CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Παρουσίαση Βιβλίου / Το Χαμένο Ημερολόγιο της «Άλλης» του Μάνου Λαμπράκη

      22 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Παπαδόπουλος / Ανθρώπινες διαστάσεις συλλογικών εμπειριών

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Νίκος Χρονόπουλος

      13 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H Μαρίνα Σάττι ζωντανά στο VOX για μία εμφάνιση

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: ΓΚΡΕΜΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Workshop φωτογραφίας με την Γεωργία Πονηράκου στο Tag

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Επικοινωνία του Πολιτισμού / Masterclass 22 ωρών με τον Άρη Ασπρούλη στο ...

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • 1ο Πολυθεματικό Φεστιβάλ HUMAN CAST Inclusive Art Festival

      7 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Κατερίνα Κυρμιζή & Νίκος Γρηγοριάδης στο Μουσικό Κουτί

      17 Νοεμβρίου 2022
      0
    • ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΙ σε επιμέλεια Δημήτρη Τρίκα στο Δρομοκαΐτειο

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Η ξεχωριστή ερμηνεύτρια της νέας γενιάς, Μυρτώ Βασιλείου, επιστρέφει στο Faust!

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Ελένη Βιτάλη και Χρήστος Θηβαίος / Μια απρόβλεπτη συνάντηση στο Γυάλινο Μουσικό ...

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Κωνσταντίνα Ράικου

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer: Dear Violet / The roots of violets

      14 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Αγγελίτσα

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Όλια Ντακογιάννη

      9 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Γιάννης Ταυλάς

      30 Νοεμβρίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Θοδωρής Σκυφτούλης / Η δύναμη των συναντήσεων

Θοδωρής Σκυφτούλης / Η δύναμη των συναντήσεων

By Ήβη Βασιλείου
27 Ιουλίου 2021
817
0

Η πιο άγρια «αδικοθανατισμένη» από τις «αδικοθανατισμένες» νέες γυναίκες, όλες εκείνες τις «λυγερές του Άδη» που συναντάμε  στα δημοτικά τραγούδια, είναι χωρίς άλλο η λυγερή της παραλογής του Γεφυριού της Άρτας ή αλλιώς «του Πρωτομάστορα η όμορφη γυναίκα». Εκείνη που ποτέ δε ρωτήθηκε αν θα δεχόταν να χτιστεί ζωντανή για να στεριώσει το περίφημο γεφύρι που θα έφερνε την πολυπόθητη πρόοδο στην κοινωνία. Εκείνη που με δόλο παρασύρθηκε και θυσιάστηκε, όπως συνέβη και συνεχίζει να συμβαίνει μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά, σε εκατομμύρια γυναίκες στον πλανήτη.

Ο Θοδωρής Σκυφτούλης μας μίλησε για την παράσταση Το γεφύρι της Άρτας και οι Λυγερές του Κάτω Κόσμου που παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη και μετά την παρουσίασή της στο φυσικό της τοπίο, την Άρτα, έρχεται για μία παράσταση στην Αθήνα, για την ανάγκη και τις ανάγκες του θέατρου, για την δύναμη που διαθέτουν οι συναντήσεις του.

 

Πως είναι η επιστροφή στο θέατρο και τις πρόβες μετά από τον τόσο απαιτητικό χειμώνα που περάσαμε;

Προσωπικά η χρονιά που πέρασε με βρήκε σε πρόβες και παραστάσεις livestream όπου και αυτή η διαδικασία ήταν πρωτόγνωρη. Ήταν πολύ περίεργο μέσα στην καραντίνα να βρισκόμαστε και να κάνουμε πρόβες σε μια άδεια πόλη για μια παράσταση που θα γινόταν σε ένα άδειο θέατρο.

Σίγουρα τώρα που θα ξανασυναντηθούμε με το κοινό μετά από τόσο διάστημα το θεωρώ λυτρωτικό.

Τι έχει ανάγκη το θέατρό μας τώρα;

Το θέατρο έχει ανάγκη τον κόσμο του, την ανάσα του, την ησυχία του, την αντίδραση του. Θεωρώ όλη αυτή την διαδικασία του livestream τόσο απόκοσμη και βίαιη προς τον ηθοποιό που πραγματικά η επαφή με το κοινό είναι επιτακτική.

Πως είναι η εμπειρία της συγκεκριμένης παράστασης; Πως επηρεάζει το έργο το γεγονός ότι θα παρουσιαστεί στον φυσικό τόπο;

Σίγουρα παίζει μεγάλο ρόλο η ομάδα που έχει δημιουργηθεί για αυτήν την παράσταση. Η λειτουργία της πρόβας κ η σχέση μας σίγουρα βοήθησε πολύ στο να φτιάξουμε μια πρόταση πάνω στο γεφύρι της Άρτας με κέντρο την γυναίκα κ την αντιμετώπιση της. Επιπλέον η υλοποίηση της στο φυσικό περιβάλλον δημιουργεί νέες εικόνες κ ηχοτοπια. Ο ήχος του ποταμιού μας συντροφεύει σε όλη την παράσταση κ το γεφύρι στέκει εκεί δίπλα μας ως ένα στήριγμα στα λόγια κ τα τραγούδια που λέγονται. Μόνο ως συνοδοιπόρος μπορώ να δω το γεφύρι της Άρτας.

Γιατί ενώ έχουν γίνει τόσοι αγώνες για την κατάρριψη των στερεοτύπων πρέπει ακόμα να την διεκδικούμε;

Μπορεί να έχουν γίνει αγώνες, αλλά ακόμη και αυτές τις μέρες άλλη μια γυναικοκτονια συνέβη. Δεν πιστεύω ότι έχει αλλάξει κ κάτι επί της ουσίας. Θα έλεγα το αντίθετο, η αγριότητα είναι ακόμη μεγαλύτερη. Ζούμε μια παγκόσμια Τραμποποιηση που εκτείνεται από τα εμβόλια μέχρι την θέση της γυναίκας στην κοινωνία. Οι Παραλογές κ κατ’ επέκταση η παράσταση αποκαλύπτουν άλλωστε την θέση της γυναίκας κ την βαρβαρότητα την οποία υπέστη ανά τους αιώνες.

Μπορεί το θέατρο να συμβάλλει στις αλλαγές;

Δεν ξέρω αν μπορεί. Αυτό που ξέρω είναι πως είναι σημαντικό να καταλάβουμε πως το κέντρο, καλλιτεχνικά, δεν είναι μόνο η πρωτεύουσα. Χρειάζεται το ταξίδι σε περιοχές όπως η Άρτα για να ξανασυζητηθεί το θέατρο κ να ακουστούν λόγια που δεν έχουν ακουστεί μέχρι σήμερα.

Τι σου δίνει και πίστη για το μέλλον;

Η συνεύρεση κοινού και καλλιτεχνών. Οι ουσιαστικές συνεργασίες όπως αυτή που βιώνω σήμερα, οι μικρές κοινότητες και οι ρωγμές που μπορούν να συμβούν σε αυτή την πατριαρχική κοινωνία. Αν και δεν πιστεύω στην έννοια της ελπίδας. Γιατί πάνω σε αυτήν την λέξη έχει οικοδομηθεί αυτή η φοβική κοινωνία.

«ΤΟ ΓΕΦΥΡΙ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ» και οι Λυγερές του Κάτω Κόσμου

Σκηνοθεσία Μαριάννα Κάλμπαρη

 

29 Ιουλίου 2021

 Ανοιχτό Θέατρο Κολωνού

Ώρα έναρξης: 21.00

Related articles More from author

  • Συνεντεύξεις

    Ανδρέας Κανελλόπουλος / Περιμένοντας τον Γκοντό: Η επανάσταση της αναμονής

    3 Οκτωβρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • ΣυνεντεύξειςΧορός

    Βίκυ Βασιλοπούλου / Μια Handmade παράσταση χορού

    8 Μαρτίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Πολυξένη Μυλωνά / Φως και σκοτάδι ενός ονείρου

    10 Ιανουαρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Εύα Ζουμπουνέλλη / Η ειλικρίνεια του Θεάτρου

    2 Νοεμβρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Γιάννης Τσορτέκης /Το βάθος της προσωπικής ανάγνωσης

    20 Δεκεμβρίου 2016
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Ελεονώρα Σιαράβα / Η αέναη κίνηση του χρόνου

    9 Νοεμβρίου 2021
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf