CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • ΤΟ ΘΕΣΣΑΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΙΜΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΤΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ

      22 Ιανουαρίου 2021
      0
    • «Το 3%» της Βίλης Σωτηροπούλου πολιτικό έργο “επιστημονικής φαντασίας” σε online streaming

      22 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Στέφανος Σαχλίκης: Τ' άστρη όπου 'ναι άμετρα βιαζόταν να μετρήσει / Ψηφιακό ...

      21 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Το ημερολόγιο ενός σκύλου της Violet Louise online

      21 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Η Artika γιορτάζει τις Small Size Days 2021 με δωρεάν ψηφιακό εργαστήριο ...

      19 Ιανουαρίου 2021
      0
    • O Γυάλινος Κόσμος του Τενεσί Ουίλιαμς / Live streaming ζωντανά από το ...

      17 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Το δικό μας σινεμά / online streaming από το Θέατρο Άλσος

      14 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Εγκάρσιος Προσανατολισμός / Το νέο έργο του Δημήτρη Παπαϊωάννου

      14 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Παράθυρα / Διαδικτυακές παραστάσεις Θεάτρου Playback από την ομάδα Playback Ψ 

      13 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Το κοινωνικό Συμβόλαιο και ο Λόγος περί της καταγωγής και των θεμελίων ...

      22 Ιανουαρίου 2021
      0
    • λείπει του Θ.Π. Ζαφειρίου από Εκδόσεις Andy’s Publishers

      20 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Άκης Πετρετζίκης - Street Food / Τα αγαπημένα μας

      17 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Όλοι οι λόγοι για να δεις την «Οικογένεια Μπρίτζερτον» στο Netflix!

      11 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Τα φίλτρα του θανάτου της Αναστασίας Κατσούρη από τις Εκδόσεις Αγγελάκη

      11 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Μετά το τέλος της Clare Mackintosh από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο

      11 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Η Έβδομη Σφραγίδα / Σχόλιο στην ομώνυμη ταινία του Μπέργκμαν

      17 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Η Αργυρένια Πελεκάνου μας μιλάει για το βιβλίο της Πες τα ψυχή ...

      8 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Τα αγόρια του Νίκελ του Colson Whitehead από τις Εκδόσεις Ίκαρος

      1 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Ορφέας Περίδης – Μανόλης Ανδρουλιδάκης / Με 2 κιθάρες online streaming

      14 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Η Σαλίνα Γαβαλά μας μαγεύει στην «Όμορφη Πόλη» online streaming Σάββατο 9 ...

      4 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Μίλτος Πασχαλίδης ζωντανά από τον Σταυρό του Νότου

      4 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Ο Λεωνίδας Καβάκος ερμηνεύει Μπαχ στην Επίδαυρο

      22 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Click away από το πωλητήριο του Εθνικού Θεάτρου!

      22 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Μετά το Unbreakable και το Split ο M. Night Shyamalan επανέρχεται με ...

      22 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ BAZAAR ΤΗΣ ΔΙΕΞΟΔΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΕΠΑΝΕΝΤΑΞΗΣ

      21 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Coco / Μια ταινία για μικρούς και μεγάλους!

      17 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Η «APIVITA» ενώνει τις δυνάμεις της με την «Κληρονομιά της Γεύσης» σε ...

      14 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer: Hard.Clo / Μια σκληρή ιστορία μόδας

      21 Ιανουαρίου 2021
      0
    • The Designer: Uya / Η σύγχρονη εκδοχή της λαογραφικής αισθητικής

      12 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Αυγουλλάς

      22 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Cue Me In / Σαλίνα Γαβαλά

      21 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Cue Me In / Θανάσης Σκαργιώτης

      17 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Cue Me In / Θοδωρής Κοτονιάς

      10 Νοεμβρίου 2020
      0
    • The Designer: Kakuru / Αναζητώντας τις ρίζες μας

      3 Νοεμβρίου 2020
      0
    • Cue Me In / Έλενα Γιώργου

      29 Οκτωβρίου 2020
      0
    • Cue Me In / Δανάη Παπαδημητρίου

      20 Οκτωβρίου 2020
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Featured PostsThe Designer
Home›Featured Posts›The Designer: Kakuru / Αναζητώντας τις ρίζες μας

The Designer: Kakuru / Αναζητώντας τις ρίζες μας

By Ήβη Βασιλείου
3 Νοεμβρίου 2020
124
0
Share:

Σε αυτή την τόσο ιδιαίτερη εποχή που ζούμε -την εποχή μας-, δεν αρκεί να έχει κανείς ταλέντο ή να δουλεύει σκληρά. Δεν αρκεί να έχει ένα προσεγμένο χώρο ή μία δεμένη ομάδα. Πρέπει να κοιτά γύρω του, να συνειδητοποιεί και να συμπονά. Πρέπει να συμβαδίζει με την εποχή και να εμπνέεται από αυτή. Πρέπει να μοιράζεται με τους ανθρώπους του και με τους συνοδοιπόρους του. Η Ελίνα Κακούρου μας δέχτηκε στο όμορφο κατάστημά της που βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας και μας μίλησε για την πορεία της στον χώρο του κοσμήματος, τις σκέψεις της για την δημιουργία από την ρίζα της ιδέας μέχρι την κατασκευή ενός κοσμήματος- και την σημασία του να στέκεται κανείς στα πόδια του, αλλά παράλληλα και δίπλα στους άλλους.

Πως ήρθε στη ζωή σου ο σχεδιασμός κοσμημάτων;

Μεγάλωσα στη Σπάρτη, οπότε δεν είχα πολλά σχετικά ερεθίσματα για να κινηθώ προς την τέχνη. Ο άνθρωπος που με μύησε στην τέχνη και με έφερε σε επαφή με ένα πιο δημιουργικό κομμάτι της καθημερινότητας ήταν η νονά μου. Λόγω του ότι ο μπαμπάς μου έχει μια επιχείρηση, ήρθε κάπως φυσικά να σπουδάσω οικονομικά. Όταν τελείωσα το μεταπτυχιακό μου στην Αγγλία, συνειδητοποίησα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά γιατί ένιωθα την ανάγκη να κάνω κάτι άλλο. Έτσι ήρθε στην ζωή μου το κόσμημα. Με μία πολύ καλή μου φίλη που κατάγεται από Κολομβία, ασχοληθήκαμε πολύ, τότε, με την επιχειρηματικότητα στον χώρο του κοσμήματος. Με το σχεδιαστικό κομμάτι τόλμησα να ασχοληθώ αργότερα, όταν επέστρεψα στην Ελλάδα και έκανα την σχολή αργυροχρυσοχοΐας.

Τι σε κράτησε σ΄αυτό;

Σίγουρα το δημιουργικό του κομμάτι. Η ωραία διαδρομή που αυτό μπορεί να σου δώσει. Το γεγονός ότι διαρκώς διαφοροποιείται και δεν μένει σταθερό. Επίσης, αυτή η εκφραστική διέξοδος για μένα λειτουργεί ψυχοθεραπευτικά.

Τι σε εμπνέει;

Αντλώ έμπνευση από οτιδήποτε γύρω μας. Έχει να κάνει πολύ με την δική μου εσωτερική ανάγκη να εκφραστώ. Επειδή αυτό δεν σταματά ποτέ και δεν μπορείς να το βρεις και να το κρατήσεις σταθερό, με κινητοποιεί. Σημαντικό ρόλο για μένα παίζει η φύση. Επειδή μεγάλωσα στην επαρχία έχω τέτοιες εικόνες και ερεθίσματα που παρόλο που μπορεί να βρίσκονται πολλές φορές στην άκρη μέσα μου, δεν παύουν να λειτουργούν. Νομίζω πως οι δύο πιο βασικές αφορμές έμπνευσης για μένα είναι η φύση και το πως νιώθω σε κάθε φάση.

Δουλεύεις με πειθαρχία ή η έμπνευση έρχεται αυθόρμητα;

Δεν υπάρχει πειθαρχία! Δεν έχουμε μεγάλη δυνατότητα να βγει παραπάνω από μία συλλογή το χρόνο. Ειδικά τώρα. Επειδή όμως, όσο ερχόμαστε σε επαφή με τους ανθρώπους που επιλέγουν τα κοσμήματά μας, συνειδητοποιούμε ότι κι εκείνοι επιθυμούν να βλέπουν νέα κομμάτια, προσπαθώ να πειθαρχήσω και να οργανωθούμε προς το να βγάλουμε τη νέα συλλογή μας. Γενικά, νομίζω ότι το καλύτερο ως προς το δημιουργικό κομμάτι είναι να βγαίνει μία συλλογή όταν υπάρχει λόγος για να βγει. Έτσι, προσπαθώ να συνδυάσω αυτά τα δύο και να κινούμαι σ΄αυτό το πλαίσιο.

Τα ονόματα των συλλογών πως προκύπτουν;

Έχουν να κάνουν με την κεντρική ιδέα, με τον λόγο που βγήκε μία συλλογή και με αυτό που θέλω να εκφράσω. Αφού πρώτα γράφω και σκέφτομαι σχετικά με το θέμα, προκύπτει και το όνομα της συλλογής.

Η πρωτοβουλία του νιώθω;

Η πρωτοβουλία του νιώθω ήταν πολύ έντονη προσωπική ανάγκη. Ήθελα πολύ να κάνω κάτι με τα μέσα που διαθέτω για όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας. Το πρώτο ερέθισμα ήρθε από την κίνηση των Support Art Workers. Επειδή από εκείνη την περίοδο όλοι βγήκαμε με μία πληγή, ήθελα κάπως να συνεισφέρω στην γενικότερη κατάσταση. Μετά, καθώς ήρθα αντιμέτωπη και με άλλες ανάλογες περιπτώσεις, αυτή η σκέψη ωρίμασε και ήρθε το δαχτυλίδι νιώθω την στιγμή που έπρεπε. Η αλήθεια είναι ότι θα ήλπιζα να μην υπάρχει ανάγκη, αλλά αφού υπάρχει είναι καλό να προσφέρουμε ό,τι και όσο μπορούμε.

Η πρωτοβουλία του νιώθω ήταν πολύ έντονη προσωπική ανάγκη. Ήθελα πολύ να κάνω κάτι με τα μέσα που διαθέτω για όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας. Το πρώτο ερέθισμα ήρθε από την κίνηση των Support Art Workers. Επειδή από εκείνη την περίοδο όλοι βγήκαμε με μία πληγή, ήθελα κάπως να συνεισφέρω στην γενικότερη κατάσταση.

Ποια υλικά προτιμάς;

Μέταλλα. Χρυσό που είναι υπέροχο μέταλλο και ασήμι που συχνά το επιμεταλλώνουμε και για λόγους αισθητικής και για λόγους προστασίας. Μετά είναι το ξύλο που είναι η αγάπη μου και προσπαθώ με τον τρόπο που το επεξεργαζόμαστε και το διαχειριζόμαστε, να το φέρω στο ίδιο επίπεδο με το μέταλλο. Τέλος, μου αρέσουν πολύ και οι ημιπολύτιμες πέτρες. Αυτές που δουλεύω προέρχονται σχεδόν όλες από τον τόπο καταγωγής μου. Κυρίαρχη θέση στα κοσμήματά μας έχει ο κροκεάτης. Δεν γίνεται πλέον εξόρυξη του κροκεάτη, δουλεύουμε με τα αποθέματα που υπάρχουν διαθέσιμα. Τα κομμάτια που είναι από πετρώματα είναι όλα διαφορετικά μεταξύ τους γιατι διαφέρουν οι πέτρες μεταξύ τους εκ των πραγμάτων.

Έχεις αγαπημένο σχέδιο;

Έχω σίγουρα πράγματα με ξύλο. Είναι πολύ κομβική στιγμή στην πορεία μου η ενασχόληση με αυτό. Προέκυψε μετά από ένα ταξίδι μου στην Ταιλάνδη, όπου έκανα σεμινάρια κοσμήματος με ξύλο. Αγαπώ πολύ ένα βραχιόλι από ξύλο ελιάς από την τελευταία μας συλλογή, τη Στάλα. Επίσης, αγαπώ πολύ την αλυσίδα μας. Όλη η αλυσίδα φτιάχνεται στο χέρι. Ό,τι κι αν φορέσω, σχεδόν πάντα θα φοράω κι αυτή την αλυσίδα.

Η δημιουργική διαδικασία από την ιδέα μέχρι το κόσμημα έχει πολλά στάδια. Ποια είναι η αγαπημένη σου στιγμή;

Είναι νομίζω, η αρχή και το τέλος. Η αρχή με τον ενθουσιασμό της ιδέας που ξεκινάω να σχεδιάζω και η στιγμή που είναι έτοιμο το πρώτο μοντέλο και μπαίνουμε πλέον στην διαδικασία δημιουργίας της συλλογής.

Πως φαντάζεσαι ή βλέπεις τα άτομα που επιλέγουν τα κοσμήματά σου;

Έχω μία φίλη που τη λέω μούσα μου. Ήρθε σαν πελάτισσα. Είναι η εικαστικός Μαρία Τσάγκαρη. Είναι ένας άνθρωπος αληθινός και ως προς την δουλειά του και ως προς την προσωπικότητά του. Δίνει σημασία στις λεπτομέρειες στην εμφάνισή της και μου αρέσει πολύ αυτό. Και ό,τι επιλέξει από τα κομμάτια μας το φοράει με χαρά. Είναι υπέροχο κάποιος να φοράει με χαρά ένα κόσμημά μας, ακόμα κι αν δε το εκφράσει με λέξεις!

Τι χαρίζει η δουλειά σου στην καθημερινότητά σου;

Αν με ακούσουν να πω ηρεμία θα γελάνε! Παρόλα αυτά, παρόλο που είμαστε μία μικρή ομάδα που ασχολούμαστε με τα πάντα και αυτό έχει μεγάλη ευθύνη και ένταση, η δουλειά αυτή μου προσφέρει ηρεμία γιατί αυτή την περίοδο, και με όλα αυτά που συμβαίνουν, δεν θα μπορούσα να φανταστώ να κάνω κάτι άλλο. Δεν θα την πάλευα με αυτόν τον κόσμο αν έκανα κάτι άλλο τώρα!

Ποιες δυσκολίες συνάντησες μέχρι τώρα και ποια ήταν η μεγαλύτερη χαρά;

Αναλογικά με όλα όσα συμβαίνουν, θα μπορούσα να πω ότι έχουμε συναντήσει μικροδυσκολίες σαν αυτές που έχουμε όλοι στην καθημερινότητά μας. Μάλλον το δυσκολότερο κομμάτι μέχρι τώρα ήταν να κάνω αυτή τη στροφή στη ζωή μου και να πω ότι το κόσμημα θα γίνει η δουλειά μου. Ανά κάποια χρονικά διαστήματα το ερώτημα αυτό επιστρέφει, αλλά παραμένω εδώ. Το πιο όμορφο κομμάτι είναι να βλέπω την ομάδα μας να λειτουργεί, να χαιρόμαστε που είμαστε εδώ, να καταλαβαίνουμε ο ένας τον άλλον και να συνεχίζουμε μαζί. Και να περνάμε καλά. Όσο καλά μπορείς να περνάς και μέσα στις δύσκολες μέρες που συναντάς.

Πως βλέπεις την δουλειά σου αυτή την περίοδο και σχέση με την γενικότερη δημιουργική τάση που έχουν πάρει τα πράγματα στη χώρα μας;

Προσπαθώ να βλέπω τι συμβαίνει γύρω μας για να είμαι ενημερωμένη και ταυτόχρονα προσπαθώ να σταματάω για να μην χαθώ μες την πληροφορία. Όσον αφορά στο δημιουργικό κομμάτι, παρακολουθώ τους Έλληνες σχεδιαστές και τους νέους ανθρώπους που ασχολούνται με την παραγωγή προϊόντων γιατί θεωρώ ότι η χώρα μας έχει πολύ αξιόλογη παραγωγή. Νομίζω πως αν πηγαίνουμε κόντρα στον καιρό και στους ρυθμούς του, προσπαθούμε να βγάζουμε τη δική μας αλήθεια ο καθένας και να είμαστε πιστοί σε αυτή, θα έχουμε πρόοδο. Και στην Ελλάδα και ενδεχομένως και έξω. Το μόνο μου παράπονο είναι ότι ο καθένας μας παλεύει μόνος του ενώ αντιμετωπίζουμε ακριβώς τα ίδια προβλήματα. Πιστεύω πολύ στην επικοινωνία και τη συνεργασία.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σου;

Περιμένουμε να βγει η νέα μας συλλογή τον Δεκέμβρη και εννοείται το γούρι του 2021, λογικά στα μέσα Νοέμβρη. Έχουμε και κάποιες σκέψεις για ενδιάμεσες κινήσεις που δεν θα αφορούν αποκλειστικά σε κόσμημα, αλλά και σε διαφορετικά προϊόντα.

Ποια σκέψη βρίσκεται πίσω από τη νέα συλλογή που περιμένουμε;

Πίσω στις ρίζες μας. Αυτή είναι η σκέψη. Και έτσι αποκαλύπτω και το όνομα της συλλογής κάπως!

Φωτογραφίες: Κύνθια Κινδελή

Βρείτε τα κοσμήματα Kakuru στο site τους, στο facebook και το instagram.

TagsKakuru
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Cue Me InFeatured Posts

    Cue Me In / Δημήτρης Φουρλής

    29 Ιανουαρίου 2019
    By Cue Team
  • Featured PostsΝέα

    7 Κρεμασμένοι από 5 Μαρτίου στο Tempus Verum Εν Αθήναις

    27 Φεβρουαρίου 2018
    By Cue Team
  • Featured PostsΒιβλιοθήκη

    Σημειωματάρια. Βιβλίο πρώτο (1935-1942) του Αλμπέρ Καμύ από τις Εκδόσεις Πατάκη

    10 Ιουλίου 2018
    By Ελένη Κουνενή
  • The Designer

    The Designer: Κουμπάκι / Ο ρομαντισμός της πραγματικότητας

    19 Δεκεμβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Featured PostsΝέα

    Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αιμίλιου Χειλάκη & Μανώλη Δούνια

    27 Απριλίου 2018
    By Cue Team
  • Featured PostsRoad Trip

    Ο Δρόμος

    4 Φεβρουαρίου 2019
    By Όμηρος Πουλάκης

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

Τα Αξύριστα Πηγούνια του Γιάννη Τσίρου στο Θέατρο Μικρό Χορν σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μετά το τέλος της Clare Mackintosh από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο

Kakuru Handmade Jewelry

Artiko Handmade Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr

© 2018 CueMagazine. All Rights Reserved

☢ designed by titouf