CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Παρουσίαση Βιβλίου / Το Χαμένο Ημερολόγιο της «Άλλης» του Μάνου Λαμπράκη

      22 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Παπαδόπουλος / Ανθρώπινες διαστάσεις συλλογικών εμπειριών

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Νίκος Χρονόπουλος

      13 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Ο Φοίβος Δεληβοριάς επιστρέφει στο Κύτταρο

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Ο Σταύρος Ξαρχάκος και το Δημοτικό τραγούδι στο Θέατρο Παλλάς

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • H Μαρίνα Σάττι ζωντανά στο VOX για μία εμφάνιση

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: ΓΚΡΕΜΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Workshop φωτογραφίας με την Γεωργία Πονηράκου στο Tag

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Επικοινωνία του Πολιτισμού / Masterclass 22 ωρών με τον Άρη Ασπρούλη στο ...

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • 1ο Πολυθεματικό Φεστιβάλ HUMAN CAST Inclusive Art Festival

      7 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Κατερίνα Κυρμιζή & Νίκος Γρηγοριάδης στο Μουσικό Κουτί

      17 Νοεμβρίου 2022
      0
    • ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΙ σε επιμέλεια Δημήτρη Τρίκα στο Δρομοκαΐτειο

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • TO MILKY WAY ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΕΚΑΤΟΥ ΞΕΚΙΝΑ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥ ΠΟΡΕΙΑ!

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Κωνσταντίνα Ράικου

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer: Dear Violet / The roots of violets

      14 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Αγγελίτσα

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Όλια Ντακογιάννη

      9 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Featured PostsThe Designer
Home›Featured Posts›The Designer: Kakuru / Αναζητώντας τις ρίζες μας

The Designer: Kakuru / Αναζητώντας τις ρίζες μας

By Ήβη Βασιλείου
3 Νοεμβρίου 2020
752
0

Σε αυτή την τόσο ιδιαίτερη εποχή που ζούμε -την εποχή μας-, δεν αρκεί να έχει κανείς ταλέντο ή να δουλεύει σκληρά. Δεν αρκεί να έχει ένα προσεγμένο χώρο ή μία δεμένη ομάδα. Πρέπει να κοιτά γύρω του, να συνειδητοποιεί και να συμπονά. Πρέπει να συμβαδίζει με την εποχή και να εμπνέεται από αυτή. Πρέπει να μοιράζεται με τους ανθρώπους του και με τους συνοδοιπόρους του. Η Ελίνα Κακούρου μας δέχτηκε στο όμορφο κατάστημά της που βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας και μας μίλησε για την πορεία της στον χώρο του κοσμήματος, τις σκέψεις της για την δημιουργία από την ρίζα της ιδέας μέχρι την κατασκευή ενός κοσμήματος- και την σημασία του να στέκεται κανείς στα πόδια του, αλλά παράλληλα και δίπλα στους άλλους.

Πως ήρθε στη ζωή σου ο σχεδιασμός κοσμημάτων;

Μεγάλωσα στη Σπάρτη, οπότε δεν είχα πολλά σχετικά ερεθίσματα για να κινηθώ προς την τέχνη. Ο άνθρωπος που με μύησε στην τέχνη και με έφερε σε επαφή με ένα πιο δημιουργικό κομμάτι της καθημερινότητας ήταν η νονά μου. Λόγω του ότι ο μπαμπάς μου έχει μια επιχείρηση, ήρθε κάπως φυσικά να σπουδάσω οικονομικά. Όταν τελείωσα το μεταπτυχιακό μου στην Αγγλία, συνειδητοποίησα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά γιατί ένιωθα την ανάγκη να κάνω κάτι άλλο. Έτσι ήρθε στην ζωή μου το κόσμημα. Με μία πολύ καλή μου φίλη που κατάγεται από Κολομβία, ασχοληθήκαμε πολύ, τότε, με την επιχειρηματικότητα στον χώρο του κοσμήματος. Με το σχεδιαστικό κομμάτι τόλμησα να ασχοληθώ αργότερα, όταν επέστρεψα στην Ελλάδα και έκανα την σχολή αργυροχρυσοχοΐας.

Τι σε κράτησε σ΄αυτό;

Σίγουρα το δημιουργικό του κομμάτι. Η ωραία διαδρομή που αυτό μπορεί να σου δώσει. Το γεγονός ότι διαρκώς διαφοροποιείται και δεν μένει σταθερό. Επίσης, αυτή η εκφραστική διέξοδος για μένα λειτουργεί ψυχοθεραπευτικά.

Τι σε εμπνέει;

Αντλώ έμπνευση από οτιδήποτε γύρω μας. Έχει να κάνει πολύ με την δική μου εσωτερική ανάγκη να εκφραστώ. Επειδή αυτό δεν σταματά ποτέ και δεν μπορείς να το βρεις και να το κρατήσεις σταθερό, με κινητοποιεί. Σημαντικό ρόλο για μένα παίζει η φύση. Επειδή μεγάλωσα στην επαρχία έχω τέτοιες εικόνες και ερεθίσματα που παρόλο που μπορεί να βρίσκονται πολλές φορές στην άκρη μέσα μου, δεν παύουν να λειτουργούν. Νομίζω πως οι δύο πιο βασικές αφορμές έμπνευσης για μένα είναι η φύση και το πως νιώθω σε κάθε φάση.

Δουλεύεις με πειθαρχία ή η έμπνευση έρχεται αυθόρμητα;

Δεν υπάρχει πειθαρχία! Δεν έχουμε μεγάλη δυνατότητα να βγει παραπάνω από μία συλλογή το χρόνο. Ειδικά τώρα. Επειδή όμως, όσο ερχόμαστε σε επαφή με τους ανθρώπους που επιλέγουν τα κοσμήματά μας, συνειδητοποιούμε ότι κι εκείνοι επιθυμούν να βλέπουν νέα κομμάτια, προσπαθώ να πειθαρχήσω και να οργανωθούμε προς το να βγάλουμε τη νέα συλλογή μας. Γενικά, νομίζω ότι το καλύτερο ως προς το δημιουργικό κομμάτι είναι να βγαίνει μία συλλογή όταν υπάρχει λόγος για να βγει. Έτσι, προσπαθώ να συνδυάσω αυτά τα δύο και να κινούμαι σ΄αυτό το πλαίσιο.

Τα ονόματα των συλλογών πως προκύπτουν;

Έχουν να κάνουν με την κεντρική ιδέα, με τον λόγο που βγήκε μία συλλογή και με αυτό που θέλω να εκφράσω. Αφού πρώτα γράφω και σκέφτομαι σχετικά με το θέμα, προκύπτει και το όνομα της συλλογής.

Η πρωτοβουλία του νιώθω;

Η πρωτοβουλία του νιώθω ήταν πολύ έντονη προσωπική ανάγκη. Ήθελα πολύ να κάνω κάτι με τα μέσα που διαθέτω για όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας. Το πρώτο ερέθισμα ήρθε από την κίνηση των Support Art Workers. Επειδή από εκείνη την περίοδο όλοι βγήκαμε με μία πληγή, ήθελα κάπως να συνεισφέρω στην γενικότερη κατάσταση. Μετά, καθώς ήρθα αντιμέτωπη και με άλλες ανάλογες περιπτώσεις, αυτή η σκέψη ωρίμασε και ήρθε το δαχτυλίδι νιώθω την στιγμή που έπρεπε. Η αλήθεια είναι ότι θα ήλπιζα να μην υπάρχει ανάγκη, αλλά αφού υπάρχει είναι καλό να προσφέρουμε ό,τι και όσο μπορούμε.

Η πρωτοβουλία του νιώθω ήταν πολύ έντονη προσωπική ανάγκη. Ήθελα πολύ να κάνω κάτι με τα μέσα που διαθέτω για όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας. Το πρώτο ερέθισμα ήρθε από την κίνηση των Support Art Workers. Επειδή από εκείνη την περίοδο όλοι βγήκαμε με μία πληγή, ήθελα κάπως να συνεισφέρω στην γενικότερη κατάσταση.

Ποια υλικά προτιμάς;

Μέταλλα. Χρυσό που είναι υπέροχο μέταλλο και ασήμι που συχνά το επιμεταλλώνουμε και για λόγους αισθητικής και για λόγους προστασίας. Μετά είναι το ξύλο που είναι η αγάπη μου και προσπαθώ με τον τρόπο που το επεξεργαζόμαστε και το διαχειριζόμαστε, να το φέρω στο ίδιο επίπεδο με το μέταλλο. Τέλος, μου αρέσουν πολύ και οι ημιπολύτιμες πέτρες. Αυτές που δουλεύω προέρχονται σχεδόν όλες από τον τόπο καταγωγής μου. Κυρίαρχη θέση στα κοσμήματά μας έχει ο κροκεάτης. Δεν γίνεται πλέον εξόρυξη του κροκεάτη, δουλεύουμε με τα αποθέματα που υπάρχουν διαθέσιμα. Τα κομμάτια που είναι από πετρώματα είναι όλα διαφορετικά μεταξύ τους γιατι διαφέρουν οι πέτρες μεταξύ τους εκ των πραγμάτων.

Έχεις αγαπημένο σχέδιο;

Έχω σίγουρα πράγματα με ξύλο. Είναι πολύ κομβική στιγμή στην πορεία μου η ενασχόληση με αυτό. Προέκυψε μετά από ένα ταξίδι μου στην Ταιλάνδη, όπου έκανα σεμινάρια κοσμήματος με ξύλο. Αγαπώ πολύ ένα βραχιόλι από ξύλο ελιάς από την τελευταία μας συλλογή, τη Στάλα. Επίσης, αγαπώ πολύ την αλυσίδα μας. Όλη η αλυσίδα φτιάχνεται στο χέρι. Ό,τι κι αν φορέσω, σχεδόν πάντα θα φοράω κι αυτή την αλυσίδα.

Η δημιουργική διαδικασία από την ιδέα μέχρι το κόσμημα έχει πολλά στάδια. Ποια είναι η αγαπημένη σου στιγμή;

Είναι νομίζω, η αρχή και το τέλος. Η αρχή με τον ενθουσιασμό της ιδέας που ξεκινάω να σχεδιάζω και η στιγμή που είναι έτοιμο το πρώτο μοντέλο και μπαίνουμε πλέον στην διαδικασία δημιουργίας της συλλογής.

Πως φαντάζεσαι ή βλέπεις τα άτομα που επιλέγουν τα κοσμήματά σου;

Έχω μία φίλη που τη λέω μούσα μου. Ήρθε σαν πελάτισσα. Είναι η εικαστικός Μαρία Τσάγκαρη. Είναι ένας άνθρωπος αληθινός και ως προς την δουλειά του και ως προς την προσωπικότητά του. Δίνει σημασία στις λεπτομέρειες στην εμφάνισή της και μου αρέσει πολύ αυτό. Και ό,τι επιλέξει από τα κομμάτια μας το φοράει με χαρά. Είναι υπέροχο κάποιος να φοράει με χαρά ένα κόσμημά μας, ακόμα κι αν δε το εκφράσει με λέξεις!

Τι χαρίζει η δουλειά σου στην καθημερινότητά σου;

Αν με ακούσουν να πω ηρεμία θα γελάνε! Παρόλα αυτά, παρόλο που είμαστε μία μικρή ομάδα που ασχολούμαστε με τα πάντα και αυτό έχει μεγάλη ευθύνη και ένταση, η δουλειά αυτή μου προσφέρει ηρεμία γιατί αυτή την περίοδο, και με όλα αυτά που συμβαίνουν, δεν θα μπορούσα να φανταστώ να κάνω κάτι άλλο. Δεν θα την πάλευα με αυτόν τον κόσμο αν έκανα κάτι άλλο τώρα!

Ποιες δυσκολίες συνάντησες μέχρι τώρα και ποια ήταν η μεγαλύτερη χαρά;

Αναλογικά με όλα όσα συμβαίνουν, θα μπορούσα να πω ότι έχουμε συναντήσει μικροδυσκολίες σαν αυτές που έχουμε όλοι στην καθημερινότητά μας. Μάλλον το δυσκολότερο κομμάτι μέχρι τώρα ήταν να κάνω αυτή τη στροφή στη ζωή μου και να πω ότι το κόσμημα θα γίνει η δουλειά μου. Ανά κάποια χρονικά διαστήματα το ερώτημα αυτό επιστρέφει, αλλά παραμένω εδώ. Το πιο όμορφο κομμάτι είναι να βλέπω την ομάδα μας να λειτουργεί, να χαιρόμαστε που είμαστε εδώ, να καταλαβαίνουμε ο ένας τον άλλον και να συνεχίζουμε μαζί. Και να περνάμε καλά. Όσο καλά μπορείς να περνάς και μέσα στις δύσκολες μέρες που συναντάς.

Πως βλέπεις την δουλειά σου αυτή την περίοδο και σχέση με την γενικότερη δημιουργική τάση που έχουν πάρει τα πράγματα στη χώρα μας;

Προσπαθώ να βλέπω τι συμβαίνει γύρω μας για να είμαι ενημερωμένη και ταυτόχρονα προσπαθώ να σταματάω για να μην χαθώ μες την πληροφορία. Όσον αφορά στο δημιουργικό κομμάτι, παρακολουθώ τους Έλληνες σχεδιαστές και τους νέους ανθρώπους που ασχολούνται με την παραγωγή προϊόντων γιατί θεωρώ ότι η χώρα μας έχει πολύ αξιόλογη παραγωγή. Νομίζω πως αν πηγαίνουμε κόντρα στον καιρό και στους ρυθμούς του, προσπαθούμε να βγάζουμε τη δική μας αλήθεια ο καθένας και να είμαστε πιστοί σε αυτή, θα έχουμε πρόοδο. Και στην Ελλάδα και ενδεχομένως και έξω. Το μόνο μου παράπονο είναι ότι ο καθένας μας παλεύει μόνος του ενώ αντιμετωπίζουμε ακριβώς τα ίδια προβλήματα. Πιστεύω πολύ στην επικοινωνία και τη συνεργασία.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σου;

Περιμένουμε να βγει η νέα μας συλλογή τον Δεκέμβρη και εννοείται το γούρι του 2021, λογικά στα μέσα Νοέμβρη. Έχουμε και κάποιες σκέψεις για ενδιάμεσες κινήσεις που δεν θα αφορούν αποκλειστικά σε κόσμημα, αλλά και σε διαφορετικά προϊόντα.

Ποια σκέψη βρίσκεται πίσω από τη νέα συλλογή που περιμένουμε;

Πίσω στις ρίζες μας. Αυτή είναι η σκέψη. Και έτσι αποκαλύπτω και το όνομα της συλλογής κάπως!

Φωτογραφίες: Κύνθια Κινδελή

Βρείτε τα κοσμήματα Kakuru στο site τους, στο facebook και το instagram.

TagsKakuru

Related articles More from author

  • The Designer

    The Designer: elsa / Η αρχιτεκτονική της έμπνευσης

    15 Δεκεμβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Featured PostsMe

    Apeiranthos Natural Skincare / Η σοφία της φύσης στην καθημερινότητά μας

    8 Μαΐου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Featured PostsPoint of You

    Point of You #07 / Κωνσταντίνος Τσονόπουλος

    5 Αυγούστου 2020
    By Cue Team
  • The Designer

    The designer: Not Today Jewelry / Gone with todays flow

    18 Φεβρουαρίου 2021
    By Ήβη Βασιλείου
  • Featured PostsThe Designer

    The Designer: Mcs Jewellery / Η ποιότητα της αφαίρεσης

    27 Απριλίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Featured PostsΠαρουσιάσεις

    Ανθρωποι και Ποντίκια του Τζον Στάινμπεκ σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη στον Τεχνοχώρο Cartel

    22 Ιανουαρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf