CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Τέσσερις εποχές / Βασισμένο στο ομώνυμο έργο του Αντόνιο Βιβάλντι από του ...

      24 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Οι ελεύθεροι πολιορκημένοι του Διονύσιου Σολωμού στο Εθνικό Θέατρο σε Live streaming

      24 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Διαδικτυακές Ραδιοφωνικές Εκπομπές εμπνευσμένες από τη “Γραμμή του Ορίζοντος” του Χρήστου Βακαλόπουλου

      23 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Ρόζμαρι / Μια παράσταση «θέατρο σε μονό πλάνο» βασισμένη στην ταινία “Tο ...

      23 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Support Art Workers / Περί διαδοχής στη διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου // ...

      22 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Η Κληρονομιά του Μαριβώ on demand Σάββατο 27 και Κυριακή 28 Φεβρουαρίου

      22 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • O Κοτζάμπασης του Καστρόπυργου του Μ. Καραγάτση σε live streaming ζωντανά από ...

      15 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Δημοτικό Θέατρο Πειραιά / λογοτεχνικά ταξίδια από τις συχνότητες της ραδιοφωνίας

      10 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Πανούκλα του Αλμπέρ Καμύ στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε σκηνοθεσία Γιώργου Οικονόμου

      10 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Συμπληγάδες Γενεθλίων του Δημήτρη Καταλειφού από τις Εκδόσεις Πατάκη

      15 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Ο κήπος με τα συναισθήματα της Βίκυς Σάκκη

      7 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Το κοινωνικό Συμβόλαιο και ο Λόγος περί της καταγωγής και των θεμελίων ...

      22 Ιανουαρίου 2021
      0
    • λείπει του Θ.Π. Ζαφειρίου από Εκδόσεις Andy’s Publishers

      20 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Άκης Πετρετζίκης - Street Food / Τα αγαπημένα μας

      17 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Όλοι οι λόγοι για να δεις την «Οικογένεια Μπρίτζερτον» στο Netflix!

      11 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Τα φίλτρα του θανάτου της Αναστασίας Κατσούρη από τις Εκδόσεις Αγγελάκη

      11 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Μετά το τέλος της Clare Mackintosh από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο

      11 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Η Έβδομη Σφραγίδα / Σχόλιο στην ομώνυμη ταινία του Μπέργκμαν

      17 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • ΑΝΑ-ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ / Επιλεγμένες διαδικτυακές προβολές από το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

      24 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Jocker / Αφήστε ό,τι κάνετε και δείτε το αμέσως!

      17 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΑΝΑ-ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ / Επιλεγμένες διαδικτυακές προβολές από το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

      17 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ- ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / ΔΥΟ ΝΕΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

      17 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Χρήστος Θηβαίος / Έπειτα απ’ το μεγάλο μπουμ live streaming από τον ...

      10 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΘΑΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ - ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ / Ταξίδι στο Σταυρό του Νότου

      8 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΟΡΝΙΘΕΣ (Ή ΠΩΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ ΠΟΥΛΙ) του Μπάμπη Μακρίδη στο κανάλι του ...

      4 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Οι 15 Ταινίες Του Χρήστου / Νέο Σεμινάριο στο FÅRÖ

      4 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Inside – Outside art @ coronavirus time / Ψηφιακή Έκθεση Ζωγραφικής της ...

      2 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer: Paisios Mentesidis/ Jewelry that rock our world

      23 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Cue me in / Θάνος Ζήσης

      22 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • The designer: Not Today Jewelry / Gone with todays flow

      18 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Cue Me In / Θοδωρής Τσάτσος

      15 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Cue Me In / Ναδίνα Τζιάτζιου

      4 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • The Designer: Hangover / Η επόμενη μέρα του streetwear

      2 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ

      25 Ιανουαρίου 2021
      0
    • The Designer: Candleland / Το άρωμα της ανάμνησης

      25 Ιανουαρίου 2021
      0
    • The Designer: Hard.Clo / Μια σκληρή ιστορία μόδας

      21 Ιανουαρίου 2021
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Άποψη
Home›Cues›Άποψη›Γυναίκες / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Top Girls που παρουσιάζεται στο Θέατρο Πόρτα

Γυναίκες / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Top Girls που παρουσιάζεται στο Θέατρο Πόρτα

By Αγγελική Κουτελιά
7 Ιανουαρίου 2020
507
0
Share:

Συνοδεύουμε την Μαρλήν -μια δυναμική, επιτυχημένη γυναίκα καριέρας της δεκαετίας του ‘80- στις 3 πράξεις του έργου. Κάθε πράξη μας προετοιμάζει για την επόμενη, εισάγοντάς μας σε ένα ευρύτερο πλαίσιο που γίνεται σιγά σιγά πιο συγκεκριμένο και προσωπικό.

Στη συγκέντρωση γύρω από το τραπέζι της πρώτης πράξης, η Μαρλήν τοποθετείται ανάμεσα σε γυναίκες που έχουν αφήσει το αποτύπωμά τους στην ιστορία. Ανοίγονται, μιλώντας για τα βιώματά τους, με μια έντονη ανάγκη να γίνει λέξεις αυτό που έχει βιωθεί. Ωστόσο δεν πρόκειται για μοίρασμα, ούτε για συνομιλία. Τα τραύματα του παρελθόντος, που με τη βοήθεια του αλκοόλ ξεστομίζονται με ευκολία, περιμένουν να βγουν από το σφραγισμένο σεντούκι τους, επειδή ασφυκτιούν, παρά με σκοπό να περιεχθούν και να φροντιστούν. Έτσι παρακολουθούμε τις γυναίκες του δείπνου να μιλάει η μια πάνω στην άλλη, χωρίς καν να κρατούν τους τύπους ευγενείας. Σαν να ξερνούν αλήθειες, πολλές φορές με παγωμένο συναίσθημα, καθώς η πραγματικότητα είναι τόσο αφόρητη για να προσεγγιστεί με άλλον τρόπο.

Και αφού τις παρακολουθήσαμε να “ξεγυμνώνονται” μπροστά μας, μεταφερόμαστε σε ένα γυναικοκρατούμενο γραφείο, τη δεκαετία του ’80. Πράξη δεύτερη. Γρήγοροι ρυθμοί, γυναίκες που μετακινούνται διαρκώς, τσουλώντας από τη μια μεριά στην άλλη με τις καρέκλες τους, για να προλάβουν…Σαν να βιάζονται να καλύψουν το χρόνο που χάθηκε, ευκαιρίες καριέρας, ανάδειξη ενός κρυμμένου δυναμισμού και ικανοτήτων. Μια μικρή παύση του ακατάπαυστου εργασιακού ρυθμού προσφέρει η εισβολή της ανιψιάς της Μαρλήν στο γραφείο. Η συνάντηση της στυγνής, παντοδύναμης Μαρλήν με το οικογενειακό της περιβάλλον προκαλεί ρωγμές στην απροσπέλαστη όψη της. Τι χρειάζεται να αποκλείσει από τον ψυχισμό της και τις ανάγκες της, ώστε να διατηρεί την εικόνα της “σιδηράς κυρίας” του γραφείου;

Την απάντηση προσφέρει η συνάντηση με το παρελθόν, με τις ρίζες, με την αδελφή της. Στην τρίτη πράξη καταλαβαίνουμε πως για να αποκλείσουμε τραυματικά κομμάτια της ιστορίας μας, δεν γίνεται απλώς να τα αφήσουμε πίσω μας. Η Μαρλήν έφυγε μακριά από την επαρχιακή πόλη που μεγάλωσε και αποστασιοποιήθηκε από οικογενειακούς δεσμούς που την πληγώνουν. Φόρεσε την πανοπλία της σύγχρονης, χειραφετημένης γυναίκας και πίστεψε πως έτσι θα μπορέσει να ανταπεξέλθει. Οι στοματικές απολαύσεις (αλκοόλ και φαγητό) της πρώτης πράξης και οι γρήγοροι ρυθμοί της δεύτερης είναι οι σύμμαχοί της για να την κάνουν να αποκλείσει το ενδεχόμενο σύνδεσης με τραυματικές οικογενειακές εμπειρίες. Τις φέρει μέσα της, αλλά τις μουδιάζει με το αλκοόλ, τις αδρανοποιεί με την ακατάπαυστη ενέργεια που διοχετεύει στη δουλειά της. Όταν επιτέλους στέκεται για λίγο και κάθεται στο τραπέζι συνομιλώντας με την αδελφή της, αποκαλύπτεται η οδύνη που κουβαλάει μέσα της.

Διαπιστώνουμε πως χρειάζεται χώρος για να φωτιστούν όλες οι ποιότητες του ψυχισμού της Μαρλήν. Γι΄ αυτό και καμία πράξη του έργου από μόνη της δεν μπορεί να σταθεί, αλλά αναδεικνύει η μια την άλλη, παραθέτοντας ξεχωριστά τμήματα ενός κομματιασμένου Εγώ της Μαρλήν, που μάταια, μέσω της εργασιακής επιτυχίας, επιχειρεί να επανενωθεί.

 

Γράφει η Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια Αγγελική Κουτελιά

Πληροφορίες για την παράσταση εδώ. 

TagsΘέατρο Πόρτα
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Παιδί

    Το Σκλαβί της Ξένιας Καλογεροπούλου σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου & Σοφίας Πάσχου στο Θέατρο Πόρτα

    25 Οκτωβρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    Φαρενάιτ 451 του Ραίη Μπράντμπερυ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου στο Θέατρο Πόρτα

    1 Νοεμβρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    Οι αναστατώσεις του Οικότροφου Τέρλες του Ρόμπερτ Μούζιλ σε σκηνοθεσία Γεωργίας Μαυραγάνη στο Θέατρο Πόρτα

    31 Οκτωβρίου 2016
    By Cue Team
  • Άποψη

    Ήταν ευχαρίστηση να καις / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Φαρενάιτ 451 που παρουσιάζεται στο Θέατρο Πόρτα

    29 Ιανουαρίου 2019
    By Αγγελική Κουτελιά
  • Νέα

    Μύτη: Μια παράσταση εμπνευσμένη από το ομώνυμο διήγημα του Νικολάι Γκόγκολ από τους Patari Project σε σκηνοθεσία Σοφίας Πάσχου στο ...

    6 Ιανουαρίου 2017
    By Cue Team
  • Παρουσιάσεις

    Μαύρο χιόνι – το ημερολόγιο ενός μακαρίτη στο θέατρο Πόρτα: Εκεί που η Λογοτεχνία συναντά το Θέατρο

    2 Φεβρουαρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Συμπληγάδες Γενεθλίων του Δημήτρη Καταλειφού από τις Εκδόσεις Πατάκη

Kakuru Handmade Jewelry

Artiko Handmade Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr

© 2018 CueMagazine. All Rights Reserved

☢ designed by titouf