CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Περιφέρεια Αττικής

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Εκθέτοντας τη “Βία του Βίου” / Παρουσίαση εργαστηρίου θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Τρείς αδερφές #NOT / Από το εργαστήρι της σχολής του Ίασμου στο ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Οικόπεδα με θέα του David Mamet σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη στο Θέατρο ...

      19 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • ONIRAMA την Παρασκευή 13 Μαΐου στο Vox

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer: Eroe / Η ροή της δύναμης

      23 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me in / Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη 

      21 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›The Talk / ΟΝΟΡΙΟ τα ανομήματα ενός εγκληματία: Σύνθια Μπατσή, Μαίρη Ξένου, Γεωργία Πιερρουτσάκου

The Talk / ΟΝΟΡΙΟ τα ανομήματα ενός εγκληματία: Σύνθια Μπατσή, Μαίρη Ξένου, Γεωργία Πιερρουτσάκου

By Ήβη Βασιλείου
2 Νοεμβρίου 2021
395
0
Share:

 

Το νέο έργο του Στέφανου Παπατρέχα, Ονόριο, τα ανομήματα ενός εγκληματία, παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία του ίδιου και του Λάζαρου Βαρτάνη στο Θέατρο Βαφείο. Μια μεσαιωνική ιστορία γεμάτη μυστήριο με χαρακτήρες δυναμικούς που παλεύουν να καθορίσουν τη μοίρα τους σε μια εποχή που δεν διευκολύνει. Η Σύνθια Μπατσή, η Μαίρη Ξένου και η Γεωργία Πιερρουτσάκου μας μίλησαν για τους γυναικείους χαρακτήρες του έργου που αποτελούν ένα από τα δυνατά του κομμάτια σε μια κουβέντα για προσωπικότητες και ρόλους που φέρουν σκοτάδια και φως όπως κάθε άνθρωπος.

 

Τι σε συγκινεί στο έργο και στον χαρακτήρα που υποδύεσαι;

Σύνθια Μπατσή: Στο έργο υποδύομαι τρεις πολύ διαφορετικούς χαρακτήρες, την Αδελφή Λουκία, τη Βαρόνη Αγαθή και τη Θίσβη (Τσιγγάνα), και αυτό ακριβώς είναι που με συγκινεί περισσότερο. Η διάσταση ανάμεσα σε αυτούς τους τρεις χαρακτήρες – με τα ελαττώματα και τα προτερήματά τους – αναδεικνύει πιστεύω την πολυπλοκότητα της ανθρώπινης φύσης και τις διαφορετικές εκφάνσεις της γυναικείας δράσης και αντίδρασης μέσα σε έναν ανδροκρατούμενο κόσμο. Για μένα και οι τρεις αυτοί χαρακτήρες, ο καθένας με τον τρόπο του, παλεύουν να επιβιώσουν, χρησιμοποιώντας συχνά ακόμα και αθέμιτα, ενδεχομένως και ανήθικα,μέσα και δεν δέχονται παθητικά τη μοίρα τους. Αυτή άλλωστε η δυναμική γυναικεία στάση θεωρώ ότι αποτελεί και το αγαπημένο θέμα του Στέφανου Παπατρέχα και έχει φανεί ξεκάθαρα και από τα άλλα έργα του με τα οποία είχα την τύχη να καταπιαστώ, τη «Φροσύνη» και την «Πασού».

Γεωργία Πιερρουτσάκου: Κάτι που με συγκινεί βαθιά στην Βιργινία είναι η ανάγκη της να αγαπήσει και να αγαπηθεί. Κι ακόμη, η ευθραυστότητά της σε συνδυασμό με τον δυναμισμό της. Αυτή η αντίφαση, που φέρει από γραφής η ηρωίδα μου, είναι που την κάνει τόσο ζωντανή και πολυδιάστατη. Η Βιργινία είναι ένα πλάσμα συγκινητικά μόνο, που όμως δεν παραιτείται ούτε στιγμή από την ζωή και από την αναζήτησή της να μοιραστεί, να ενωθεί. Αυτή η υπαρξιακή μοναξιά είναι ένα στοιχείο που μοιράζονται όλοι οι χαρακτήρες, καθένας μέσα από την δική του ιστορία και οπτική, και που προσωπικά με συγκινεί στο έργο.

Μαίρη Ξένου:Μέσα στο έργο παρουσιάζονται σχέσεις σταθμοί για τους πρωταγωνιστές. Σχέσεις που καθόρισαν το παρελθόν και το παρόν τους. Αυτή η μία και μοναδική συνάντηση, που δεν είναι δεδομένο  ότι θα συμβεί στην ζωή του κάθε ανθρώπου, και θα αποτελέσει πηγή έμπνευσης και δύναμης για την ζωή προκαλεί μία γνήσια και αβίαστη συγκίνηση.Υποδύομαιτην Ηγουμένη Μάρθα. Στον συγκεκριμένο χαρακτήρα με συγκινείο τρόπος που κρατάει την ισορροπία ανάμεσα στην αυστηρότητα και την ευαισθησία. Από την μία πρέπει να προστατεύει τις αξίες του μοναστηριού με σκληρούς τρόπους και από την άλλη η σχέση της με την Αδελφή Ραφαέλα αποκαλύπτει την ευαίσθητη πλευρά της. Ακόμα και όταν βιώνει την απώλεια της Ραφαέλας δεν χάνει την πίστη της στο θέλημα του Θεού.

 

Τι καθορίζει αν ένας άνθρωπος θα αγκαλιάσει την σκοτεινή ή την φωτεινή πλευρά του; Στον χαρακτήρα που υποδύεσαι στην παράσταση, τι έχει παίξει σοβαρότερο ρόλο;

Γεωργία Πιερρουτσάκου: Παιδιά που μεγαλώνουν στο ίδιο περιβάλλον, με κοινά βιώματα καιερεθίσματα αναπτύσσουνδιαφορετικές προσωπικότητες και εξελίσσονται με εντελώς ξεχωριστό τρόπο στην ζωή. Ίσως, λοιπόν, να είναι η εσωτερική σπίθα του καθενός. Στην ταινία «Soul» της Pixar αποτυπώνεται με πολύ γλαφυρό και πολύ ενδιαφέροντα, κατά την γνώμη μου, τρόπο το πώς «προικίζεται» κάθε ψυχή πριν έρθει στην ζωή με σάρκα και οστά. Όλοι φέρουμε σκοτεινή και φωτεινή πλευρά κι αυτό που τελικά καθορίζει προς τα πού θα γύρει η ζυγαριά είναι θαρρώ οι επιλογές μας. Η Βιργινία παρόλο που έχει βιώσει πολύ σκοτάδι, είναι ένας χαρακτήρας που αναζητά το φως.

Μαίρη Ξένου: Κάθε άνθρωποςκαλό είναι να αγκαλιάζεικάθε πλευρά του χαρακτήρατου. Η φιλοσοφία του για την ζωή, οι αξίες και τα βιώματά του καθορίζουν με ποια πλευρά θα πορευτεί ακόμα και στις δύσκολες στιγμές. Ένας  θετικός, αισιόδοξος άνθρωπος δηλαδή  μπορεί ακόμα και με πείσμα κάποιες φορές να παραμείνει «φωτεινός». Στον χαρακτήρα που υποδύομαι σημαντικότερο ρόλο,έχει παίξει  η φωτεινή πλευρά της πίστης και της αγάπης.  Η Ηγουμένη Μάρθα όταν είχε το δίλημμα να διαλέξει ανάμεσα στη φήμη της μονής και στον ορθό της βίο επιλέγει την ευημερία απορρίπτοντας  τον εύκολο τρόπο του χρήματος.

Σύνθια Μπατσή: Φωτεινές και σκοτεινές πλευρές υπάρχουν σε όλους μας. Χωρίς το σκοτάδι δεν θα μπορούσαμε να αντιληφθούμε την αξία του φωτός. Οπότε, η ύπαρξή μας και η πορεία μας μέσα σε αυτόν τον κόσμο μάλλον βασίζεται στη σωστή αναλογία αυτών των δυο στοιχείων. Η διατάραξη αυτής της αναλογίας μπορεί να είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων. Σχετικά με τους χαρακτήρες που υποδύομαι, κινητήριος δύναμη για την Αδελφή Λουκία είναι το να βρίσκει τρόπους να διασκεδάζει μέσα στους περιορισμούς και τη ρουτίνα της μοναστικής ζωής, για τη Βαρόνη Αγαθή είναι να βρίσκει λύσεις με το χιούμορ και τις συμβουλές της σε όλες τις κακοτοπιές και για τη Θίσβη να επιβιώνει ελεύθερη.

Πως μπορεί μία γυναίκα να προστατέψει τον εαυτό της σε έναν κόσμο αμφιβόλου ηθικής;

Σύνθια Μπατσή: Πιστεύοντας στις δυνάμεις της και μην δεχόμενη να υποταχθεί στο κυρίαρχο αφήγημα της εποχής της. Ακόμα και όταν από θέση είναι αναγκασμένη να κάνει υποχωρήσεις και να παίξει με τους κανόνες ενός παιχνιδιού που η ίδια δεν έχει επιλέξει, δεν πρέπει να ξεχνάει πως από φύση είναι προικισμένη με όλες εκείνες τις δυνάμεις που μπορούν να οδηγήσουν στην ανατροπή, στη δικαίωση και – αφού κάνετε λόγο και για ηθική – ας πούμε και στη σωτηρία της ψυχής της.

Μαίρη Ξένου: Σε έναν κόσμο που ακόμα δεν έχει καταφέρει να είναι ουσιαστικά ισότιμος, μία γυναίκα μπορεί να προστατέψει τον εαυτό της κρατώντας ακέραιες  τις αξίες της αγάπης, της εμπιστοσύνης, της φιλίας, της αλληλεγγύης. Ο τρόπος που επιλέγουμε να σταθούμε στην κοινωνία καθορίζει το ήθος μας.

Γεωργία Πιερρουτσάκου: Η αλληλεγγύη μεταξύ μας, το νοιάξιμο και τα ανοιχτά μυαλά μπορούν να μας κάνουν να νιώθουμε ασφάλεια ανεξαρτήτως φύλου, φυλής, ηλικίας, ιδιότητας. Να φερόμαστε όπως θέλουμε να μας φερθούν.

 

Στον δικό μας κόσμο τι μπορεί να οχυρώσει μια γυναίκα και να της δώσει δύναμη; Εσένα τι σου δίνει πίστη;

Σύνθια Μπατσή: Ο δικός μας κόσμος μοιάζει σε σημεία με τον κόσμο του «Ονόριο», οπότε σε γενικές γραμμές θα μπορούσα να επαναλάβω αυτά που σας έχω ήδη πει. Ωστόσο, σήμερα υπάρχει μια τεράστια διαφορά από την εποχή όπου διαδραματίζεται το έργο και αυτή έχει να κάνει με τη δύναμη της φωνής και τη μεταδοτικότητα του λόγου, που φαινομενικά μοιάζει να είναι αποτέλεσμα της τεχνολογικής προόδου, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι παρά η ιστορική εξέλιξη των αγώνων των γυναικών. Προσωπικά, ως άνθρωπος αντλώ πίστη από τη ζωή την ίδια και ως ηθοποιός από την τέχνη μου, ίσως γιατί και στα δυο παλεύω να επιβιώσω και αυτή η πάλη με έχει κάνει να πιστέψω στη θέληση και στις δυνάμεις μου.

Γεωργία Πιερρουτσάκου: Νιώθω πως το δίχτυ ασφαλείας στην διαδρομή του καθενός είναι το πώς σχετιζόμαστε. Η σχέση μας με τους άλλους αλλά και τον εαυτό μας. Έχω πίστη στον άνθρωπο και τον ανώτερο εαυτό. Και εμπιστοσύνη στο σύμπαν πως τα πάντα συμβαίνουν για κάποιο λόγο. Κάθε εμπειρία, κάθε συναναστροφή, κάθε απόρριψη όσο οδυνηρή κι αν είναι, όσο κι αν πονάει κάποια απώλεια, έχουν κάτι να μας διδάξουν.

Μαίρη Ξένου: Η γνώση είναι δύναμη, η πολύπλευρη γνώση είναι εφόδιο ζωής. Η ανάγκη για μόρφωση δεν μπορεί παρά να είναι αέναη. Μονάχα έτσι μπορεί κάθε άνθρωπος να οχυρώσει το μέσα του. Πίστη στην ζωή, πίστη στον άνθρωπο, στα όνειρα μου και στον ίδιο μου τον εαυτό μου δίνει η πίστη μου στον Θεό.

Συντελεστές:

Κείμενο: Στέφανος Παπατρέχας

Σκηνοθεσία: Λάζαρος Βαρτάνης – Στέφανος Παπατρέχας

Σκηνικά – Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη

Μουσική: Σίσσυ Βλαχογιάννη

Σχεδιασμός φωτισμών: Τάκης Λυκοτραφίτης

Επιμέλεια κίνησης: Μαρίνα Μαυρογένη

Βοηθός σκηνοθέτης – Trailer – Γραφιστικά: Λιλή Νταλανίκα

Φωτογραφίες: Λιλή Νταλανίκα, Ελπίδα Μουμουλίδου

Βοηθός σκηνογράφου & ενδυματολόγου – Φροντιστής: Ιωάννα Καλαβρού

Μακιγιάζ φωτογράφησης & trailer: Έλενα Κοκκίνη

Επικοινωνία παράστασης: Μαριάννα Παπάκη – Νώντας Δουζίνας

Παραγωγή: ONORIO ΑΜΚΕ

 

Ερμηνεύουν:

Λάζαρος Βαρτάνης

Αλέξανδρος Καναβός

Σύνθια Μπατσή

Μαίρη Ξένου

Στέφανος Παπατρέχας

Γεωργία Πιερρουτσάκου

 

Info:

Τοποθεσία: Θέατρο Βαφείο – Λάκης Καραλής, Αγ. Όρους 16 & Κωνσταντινουπόλεως 115, Βοτανικός

Πρεμιέρα: Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2021. Ώρα: 20.15

Παραστάσεις: Κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 20.15. Μέχρι 14 Δεκεμβρίου 2021

Διάρκεια: 135 λεπτά

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6981135820

Τιμές εισιτηρίων: €14 κανονικό, €11 φοιτητικό, €7 ανέργων

Προπώληση: Viva.gr

 

TagsΘέατρο Βαφείο
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • My Book/Self

    My Book/Self: Δημήτρης Χατζημιχαηλίδης

    31 Οκτωβρίου 2019
    By Cue Team
  • Νέα

    Οι γειτονιές του κόσμου σε διασκευή και σκηνοθεσία Νάντιας Δαλκυριάδου στο Θέατρο Βαφείο – Λάκης Καραλής

    23 Φεβρουαρίου 2022
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Θεατρική Ομάδα Θυγατέρες / Τα δέντρα πεθαίνουν όρθια

    17 Νοεμβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Τζούλη Σούμα / Η διαδρομή της βαθιάς επιθυμίας

    15 Οκτωβρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Silence Speaks από την ομάδα Hippo στο Θέατρο Πόρτα: The Talk

    5 Απριλίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Γιώργος Αδαμαντιάδης & Στέλιος Πατσιάς: Mute / Οι σιωπές της ιστορίας

    19 Φεβρουαρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf