στο Θέατρο Πόρτα / Λόγια, τραγούδια και ελπίδες

Η Χορωδία Ανέργων στο Θέατρο Πόρτα / Λόγια, τραγούδια και ελπίδες

By Ήβη Βασιλείου
13 Νοεμβρίου 2017
395
0
Share:

 

ELENI_EFTHYMIOU

Από ποια ανάγκη προέκυψε η συνάντησή σας;

Ελένη Ευθυμίου
Η ιδέα ξεκίνησε από τον Δημήτρη Ζάχο που σκηνοθετήσαμε μαζί, με αφορμή τη δική μας εργασιακή κατάσταση και τους προβληματισμούς μας για την εργασία και την ανεργία. Πώς καμία φορά δουλεύεις όλη μέρα και θεωρείσαι άνεργος ή δουλεύεις χωρίς αποδοχές, ή δεν έχεις δουλειά και ψάχνεις να βρεις.

 

Nafsika Mavraki

Ποιον άνθρωπο ορίζουμε ως άνεργο στην εποχή μας; 

Ναυσικά Μακράκη
Ο σύγχρονος άνεργος, θυμίζει εργαζόμενο παλαιότερων εποχών. Στις περισσότερες περιπτώσεις δουλεύει, αλλά χωρίς ασφάλιση, με πολύ μικρή έως και ανύπαρκτη αμοιβή και χωρίς καμία σταθερότητα ως προς το ωράριο και τους όρους εργασίας. Στην ουσία δεν είναι άνεργος- με την έννοια του ανθρώπου που δεν εργάζεται. Είναι ένας εργαζόμενος που έχει χάσει κάθε εργασιακό δικαίωμα.

 

Anastasia Kariofili

Αναστασία Καριοφύλλη 

Για εμένα άνεργος δεν είναι μόνο αυτός που δεν έχει δουλειά. Άνεργος είναι ο νέος που έχει τελειώσει το Πολυτεχνείο και πρέπει να εργάζεται σε καφετέρια μέχρι τα 30 του γιατί δεν υπάρχει ζήτηση στο αντικείμενο του, άνεργος είναι ο ίδιος νέος που εργάζεται 12 ώρες τη μέρα για 300€, ο ίδιος νέος που δεν έχει ασφάλεια και δεν του κολλάνε ένσημα, ο ίδιος νέος που στα 18 του μπήκε στο Πανεπιστήμιο έχοντας όνειρα και τώρα πια δεν τα θυμάται γιατί πρέπει να επιβιώσει.

Βλέπετε διέξοδο στα προβλήματα της εποχής μας;

Ναι. Είμαστε μια αισιόδοξη ομάδα. Προτείνουμε τη δημιουργία ως διέξοδο και τραγουδούμε για να μοιραστούμε την ελπίδα μας και την προσπάθεια μας με τους ανθρώπους που μας τιμούν σε κάθε παράσταση.

 

Ampatzis

Τι σας δίνει αισιοδοξία και χαρά;

Δημήτρης Αμπατζής
Όταν μικρά εγχειρήματα, χωρίς την παραμικρή χρηματοδότηση καταλήγουν να παράξουν ένα ουσιώδες έργο. Και βεβαίως να έχουν την απήχηση και την ανταπόκριση που τους αξίζει. Και δεν αναφέρομαι μόνο στην τέχνη. Από το παράδειγμα των αλληλέγγυων στους Σύριους πρόσφυγες, έως και δράσεις απέναντι στην καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος (πχ Σκουριές). Τέτοια παραδείγματα είναι που δίνουν στον απλό πολίτη την αισιοδοξία ότι αξίζει να συνεχίσει να αγωνίζεται.

 

Η δύναμη της αλλαγής βρίσκεται μόνο στο πλαίσιο δράσης μίας ομάδας;

Ευανθία Ζυγομαλά
H αλλαγή ξεκινάει από μέσα μας αρχικά..οπωσδήποτε η ομάδα έχει δυναμική μέσω της όποιας η αλλαγή μπορεί να είναι μεταμορφωτική, ρευστή και ολοκληρωτική.

 

Ismini Oikonomou

Πως δουλέψατε για την παράστασή σας; Πως είναι δομημένη;

Ισμήνη Οικονόμου
Στις συναντήσεις μας ο καθένας είχε το τετράδιο του. Κάθε φορά απαντούσαμε ένα θέμα που μας δίνοταν. Ποια ήταν η εμπειρία σας από μια συνέντευξη, σε τί πιστεύετε και τί ελπίζετε; Τι θέλατε να γίνετε όταν ήσασταν μικροί;
Με αυτόν τον τρόπο γράφτηκαν τα κείμενα και τα τραγούδια της παράστασης μας. Αυτά που δεν μπορούσαμε να πούμε με λόγια φαινόταν πιο εύκολο να τα τραγουδήσουμε και τελικά ήταν όντως πιο εύκολο. Η παράσταση είναι δομημένη πάνω στις προσωπικές ιστορίες των ανθρώπων που συμμετέχουν. Πολλές φορές δεν είναι εύκολο να επικοινωνήσεις κάποια βιώματα που έχεις, και έτσι όλη η παράσταση θεωρώ ότι βασίζεται στην αλήθεια των ανθρώπων που την απαρτίζουν και στην δύναμη τους να μιλήσουν για αυτήν.

 

konstantinidi

Τι σας συγκινεί σ΄αυτή την παράσταση;

Ιωάννα Κωνσταντινίδη
Με συγκινούσαν οι ιστορίες των ανθρώπων που συμμετείχαν στην χορωδία. Όταν πλέον γνωριστήκαμε, οι άνθρωποι απέκτησαν άλλες ιδιότητες με βάση πλέον την προσωπικότητά τους. Γίναμε φίλοι,ανταλλάξαμε τηλέφωνα,μυστικά, συνταγές και φιλοφρονήσεις, διαφωνήσαμε, νευριάσαμε… Ξαφνικά οι ιστορίες δεν ήταν οι άνθρωποι αλλά μέρος της παράστασης. Τότε άρχισε να με συγκινεί το ότι οι ιστορίες συγκινούσαν το κοινό. Οι άνθρωποι ταυτίζονται. Έρχονται και μας αποκαλύπτουν με πάθος και συνήθως με πολύ χιούμορ πόσο καταλαβαίνουν. Ο καθένας ανάλογα με τις εμπειρίες του και το επάγγελμά του.Εντάξει συγκινούμαι λίγο και όταν ένα τραγούδι βγαίνει τέλειο.

 

kolokouri

Ποιο τραγούδι από αυτά που συμπεριλαμβάνονται στην παράσταση ξεχωρίζετε; Γιατί;

Γεωργία Κολοκούρη
Ξεχωρίζω το τραγούδι “Έλα να χορέψουμε”. Χαρακτηρίζει τον άνθρωπο που δεν έχει, ξαφνικά, έργο να επιτελέσει. Τον προσπερνούν όλοι βιαστικοί εκείνος δε “χωράει” πουθενά. Όμως έχει μια άνοιξη κρυμμένη στην ψυχή του που τον ξεσηκώνει και τον παρασύρει σ’ ένα χορό λύτρωσης κι ελπίδας για το αύριο…

 

H «Χορωδία Ανέργων», η ξεχωριστή μουσική και θεατρική παράσταση για την Εργασία της Ελένης Ευθυμίου και του Δημήτρη Ζάχου, που συγκίνησε με την αλήθεια και την καλλιτεχνική της δύναμη, επιστρέφει στο Πόρτα, μετά την επιτυχία που σημείωσε τον περασμένο Μάρτιο.

Η παράσταση βασίζεται σε αληθινές ιστορίες ανθρώπων που αυτοπροσδιορίζονται ως «άνεργοι». Επί σκηνής ένα σύνολο προσώπων, που έτυχε να αναζητούν εργασία, σε μία χώρα με περιορισμένες ευκαιρίες και αβέβαιο μέλλον. Δε γνωρίζονταν μεταξύ τους, αλλά τώρα μοιράζονται εμπειρίες από τη ζωή τους, φόβους, ελπίδες και…τραγουδούν. Το τραγούδι τους δεν είναι λυπημένο, το τραγούδι τους έχει απεύθυνση. Μία κραυγή αισιοδοξίας, μία πρόταση για δημιουργία έξω από το πλαίσιο της μισθωτής εργασίας. Όλοι μαζί οι «εκτός πλαισίου» επινοούν ένα νέο, ανεξερεύνητο, δικό τους «πλαίσιο», και εκφράζουν τη δύναμη του συνόλου και την έμπνευση για ζωή.
Οι δημιουργοί Ελένη Ευθυμίου και Δημήτρης Ζάχος προσκάλεσαν ως χορωδούς, ανθρώπους που είχαν την ισχυρή επιθυμία να ενταχθούν σε μία ομαδική συνθήκη, χωρίς κατά βάση να έχουν προηγούμενη σχέση με το τραγούδι. Στο πείραμα αυτό, οι καλλιτέχνες και οι νεο-χορωδοί, επένδυσαν στη χαρά που δημιουργεί το απενοχοποιημένο τραγούδισμα, το μοίρασμα των καθημερινών ιστοριών, η αλληλεγγύη και η συνεργασία.
Η «Χορωδία Ανέργων» αποτελεί το πρώτο σχεδίασμα ενός project που στοχεύει στο μέλλον να ενώσει πολλούς ακόμα άνεργους ή και εργαζόμενους ανθρώπους σε ένα πλαίσιο συν-δημιουργίας. Να τους κάνει συνοδοιπόρους σε έναν ιδεατό τόπο, όπου ο χρόνος ανήκει στους ανθρώπους και να τους ενθαρρύνει να ξεχάσουν για λίγο το αμείλικτο «μέλλον», να κοιταχτούν ήρεμα στα μάτια και να επενδύσουν σε ένα υγιές «παρόν», τραγουδώντας.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία-Έρευνα-Δραματουργία : Ελένη Ευθυμίου, Δημήτρης Ζάχος
Μουσική: Ελένη Ευθυμίου
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Ζωή Μολυβδά Φαμέλη
Sound design: Οδυσσέας Γκάλλιος
Καλλιτεχνική – κινησιολογική συνεργασία: Βιττόρια Κοτσάλου
Εικαστικά: Ευαγγελία Μαργαρίτη
Βοηθός σκηνοθέτη, video on stage: Δημήτρης Αμπατζής
Φωτογραφίες: Αλέξης Μανικάκης
Σχεδιασμός αφίσας – Artwork: Αχιλλέας Μεσσάικος
Σχεδιασμός προγράμματος παράστασης: Ιωάννα Κωνσταντινίδη
Εκτέλεση παραγωγής: Ευάγγελος Κώνστας – Constantly Productions
Βοηθός παραγωγής: Θέμης Θεοχάρογλου
Επικοινωνία: Ανζελίκα Καψαμπέλη, Έλενα Γρίβα
Xορωδία Ανέργων: Δημήτρης Αμπατζής, Μιχάλης Αρφάνης, Ελένη Ευθυμίου, Δημήτρης Ζάχος, Αναστασία Καριοφύλλη, Κωνσταντίνος Κόλλιας, Ιωάννα Κωνσταντινίδη, Ναυσικά Μακράκη, Αλέξης Μανικάκης, Ευαγγελία Μαργαρίτη, Ισμήνη Οικονόμου, Ευανθία Σιδέρη, Αντώνης Σούκερας, Ιουλία Συμεωνίδου,  Αλεξάνδρα Πλέσσια, Γεωργία Κολοκούρη κ.α
Πιάνο: Ναυσικά Μακράκη
Βιολοντσέλο: Σταύρος Παργινός
Μουσικό Πριόνι: Iώ Αρματά

Μέρες και ώρες παραστάσεων:
Από 5 Νοεμβρίου έως 3 Δεκεμβρίου 2017
Κάθε Κυριακή στις 18:30

Τιμές εισιτηρίων
12 ευρώ
8 ευρώ-ανέργων, ΑΜΕΑ, ομαδικό (άνω των 10 ατόμων)

Προπώληση εισιτηρίων
Στο ταμείο του θεάτρου, τηλ. 2107711333 και
viva.gr

TagsΘέατρο Πόρτα
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Featured PostsΣυνεντεύξεις

    Τζωρτζίνα Λιώση / Σκοτάδι και φως μιας στιγμής

    2 Δεκεμβρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Άποψη

    Ήταν ευχαρίστηση να καις / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Φαρενάιτ 451 που παρουσιάζεται στο Θέατρο Πόρτα

    29 Ιανουαρίου 2019
    By Αγγελική Κουτελιά
  • Παρουσιάσεις

    Η Δίκη του Κ. του Φράντς Κάφκα στο Θέατρο Πόρτα σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου

    9 Δεκεμβρίου 2016
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    ΛΑΘΟΣ ΧΩΡΑ, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Gazmend Kapllani σε σκηνοθεσία Παντελή Φλατσούση στο Θέατρο Πόρτα

    7 Οκτωβρίου 2021
    By Cue Team
  • ΝέαΠαιδί

    Έξω Πάνω Μέσα Κάτω σε σκηνοθεσία Κατερίνας Καραδήμα για βρέφη από 8 μηνών και νήπια έως 4 χρόνων στο Θέατρο ...

    23 Οκτωβρίου 2017
    By Cue Team
  • Παιδί

    Το Σκλαβί της Ξένιας Καλογεροπούλου σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου & Σοφίας Πάσχου στο Θέατρο Πόρτα

    25 Οκτωβρίου 2018
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf