CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Περιφέρεια Αττικής

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Εκθέτοντας τη “Βία του Βίου” / Παρουσίαση εργαστηρίου θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Τρείς αδερφές #NOT / Από το εργαστήρι της σχολής του Ίασμου στο ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Οικόπεδα με θέα του David Mamet σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη στο Θέατρο ...

      19 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • ONIRAMA την Παρασκευή 13 Μαΐου στο Vox

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer: Eroe / Η ροή της δύναμης

      23 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me in / Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη 

      21 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Ναταλία Στυλιανού / Ο Χρόνος και οι Ρωγμές του

Ναταλία Στυλιανού / Ο Χρόνος και οι Ρωγμές του

By Ήβη Βασιλείου
1 Νοεμβρίου 2018
962
0
Share:

Η ομάδα Γιαξεμπόρε παρουσιάζει στα παλιά γραφεία του Γυάλινου Μουσικού Θεάτρου τη νέα της παράσταση Ρωγμές ή αλληλουχικά στάδια συστημικού εντροπισμού. Μια παράσταση βασισμένη στην προσωπική έρευνα και τις  συνεντεύξεις, μέθοδος με την οποία η ομάδα δημιουργεί ένα κείμενο και μια παράσταση που έρχονται αντιμέτωπα με την έννοια του χρόνου, τόσο του προσωπικού/υποκειμενικού όσο και του συλλογικού/αντικειμενικού. Σε μια κοινωνία που ο χρόνος λογίζεται κυρίως ως χρήμα και που ποτέ δεν είναι αρκετός, οι ήρωες βιώνουν στιγμές-ρωγμές που τους οδηγούν να αναρωτηθούν τι, τελικά, έχει πραγματικά αξία. Η Ναταλία Στυλιανού μας μίλησε για την παράσταση, την δημιουργική διαδικασία και την δουλειά της Ομάδας Γιαξεμπόρε.

 

Γιατί επιλέξατε το συγκεκριμένο θέμα για την παράστασή σας; Τι σας κινητοποίησε;

Μόλις πριν μερικά χρόνια, λέγαμε ή ακούγαμε τη φράση: «ο χρόνος είναι χρήμα». Σήμερα, λέμε ή ακούμε τη φράση: «δουλεύω όλη μέρα και δεν έχω να πληρώσω το νοίκι». Μοιάζει λίγο με τον προσδιορισμό «προ Χριστού» και  «μετά Χριστόν» εποχή, μόνο που για μας σήμερα αυτό έχει αντικατασταθεί με τον προσδιορισμό «προ Κρίσης» και «μετά Κρίση» εποχή.

Όντως στην π.Κ. εποχή, ο χρόνος, τις περισσότερες φορές, ανταποκρινόταν στα χρήματα που κάποιος έβγαζε για να ζήσει. Μια «κανονική» δουλειά με «κανονική» οχτάωρη απασχόληση, μπορούσε να στηρίξει οικονομικά έναν άνθρωπο ή ακόμη και μια ολόκληρη οικογένεια. Στα ελεύθερα επαγγέλματα δε, που ο χρόνος ήταν πάντα κάτι σχετικό, η επένδυση στο «χρόνο εργασίας» απέδιδε, τις περισσότερες των περιπτώσεων, ακόμη περισσότερα χρήματα και μάλλον περισσότερα απ` ότι σε μία «κανονική δουλειά». Να μην ξεχάσουμε επίσης, πως μέσα στον χρόνο Ζωής, υπήρχε πέρα από τον χρόνο εργασίας και ο χρόνος ξεκούρασης, ψυχαγωγίας, διασκέδασης, κοινωνικοποίησης, κτλ. Υπήρχε χρόνος.

Σήμερα όμως, στην μ.Κ. εποχή, ο χρόνος μοιάζει να είναι βγαλμένος από διηγήματα επιστημονικής φαντασίας. Ένας εξωγήινος σπρίντερ που εμείς οι άνθρωποι μονίμως κυνηγάμε να φτάσουμε. Γιατί αν τον αγγίξουμε, θα μπορέσουμε να του κλέψουμε κάποια πολύτιμα λεπτά (ή …λεφτά), μήπως και συναντήσουμε τουλάχιστον, έστω και για λίγο, τον εαυτό μας. Στην μ.Κ. εποχή ο χρόνος δεν έχει καμία σχέση με το χρήμα. Μοιάζουν να αποφεύγουν το ένα το άλλο συστηματικά. Παρότι, μπορεί κάποιος να κάνει δύο ή και τρεις δουλειές που σημαίνει πιθανά δεκαοκτώ εργάσιμες ώρες την ημέρα, οι απολαβές του φτάνουν με το ζόρι για να ζήσει, «μισά». Να πληρώσει «μισό» νοίκι, να φάει «μισό» πιάτο φαΐ, να πληρώσει «μισή» ΔΕΗ, να πιει «μισή» ή και καθόλου μπύρα, να δει «μισά», φίλους και αγαπημένους.

Ξεκινώντας από πολύ απλές διαπιστώσεις, τέτοιου τύπου, στις μεταξύ μας συναντήσεις, καταλήξαμε να θέτουμε ερωτήματα όπως:

Τι σημαίνει χρόνος σήμερα;

Τι σημαίνει χρήμα;

Πόσα χρήματα πρέπει να βγάλει κανείς για να είναι ευτυχισμένος;

Πόσα χρήματα πρέπει να βγάλει κανείς για να έχει τον χρόνο να τα χαρεί;

Φτάνει μια ζωή;

Και τελικά,

Τι σημαίνει ζω;

Τι ορίζει τη ζωή; Ο χρόνος; Το χρήμα;

Ο συνδυασμός αυτών των δύο ή τελικά τίποτα από αυτά;

 

Πως δουλέψατε για να γίνει παράσταση; 

Η ομάδα βασίζετε πάνω στην έρευνα και τον αυτοσχεδιασμό για να καταλήξει στην σύνθεση της εκάστοτε παράστασης. Αρχικά συμφωνούμε πάνω στο Θέμα με το οποίο μας ενδιαφέρει και κυρίως μας απασχολεί να ασχοληθούμε. Κατόπιν έρχεται η έρευνα και οι αυτοσχεδιασμοί που προκύπτουν από αυτήν και στο τέλος διαμορφώνεται το κείμενο της παράστασης.

 

Τι απαιτεί η ερευνητική διαδικασία;

Όπως και στην πρώτη μας παράσταση στο «Πέρασε ένας χρόνος» που ουσιαστικά ήταν μια παράσταση πείραμα σε όλα τα επίπεδα, τόσο καλλιτεχνικά (όσο αφορά τη σύνθεση του έργου, τη διαφορετικότητα της απεύθυνσης, την επιλογή μη θεατρικού χώρου) όσο και προσωπικά (το αν τελικά θέλουμε να συνεχίσουμε μαζί και να δημιουργήσουμε ομάδα) η έρευνα παίζει τον πρώτο «ρόλο». Κρατάει περίπου 3 με 4 μήνες και χωρίζετε σε διάφορα στάδια. Δημιουργούνται ερωτηματολόγια σύμφωνα με το θέμα της παράστασης, γίνεται καταγραφή των απαντήσεων και σταδιακά αρχίζει η αυτοσχεδιαστική σύνθεση των χαρακτήρων. Παράλληλα υπάρχει ένα υλικό που «τρέχει» από λογοτεχνία, ποίηση, ιστορικά συγγράμματα και ότι άλλο κρίνουμε απαραίτητο και αναγκαίο για την ολοκλήρωση του υλικού της παράστασης. Κάπου εκεί ξεκινούν οι πιο συγκεκριμένοι θεματικοί αυτοσχεδιασμοί. Στις «Ρωγμές» ξεκινήσαμε τον Σεπτέμβριο του 2017, ρωτώντας ανθρώπους διαφορετικών ηλικιών (από μαθητές λυκείου, μέχρι συνταξιούχους) για την σχέση τους με το Χρόνο και το Χρήμα. Μπήκαμε σε πρόβες τον Νοέμβριο, συνεχίζοντας την έρευνα και ολοκληρώσαμε την παράσταση τον Σεπτέμβριο του 2018.

Τι ανακαλύψατε σε όλη αυτή την πορεία; Ποιο ήταν το προσωπικό κέρδος;

Είναι πολύ σημαντικό να έρχεσαι σε επαφή με τελείως διαφορετικούς μεταξύ τους ανθρώπους (μιλώ για το στάδιο της έρευνας) και να μοιράζεσαι τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες σου. Ίσως να ανακαλύψεις ότι τελικά όσο διαφορετικοί και αν είμαστε όλοι μεταξύ μας άλλο τόσο είμαστε και ίδιοι. Αυτό μοιάζει να είναι ανακουφιστικό!

 

Γιατί ο χρόνος σε όλα τα επίπεδα  καθορίζει τις ζωές μας; Γίνεται διαφορετικά;

Ζούμε και υπάρχουμε μέσα σε ένα κλειστό κύκλωμα που τα πάντα είναι μετρήσιμα… Το θέμα δεν νομίζω ότι είναι ο Χρόνος. Το θέμα είναι τι κάνουμε εμείς μέσα σ`αυτόν…

 

Είναι σημαντική ή υπερτιμημένη η εμπειρία;

Σίγουρα είναι σημαντική. Η εμπειρία σε διαμορφώνει, σε επαναπροσδιορίζει, σε «μεγαλώνει». Βασική προϋπόθεση βέβαια είναι να μπορείς να την αφουγκραστείς, να την αποδεχθείς, και να κάνεις χρήσιμο εργαλείο σου. Από την άλλη πλευρά πάντα υπάρχει μέσα μας ή σπίθα της «πρώτης φοράς» και τα «υπέροχα λάθη» που πιθανώς αυτή να γεννά!

 

Ποιος ο πυρήνας και ποιοι οι στόχοι της ομάδας σας;

Τέσσερις νέοι ηθοποιοί, μια μεγαλύτερη και μια καθόλου ηθοποιός… αποτελούν τον πυρήνα των «γιαξεμπόρε». Η Δήμητρα Δρακοπούλου, ο Δημήτρης Κακαβούλας, ο Ιάκωβος Μηνδρινός, η Σεμίνα Πανηγυροπούλου, η Ναταλία Στυλιανού και η Λία Κίκερη.  Η ομάδα δημιουργήθηκε το 2017 και ενώ ήδη δουλεύαμε μαζί 3 χρόνια πάνω στην παράσταση «Πέρασε ένας χρόνος». Πρώτα δηλαδή συνεργαστήκαμε κάπως τυχαία (ή και μοιραία) και έπειτα αποφασίσαμε ότι αυτός ο τρόπος δουλειάς και αυτό το είδος θεάτρου μας αφορά και θα θέλαμε να συμπορευτούμε. Στόχος της ομάδα «γιαξεμπόρε» είναι να δημιουργήσουμε παραστάσεις «βαλίτσα», δηλαδή εύκολες σε μετακίνηση και με αυτόν τον τρόπο να καταφέρουμε να ταξιδέψουμε τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδας. Να μπορούμε να παίζουμε αυτές τις παραστάσεις σε οποιονδήποτε χώρο κλειστό ή ανοιχτό και όχι απαραίτητα σε κάποιο θέατρο, χωρίς εισιτήριο αλλά με «κουτί», δηλαδή με ελεύθερη προαιρετική συνεισφορά και τέλος, η ανάγκη της δημιουργίας ενός τρόπου αφήγησης που καταργεί την διαχωριστική γραμμή σκηνή-πλατεία και στηρίζεται κυρίως στο ζωντανό σώμα του ηθοποιού και σε ό,τι αυτό μπορεί να παράγει.

 

Πρεμιέρα 2 Νοεμβρίου 2018

Παραστάσεις κάθε Παρασκευή, Σάββατο 21.00 & Κυριακή στις 20.00  έως 27 Ιανουαρίου 2019

Ελεύθερη είσοδος με προαιρετική συνεισφορά | Απαραίτητη κράτηση θέσεων στο 6947629055.

Στα Παλιά Γραφεία του Γυάλινου Μουσικού Θεάτρου

Λεωφόρος Συγγρού 143, Έβδομος Όροφος

Σκηνοθεσία – Δραματουργική Σύνθεση: Ναταλία Στυλιανού

Φωτισμοί, σκηνικά, κοστούμια: Ομάδα Γιαξεμπόρε

Πρωτότυπη Μουσική: Σπύρος Καλλιβωκάς

Φωτογραφίες: Γιώργος Πανηγυρόπουλος

Γραφιστικά: Blackspace

Κοινωνικά Δίκτυα: Δημήτρης Κακαβούλας

Υπεύθυνος επικοινωνίας: Άρης Ασπρούλης

Οργάνωση παραγωγής: Λία Κίκερη

Ανιχνεύουν και ερμηνεύουν οι

Δήμητρα Δρακοπούλου          [Δανάη]

Τρύφωνας Ζάχαρης                 [Τάσος]

Ιάκωβος Μηνδρινός                [Ιάσονας]

Σεμίνα Πανηγυροπούλου       [Σοφία]

Λυγερή Ταμπακοπούλου        [Λουκία]

TagsΓυάλινο Μουσικό Θέατρο
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Παιδί

    Γυάλινο Μουσικό Θέατρο / Πρόγραμμα Παιδικής Σκηνής

    29 Σεπτεμβρίου 2021
    By Cue Team
  • Παιδί

    Ερωτόκριτος του Βιτσέντζου Κορνάρου στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο

    7 Νοεμβρίου 2019
    By Guest Editor
  • Συνεντεύξεις

    Μάνος Στεφανάκης / Ακολουθώντας τα νήματα των ιστοριών

    10 Φεβρουαρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Featured PostsΣυνεντεύξεις

    Μαριάννα Κάλμπαρη / Για ένα θέατρο δυνατό κι εξωστρεφές

    9 Νοεμβρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Νάνα Παπαδάκη / Η ποίηση ως πράξη: Ένα αφιέρωμα για τα 110 χρόνια από τη γέννηση του Γιάννη Ρίτσου

    24 Δεκεμβρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Καίτη Κωνσταντίνου: Η εσωτερική δύναμη του ηθοποιού

    7 Νοεμβρίου 2016
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf