CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Περιφέρεια Αττικής

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Εκθέτοντας τη “Βία του Βίου” / Παρουσίαση εργαστηρίου θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Τρείς αδερφές #NOT / Από το εργαστήρι της σχολής του Ίασμου στο ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Οικόπεδα με θέα του David Mamet σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη στο Θέατρο ...

      19 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • ONIRAMA την Παρασκευή 13 Μαΐου στο Vox

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer: Eroe / Η ροή της δύναμης

      23 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me in / Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη 

      21 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Σάκης Μπιρμπίλης / Στο κέντρο του Ωκεανού

Σάκης Μπιρμπίλης / Στο κέντρο του Ωκεανού

By Ήβη Βασιλείου
5 Δεκεμβρίου 2017
1152
0
Share:

Sakis Mpirmpilis

Μία σχεδία στην μέση του ωκεανού, μετά από ένα ναυάγιο. 127 επιβάτες διεκδικούν την ζωή τους. Θα μείνει μόνο ένας. Αντιμέτωπος με τον εαυτό του στην προσπάθεια της επιβίωσης. Ο Σάκης Μπιρμπίλης σκηνοθετεί στο Θέατρο Νέου Κόσμου το μυθιστόρημα του Αλεσάντρο Μπαρίκο, Ωκεανός, παρακολουθώντας ιστορίες ανθρώπων που αναζητούν την θέση τους στην ζωή. Μας μίλησε για το κείμενο και την γοητεία που του ασκεί, την παράσταση, τα ερωτήματα και τις διαδρομές της, την πίστη στα κείμενα, τις εικόνες, τους ανθρώπους.

Τι σας αρέσει στο έργο;

Αυτό που μας συγκινεί περισσότερο στο έργο είναι η συνεχής πάλη του ανθρώπου με τον εαυτό του και η προσπάθεια του να μετουσιωθεί σε μία θεοπρεπή οντότητα.

 

Πως δουλέψατε για να γίνει παράσταση ένα τέτοιο κείμενο;

Με πίστη. Με πίστη στο κείμενο, στους συνεργάτες, στο θέατρο, στο κοινό και στη δουλειά.

 

Είναι δυσκολότερη η συνύπαρξη με τους άλλους ή η μοναξιά;

Το ένα δεν αποκλείει αυτομάτως το άλλο. Η συνύπαρξη και η μοναξιά είναι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Η μοναξιά είναι ο διάλογος και η σύγκρουση με το Εγώ. Μόνο όταν αυτό συντελεστεί μπορούμε να μιλήσουμε για συνύπαρξη με τους άλλους, διαφορετικά οι άλλοι γίνονται ο καθρέφτης του εαυτού και ο πόλεμος εξωτερικεύεται.

Ωκεανός_1 (2)

Οι ακραίες πράξεις που προκύπτουν από το ένστικτο της επιβίωσης έχουν ελαφρυντικά;

Ο άνθρωπος είναι κληρονόμος της φύσης και ως τέτοιος κατέχει ένστικτα που δεν ορίζονται από τη λογική. Το ένστικτο της επιβίωσης είναι ένα από αυτά που η φύση μας κληροδότησε και από αυτήν την άποψη οι ακραίες πράξεις που προκύπτουν εξαιτίας αυτού είναι δικαιολογημένες. Το ερώτημα όμως που εμείς διερευνούμε είναι το κατά πόσον η επιβίωση είναι το εφαλτήριο για τις μεγαλύτερες ακρότητες ή μήπως η ανθρώπινη ψυχή και ο νους είναι πηγή της πιο ανυπόφορης και φριχτής πράξης;

 

Όταν όλοι είμαστε εν μέσω του ωκεανού, έχουν νόημα διαφορές και αντιπαλότητες; Γιατί οι άνθρωποι δεν μπορούν να τις ξεπεράσουν ακόμα και σε τόσο σοβαρές συνθήκες; Πως μπορεί να αντιμετωπιστεί;

Oι διαφορές και οι αντιπαλότητες είναι σαν το γλυκό κρασί. Αν πιεις λίγο δημιουργείς, αν πιεις πολύ κάνεις εμετό… και είναι κατάλληλο για κάθε περίσταση και συνθήκη. Το θέμα λοιπόν δεν είναι πώς οι άνθρωποι θα σταματήσουν να συγκρούονται, αλλά το σε ποια ένταση και ποιότητα και με τι σκοπό. Αν οι αντιπαλότητες και οι διαφορές μας στόχευαν στην γέννηση ηθικών και πνευματικών αξιών μεγαλύτερων από τη δική μας μοναδική σαρκική υπόσταση, δε θα προσέβαλαν, δε τσαλαπατούσαν, δε θα σκότωναν.

Υπάρχει αντικειμενική αλήθεια;

Όχι, όταν η αλήθεια καθορίζεται από τον άνθρωπο. Ο χώρος, ο χρόνος και το χρήμα είναι οι βασικοί συντελεστές στη διαμόρφωση της εκάστοτε «αλήθειας». Η μόνη αντικειμενική αλήθεια είναι αυτή που συναντάμε στη φύση: το τέλος ως δώρο για τη συνέχεια της ζωής.

Τι σας δίνει δύναμη στην ζωή σε μια εποχή τόσο απαιτητική όσο η δική μας;

Το γεγονός ότι έχω ακόμα τη δυνατότητα να προσπαθώ. Η προσπάθεια είναι η μητρική μου γλώσσα. Δε γνωρίζω άλλο δρόμο για την πρόοδο.

 

Υπάρχει κάποιο κομμάτι του κειμένου που ξεχωρίζετε; Γιατί;

 

Η αφήγηση του Τόμας για το Ντάρρελ. Είναι η στιγμή που ένα παιδί ονειρεύεται τον κόσμο μέσα από τα μάτια ενός γέρου. Υπάρχει μια τρομακτική αντίστιξη στη στιγμή αυτή. Και τότε γεννάται το ερώτημα ” Ποιος γύρισε έτσι τον κόσμο ώστε η αλήθεια να μένει στη σκοτεινή πλευρά;” . Η συνειδητοποίηση αυτή ταιριάζει σε έναν ηλικιωμένο άντρα που “έχει δει” , αλλά η ερώτηση διαθέτει την αγνότητα ενός παιδιού και την αθωότητα ενός “μωρού”.

 

Ωκεανός_2

Ωκεανός  του Αλεσάντρο Μπαρίκο στο Θέατρο Νέου Κόσμου

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Μετάφραση: Λένα Ταχμαζίδου
Σκηνοθεσία – Σκηνικός χώρος: Σάκης Μπιρμπίλης
Δραματουργική επεξεργασία: Ηλέκτρα Φραγκιαδάκη
Συνεργάτης σκηνοθέτης: Μενέλαος Καραντζάς
Επιμέλεια κίνησης: Ζωή Χατζηαντωνίου
Παίζει η ηθοποιός: Ηλέκτρα Φραγκιαδάκη

 

ΧΩΡΟΣ
Κάτω Χώρος
Από 04.12.2017 μέχρι 30.01.2018

ΜΕΡΕΣ / ΩΡΕΣ
Δευτέρα 21:15
Τρίτη 21:15

 

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Κανονικό 12€
Φοιτητικό 10€
Ανέργων 8€

 

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 55 λεπτά

TagsΘέατρο Νέου Κόσμου
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Συνεντεύξεις

    Χριστίνα Μαξούρη / Ταξίδια με κείμενα και μελωδίες

    16 Ιανουαρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Θείος Βάνιας του Άντον Τσέχωφ σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο BIOSMain

    21 Οκτωβρίου 2019
    By Cue Team
  • Νέα

    Οι Δούλες του Ζαν Ζενέ στο Θέατρο Νέου Κόσμου

    28 Σεπτεμβρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    Λάμπρος του Διονυσίου Σολωμού από την Ομάδα ΑΤΟΝΑλ στο Θέατρο Νέου Κόσμου

    20 Δεκεμβρίου 2019
    By Cue Team
  • Νέα

    Himmelweg (Ο δρόμος για τον ουρανό) του Χουάν Μαγιόργκα στο Θέατρο Τζένη Καρέζη

    6 Νοεμβρίου 2019
    By Cue Team
  • Νέα

    Σου φυλάξαμε μια θέση της Ελένης Κοκκίδου και της Μάρθας Φριντζήλα στο Θέατρο Νέου Κόσμου

    11 Ιανουαρίου 2018
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf