CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Χρήστος Νικολόπουλος / Η βαθιά αλήθεια των λέξεων

      28 Μαρτίου 2023
      0
    • Βαγγέλης Ευαγγελίου / Η ποίηση της καθημερινότητας

      21 Μαρτίου 2023
      0
    • Βίλια Χατζοπούλου / Ο τόπος -μας- ως συνοδοιπόρος

      24 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer: Freyja Jewelry / Ιστορίες πίσω από τις δημιουργίες

      23 Μαρτίου 2023
      0
    • Cue Me In / Βασιλίνα Κατερίνη

      12 Μαρτίου 2023
      0
    • The Designer: Kōena Candles / Τα αρώματα της ισορροπίας

      21 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Τζίνα Σταυρουλάκη

      21 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Χρυσάνθη Παπαλεβέντη

      20 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • TO MILKY WAY ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΕΚΑΤΟΥ ΞΕΚΙΝΑ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥ ΠΟΡΕΙΑ!

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Έλια Φίλη / Η Μαργκερίτ Γιουρσενάρ βρίσκει την μουσική εκδοχή της στην παράσταση /Κάλι

Έλια Φίλη / Η Μαργκερίτ Γιουρσενάρ βρίσκει την μουσική εκδοχή της στην παράσταση /Κάλι

By Ήβη Βασιλείου
9 Μαΐου 2018
913
0

 

Η μουσική performance /Κάλι που παρουσιάζεται στο Skrow Theater σε σκηνοθεσία Έλιας Φίλη είναι βασισμένη στο διήγημα η Αποκεφαλισμένη Κάλι της Μαργκερίτ Γιουρσενάρ, το οποίο περιλαμβάνεται στη συλλογή Διηγήματα της Ανατολής.”Με έμπνευση τη διαχρονικότητα της ιστορίας και τους συμβολισμούς που αυτή εμπεριέχει, η performance εστιάζει στην έννοια της θηλυκότητας στο χτες και το σήμερα, την χαμένη παιδικότητα και την ενηλικίωση, τη γυναίκα ως Μητέρα και Μέδουσα, για να μιλήσει για τη διττότητα της ανθρώπινης φύσης, όπως αυτή εκφράζεται στο θηλυκό σώμα”. Η σκηνοθέτις μας μίλησε για την βαθιά μαγεία του έργου, την παράσταση και τα μουσικά μονοπάτια που ακολούθησε, την γυναικεία φύση και τις διαστάσεις της.

 

Γιατί επιλέξατε το συγκεκριμένο διήγημα; Τι σας συγκινεί;

Ολόκληρη η συλλογή Διηγήματα της Ανατολής περιλαμβάνει μικρά διαμάντια συγγραφικής δεινότητας. Το συγκεκριμένο διήγημα πρότεινε η Άννα Παπαϊωάννου (aka Anna Vs June, περισσότερες πληροφορίες για τη μουσική της στα link: https://soundcloud.com/anna_in , https://www.redbull.com/gr-el/5-pragmata-pou-prepei-na-ksereis-gia-thn-anna-vs-june-red-bull-music-academy-2018 ), που έχει κάνει και τo μουσικό σχεδιασμό της performance /Κάλι. Η Αποκεφαλισμένη Κάλι μας κέρδισε όλες εκ πρώτης γιατί αφορά το θηλυκό αρχέτυπο και κίνησε βαθιά το ενδιαφέρον μιας ομάδας συνεργατών που είναι όλες γυναίκες (Άννα Παπαϊωάννου, Καρολίνα Κρασούλη και Εύη Δόβελου). Προσωπικά όμως, με κέρδισε για τον τρόπο με τον οποίο το διήγημα αρνείται τη μονοσήμαντη κατανόηση και παιδεύει τον αναγνώστη, αναγκάζοντάς τον να κατανοήσει την ιστορία περισσότερο συναισθηματικά παρά διανοητικά. Η ίδια η συγγραφέας αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για μένα, αλλά και για όλους τους συνεργάτες της παράστασης, τόσο το έργο της όσο και η προσωπική της ιστορία, και καθοδήγησε τις σκηνοθετικές μου επιλογές σε πολύ μεγάλο βαθμό.

 

Πως δουλέψατε για να γίνει παράσταση; Πως λειτουργεί η μουσική στην παράστασή σας;

Ο βασικός άξονας πάνω στον οποίο κινήθηκε η σκηνική σύνθεση της performance /Κάλι είναι η επι σκηνής δημιουργία ενός καθαρού πεδίου επικοινωνίας και διάδρασης μεταξύ της περφόρμερ-ηθοποιού και του οπτικοακουστικού περιβάλλοντος. Το ρόλο του αφηγητή της ιστορίας της ηρωίδας μας, αναλαμβάνει να παίξει η μουσική της Άννας Παπαϊωάννου (aka Anna Vs June), διαγράφοντας κάθε στιγμή την διαδρομή της, τις συγκρούσεις και τους διχασμούς που την καθορίζουν. Το σώμα της περφόρμερ λειτουργεί σαν ένας καμβάς πάνω στον οποίο αποτυπώνεται αυτή διαδρομή. Ο λόγος επιτελεί συνοδευτική λειτουργία κρατώντας ισάξια την αφήγηση.

 

Τι συμβολίζει η Κάλι;

Πολλά… Ένα από τα κύρια θα έλεγα είναι τη διττότητα της ανθρώπινης φύσης. Αυτή την πάλη ανάμεσα στο καλό και το κακό, στο θεικό και το ανθρώπινο που ενυπάρχει στον άνθρωπο.

 

Διαφέρει η σημερινή φύση και θέση της γυναίκας από το παρελθόν; Αν ναι, σε τι;

Η φύση της όχι, η θέση ναι. Η γυναίκα έχει αποκτήσει λόγο ισχυρό σήμερα, που ευτυχώς προσπαθεί πια να απομακρυνθεί από τον ετεροπροσδιορισμό του σε σχέση με το αντίθετο φύλο.

 

Πώς εκφράζεται η διττότητα της ανθρώπινης φύσης στο γυναικείο σώμα;

Το γυναικείο σώμα, η Γυναίκα ζωγραφίζεται άλλοτε σαν Παναγία και άλλοτε σαν Εύα, πότε σαν Μάνα και πότε σαν Μέδουσα. Αυτά τα δυο πρόσωπα, είναι πιστεύω οι δυο όψεις του ίδιου νομίσματος. Όμως, αυτός ο δυισμός ανάμεσα στο καλό και το κακό δεν υπάρχει μόνο στην γυναικεία μορφή, αλλά γενικά διέπει την ανθρώπινη φύση ανεξαρτήτως φύλου. Τον δυισμό αυτό, ή αλλιώς τη διττότητα, τον επιβάλλει η ανάγκη μας να δώσουμε μορφή στα πράγματα, απόλυτη. Δεν παύει, όμως, αυτός ο διχασμός να είναι ψευδής, τραυματικός και συνεπώς ατέλειωτα συγκινητικός.

 

Ποιο κομμάτι του κειμένου ξεχωρίζετε; Γιατί;

Αν πρέπει να ξεχωρίσω κάτι, θα διάλεγα μια φράση που με συγκινεί πολύ: «Λυπημένη, σα μια γυναίκα που καίγεται από τον πυρετό και δεν μπορεί να βρει φρέσκο νερό, γυρνάει από χωριό σε χωριό, από σταυροδρόμι σε σταυροδρόμι, αναζητώντας πάντα τις ίδιες σκοτεινές απολαύσεις».

/Κάλι

Μία μουσική περφόρμανς βασισμένη στο διήγημα

Η Αποκεφαλισμένη Κάλι της Μαργκερίτ Γιουρσενάρ

σε σκηνοθεσία Έλιας Φίλη

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Μετάφραση: Καρολίνα Κρασούλη – Έλια Φίλη

Σύνθεση – Σκηνοθεσία: Έλια Φίλη

Σχεδιασμός Ήχου/Μουσική: Άννα Παπαϊωάννου

Σκηνικός χώρος/Κοστούμια – Video Art: Καρολίνα Κρασούλη

Επιμέλεια Κίνησης: Κωνσταντίνος Παπανικολάου

Σχεδιασμός Φωτισμού: Μιχάλης Κλουκίνας

 

Ερμηνεύουν: Εύη Δόβελου, Άννα Παπαϊωάννου

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Πρεμιέρα: Πέμπτη, 10 Μαΐου 2018 στις 21:15

Παραστάσεις: από Πέμπτη, 10 Μαΐου 2018 έως  Παρασκευή, 01 Ιουνίου 2018

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Πέμπτη & Παρασκευή στις 21:15

Διάρκεια: 55 λεπτά

Εισιτήριο: 10 € γενική είσοδος, 7€  φοιτητικό/ανέργων

Διεύθυνση: Αρχελάου 5, Παγκράτι

Τηλέφωνο και ώρες κρατήσεων: 210 7235 842 (ώρες 11:00 π.μ. – 14:00 μ.μ. και 17:00 μ.μ. – 20:30 μ.μ.)

Προπώληση εισιτηρίων στο ταμείο του θεάτρου: κάθε Δευτέρα από τις 17:00 έως τις 20:00

Tagsskrow theatre

Related articles More from author

  • Συνεντεύξεις

    Μάνος Στεφανάκης / Ακολουθώντας τα νήματα των ιστοριών

    10 Φεβρουαρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    ΦΛΙΚ της Άννι Μπέικερ σε σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου στο Skrow Theater

    7 Οκτωβρίου 2021
    By Cue Team
  • Άποψη

    Η εμμονή της καθαρότητας / Ένα κείμενο με αφορμή της παράσταση Η αρχή του Αρχιμήδη

    17 Δεκεμβρίου 2019
    By Αγγελική Κουτελιά
  • Συνεντεύξεις

    Περιμένοντας τον Γκοντό στο Skrow Theater / Μαριλένα Γερμανού, Μαρίζα Θεοφυλακτοπούλου, Κατερίνα Καλουμένου & Δήμητρα Κολοκυθά: The Talk

    21 Νοεμβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Με το ένα χέρι κρατούσε τον Καραγάτση και με το άλλο το τσιγάρο σε σκηνοθεσία Βίλιας Χατζοπούλου με τη Λένα ...

    25 Ιανουαρίου 2019
    By Cue Team
  • Νέα

    Το Βρακί του Carl Sternheim σε σκηνοθεσία Μαριλίτας Λαμπροπούλου στο Θέατρο Skrow

    29 Ιανουαρίου 2020
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf