CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • ΜΗΔΕΙΑ του Ευριπίδη από την εφηβική θεατρική ομάδα «Εμείς Εμείς»

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • COUNTLESS από την Μαρκέλλα Μανωλιάδη στον Χώρο Φιατ

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Λεονί εν αναμονή του Ζωρζ Φεντώ σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • Άλκηστη του Ευριπίδη από τον Γιόχαν Σίμονς στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Το πρώτο μεταπτυχιακό πρόγραμμα που προσφέρει εξειδίκευση στην “Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση” είναι ...

      30 Ιουνίου 2022
      0
    • Αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη στο Ηρώδειο στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer: The Grey Fox Linoprints / Χαράσσοντας δρόμο προσωπικό

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Cue Me In / Αχιλλέας Σπαής

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Έλια Φίλη / Η Μαργκερίτ Γιουρσενάρ βρίσκει την μουσική εκδοχή της στην παράσταση /Κάλι

Έλια Φίλη / Η Μαργκερίτ Γιουρσενάρ βρίσκει την μουσική εκδοχή της στην παράσταση /Κάλι

By Ήβη Βασιλείου
9 Μαΐου 2018
761
0
Share:

 

Η μουσική performance /Κάλι που παρουσιάζεται στο Skrow Theater σε σκηνοθεσία Έλιας Φίλη είναι βασισμένη στο διήγημα η Αποκεφαλισμένη Κάλι της Μαργκερίτ Γιουρσενάρ, το οποίο περιλαμβάνεται στη συλλογή Διηγήματα της Ανατολής.”Με έμπνευση τη διαχρονικότητα της ιστορίας και τους συμβολισμούς που αυτή εμπεριέχει, η performance εστιάζει στην έννοια της θηλυκότητας στο χτες και το σήμερα, την χαμένη παιδικότητα και την ενηλικίωση, τη γυναίκα ως Μητέρα και Μέδουσα, για να μιλήσει για τη διττότητα της ανθρώπινης φύσης, όπως αυτή εκφράζεται στο θηλυκό σώμα”. Η σκηνοθέτις μας μίλησε για την βαθιά μαγεία του έργου, την παράσταση και τα μουσικά μονοπάτια που ακολούθησε, την γυναικεία φύση και τις διαστάσεις της.

 

Γιατί επιλέξατε το συγκεκριμένο διήγημα; Τι σας συγκινεί;

Ολόκληρη η συλλογή Διηγήματα της Ανατολής περιλαμβάνει μικρά διαμάντια συγγραφικής δεινότητας. Το συγκεκριμένο διήγημα πρότεινε η Άννα Παπαϊωάννου (aka Anna Vs June, περισσότερες πληροφορίες για τη μουσική της στα link: https://soundcloud.com/anna_in , https://www.redbull.com/gr-el/5-pragmata-pou-prepei-na-ksereis-gia-thn-anna-vs-june-red-bull-music-academy-2018 ), που έχει κάνει και τo μουσικό σχεδιασμό της performance /Κάλι. Η Αποκεφαλισμένη Κάλι μας κέρδισε όλες εκ πρώτης γιατί αφορά το θηλυκό αρχέτυπο και κίνησε βαθιά το ενδιαφέρον μιας ομάδας συνεργατών που είναι όλες γυναίκες (Άννα Παπαϊωάννου, Καρολίνα Κρασούλη και Εύη Δόβελου). Προσωπικά όμως, με κέρδισε για τον τρόπο με τον οποίο το διήγημα αρνείται τη μονοσήμαντη κατανόηση και παιδεύει τον αναγνώστη, αναγκάζοντάς τον να κατανοήσει την ιστορία περισσότερο συναισθηματικά παρά διανοητικά. Η ίδια η συγγραφέας αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για μένα, αλλά και για όλους τους συνεργάτες της παράστασης, τόσο το έργο της όσο και η προσωπική της ιστορία, και καθοδήγησε τις σκηνοθετικές μου επιλογές σε πολύ μεγάλο βαθμό.

 

Πως δουλέψατε για να γίνει παράσταση; Πως λειτουργεί η μουσική στην παράστασή σας;

Ο βασικός άξονας πάνω στον οποίο κινήθηκε η σκηνική σύνθεση της performance /Κάλι είναι η επι σκηνής δημιουργία ενός καθαρού πεδίου επικοινωνίας και διάδρασης μεταξύ της περφόρμερ-ηθοποιού και του οπτικοακουστικού περιβάλλοντος. Το ρόλο του αφηγητή της ιστορίας της ηρωίδας μας, αναλαμβάνει να παίξει η μουσική της Άννας Παπαϊωάννου (aka Anna Vs June), διαγράφοντας κάθε στιγμή την διαδρομή της, τις συγκρούσεις και τους διχασμούς που την καθορίζουν. Το σώμα της περφόρμερ λειτουργεί σαν ένας καμβάς πάνω στον οποίο αποτυπώνεται αυτή διαδρομή. Ο λόγος επιτελεί συνοδευτική λειτουργία κρατώντας ισάξια την αφήγηση.

 

Τι συμβολίζει η Κάλι;

Πολλά… Ένα από τα κύρια θα έλεγα είναι τη διττότητα της ανθρώπινης φύσης. Αυτή την πάλη ανάμεσα στο καλό και το κακό, στο θεικό και το ανθρώπινο που ενυπάρχει στον άνθρωπο.

 

Διαφέρει η σημερινή φύση και θέση της γυναίκας από το παρελθόν; Αν ναι, σε τι;

Η φύση της όχι, η θέση ναι. Η γυναίκα έχει αποκτήσει λόγο ισχυρό σήμερα, που ευτυχώς προσπαθεί πια να απομακρυνθεί από τον ετεροπροσδιορισμό του σε σχέση με το αντίθετο φύλο.

 

Πώς εκφράζεται η διττότητα της ανθρώπινης φύσης στο γυναικείο σώμα;

Το γυναικείο σώμα, η Γυναίκα ζωγραφίζεται άλλοτε σαν Παναγία και άλλοτε σαν Εύα, πότε σαν Μάνα και πότε σαν Μέδουσα. Αυτά τα δυο πρόσωπα, είναι πιστεύω οι δυο όψεις του ίδιου νομίσματος. Όμως, αυτός ο δυισμός ανάμεσα στο καλό και το κακό δεν υπάρχει μόνο στην γυναικεία μορφή, αλλά γενικά διέπει την ανθρώπινη φύση ανεξαρτήτως φύλου. Τον δυισμό αυτό, ή αλλιώς τη διττότητα, τον επιβάλλει η ανάγκη μας να δώσουμε μορφή στα πράγματα, απόλυτη. Δεν παύει, όμως, αυτός ο διχασμός να είναι ψευδής, τραυματικός και συνεπώς ατέλειωτα συγκινητικός.

 

Ποιο κομμάτι του κειμένου ξεχωρίζετε; Γιατί;

Αν πρέπει να ξεχωρίσω κάτι, θα διάλεγα μια φράση που με συγκινεί πολύ: «Λυπημένη, σα μια γυναίκα που καίγεται από τον πυρετό και δεν μπορεί να βρει φρέσκο νερό, γυρνάει από χωριό σε χωριό, από σταυροδρόμι σε σταυροδρόμι, αναζητώντας πάντα τις ίδιες σκοτεινές απολαύσεις».

/Κάλι

Μία μουσική περφόρμανς βασισμένη στο διήγημα

Η Αποκεφαλισμένη Κάλι της Μαργκερίτ Γιουρσενάρ

σε σκηνοθεσία Έλιας Φίλη

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Μετάφραση: Καρολίνα Κρασούλη – Έλια Φίλη

Σύνθεση – Σκηνοθεσία: Έλια Φίλη

Σχεδιασμός Ήχου/Μουσική: Άννα Παπαϊωάννου

Σκηνικός χώρος/Κοστούμια – Video Art: Καρολίνα Κρασούλη

Επιμέλεια Κίνησης: Κωνσταντίνος Παπανικολάου

Σχεδιασμός Φωτισμού: Μιχάλης Κλουκίνας

 

Ερμηνεύουν: Εύη Δόβελου, Άννα Παπαϊωάννου

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Πρεμιέρα: Πέμπτη, 10 Μαΐου 2018 στις 21:15

Παραστάσεις: από Πέμπτη, 10 Μαΐου 2018 έως  Παρασκευή, 01 Ιουνίου 2018

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Πέμπτη & Παρασκευή στις 21:15

Διάρκεια: 55 λεπτά

Εισιτήριο: 10 € γενική είσοδος, 7€  φοιτητικό/ανέργων

Διεύθυνση: Αρχελάου 5, Παγκράτι

Τηλέφωνο και ώρες κρατήσεων: 210 7235 842 (ώρες 11:00 π.μ. – 14:00 μ.μ. και 17:00 μ.μ. – 20:30 μ.μ.)

Προπώληση εισιτηρίων στο ταμείο του θεάτρου: κάθε Δευτέρα από τις 17:00 έως τις 20:00

Tagsskrow theatre
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Σεμινάρια

    ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ με την Μαρία Φιλίνη – «Πάει πολύ καιρός που δεν ήπια σαμπάνια.» (Τί έγινε τελικά στο Βυσσινόκηπο; )

    27 Φεβρουαρίου 2019
    By Cue Team
  • Χωρις κατηγορια

    Ευτυχισμένες Μέρες του Σάμιουελ Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θανάση Δόβρη στο Skrow

    29 Ιανουαρίου 2019
    By Cue Team
  • Νέα

    H Αρχή του Αρχιμήδη του Ζουζέπ Μαρία Μιρό σε σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου στο Skrow Theatre

    9 Ιανουαρίου 2019
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Οι Λουόμενες στο Skrow Theater / Η μαγεία των μυστικών

    23 Οκτωβρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Skrow Theater – Καλλιτεχνικός Προγραμματισμός 2019-20

    16 Σεπτεμβρίου 2019
    By Cue Team
  • Νέα

    ΦΛΙΚ της Άννι Μπέικερ σε σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου στο Skrow Theater

    7 Οκτωβρίου 2021
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf