CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Παρουσίαση Βιβλίου / Το Χαμένο Ημερολόγιο της «Άλλης» του Μάνου Λαμπράκη

      22 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Παπαδόπουλος / Ανθρώπινες διαστάσεις συλλογικών εμπειριών

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Νίκος Χρονόπουλος

      13 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Ο Σταύρος Ξαρχάκος και το Δημοτικό τραγούδι στο Θέατρο Παλλάς

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • H Μαρίνα Σάττι ζωντανά στο VOX για μία εμφάνιση

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: ΓΚΡΕΜΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Workshop φωτογραφίας με την Γεωργία Πονηράκου στο Tag

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Επικοινωνία του Πολιτισμού / Masterclass 22 ωρών με τον Άρη Ασπρούλη στο ...

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • 1ο Πολυθεματικό Φεστιβάλ HUMAN CAST Inclusive Art Festival

      7 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Κατερίνα Κυρμιζή & Νίκος Γρηγοριάδης στο Μουσικό Κουτί

      17 Νοεμβρίου 2022
      0
    • ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΙ σε επιμέλεια Δημήτρη Τρίκα στο Δρομοκαΐτειο

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Η ξεχωριστή ερμηνεύτρια της νέας γενιάς, Μυρτώ Βασιλείου, επιστρέφει στο Faust!

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Κωνσταντίνα Ράικου

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer: Dear Violet / The roots of violets

      14 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Αγγελίτσα

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Όλια Ντακογιάννη

      9 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Γιάννης Ταυλάς

      30 Νοεμβρίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Άποψη
Home›Cues›Άποψη›Ο ανεπιθύμητος Άλλος / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Το κάλεσμα της Λορίν

Ο ανεπιθύμητος Άλλος / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Το κάλεσμα της Λορίν

By Αγγελική Κουτελιά
17 Ιανουαρίου 2019
500
0

“Ο Θάνατος -ο Θάνατος που σου λέω- δεν ακολουθεί την πτώση σου, έρχεται προτού εμφανιστείς πάνω στο σκοινί. Πεθαίνεις πριν ανέβεις. Όποιος χορέψει, θα πεθάνει – αποφασισμένος να κατακτήσει κάθε ομορφιά, άξιος για κάθε ομορφιά. Όταν εμφανιστείς, θα σε τυλίξει μια χλωμάδα – όχι, δεν εννοώ το φόβο, μα το αντίθετό του, μιαν ακαταμάχητη τόλμη. Παρά τα ψιμύθια και τις πούλιες, θα ‘σαι χλωμός και η ψυχή σου πελιδνή. Τότε η ακρίβειά σου θα ‘ναι απόλυτη. Τίποτα δε θα σε κρατάει πια στο έδαφος, και θα χορεύεις δίχως να πέφτεις. Μα κοίτα να πεθάνεις πριν εμφανιστείς: ένας νεκρός χορεύει στο σκοινί “.Ζαν Ζενέ /Ο Σχοινοβάτης.

Η στιγμή που ο Πέδρο, ο πρωταγωνιστής της παράστασης, ντύθηκε γυναίκα, ήταν σαν να ξύπνησε από παρατεταμένο ύπνο η ναρκωμένη του ψυχή. Κάποιες φορές αρκεί μια στιγμή τόλμης, σαν να ακροβατείς σε τεντωμένο σκοινί, για να διαπιστώσεις τον μέχρι στιγμής νεκρωμένο ψυχισμό σου.

Δανειζόμενος την ευκολία της συνθήκης της γιορτής των Αποκρεών, τόλμησε κάτι πολύ δύσκολο. Να εμπιστευτεί την επιθυμία του, χωρίς τους φραγμούς του συμβατικού εαυτού του. Ακόμα και αν από παιδί κατανοούσε ενστικτωδώς πως οι έμφυλοι διαχωρισμοί λειτουργούν καταπιεστικά για τον ίδιο, δεν μπόρεσε ποτέ να το εκφράσει. Αντιθέτως, το ανέκοπτε, υιοθετώντας τα κυρίαρχα πρότυπα.

Τα πορτραίτα του νυμφευμένου ζευγαριού επί σκηνής καταπίνουν οποιοδήποτε περιθώριο διαφορετικότητας στην έκφραση της συντροφικότητας μεταξύ δύο ανθρώπων που αγαπιούνται. Υπενθυμίζουν πεισματικά τον τρόπο που οι κοινωνικές συμβάσεις «καταναλώνουν» τη ζωή μας, αναστέλλοντας οποιαδήποτε πιθανότητα ελευθερίας.

Τι συμβαίνει όταν πίσω από τα πορτραίτα γάμου κρύβονται οι φιγούρες των Λορίν Μπακόλ και Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ; Τί συναισθήματα μπορεί να διακινήσει ένα παιχνίδι ρόλων του ζευγαριού με τους συγκεκριμένους χαρακτήρες; Πώς διαχειρίζεται το ζευγάρι μια συνθήκη αταίριαστη με την κανονικότητα;

Ο καθρέφτης επί σκηνής λειτουργεί σαν μεγεθυντικός φακός που αποκαλύπτει τις ταλαντεύσεις ανάμεσα στο Είναι και στο Φαίνεσθαι. Ο Πέδρο ντυμένος γυναίκα προσεγγίζει το Είναι του και βρίσκεται εκτεθειμένος μπροστά στην υπόλοιπη ζωή του, που ήταν βουτηγμένη σε έναν ρόλο. Ο καθρέφτης είναι το σημείο αναφοράς του και ανατρέχει σε αυτόν προσπαθώντας να διαχωρίσει το βίωμά του από την ψευδώς καμωμένη ζωή του. Το ζευγάρι περιφέρεται στα συντρίμμια των συμβάσεων του, χωρίς το Φαίνεσθαι να είναι πλέον ικανό να ενώσει τις διαιρεμένες υποστάσεις τους.

Ο Πέδρο με την τόλμη του να προσπαθήσει να ακολουθήσει την επιθυμία του, ίσως μας κινητοποιήσει να αναλογιστούμε πού τοποθετούμαστε οι ίδιοι σε σχέση με τις επιλογές μας. Ζούμε σε μια «σκηνή» παίζοντας ρόλους που μας έχουν αναθέσει, παρασυρμένοι από τη χρυσόσκονη της παράστασης; Όσο πιο φανταχτερή η σκηνή, τόσο πιο έντονα μυρίζει ο θάνατος του Είναι. Χρειάζεται ακαταμάχητη τόλμη για να δημιουργήσεις πεδία ελευθερίας σε ένα Τσίρκο που είναι γεμάτο συμβατικότητες και που η σκόνη μεταμορφώνεται σε χρυσόσκονη. Ποιός αντέχει να δει τι κρύβεται πίσω από τον καθρέφτη;

 

Γράφει η Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια Αγγελική Κουτελιά

Πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

TagsΘέατρο 104

Related articles More from author

  • Νέα

    Απέθαντο από την Ομάδα Hippo στο Θέατρο 104

    8 Σεπτεμβρίου 2021
    By Cue Team
  • Νέα

    Nerium Park του Josep Maria Miro σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Καραντινάκη στο Θέατρο 104

    1 Νοεμβρίου 2021
    By Cue Team
  • Νέα

    Το Κάλεσμα της Λορίν της Παλόμα Πεδρέρο στο Θέατρο 104

    11 Ιανουαρίου 2019
    By Cue Team
  • Νέα

    Αρτζεντίνα του Σταύρου Δάλκου στο Θέατρο 104

    18 Οκτωβρίου 2022
    By Cue Team
  • Νέα

    Girls & Boys του Dennis Kelly στο Θέατρο 104

    5 Σεπτεμβρίου 2019
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Ντένια Στασινοπούλου / Λευκά όνειρα σε Λευκές Νύχτες

    14 Φεβρουαρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf