CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • My Book/Self: Ελένη Χαλαστάνη

      27 Απριλίου 2025
      0
    • Γιατί τα χρόνια τρέχουν χύμα του Διονύση Σαββόπουλου από τις Εκδόσεις Πατάκη

      28 Μαρτίου 2025
      0
    • My Book/Self: Γιάννης Κουρμπάνης

      16 Μαρτίου 2025
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλαμποκιά

      14 Φεβρουαρίου 2025
      0
    • My Book/Self: Ελένη Κουταλώνη

      4 Φεβρουαρίου 2025
      0
    • My Book/Self: Βασίλης Μπατσακούτσας

      18 Νοεμβρίου 2024
      0
    • Μακεδόνων Χώρα. Πολιτικές της μνήμης: Πολιτισμός, Τέχνη, Κινηματογράφος από τις Εκδόσεις Σιδέρης

      17 Νοεμβρίου 2024
      0
    • My Book/Self: Χριστίνα Μπουριώτη 

      10 Νοεμβρίου 2024
      0
    • My Book/Self: Σαμψών Φύτρος

      5 Νοεμβρίου 2024
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Δημήτρης Καπετάνιος

      19 Μαΐου 2025
      0
    • Cue Me In / Ελένη Αποστολοπούλου

      13 Απριλίου 2025
      0
    • Cue Me In / Αλέξανδρος Κλωτσοτήρας

      23 Μαρτίου 2025
      0
    • Cue me in / Κωνσταντίνα Τσιτσία Γεωργαντά

      23 Μαρτίου 2025
      0
    • Cue Me In / Γιάννης Κουρμπάνης

      16 Μαρτίου 2025
      0
    • Cue Me In / Αλίκη Αχνιώτου

      14 Μαρτίου 2025
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Σπύρου

      4 Μαρτίου 2025
      0
    • Cue me in / Νικολέττα Παναγιώτου

      17 Φεβρουαρίου 2025
      0
    • Cue Me In / Δημήτρης Μαγκλάρας

      10 Φεβρουαρίου 2025
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Γιάννης Σοφολόγης / Δράση, αντίδραση και όνειρα

Γιάννης Σοφολόγης / Δράση, αντίδραση και όνειρα

By Ήβη Βασιλείου
6 Φεβρουαρίου 2019
2089
0

Ποιες είναι οι πιθανές ερμηνείες μιας τρυφερής κίνησης ενός δασκάλου προς τον νεαρό μαθητή του; Ποιος ερμηνεύει, ποιος κρίνει και ποιος έχει δίκιο; Είναι μια κίνηση ενθάρρυνσης ή προερχεται από υστερόβουλα κίνητρα; Μία δράση πάντα ακολουθείται από αντιδράσεις. Και από ερμηνείες, άλλες φορές αντικειμενικές και άλλες πολύ προσωπικές. Η Αρχή του Αρχιμίδη του Ζουζέπ Μαρία Μιρό παρακολουθεί την κίνηση και την μετατόπιση του νερού, αφού ταρακουνηθεί από μια πτώση, από την αμφιλεγόμενη κίνηση ενός δασκάλου προς τον μαθητή του. Ο Γιάννης Σοφολόγης μας μίλησε για το ενδιαφέρον έργο και την παράσταση που σκηνοθετεί ο Βασίλης Μαυρογεωργίου στο Skrow. Theater -πρεμιέρα 8/2-, τις δυνάμεις μιας συνεργασίας που παραμένει ανοιχτή σε κείμενο και ανθρώπους, τισυνέπειες των δράσεων και την δύναμη των στόχων.

 

Τι σου αρέσει σ΄ αυτό το έργο; Τι σε συγκινεί;

Αυτό το έργο είναι πολύ ιδιαίτερο. Άρχισα να το αντιλαμβάνομαι καλύτερα όταν μπήκαμε στην διαδικασία των προβών γιατί οι ποιότητές του αποκαλύπτονται σιγά-σιγά. Επίσης, είναι πολύ καλογραμμένο. Είχα πολύ καιρό να διαβάσω ένα έργο που να δίνει στον ηθοποιό όλα τα κλειδιά. Ο συγγραφέας έχει φτιάξει τον χώρο και εμείς πρέπει απλά να πάμε να τον συναντήσουμε. Είναι έργο σχέσεων. Είναι σαν τη ζωή.

Ο τίτλος;

Ο τίτλος προέρχεται από την φυσική. Η αρχή του Αρχιμήδη λέει πως όταν ένα σώμα πέφτει στο νερό, ο όγκος του είναι ίσος με την ποσότητα του νερού που εκτοπίζει. Μας απασχόλησε πολύ ο τίτλος, αλλά δεν μείναμε εκεί. Νομίζω ότι αναφέρεται στην πτώση και κυρίως, στο πως κάθε δράση προκαλεί μια αντίδραση. Πως και πόσο ταράζονται τα νερά από ένα ερέθισμα.

Πως δουλέψατε; Πως λειτούργησε η συνάντηση της ομάδας;

Εγώ και ο Μιχάλης είμαστε τα νέα μέλη της ομάδας. Η Μαρία, ο Σεραφείμ και ο Βασίλης δουλεύουν χρόνια μαζί. Η σύνθεση άρα, είχε μεγάλο ενδιαφέρον γιατί υπήρχαν τρεις άνθρωποι που έχουν κώδικες επικοινωνίας στην δουλειά τους και παράλληλα άνοιξαν για να μπούμε κι εμείς. Υπήρχε από όλους μια διάθεση να συναντηθούμε. Όχι να συμφωνήσουμε στα πάντα απαραίτητα, αλλά να συνεννοηθούμε. Δουλέψαμε πολύ αυτοσχεδιαστικά, πάντα με στόχο να δούμε πως εξελίσσονται οι χαρακτήρες. Είναι ένα τόσο καλογραμμένο έργο που άνοιξε απέναντί μας για να δεχτεί την ερμηνεία μας. Κάποια πράγματα τα βρήκαμε από πολύ νωρίς και κάποια αποκαλύπτονται ακόμα και τώρα. Έχουμε μια διαρκώς ανοιχτή επικοινωνία.

 

 

Ως τώρα και πριν αρχίσουν οι παραστάσεις, ποιο θα έλεγες ότι είναι το κέρδος από αυτή τη δουλειά;

Πρώτα απ΄ όλα αυτοί οι πολύ ωραίοι συνεργάτες. Νομίζω έχουμε χτίσει βάσεις αληθινής σχέσης. Αυτό φυσικά προσθέτει και στην επικοινωνία μας επί σκηνής. Και αυτό είναι τεράστιο κομμάτι αυτής της δουλειάς. Να χτίζεις μια σχέση πραγματικής επικοινωνίας και να διατηρείς στην πορεία ένα ανοιχτό πεδίο έρευνας μιας παράστασης και ενός έργου. Περιμένω πως και πως να αρχίσουν οι παραστάσεις και να δούμε πως η δουλειά μας λειτουργεί με την παρουσία των θεατών.

Πως κρίνουν οι άνθρωποι τα γεγονότα που συμβαίνουν και πως πρέπει να τα κρίνουν;

Παίζουν πολλά πράγματα ρόλο, αλλά νομίζω πως το καθοριστικό είναι το περιβάλλον που έχει μεγαλώσει ο καθένας, με τα ερεθίσματά μας από μικρή ηλικία. Εκεί κρύβεται η ρίζα του τρόπου που αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο. Εννοείται πως δεν είμαι μοιρολάτρης. Πιστεύω πολύ στην προσωπική βούληση. Με δουλειά, τα πάντα αλλάζουν.

Αλλάζει η βαρύτητα μιας γνώμης ανάλογα με το ποιος την εκφέρει;

Δυστυχώς, ναι. Πάντα η γνώμη κάποιου ανθρώπου που αγαπάμε έχει άλλη βαρύτητα, όπως και κάποιου που για παράδειγμα θεωρείται αυθεντία. Στο έργο φαίνεται πολύ έντονα το πως μας επηρεάζουν οι γνώμες των ανθρώπων που έχουν για κάποιο λόγο αξία για εμάς.

Τι συντηρεί τον φόβο, την καχυποψία και την προκατάληψη, αν λάβουμε υπόψη μας ότι έχουν γίνει τόσοι αγώνες για να περιοριστούν;

Δεν ξέρω. Δεν ξέρω γιατί μετά από τόσους αγώνες δεν έχουμε καταφέρει να τα περιορίσουμε όλα αυτά. Ζούμε μια πολύ δύσκολη εποχή. Οι συνθήκες δεν βοηθούν την αισιόδοξη στάση. Αν δούμε με ρεαλισμό την κατάσταση, είναι όλα προβληματικά. Σαν να κάνουμε βήματα πίσω. Η αλήθεια είναι πως φοβάμαι για το μέλλον μας. Ο μόνος τρόπος να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα είναι κάνοντας. Και στοχεύοντας σε ένα όνειρο. Ο στόχος είναι κάτι πρακτικό και το όνειρο έχει μέσα του κάτι πολλές φορές ουτοπικό. Νομίζω ότι ο συνδυασμός των δύο μπορεί να γίνει πολύ αποδοτικός για την καθημερινότητα και την ζωή μας. Δεν χρειαζόμαστε τον απόλυτο ρεαλισμό, χρειαζόμαστε την ελπίδα, να αποκτήσουμε ελπίδα.

Τι σε φοβίζει;

Με φοβίζει το να μην έχω όνειρα. Το να χάσω την ελπίδα μου. Είναι μια καθημερινή μάχη. Θέλω να κοιτάω κάπου για να κινηθώ και με φοβίζει πολύ η απώλεια αυτής της διάθεσης. Κοινωνικοπολιτικά με φοβίζει η άγνοια και το μίσος που μεγαλώνει συνεχώς γύρω μας. Συμβαίνουν τόσα πράγματα που είναι εξωπραγματικά που νομίζω για αυτό γίνεται τόσο πλάκα στο ίντερνετ. Για να τα ξορκίσουμε κάπως.

Σε τι πιστεύεις;

Στους ανθρώπους. Και στην καλή πρόθεση. Προσπαθώ να τη βρίσκω γύρω μου και να την έχω κι εγώ. Ο αγώνας ξεκινάει από μέσα μας. Πιστεύω ότι πρέπει να κάνουμε αυτά που περιμένουμε από τους άλλους. Και να είμαστε ανοιχτοί στην θετική αλλαγή που μπορεί αν συμβεί γύρω μας.

 

Φωτογραφίες: Cue

Ευχαριστούμε το Monsieur Cannibale για την φιλοξενία της συνέντευξης και της φωτογράφισης.

 

H Αρχή του Αρχιμήδη του Ζουζέπ Μαρία Μιρό σε σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου στο Skrow Theatre

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Συγγραφέας: Ζουζέπ Μαρία Μιρό

Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ

Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου

Σκηνογράφος: Θάλεια Μέλισσα

Ενδυματολόγος: Ιφιγένεια Νταουντάκη

Φωτιστής: Στέλλα Κάλτσου

Μουσική επιμέλεια: Γιάννης Σορώτος

Βοηθός Σκηνοθέτη: Καλή Βοϊκλή

 

Παίζουν: Σεραφείμ Ράδης, Γιάννης Σοφολόγης, Μιχάλης Συριόπουλος, Μαρία Φιλίνη

 

® Η παράσταση είναι επιχορηγούμενη από το Yπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Πρεμιέρα: Παρασκευή, 01 Φεβρουαρίου 2019 στις 21:00

Παραστάσεις: Κάθε Παρασκευή,Σάββατο & Κυριακή στις 21:00
Διάρκεια: 100 λεπτά

Εισιτήριο: 12 € γενική είσοδος, 10 € φοιτητικό, μειωμένο, ομαδικό (για κρατήσεις άνω των 10 ατόμων), 8 € ανέργων/ΑΜΕΑ

Διεύθυνση: Αρχελάου 5, Παγκράτι

Τηλέφωνο και ώρες κρατήσεων: 210 7235 842 (ώρες 11:00 π.μ. – 14:00 μ.μ. και 17:00 μ.μ. – 20:30 μ.μ.)

 

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Στο site: www.skrowtheater.com

Στο τηλέφωνο: 2108938111

Στο δίκτυο καταστημάτων: Public

Στο ταμείο του θεάτρου: κάθε Τετάρτη, Παρασκευή & Σάββατο 17:00 – 20:00

& κάθε Κυριακή 11:00 – 14:00

Και δυο έξτρα απογευματινές παραστάσεις:  Κυριακή 14 Απριλίου και Κυριακή 21 Απριλίου στις 19:00.

Tagsskrow theatre

Related articles More from author

  • Συνεντεύξεις

    Τα Μάτια του Έρωτα από το Skrow Theater Group / The Talk

    20 Δεκεμβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    The Talk: Φύκι στο βυθό / Επιθυμίες τελευταίες, σκέψεις κρυφές, στιγμές τυχαίες

    11 Οκτωβρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Αμαλία Καβάλη: Θεατρικά αποτυπώματα με βάθος

    12 Νοεμβρίου 2016
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Έλια Φίλη / Η Μαργκερίτ Γιουρσενάρ βρίσκει την μουσική εκδοχή της στην παράσταση /Κάλι

    9 Μαΐου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Cue Me In

    Cue Me In / Καρολίνα Κρασούλη

    27 Απριλίου 2018
    By Cue Team
  • Άποψη

    Η εμμονή της καθαρότητας / Ένα κείμενο με αφορμή της παράσταση Η αρχή του Αρχιμήδη

    17 Δεκεμβρίου 2019
    By Αγγελική Κουτελιά

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2024 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf