8+1 θεατρικές παραστάσεις για τις γιορτές!
Το θέατρό μας είναι εδώ. Έχει πρωτοβουλίες, ρεαλιστική ματιά που αγγίζει το κέντρο της ύπαρξης, κλασσικά έργα που βρίσκουν την θέση τους στην δική μας εποχή, νέα έργα που αποτυπώνουν διαχρονικές αλήθειες τώρα. Έχει αγάπη και κόπο και την πρόθεση αυτών που εργάζονται σ΄αυτό να μοιραστούν ό,τι διαθέτουν. Έχει εμπνευσμένους συντελεστές και φανταστικούς ηθοποιούς. Είμαστε δίπλα. Όχι μόνο γιατί έτσι γνωρίζουμε την εποχή μας και τους ανθρώπους με τους οποίους την μοιραζόμαστε, αλλά και γιατί ανακαλύπτουμε τον εαυτό μας.
Θείος Βάνιας του Άντον Τσέχωφ σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο BIOSMain
Η Μαρία Μαγκανάρη βρίσκει τον πυρήνα του υπέροχου έργου του Τσέχωφ και μαζί με τους εξαιρετικούς ηθοποιούς που μοιράζεται την σκηνή, μας χαρίζουν μια παράσταση που αναδεικνύει την τραγικότητα της ύπαρξης με τις αδιαμφισβήτητες κωμικές πλευρές της. Μια παράσταση όπου η αναπόφευκτη απελπισία της ζωής μας βρίσκει μαζί, σε έναν κοινό τόπο, να την αντιμετωπίζουμε παρέα.
Ο Χαρτοπόλεμος του Βαγγέλη Ρωμνιού σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη στο Θέατρο Γκλόρια Μικρό
Μία ομάδα νέων ανθρώπων με ένα σύγχρονο ελληνικό έργο, δημιουργεί το θέατρο του σήμερα. Ένα έργο αιχμηρό, αποκαλυπτικά αληθινό, σύγχρονο που όμως, θα συνεχίσει να μας αφορά και τα επόμενα χρόνια. Μια παράσταση με εξαιρετικούς ηθοποιούς που μας θυμίζει ότι αξίζει τον κόπο να δούμε τους εαυτούς μας με ειλικρίνεια και το θέατρο είναι ένας τρόπος άμεσος, σοβαρός και έντονος.
Πριν την αποχώρηση του Τόμας Μπέρνχαρντ σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας
Ο Τόμας Μπέρνχαρντ στηλιτεύει τον φασισμό και όλες του τις εκφάνσεις, χωρίς να αφήνει το παραμικρό περιθώριο αμφισβήτησης τόσο για την ολέθρια δράση του όσο και για την άκρως επικίνδυνη ανοχή που μπορεί να επιδεικνύουν ενίοτε οι άνθρωποι. Ο Νίκος Μαστοράκης δημιουργεί μια έξοχη παράσταση με τρεις αποκαλυπτικούς ηθοποιούς ηθοποιούς που μιλούν, αισθάνονται, συμμετέχουν.
Αίας του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη στο Θέατρο Βεακή
Ο Μιχάλης Σαράντης φέρνει την αρχαία τραγωδία και το μέγιστο κείμενο του Αίαντα του Σοφοκλή, μπροστά μας και δίπλα μας, κάνοντάς το να είναι πραγματικό, χειροπιαστό, σύγχρονο. Μια αρχαία τραγωδία με ανάσα, πνοή που την νιώθουμε, αίσθημα που το βιώνουμε. Τα σχέδια του ζωγράφου Απόστολου Χαντζαρά -που γίνονται επί σκηνής- συμπληρώνουν ιδανικά την σκηνική δράση ως αναπόσπαστο κομμάτι της, αλλά και αυθύπαρκτα.
Ανθρωποφύλακες του Περικλή Κοροβέση σε σκηνοθεσία Μάνου Βαβαδάκη στο Θέατρο Τέχνης
Το συγκλονιστικό αυτοβιογραφικό κείμενο του Περικλή Κοροβέση για τις πρακτικές των βασανιστηρίων των αντιφρονούντων κατά την επταετία της δικτατορίας των συνταγματαρχών στην Ελλάδα. Ένα κείμενο που δημιουργεί απορία και τρόμο τόσο για την αντοχή του ανθρώπου, όσο και για το που είναι ικανός να φτάσει. Ένα κείμενο που κάθε άνθρωπος που σέβεται τον εαυτό του πρέπει να γνωρίσει και να συλλογιστεί βαθιά. Ένα κείμενο που ευτύχησε στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης και αναδείχθηκε τέλεια με την ερμηνεία του Νέστορα Κοψιδά.
Οι Λαντζέρηδες του Morris Panych σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη στο Σύγχρονο Θέατρο
Δύο φιλοσοφίες ζωής έρχονται αντιμέτωπες στο έργο του Morris Panych: Αυτή κατά την οποία κανείς αντλεί χαρά από αυτά που έχει με αυτή κατά την οποία νομίζει διαρκώς ότι ανήκει κάπου αλλού. Η παράσταση των δυνατών ερμηνειών που σκηνοθέτησε η Ελένη Σκότη εντοπίζει την αλήθεια κάπου στη μέση, θίγοντας τα θεμελιώδη ζητήματα της εργασίας, της ευτυχίας, της αυτάρκειας και αφήνοντας τον θεατή να αναρωτηθεί πάνω στην δική του θέση και άποψη και να ανακαλύψει τις δικές του απαντήσεις.
Terror του Ferdinand von Schirach σε σκηνοθεσία Γιώργου Οικονόμου στο Θέατρο Αθηνών
Μια πραγματική δίκη με τους θεατές σε ρόλο ενόρκων. Ένας τρομοκράτης έχει καταλάβει ένα επιβατικό αεροπλάνο και το κατευθύνει σε ένα γήπεδο όπου διεξάγεται ένας αγώνας με χιλιάδες θεατές. Η γερμανική κυβέρνηση παρακολουθεί την κατάσταση με δύο μαχητικά αεροπλάνα. Λίγο πριν την τραγική κατάληξη, ο κυβερνήτης του ενός καταρρίπτει το αεροπλάνο με κόστος την ζωή των επιβατών. Οδηγείται σε δίκη με την κατηγορία ότι αξιολόγησε την ζωή των λίγων υποδεέστερης αξίας από των περισσότερων. Μια δίκη όπου οι θεατές καλούνται να αποφασίσουν για την ενοχή ή την αθωότητά του, αφού ακούσουν όλες τις ετυμηγορίες, αναζητήσουν την προσωπική τους αλήθεια και αλλάξουν πολλές φορές άποψη κατά τη διάρκεια της παράστασης.
Το βιβλίο του Θωμά Κοροβίνη με κέντρο την ζωή του Αριστείδη Παγκρατίδη που έγινε γνωστός ως ο Δράκος του Σέιχ Σου, βρίσκει τον δρόμο του για την θεατρική σκηνή και γίνεται μία χειροποίητη παράσταση με ευαισθησία και χιούμορ, αλλά και άποψη. Άποψη πάνω στην αλήθεια που είναι ρευστή και αλλάζει ανάλογα την οπτική γωνία που την προσεγγίζει κανείς και την αλήθεια που βρίσκεται στην τέχνη όταν γίνεται με ειλικρίνεια και αγάπη.