CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • ΜΗΔΕΙΑ του Ευριπίδη από την εφηβική θεατρική ομάδα «Εμείς Εμείς»

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • COUNTLESS από την Μαρκέλλα Μανωλιάδη στον Χώρο Φιατ

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Λεονί εν αναμονή του Ζωρζ Φεντώ σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • Άλκηστη του Ευριπίδη από τον Γιόχαν Σίμονς στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη στο Ηρώδειο στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer: The Grey Fox Linoprints / Χαράσσοντας δρόμο προσωπικό

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Cue Me In / Αχιλλέας Σπαής

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Στέφανος Λώλος / Ο άνθρωπος απέναντι στον χρόνο

Στέφανος Λώλος / Ο άνθρωπος απέναντι στον χρόνο

By Ήβη Βασιλείου
9 Μαρτίου 2022
249
0
Share:

Ο σκηνοθέτης Χρήστος Κρασαββίδης σε συνεργασία με την Ομάδα Τέχνης Fabrica Athens παρουσιάζουν στην Fabrica την παράσταση Το τελευταίο θεώρημα – Constantin Carathéodory. Μια παράσταση αφιερωμένη στη ζωή και στο έργο του σπουδαίου Έλληνα μαθηματικού που παρόλο που είχε καθοριστική συμβολή στην εξέλιξη της επιστήμης των μαθηματικών, δεν αναγνωρίστηκε ποτέ στη χώρα του όσο του άξιζε. Ο ηθοποιός Στέφανος Λώλος μας μίλησε για τις πτυχές της ευφυίας και του ταλέντου του Κωνσταντίνου Καραθεοδωρή και την προσφορά του στην επιστήμη, αλλά και τη φιλοσοφική σκέψη. Για τα σημεία που συνάντησε τον εαυτό του μέσα σε αυτή τη δουλειά. Για τον χρόνο που κινείται αέναα χωρίς να επηρεάζεται ποτέ από τις ανθρώπινες υπάρξεις.

Τι σας συγκίνησε στην προσωπικότητα του Κωνσταντίνου Καραθεοδωρή και αποφασίσατε να ασχοληθείτε μαζί του;
Πέρα από την οξύνοια της σκέψης του και την αδιαμφισβήτητη προσφορά του στη μαθηματική επιστήμη, ο Καραθεοδωρή αντιμετώπισε τα μαθηματικά από μια σχεδόν φιλοσοφική σκοπιά. Προσπάθησε με κάποιο τρόπο να μπολιάσει την ανθρώπινη συμπεριφορά και τις διαπροσωπικές σχέσεις με τις εξισώσεις, να εξηγήσει τον έρωτα και τον θάνατο. Όλο αυτό το φορτίο της σκέψης και της έρευνάς του να γίνει πανανθρώπινο. Μόναχο, Ελλάδα, Αμερική. Κι αυτός ακριβώς ο διαμετακομιστικός βίος ήταν που με ενέπνευσε.


Ποιες νέες σκέψεις έκανες για τον εαυτό σου μέχρι τώρα μέσα από αυτή τη δουλειά;
Αναπόσπαστο κομμάτι της έρευνας του Καραθεοδωρή ήταν η εντροπία και η προσπάθεια να την εξηγήσει. Θα μπορούσαμε να πούμε εντελώς απλουστευμένα και μέσες άκρες πως με την εντροπία μετράμε την ενέργεια που πάντα «χάνεται» και μετασχηματίζεται σε κάτι άλλο. Συνεκδοχικά λοιπόν, αν συμφιλιωθούμε με αυτό, γεννιέται η σκέψη της ματαιότητας κι αυτή η σιγουριά του θανάτου. Η μικροσκοπική μας ύπαρξη απέναντι στο χρόνο. Κι αυτή η σκέψη με έκανε να αναθεωρήσω πολλά πράγματα για τη ζωή και την τέχνη.


Γιατί δεν αναγνωρίστηκε το έργο αυτού του χαρισματικού επιστήμονα στην χώρα μας όσο θα του άξιζε;
Υπήρχε ανέκαθεν η τάση στη χώρα μας να είμαστε σκεπτικιστές απέναντι σε ό,τι δεν νιώθουμε οικείο. Ειδικά στην επιστήμη όπου έτσι κι αλλιώς είναι κάτι άγνωστο και μυστηριώδες, καθετί νέο αμφισβητείται. Το γεγονός πως ο Καραθεοδωρή γεννήθηκε, μεγάλωσε κι έλαμψε στο εξωτερικό, δημιούργησε την εικόνα στο πανεπιστημιακό κατεστημένο πως η παρουσία του εδώ θα παρέσυσε σαν τυφώνας ό,τι ήταν χρόνια παγιωμένο. Κι η άμυνά τους σ΄ αυτή την επιστημονική εφόρμηση του Καραθεοδωρή στην ελληνική πραγματικότητα ήταν η απαξίωση.


Το ταλέντο βρίσκει πάντα τον δρόμο του ή μπορεί να χαθεί λόγω συνθηκών ή αδύναμων προσωπικοτήτων;
Το ταλέντο είναι ένα χάρισμα που μας οδηγεί να ανοίξουμε τους προσωπικούς μας ορίζοντες. Ασφαλώς και μπορεί να πάει στράφει λόγω μιας αδύναμης συμπεριφοράς ή να χαθεί μέσα στα ανθρώπινα πάθη. Το ταλέντο δεν είναι ένα διαμάντι μέσα στη λάσπη, είναι μάλλον ένα κόσμημα μέσα στις φωτιές. Μπορεί η ομορφιά του να αντέξει και να σφυριλατηθεί, μπορεί κάλλιστα όμως και να λιώσει. Δείτε τι συμβαίνει στην Ουκρανία, δείτε τι συμβαίνει στον κόσμο γύρω μας. Πώς να επιβιώσει με ασφάλεια κάποια δημιουργική σκέψη όταν απειλείται συνεχώς από τον θάνατο;


Η ιδιοφυΐα οδηγεί νομοτελειακά στην καταστροφή του ανθρώπου ή μπορεί να συμπορευτεί αρμονικά με τη ζωή;
Ο Καραθεοδωρή είναι το απόλυτο παράδειγμα μιας ιδιοφυΐας που ποτέ δεν οδηγήθηκε σε ακρότητες, ποτέ δεν πνίγηκε σε πάθη, ποτέ δεν οδηγήθηκε στην αλλοίωση του χαρακτήρα και την καταστροφή. Οπότε αν έπρεπε να ταχθώ σε μια πλευρά, θα έλεγα πως κάλλιστα θα μπορούσε ένας ιδιαίτερος νους να είναι ταυτοχρόνως κι ένας φυσιολογικός στην καθημερινότητά του άνθρωπος.


Τι σου δίνει δύναμη και πίστη στην καθημερινότητα;

Επειδή από μικρό παιδί έχω μάθει να παλεύω, να επιμένω και να προχωρώ κι επειδή ξέρω πως στάθηκα δυνατός σε όποια δυσκολία εμφανίστηκε στη ζωή μου, αυτή ακριβώς η πίστη στα ψυχικά μου αποθέματα κι αυτή η αιώνια ελπίδα πως τα πράγματα μπορούν να πάνε καλύτερα, είναι η δύναμη που με κάνει να ξυπνώ τα πρωινά και να κοιμάμαι τα βράδια.

Η Πολυδραστική Ομάδα Τέχνης Fabrica Athens παρουσιάζει τη νέα της παράσταση, που είναι αφιερωμένη σε έναν αφανή ήρωα της Ελλάδας, τον θρυλικό μαθηματικό Κωνσταντίνο Καραθεοδωρή. Η ομάδα συμπράττει με τον σκηνοθέτη Χρήστο Καρασαββίδη, καταθέτοντας μία ποιητική ματιά στη μορφή και το έργο του σπουδαίου επιστήμονα. Το τελευταίο θεώρημα – Constantin Carathéodory θα ξεκινήσει στις 11 Μαρτίου και θα παιχτεί για 16 παραστάσεις στον Τεχνοχώρο Φάμπρικα (Μεγ. Αλεξάνδρου 125 &Ευρυμέδοντος, Κεραμεικός).

Tagsfabrica
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Σεμινάρια

    Πολυθεματικό Σεμινάριο με τους Eugenio Barba και Julia Varley από τη Fabrica Athens

    19 Μαΐου 2021
    By Cue Team
  • Νέα

    9th Handmade & Recycled Theater Festival / Από 14 Οκτωβρίου έως 24 Οκτωβρίου παίρνουμε την τέχνη στα χέρια μας!

    11 Οκτωβρίου 2021
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Τζοβάνα Μιχαλιάδη Σάρτι / Dance trough the hoop

    22 Νοεμβρίου 2021
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    The Talk: Ο κύριος Σμιθ ανοίγει την πόρτα / Ηθικά διλήμματα και οι απαντήσεις εντός

    25 Νοεμβρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Στέλλα Σερέφογλου / Θα σε πάρει ο δρόμος

    22 Μαΐου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Ο Τζακ Λόντον του Δημήτρη Δημόπουλου

    15 Νοεμβρίου 2016
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf