CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • ΜΗΔΕΙΑ του Ευριπίδη από την εφηβική θεατρική ομάδα «Εμείς Εμείς»

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • COUNTLESS από την Μαρκέλλα Μανωλιάδη στον Χώρο Φιατ

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Λεονί εν αναμονή του Ζωρζ Φεντώ σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • Άλκηστη του Ευριπίδη από τον Γιόχαν Σίμονς στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Το πρώτο μεταπτυχιακό πρόγραμμα που προσφέρει εξειδίκευση στην “Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση” είναι ...

      30 Ιουνίου 2022
      0
    • Αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη στο Ηρώδειο στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer: The Grey Fox Linoprints / Χαράσσοντας δρόμο προσωπικό

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Cue Me In / Αχιλλέας Σπαής

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
ΣυνεντεύξειςΧορός
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›touching.just / Μια χορογραφία, μια συνομιλία, μια επαφή. Σχεδόν.

touching.just / Μια χορογραφία, μια συνομιλία, μια επαφή. Σχεδόν.

By Cue Team
3 Απριλίου 2017
356
0
Share:

touching (1)

Δύο άνθρωποι που προσπαθούν να βρουν κοινό τόπο και χρόνο για να συναντηθούν, να επικοινωνήσουν, να συνδεθούν. Δύο σώματα που προσπαθούν να ακολουθήσουν τα ένστικτά τους και συντονιστούν σε κάτι κοινό. Δύο χορευτές (η Μάρθα Πασακοπούλου και ο Άρης Παπαδόπουλος) που το κατορθώνουν με την παράσταση touching.just. Μια παράσταση που στηρίζεται στην ειλικρινή δύναμη της κίνησης των σωμάτων που συνομιλούν φυσικά, των σωμάτων που χορεύουν, των σωμάτων που διηγούνται μία ιστορία. Η Μάρθα Πασακοπούλου μας μίλησε για την παράσταση που ξεκίνησε την διαδρομή της στο φεστιβάλ Music in Motion 2016 και τώρα συνεχίζει στην κοινή παρουσίαση double bill με το Trajectory: A tragedy of a victory της Μαργαρίτας Τρίκκα, Τετάρτη 5 και Πέμπτη 6 Απριλίου στο Θέατρο Πόλη.

Από πού προέκυψε ο τίτλος touching.just;

Ύστερα από αρκετές ώρες brain storming και πολλούς τίτλους που απορρίφθηκαν ή λογοκρίθηκαν (!), καταλήξαμε σε αυτόν διότι είναι ο κοντινότερος σε αυτό που προσπαθούμε να επιτύχουμε στο έργο. Ενώ οι δύο χαρακτήρες συνυπάρχουν χωροχρονικά, εμφανίζονται τελικά απόντες, σε συνεχή προσπάθεια να συντονιστούν, να βρουν τον κοινό τους τόπο, να έρθουν σε επαφή. Σχεδόν!

Πως δουλέψατε για να γίνει η παράστασή σας; Πως λειτούργησε η συνεργασία όπου χορογραφείτε και χορεύετε και οι δύο;

Το έργο άρχισε να δημιουργείται πέρσι, στα πλαίσια του φεστιβάλ Music in Motion 2016, μια πλατφόρμα συνεργασίας μεταξύ μουσικών και χορογράφων. Έτσι ξεκινήσαμε να δουλεύουμε με κάποιες γραφικές παρτιτούρες του συνθέτη Αλέξη Πορφυριάδη, οι οποίες στηρίζονται στην ελεύθερη προσέγγιση και ανάγνωση, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο διαφορετικά και μεμονωμένα κινητικά υλικά, χωρίς να συνδέονται με μια ενιαία δραματουργία. Τοποθετώντας αυτά τα επεισόδια σε μια σειρά και χωρίς να αποσκοπούμε σε συγκεκριμένα νοήματα, προκύπτει μια αίσθηση και πιθανά νοηματοδοτείται μια κατάσταση για τον θεατή. Φέτος, επαναπροσεγγίζοντας το έργο, ασχοληθήκαμε με την παραγωγή ενός αρκετά ‘στεγνού’ και αποστασιοποιημένου περιβάλλοντος, εξαρτώμενο κυρίως από την παραγωγή ησυχίας και φυσικού ήχου, δίνοντας έμφαση στις καταστάσεις που μπορούν να προκύψουν ως απόρροια ενός ρυθμικού παιχνιδιού.
Η διαδικασία της ταυτόχρονης χορογραφίας και εκτέλεσης είναι απαιτητική. Λόγω του διττού ρόλου προκύπτουν τόσο πρακτικά προβλήματα όσο και αρκετές ανασφάλειες, καθώς πρέπει να βρίσκεσαι ταυτοχρόνως εντός και εκτός του κομματιού, οπότε πολλές αποφάσεις στηρίζονται στο ένστικτο παρά στην εικόνα. Παρόλη τη δυσκολία της συνθήκης όμως, τα πράγματα προέκυψαν αρκετά οργανικά σε θέματα αποφάσεων και δημιουργίας. Συχνά ο ένας να συμπληρώνει τον άλλον και μοιραζόμαστε ένα παρόμοιο χιούμορ! Αυτός είναι και ο βασικός λόγος της επιθυμίας μας για συνεργασία.

Πως λειτουργεί και συνομιλεί η χορογραφία σας στο concept του doublebill;

Το double bill προέκυψε ύστερα από προτροπή της Μαργαρίτας Τρίκκα, η οποία είδε τη δουλειά μας πέρσι, και βρήκε έναν παρόμοιο κόσμο. Όχι κοινή αφετηρία, όχι κοινή διαδικασία, αλλά περισσότερο μια συμπληρωματική διάθεση με το έργο της Trajectory: A tragedy of a victory. Πέραν από το προφανές, δύο χορογραφίες για δύο χορευτές, εμφανίζεται η εικόνα του ‘μαζί’ και του ‘πώς μαζί’ υπό διαφορετικές προσεγγίσεις. Οπότε νομίζω πως τα δύο έργα, αν και διαφορετικά ως προς τα νοήματά τους, με κάποιον τρόπο αλληλοσυμπληρώνονται και συνομιλούν.

Τι σας συγκινεί περισσότερο σ΄αυτήν την δουλειά; Γιατί;

Ως προς τη διαδικασία με συγκινεί το να δουλεύω με έναν άνθρωπο που νιώθω πως το σύμπαν μας συγκλίνει, δεν είναι σύνηθες. Ως προς το έργο, βρίσκω σημαντικό το γεγονός ότι μάλλον προκύπτουν κόσμοι ή νοήματα σε δεύτερο χρόνο, ενώ παράλληλα εμείς είμαστε αρκετά αποστασιοποιημένοι από αυτό . Μας βλέπω σαν απλούς εκτελεστές ενός ρυθμικού παιχνιδιού.

touching (1)
Γίνεται δύο άνθρωποι που το επιθυμούν να δυσκολεύονται να είναι μαζί; Αν ναι, γιατί;

Φυσικά και γίνεται. Αν και το touching. just δεν πραγματεύεται συνειδητά τέτοια ερωτήματα, ενδεχομένως προκύπτουν ψήγματα από αυτά. Νομίζω πως η θεωρία της σχετικότητας τα εξηγεί όλα! Υπάρχουν ποσοστά στην επιθυμία και πολυάριθμες οπτικές γωνίες. Τα ‘θέλω’ είναι πάντοτε σχετικά μεταξύ τους. Η δυσκολία είναι να καταφέρεις να βρίσκεσαι στο ίδιο σύστημα με τον άλλο. Αν τα καταφέρεις τότε ίσως η προοπτική να συγκλίνει. Η δυσκολία που προκύπτει για το μαζί είναι χωροχρονική, ένα περίπλοκο παιχνίδι συντονισμού.

Πως φαντάζεστε ένα ιδανικό «μαζί»;

Με ταράζει η λέξη ‘ιδανικό’ καθώς πλησιάζει την τελειότητα. Νομίζω πως η τελειότητα είναι ουτοπική όσο και βαρετή.

Ο χορός τι προσθέτει στην ζωή μας;

Ένα άλλο πρίσμα αντίληψης. Το γεγονός ότι ο χορός χρησιμοποιεί σαν μέσο το σώμα και τη σκέψη, παρά το λόγο και τις λέξεις, αναπτύσσει μια περισσότερο αισθητηριακή αντίληψη, αρχικά σε προσωπικό επίπεδο και κατ’ επέκταση σε κοινωνικό.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;

Μας ενδιαφέρει πολύ η συνέχεια και η εξέλιξη της δουλειάς αυτής τόσο ως έργο, όσο και ως κινητικό λεξιλόγιο. Παράλληλα υπάρχει η πρωταρχική ιδέα για ένα site specific έργο, πολύ διαφορετική από το touching.just η οποία βεβαίως βρίσκεται σε αρχικό στάδιο και απαιτεί αρκετή έρευνα και πόρους για να υλοποιηθεί.

touching (2)

touching.just

Ιδέα – Χορογραφία: Άρης Παπαδόπουλος, Μάρθα Πασακοπούλου

Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου

Ερμηνεύουν: Άρης Παπαδόπουλος, Μάρθα Πασακοπούλου

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ  

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη & Πέμπτη, 21.15

Ημερομηνίες παραστάσεων: Τετάρτη 5 – Πέμπτη 6 Απριλίου 2017

Εισιτήρια: 10€ (Γενική είσοδος)

Θέατρο Πόλη, Φωκαίας 4 & Αριστοτέλους 87 (δίπλα στο Στ. «Βικτώρια»), Πλατεία Βικτωρίας, Τ.Κ. 10434, Τηλ: 211 18 28 900, http://www.politheatro.gr

TagsΘέατρο Πόλη
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Χορός

    Trajectory vs touching.just ένα double-bill για δύο ντουέτα για 2 μόνο παραστάσεις 5 & 6 Απριλίου στοΘΕΑΤΡΟ ΠΟΛΗ

    28 Μαρτίου 2017
    By Cue Team
  • Νέα

    ΣΠΑΣΜΕΝΟ ΓΥΑΛΙ του Άρθουρ Μίλλερ στο Θέατρο Πόλη

    30 Σεπτεμβρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    Σέρρα, Η ψυχή του Πόντου του Γιάννη Καλπούζου με τη Χρύσα Παπά στο Θέατρο Πόλη

    12 Φεβρουαρίου 2020
    By Cue Team
  • Νέα

    Η γυναίκα της Πάτρας του Γιώργου Χρονά σε σκηνοθετική επιμέλεια Λένας Κιτσοπούλου στο Θέατρο Πόλη

    4 Δεκεμβρίου 2019
    By Cue Team
  • ΣυνεντεύξειςΧορός

    Όψεις και οπτικές της 2ης Πλατφόρμας Méta από τον Γιώργο Σιώρα Δεληγιάννη

    18 Οκτωβρίου 2016
    By Ήβη Βασιλείου
  • Παρουσιάσεις

    Τσεχ – off στο Θέατρο Πόλη / Οπτικές και προοπτικές

    15 Δεκεμβρίου 2016
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf