CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Τέσσερις εποχές / Βασισμένο στο ομώνυμο έργο του Αντόνιο Βιβάλντι από του ...

      24 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Οι ελεύθεροι πολιορκημένοι του Διονύσιου Σολωμού στο Εθνικό Θέατρο σε Live streaming

      24 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Διαδικτυακές Ραδιοφωνικές Εκπομπές εμπνευσμένες από τη “Γραμμή του Ορίζοντος” του Χρήστου Βακαλόπουλου

      23 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Ρόζμαρι / Μια παράσταση «θέατρο σε μονό πλάνο» βασισμένη στην ταινία “Tο ...

      23 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Support Art Workers / Περί διαδοχής στη διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου // ...

      22 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Η Κληρονομιά του Μαριβώ on demand Σάββατο 27 και Κυριακή 28 Φεβρουαρίου

      22 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • O Κοτζάμπασης του Καστρόπυργου του Μ. Καραγάτση σε live streaming ζωντανά από ...

      15 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Δημοτικό Θέατρο Πειραιά / λογοτεχνικά ταξίδια από τις συχνότητες της ραδιοφωνίας

      10 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Πανούκλα του Αλμπέρ Καμύ στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε σκηνοθεσία Γιώργου Οικονόμου

      10 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Συμπληγάδες Γενεθλίων του Δημήτρη Καταλειφού από τις Εκδόσεις Πατάκη

      15 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Ο κήπος με τα συναισθήματα της Βίκυς Σάκκη

      7 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Το κοινωνικό Συμβόλαιο και ο Λόγος περί της καταγωγής και των θεμελίων ...

      22 Ιανουαρίου 2021
      0
    • λείπει του Θ.Π. Ζαφειρίου από Εκδόσεις Andy’s Publishers

      20 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Άκης Πετρετζίκης - Street Food / Τα αγαπημένα μας

      17 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Όλοι οι λόγοι για να δεις την «Οικογένεια Μπρίτζερτον» στο Netflix!

      11 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Τα φίλτρα του θανάτου της Αναστασίας Κατσούρη από τις Εκδόσεις Αγγελάκη

      11 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Μετά το τέλος της Clare Mackintosh από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο

      11 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Η Έβδομη Σφραγίδα / Σχόλιο στην ομώνυμη ταινία του Μπέργκμαν

      17 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • ΑΝΑ-ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ / Επιλεγμένες διαδικτυακές προβολές από το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

      24 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Jocker / Αφήστε ό,τι κάνετε και δείτε το αμέσως!

      17 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΑΝΑ-ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ / Επιλεγμένες διαδικτυακές προβολές από το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

      17 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ- ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / ΔΥΟ ΝΕΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

      17 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Χρήστος Θηβαίος / Έπειτα απ’ το μεγάλο μπουμ live streaming από τον ...

      10 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΘΑΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ - ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ / Ταξίδι στο Σταυρό του Νότου

      8 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΟΡΝΙΘΕΣ (Ή ΠΩΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ ΠΟΥΛΙ) του Μπάμπη Μακρίδη στο κανάλι του ...

      4 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Οι 15 Ταινίες Του Χρήστου / Νέο Σεμινάριο στο FÅRÖ

      4 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Inside – Outside art @ coronavirus time / Ψηφιακή Έκθεση Ζωγραφικής της ...

      2 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer: Paisios Mentesidis/ Jewelry that rock our world

      23 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Cue me in / Θάνος Ζήσης

      22 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • The designer: Not Today Jewelry / Gone with todays flow

      18 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Cue Me In / Θοδωρής Τσάτσος

      15 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Cue Me In / Ναδίνα Τζιάτζιου

      4 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • The Designer: Hangover / Η επόμενη μέρα του streetwear

      2 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ

      25 Ιανουαρίου 2021
      0
    • The Designer: Candleland / Το άρωμα της ανάμνησης

      25 Ιανουαρίου 2021
      0
    • The Designer: Hard.Clo / Μια σκληρή ιστορία μόδας

      21 Ιανουαρίου 2021
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Άποψη
Home›Cues›Άποψη›Η εμμονή της καθαρότητας / Ένα κείμενο με αφορμή της παράσταση Η αρχή του Αρχιμήδη

Η εμμονή της καθαρότητας / Ένα κείμενο με αφορμή της παράσταση Η αρχή του Αρχιμήδη

By Αγγελική Κουτελιά
17 Δεκεμβρίου 2019
184
0
Share:

Η αίθουσα των αποδυτηρίων προσωπικού του δημοτικού κολυμβητηρίου μας εισάγει σε ένα πεδίο αψεγάδιαστο, απαλλαγμένο από μικρόβια, με κανόνες που το διατηρούν καθαρό. Στο αποστειρωμένο περιβάλλον διεισδύουν σιγά σιγά μολυσματικές τακτικές, ανεξέλεγκτες ορμές, επιθυμίες που αντικρούονται στους απαράβατους κανονισμούς, αυθόρμητες κινήσεις που προσκρούουν στον τοίχο των καθώς πρέπει συμπεριφορών.

Αυτή η αίθουσα που με τη πρώτη ματιά διαβεβαίωσε για την καθαρότητά της, μετατρέπεται σταδιακά σε μιαρό τοπίο. Η σύγκρουση των κανόνων, του ελέγχου, της τάξης, του καθαρού με τις ορμές, τις επιθυμίες, το ανεξέλεγκτο, το βρώμικο μπορεί να τοποθετηθεί σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητάς μας. Από το απλό τελετουργικό καθαριότητας του σώματός μας, που ελέγχει τις βρώμικες εκκρίσεις μας, μέχρι την ανάγκη περίφραξης ανθρώπων που είναι διαφορετικοί, απειλώντας να εξαπλώσουν την “αρρώστια” τους.

Όσο πιο πολλοί κίνδυνοι χωρούν στην αναπαράσταση μας για τον κόσμο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ανάγκη να ελέγξουμε, να “απολυμάνουμε” για να νιώσουμε ασφάλεια. Αυτή η χλωρίνη σκοτώνει στο καταστροφικό διάβα της ποιότητες που χρειαζόμαστε για να ζήσουμε δημιουργικά.

Όλα μοιάζουν τακτοποιημένα αν τα βάλουμε σε κουτάκια. Η ανάγκη μας να αποδώσουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται μια ταμπέλα, να χωρέσουμε ένα υποκείμενο και την ιστορία του σε μια λέξη, να αποφασίσουμε “αθώος ή ένοχος” στην προκειμένη περίπτωση του προπονητή της παράστασης, μας προσφέρει την ψευδαίσθηση της ασφάλειας.

Μοιάζουμε σαν να έχουμε υιοθετήσει σε όλες τις διαστάσεις της ζωής μας την ευκολία του πατήματος ενός κουμπιού like ή της μη έγκρισης ή του αστείου ή του θυμωμένου. Πατάμε σχεδόν αυτόματα ένα κουμπί αποκλείοντας το ενδεχόμενο αμφιθυμίας, τη δυνατότητα περαιτέρω χρόνου και σκέψης. Σαν να εκπαιδευόμαστε στο να τασσόμαστε υπέρ ή κατά, ψυχαναγκαστικά, αυτοματοποιημένα, χωρίς περαιτέρω εμπλοκή ή ευθύνη για αυτή την έκφραση.

Αν ήρθαμε προετοιμασμένοι να καταδικάσουμε τον Τζόρντυ, με την πρώτη ανάγνωση της υπόθεσης του έργου, διαπιστώσαμε πως φανήκαμε βιαστικοί. Η παράσταση ήταν ο χρόνος που δόθηκε για να ξεδιπλωθούν όλες οι οπτικές. Όπως σε μια ψυχοθεραπεία. Ενώ με ευκολία μπορείς να δώσεις διάγνωση σε έναν θεραπευόμενο στις πρώτες συνεδρίες, όσο δίνεται χρόνος και εξελίσσονται οι συνεδρίες, τόσο πιο δύσκολο είναι να στριμωχτεί η πολυπλοκότητά του, η ιστορία του, οι κρυφές του πτυχές, οι δυνατότητές του, η μοναδικότητά του σε έναν στεγνό χαρακτηρισμό. Αποστραγγισμένο από τη μαγεία του μοιράσματος και της συνδιαλλαγής.

Γράφει η Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια Αγγελική Κουτελιά

Πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Tagsskrow theatre
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Νέα

    Tα Μάτια του Έρωτα *βασισμένο στο Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας του Σαίξπηρ στο Skrow Theater

    24 Νοεμβρίου 2017
    By Cue Team
  • Νέα

    H Αρχή του Αρχιμήδη του Ζουζέπ Μαρία Μιρό σε σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου στο Skrow Theatre

    9 Ιανουαρίου 2019
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Τα Μάτια του Έρωτα από το Skrow Theater Group / The Talk

    20 Δεκεμβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Παρουσιάσεις

    Το Γκιακ του Δημοσθένη Παπαμάρκου στο Skrow Theatre

    1 Νοεμβρίου 2016
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Αμαλία Καβάλη: Θεατρικά αποτυπώματα με βάθος

    12 Νοεμβρίου 2016
    By Ήβη Βασιλείου
  • Χωρις κατηγορια

    Ευτυχισμένες Μέρες του Σάμιουελ Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θανάση Δόβρη στο Skrow

    29 Ιανουαρίου 2019
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Συμπληγάδες Γενεθλίων του Δημήτρη Καταλειφού από τις Εκδόσεις Πατάκη

Kakuru Handmade Jewelry

Artiko Handmade Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr

© 2018 CueMagazine. All Rights Reserved

☢ designed by titouf