CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Κατερίνα Τσιτούρα / Με πίστη στο φως του ανθρώπου

      17 Ιουνίου 2025
      0
    • Σοφία Καζαντζιάν & Μάριος Ιορδάνου / Ορατές και αόρατες πτυχές της ανθρώπινης ...

      2 Ιουνίου 2025
      0
    • My Book/Self: Ελένη Χαλαστάνη

      27 Απριλίου 2025
      0
    • Γιατί τα χρόνια τρέχουν χύμα του Διονύση Σαββόπουλου από τις Εκδόσεις Πατάκη

      28 Μαρτίου 2025
      0
    • My Book/Self: Γιάννης Κουρμπάνης

      16 Μαρτίου 2025
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλαμποκιά

      14 Φεβρουαρίου 2025
      0
    • My Book/Self: Ελένη Κουταλώνη

      4 Φεβρουαρίου 2025
      0
    • My Book/Self: Βασίλης Μπατσακούτσας

      18 Νοεμβρίου 2024
      0
    • Μακεδόνων Χώρα. Πολιτικές της μνήμης: Πολιτισμός, Τέχνη, Κινηματογράφος από τις Εκδόσεις Σιδέρης

      17 Νοεμβρίου 2024
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Δημήτρης Καπετάνιος

      19 Μαΐου 2025
      0
    • Cue Me In / Ελένη Αποστολοπούλου

      13 Απριλίου 2025
      0
    • Cue Me In / Αλέξανδρος Κλωτσοτήρας

      23 Μαρτίου 2025
      0
    • Cue me in / Κωνσταντίνα Τσιτσία Γεωργαντά

      23 Μαρτίου 2025
      0
    • Cue Me In / Γιάννης Κουρμπάνης

      16 Μαρτίου 2025
      0
    • Cue Me In / Αλίκη Αχνιώτου

      14 Μαρτίου 2025
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Σπύρου

      4 Μαρτίου 2025
      0
    • Cue me in / Νικολέττα Παναγιώτου

      17 Φεβρουαρίου 2025
      0
    • Cue Me In / Δημήτρης Μαγκλάρας

      10 Φεβρουαρίου 2025
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Ελένη Βλάχου / Τα αληθινά παραμύθια του Θεάτρου Πόρτα

Ελένη Βλάχου / Τα αληθινά παραμύθια του Θεάτρου Πόρτα

By Ήβη Βασιλείου
21 Μαρτίου 2019
1683
0

18 χρόνια μετά την πρώτη του παρουσίαση, το Σκλαβί της Ξένιας Καλογεροπούλου, επέστρεψε στο Θέατρο Πόρτα, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου και Σοφίας Πάσχου. Μία νέα ματιά σε ένα αληθινό παραμύθι με περιπέτειες και αγάπη. Ένα παραμύθι που οδηγεί μικρούς -και μεγάλους- θεατές στον μαγικό κόσμο του θεάτρου με τα απλούστερα και βασικότερα εργαλεία του: τον άνθρωπο και την ανάγκη του για ιστορίες. Η Ελένη Βλάχου μας μίλησε για το έργο και την νέα εκδοχή του στην οποία συμμετέχει, την δύναμη των παραμυθιών και την μαγεία του θεάτρου.

Τι έχει το Σκλαβί που το κάνει τόσο ξεχωριστό και ικανό να διατηρεί την δύναμή του όλα αυτά τα χρόνια;

Το γεγονός ότι είναι παραμύθι. Πολλοί παραμυθάδες χαρακτηρίζουν το παραμύθι ως έναν ζωντανό οργανισμό με τρομερό ένστικτο επιβίωσης. Τα λαϊκά παραμύθια μεταφέρονται από εποχή σε εποχή, από στόμα σε στόμα και προσαρμόζονται, αλλάζουν και εξελίσσονται ανάλογα με της ανάγκες των κοινωνιών και των ανθρώπων που ζουν μέσα σε αυτές. Έτσι, ενώ μιλούν κυρίως για πράγματα που συνέβαιναν “παλιά, πολύ παλιά” παραμένουν επίκαιρα.

Πώς δουλέψατε για την νέα παράσταση, σε σχέση και με την παλαιότερη που είχε τόσο έντονη σφραγίδα;

Νομίζω ότι ο ισχυρότερος κοινός βασικός παρονομαστής ανάμεσα στον Θωμά Μοσχόπουλο και τη Σοφία Πάσχου που συνσκηνοθέτησαν την παράσταση, ήταν η έννοια της αφαίρεσης. Οποιοδήποτε έξτρα στολίδι είτε στα σκηνικά, τα κοστούμια και τη μουσική, είτε στο λόγο και την κίνηση των ηθοποιών ήταν σαν να μη χρειαζόταν πια. Μια γενναία κίνηση εμπιστοσύνης στην ίδια την ιστορία, στο ίδιο το παραμύθι.

Ποιο ήταν το προσωπικό κέρδος από την πορεία της παράστασης μέχρι τώρα;

Είναι πολύ ωραίο που παίρνω μέρος στην αναβίωση μιας παράστασης που θυμάται τόσος κόσμος με αγάπη. Έρχονται θεατές που είχαν δει το Σκλαβί τότε και το ξαναβλέπουν τώρα με τον ίδιο ενθουσιασμό. Πέρα από αυτό όμως, σε σχέση με τη δουλειά μου ως ηθοποιός, η εμπειρία του να κάνεις την τέχνη της αφήγησης παράσταση και να δουλεύεις σ’ ένα πλαίσιο τόσο ζωντανό, έχει πολύ ενδιαφέρον.

Τι σε συγκινεί στην ιστορία;

Η ντομπροσύνη της. Ο πρωτότυπος μύθος ήταν πολύ πιο σκληρός αλλά στη διασκευή της η Ξένια Καλογεροπούλου έχει διατηρήσει την αμεσότητα και την καθαρότητα του μύθου. Άλλωστε όλες αυτές οι παραδοσιακές ιστορίες μιλούν κυρίως για την ανθρώπινη αδυναμία, την ανθρώπινη φύση έτσι όπως ακριβώς είναι αλλά με τρομερό χιούμορ και κατανόηση.

Τι έχει να κερδίσει ένα νέος θεατής από την παράσταση αυτή;

Ένας μικρούλης που συζητούσαμε για την παράσταση πριν τη δει, μου είπε: αφού η παράσταση είναι για παιδιά, δε θα έπρεπε να φέρετε στ’ αλήθεια έναν δράκο στη σκηνή; Στην εποχή της απόλυτης κυριαρχίας της εικόνας, το «Σκλαβί» είναι μια ξεχωριστή εμπειρία για τον νέο θεατή. Με πολύ λιτά μέσα, μιλάμε για δράκους, βασιλιάδες και βασιλοπούλες, για μαγικά δέντρα, για μακρινές χώρες, αφηγούμαστε μια συναρπαστική ιστορία αγάπης, αφήνοντας χώρο στη φαντασία των παιδιών και ξαναθυμόμαστε τη σχέση αυτού που αφηγείται και αυτού που ακούει.

Πώς συντελεί το θέατρο στην διαμόρφωση ενός νέου θεατή και ανθρώπου;

Ο νέος θεατής μαθαίνει μέσα από ιστορίες άλλων, διασκεδάζει, ασκεί τη φαντασία του, την κριτική του σκέψη, το λεξιλόγιό του, την αισθητική του αλλά κυρίως κοινωνικοποιείται μέσα από την κοινή εμπειρία της παρακολούθησης μιας παράστασης μαζί με άλλους.

Τι χαρίζει στην δική σου ζωή;

Συνεχείς εκπλήξεις!

Ποια φράση του κειμένου σκέφτεσαι έντονα αυτήν την περίοδο; Γιατί;

“Γίνεται όμως; Γιατί όχι; Μπορεί και να γίνεται..” Στην ιστορία μας όλα φαίνονται αδύνατα, αλλά όλα είναι δυνατά! Μια σειρά από εξωφρενικά- στην πραγματικότητα- γεγονότα που όμως δεν απέχουν τελικά πολύ από τη δική μας πραγματικότητα. Αυτό μου αφήνει μια φοβερή αίσθηση ελευθερίας αλλά και ανακούφισης, ίσως και ελπίδας.

Το Σκλαβί της Ξένιας Καλογεροπούλου σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου & Σοφίας Πάσχου στο Θέατρο Πόρτα

Συντελεστές

Συγγραφέας: Ξένια Καλογεροπούλου

Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος – Σοφία Πάσχου

Σκηνικά-Κοστούμια: Έλλη Παπαγεωργακοπούλου

Φωτισμοί: Σοφία Αλεξιάδου

Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου

Μουσική: Νίκος Κυπουργός

Μουσική επεξεργασία και διδασκαλία: Νίκος Γαλενιανός

Βοηθός Σκηνοθέτη: Ρωμανός Μαρούδης

Παίζουν: Παντελής Βασιλόπουλος, Ελένη Βλάχου, Ηλιάνα Γαϊτάνη, Βάσια Ζαχαροπούλου,  Αυγουστίνος Κούμουλος, Τζωρτζίνα Λιώση, Ντένης Μακρής, Φοίβος Συμεωνίδης

Μέρα και ώρες παραστάσεων: Κυριακή στις 11:00 & 15.00

 

Τιμές εισιτηρίων:
Κανονικό: 10 ευρώ, Ανέργων/άνω των 65/ομαδικό (άνω των 10 ατόμων): 8 ευρώ

TagsΘέατρο Πόρτα

Related articles More from author

  • Featured PostsΣυνεντεύξεις

    Τζωρτζίνα Λιώση / Σκοτάδι και φως μιας στιγμής

    2 Δεκεμβρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Silence Speaks από την ομάδα Hippo στο Θέατρο Πόρτα: The Talk

    5 Απριλίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Μύτη: Μια παράσταση εμπνευσμένη από το ομώνυμο διήγημα του Νικολάι Γκόγκολ από τους Patari Project σε σκηνοθεσία Σοφίας Πάσχου στο ...

    6 Ιανουαρίου 2017
    By Cue Team
  • ΠαιδίΠαρουσιάσεις

    Έξω Πάνω Μέσα Κάτω σε σκηνοθεσία Κατερίνας Καραδήμα στο Θέατρο Πόρτα

    8 Δεκεμβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Παρουσιάσεις

    Ο Θεατροποιός του Τόμας Μπέρνχαρντ στο Θέατρο Πόρτα

    14 Οκτωβρίου 2016
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Ο μαγικός κύκλος ή η ωραιότερη ιστορία του κόσμου και άλλα τέτοια παραμύθια του Θωμά Μοσχόπουλου στο Θέατρο Πόρτα

    12 Δεκεμβρίου 2021
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2024 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf