CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Παρουσίαση Βιβλίου / Το Χαμένο Ημερολόγιο της «Άλλης» του Μάνου Λαμπράκη

      22 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Παπαδόπουλος / Ανθρώπινες διαστάσεις συλλογικών εμπειριών

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Νίκος Χρονόπουλος

      13 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H Μαρίνα Σάττι ζωντανά στο VOX για μία εμφάνιση

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: ΓΚΡΕΜΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Workshop φωτογραφίας με την Γεωργία Πονηράκου στο Tag

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Επικοινωνία του Πολιτισμού / Masterclass 22 ωρών με τον Άρη Ασπρούλη στο ...

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • 1ο Πολυθεματικό Φεστιβάλ HUMAN CAST Inclusive Art Festival

      7 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Κατερίνα Κυρμιζή & Νίκος Γρηγοριάδης στο Μουσικό Κουτί

      17 Νοεμβρίου 2022
      0
    • ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΙ σε επιμέλεια Δημήτρη Τρίκα στο Δρομοκαΐτειο

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Η ξεχωριστή ερμηνεύτρια της νέας γενιάς, Μυρτώ Βασιλείου, επιστρέφει στο Faust!

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Ελένη Βιτάλη και Χρήστος Θηβαίος / Μια απρόβλεπτη συνάντηση στο Γυάλινο Μουσικό ...

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Κωνσταντίνα Ράικου

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer: Dear Violet / The roots of violets

      14 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Αγγελίτσα

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Όλια Ντακογιάννη

      9 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Γιάννης Ταυλάς

      30 Νοεμβρίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Χριστίνα Μαξούρη / Ταξίδια με κείμενα και μελωδίες

Χριστίνα Μαξούρη / Ταξίδια με κείμενα και μελωδίες

By Ήβη Βασιλείου
16 Ιανουαρίου 2017
447
0

daneika-papoutsia-cue-3

Η Χριστίνα Μαξούρη με τα Δανεικά Παπούτσια της ταξίδεψε σε πολλά μέρη της Ελλάδας και έφτασε μέχρι και το εξωτερικό. Μάζεψε αγαπημένα τραγούδια, κείμενα που κουβαλούν βαθιές σκέψεις και αισθήσεις, τα πλούτισε και τα μοιράστηκε (μερικά από τα οποία μας χάρισε και σ΄αυτή την συνέντευξη). Τώρα έρχεται στο Θέατρο Νέου Κόσμου και φέρνει μαζί της εμπειρίες, μουσικές και λόγια που αγαπάμε, που φυλάμε μέσα μας, που μας ενώνουν και μας ανακουφίζουν. Μια παρέα με Δανεικά Παπούτσια που τελικά της (μας ) ανήκουν.

Πώς γεννήθηκε η ιδέα της παράστασης;
Η ιδέα γεννήθηκε από μία βαθιά ανάγκη να ‘αντιμιλήσω’ σε οτιδήποτε ήταν ικανό να με αποξενώσει από αυτά και αυτούς που αγαπάω, από οτιδήποτε ειρηνικό και όμορφο προσπαθούσε να επικρατήσει στο μυαλό και το θυμικό μου. Προσπάθησα λοιπόν να συγκεντρώσω τραγούδια, κείμενα και αναμνήσεις που γίνονταν και γίνονται ακόμα κατά καιρούς το καταφύγιό μου, να τα βάλω σε σειρά και να τα μοιραστώ.

Πριν φτάσει στο Θέατρο Νέου Κόσμου, η παράσταση είχε πολλούς σταθμούς. Πως ήταν αυτή η εμπειρία; Είναι διαφορετικά σε κάθε τόπο;
Η εμπειρία αυτή ήταν πολύτιμη, αποκαλυπτική και χρήσιμη. Πολύτιμη γιατί οδήγησε βήμα βήμα τα Δανεικά Παπούτσια στη σημερινή τους μορφή και αποτέλεσε για μένα, σημαντική πηγή οξυγόνου, το τελευταίο διάστημα. Αποκαλυπτική, γιατί επιβεβαιωνόταν κάθε φορά ότι το τραγούδι δεν κάνει διαχωρισμούς κι έχει μια μοναδική δύναμη να ενώνει τους ανθρώπους και χρήσιμη, γιατί κάθε βήμα αυτής της διαδικασίας, είτε ήταν παράσταση, είτε πρόβα, είτε ταξίδι, είτε συνεργασία με κάποιον δημιουργό, είτε συνεννόηση με τον εκάστοτε φορέα που θα την φιλοξενούσε, αφαιρούσε λάθη και αγωνία και προσέθετε συγκέντρωση, μεθοδικότητα και ηρεμία. Και φυσικά, πολλές στιγμές χαράς κι ευχαρίστησης.

Πώς παίρνει μορφή κάθε φορά; Αλλάζει ανάλογα με τους θεατές; Επηρεάζεται από την ροή της καθημερινότητας;
Η παράσταση ουσιαστικά έχει 3 εκδοχές. Την solo a cappella που είναι κι αυτή που ταξιδεύει περισσότερο, αυτήν με την συμμετοχή καλεσμένων που άλλαζαν από παράσταση σε παράσταση και αυτήν που πρωτοπαρουσιάστηκε πέρυσι και θα επαναληφθεί ανανεωμένη στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, με τη σταθερή συμμετοχή τριών μουσικών (Μιχάλης Βρέττας : βιολί, Σοφία Ευκλείδου : τσέλο και Βασίλης Παναγιωτόπουλος : τρομπόνι) ως αναπόσπαστο πλέον δομικό στοιχείο της παράστασης. Η μορφή αλλάζει σε σχέση με το πού παρουσιάζεται και το τι κόσμος υποθετικά θα τη δει και σαφώς, σε σχέση με το τι θέλω να μοιραστώ κάθε φορά και με ποιον τρόπο. Επηρεάζεται από την καθημερινότητα σε σχέση με το τι βάλλεται κάθε φορά. Συνήθως αυτό που νιώθεις ότι πάει να χαθεί, αυτό θες να φέρεις στο φως και να το ζεστάνεις. Σαν να το τιμάς κάπως.. Έτσι ώστε κι αν χαθεί να το έχεις ‘γιορτάσει’ πρώτα.

daneika-papoutsia-cue-2

Πρόκειται για μία παράσταση όπου το προσωπικό γίνεται ένα με το συλλογικό. Πώς λειτουργεί αυτό κάθε φορά;
Ξεκινάμε κάποιοι άνθρωποι στην ίδια αίθουσα, ξένοι μεταξύ μας στην αρχή, που στο τέλος, έχουμε ακούσει και ‘βιώσει’ μ’ έναν τρόπο τα ίδια τραγούδια, τα ίδια λόγια κι ενδεχομένως παρόμοιους καημούς και σκέψεις. Για μένα λειτουργεί λυτρωτικά κι ελπιδοφόρα.

Τι σε συγκινεί περισσότερο από όλη την διαδικασία; Ποιο είναι το προσωπικό σου κέρδος μέχρι σήμερα;
Το ότι η μουσική και το τραγούδι, μπορούν να είναι ένας κοινός και γόνιμος τόπος απ’ όπου κι αν προερχόμαστε, όποια ηλικία και να ‘χουμε, όποιες προσλαμβάνουσες κι αν έχουμε που διατηρεί ενεργό το συναίσθημα και ελαχιστοποιεί τον φόβο. Το προσωπικό κέρδος είναι αφενός η τεράστια ευχαρίστηση και χαρά που παίρνω τραγουδώντας, η σκηνική εμπειρία που λαξεύεται και μεγαλώνει και η βεβαιότητα πλέον, ότι όσο πιο κοντά είσαι σ’ αυτό που αγαπάς, τόσο πιο αποτελεσματικά συμφιλιώνεσαι με τους δαίμονές σου και τόσο πιο ήσυχος και πλήρης κοιμάσαι τα βράδια.

daneika-papoutsia-cue-1

αγάπη : Στη ρίζα τούτης της ιτιάς, ο Τάσος που μ’ ωρκίσθη παντοτινή αγάπη, εδώ ας γύρω να πλαγιάσω. Το πονεμένο μου κορμί, εδώ ας αναπάψω.
(απόσπασμα από το θεατρικό κείμενο ‘Η Γκόλφω’ του Σπυρίδωνος Περεσιάδη)

έρωτας : Η θάλασσα είναι σαν τον έρωτα : Χίλιοι τη χαίρονται – ένας την πληρώνει.
(απόσπασμα από το ποίημα ‘Η θάλασσα’ του Ντίνου Χριστιανόπουλου)

άνθρωποι : Αυτά τα δέντρα στη βροχή ήταν ανθρώποι μοναχοί. Ήταν άνθρωποι δικοί μας που αγαπήσανε μαζί μας.
(απόσπασμα από το τραγούδι ‘Αυτές οι ξένες αγκαλιές’ σε μουσική του Ηλία Ανδριόπουλου και στίχους του Μάνου Ελευθερίου. Από τον κύκλο τραγουδιών ‘Γράμματα στον Μακρυγιάννη’)

daneika-papoutsia-cue-4

Δανεικά Παπούτσια στο Θέατρο Νέου Κόσμου

Σύλληψη – Επιλογή τραγουδιών & κειμένων: Χριστίνα Μαξούρη
Κατασκευή ομπρελοφοίνικα: Μυρτώ Κοσμοπούλου
Ηχητικός σχεδιασμός: Γιάννης Παξεβάνης
Σχεδιασμός φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθοί παραγωγής: Έφη Κουφοπούλου, Νουρμάλα Ήστυ

Παίζει η ηθοποιός Χριστίνα Μαξούρη

Μουσικοί:

Τσέλο: Σοφία Ευκλείδου

Βιολί: Μιχάλης Βρέττας

Τρομπόνι – Τραγούδι: Βασίλης Παναγιωτόπουλος
[vimeo 150224308 w=640 h=360]

TagsΘέατρο Νέου Κόσμου

Related articles More from author

  • Συνεντεύξεις

    Σάκης Μπιρμπίλης / Στο κέντρο του Ωκεανού

    5 Δεκεμβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Επιθεωρητής σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου στο Θέατρο Tempus Verum

    11 Οκτωβρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    ΜΠΙΛ & ΛΟΥ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Αγιοπετρίτη – Μπογδάνου στο Θέατρο Νέου Κόσμου

    28 Νοεμβρίου 2022
    By Cue Team
  • Νέα

    Φτερά μπεκάτσας / Μια παράσταση βασισμένη στο μυθιστόρημα του Θανάση Βαλτινού από την Ομάδα 4Frontal στο Θέατρο Νέου Κόσμου

    21 Ιανουαρίου 2020
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Ο σκηνοθέτης Θάνος Νίκας μας μιλά για Το αριστούργημα ή The Re-Mohammed-Ty Show που παρουσιάζεται στο Θέατρο Νέου Κόσμου

    8 Νοεμβρίου 2016
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    HEISENBERG του Σάιμον Στήβενς σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στο Θέατρο Νέου Κόσμου

    25 Οκτωβρίου 2017
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf