CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • ΜΗΔΕΙΑ του Ευριπίδη από την εφηβική θεατρική ομάδα «Εμείς Εμείς»

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • COUNTLESS από την Μαρκέλλα Μανωλιάδη στον Χώρο Φιατ

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Λεονί εν αναμονή του Ζωρζ Φεντώ σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • Άλκηστη του Ευριπίδη από τον Γιόχαν Σίμονς στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Το πρώτο μεταπτυχιακό πρόγραμμα που προσφέρει εξειδίκευση στην “Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση” είναι ...

      30 Ιουνίου 2022
      0
    • Αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη στο Ηρώδειο στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer: The Grey Fox Linoprints / Χαράσσοντας δρόμο προσωπικό

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Cue Me In / Αχιλλέας Σπαής

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Αμαλία Καβάλη & Γιάννης Σοφολόγης / Το Πεπρωμένο Ονομάζεται Κλοτίλδη: The Talk

Αμαλία Καβάλη & Γιάννης Σοφολόγης / Το Πεπρωμένο Ονομάζεται Κλοτίλδη: The Talk

By Ήβη Βασιλείου
29 Νοεμβρίου 2017
660
0
Share:

kavalisofologis_kikipapadopoulou

Το Πεπρωμένο Ονομάζεται Κλοτίλδη του Ιταλού συγγραφέα Τζοβάνι Γκουαρέσκι, επιστρέφει στο Bios για ένα ακόμα κύκλο παραστάσεων κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00. Η Αμαλία Καβάλη και ο Γιάννης Σοφολόγης, χρησιμοποιώντας την φαντασία, την ευρηματικότητα και την χημεία τους, μας οδηγούν στον κόσμο των μεγάλων ερώτων, των απελπισμένων πράξεων και των κωμικών εξελίξεων. Μας μίλησαν για την αφετηρία και την εξέλιξη της παράστασής τους, τον έρωτα και τις δυνάμεις του, την Κλοτίλδη και το πεπρωμένο της. 

Γιατί επιλέξατε το συγκεκριμένο κείμενο;

ΑΚ-ΓΣ: Στο μυθιστόρημα ο Γκουαρέσκι μας ψυχαγωγεί με τα παθήματα δύο ανθρώπων από τα νάζια του έρωτα. Αναρωτιέσαι ποια είναι πραγματικά τα κίνητρα των χαρακτήρων. Αυτός τη θέλει, αλλά τρομάζει να το παραδεχτεί; Τον ενοχλεί ή τον γοητεύει εν τέλει η ορμητική διεκδίκηση της; Αυτή τον θέλει ή μήπως ο εγωισμός της αρνείται να αποδεχτεί το πλήγμα της απόρριψης; Ο Γκουαρέσκι διασκεδάζει με τους ήρωες του και τους επιτρέπει τη γελοιοποίηση χωρίς να τους υποβιβάζει.

Πως δουλέψατε για να γίνει παράσταση; Πόσο και πως έχει αλλάξει από την πρώτη παρουσίασή του στο Bob Festival; Πως εξελίχθηκε η συνεργασία σας;

ΑΚ-ΓΣ: Στο διαγωνιστικό τμήμα του Bob Theatre Festival κάθε ομάδα παρουσιάζει ένα δείγμα εργασίας από την παράσταση που προτίθεται να φτιάξει. Ο χρονικός περιορισμός είναι 15 λεπτά. Αντί να παρουσιάσουμε μια μεμονωμένη σκηνή, εμείς επιλέξαμε να πούμε όλη την ιστορία. Με έναν τρόπο λοιπόν, η πρώτη εκδοχή ήταν ένας φόρος τιμής στο Θανάση Βέγγο. Ο βασικός άξονας της αφήγησης όμως εμφανίστηκε σε εκείνο το στάδιο και μας βοήθησε να κάνουμε μετά τη διασκευή. Εμμείναμε στην ερωτική περιπέτεια και θυσιάσαμε αρκετά πρόσωπα του μυθιστορήματος. Σήμερα η παράσταση διαρκεί 70 λεπτά.

Sofologis001_Kiki Papadopoulou
Πιστεύετε στο πεπρωμένο; Αν ναι, μπορούμε να γνωρίζουμε πως ονομάζεται;

ΑΚ: Καλή είναι η πίστη, προσφέρει μια εσωτερική ηρεμία στην τρελή καθημερινότητά μας. Το δικό μου πεπρωμένο μάλλον είναι ο λυκίσκος, ο,τι και να γίνει στην μπύρα επιστρέφω. Αλλά για προωθητικούς σκοπούς: Το πεπρωμένο ονομάζεται ΚΛΟΤΙΛΔΗ.

ΓΣ: Πιστεύω στην προσωπική θέληση και στην τύχη. Είναι αλήθεια πως κάποιες φορές στη ζωή συμβαίνουν πράγματα που νιώθεις πως ήταν για να γίνουν. Αυτό μάλλον είναι και το πεπρωμένο. Αλλά σίγουρα δεν πιστεύω σε κάτι που είναι «γραμμένο» και θα συμβεί ούτως ή άλλως. Θεωρώ ωστόσο πως μπορούμε να οδηγήσουμε τα πράγματα προς την κατεύθυνση που πραγματικά θέλουμε.

Είναι διαφορετικοί οι άνδρες από τις γυναίκες; Αντιδρούν διαφορετικά στα θέματα του έρωτα;

ΑΚ: Εύχομαι.

ΓΣ: Η Αμαλία εύχεται, άρα εγώ σωπαίνω.

Υπάρχει ορισμός του έρωτα; Είναι πάντα ο ίδιος; Τον βρίσκουν όλοι;

ΑΚ: Ο έρωτας ορίζεται ως:   {\displaystyle {\hat {H}}\Psi ({\mathbf {r}},t)=i\hbar {\frac {\partial }{\partial t}}\Psi ({\mathbf {r}},t),}

Συντόμως, μια όποια εξίσωση που δεν μπορώ να λύσω.
Μάλλον η γλώσσα μας στριμώχνει πολλά είδη σε μια λέξη. Υπάρχει για παράδειγμα ο ενθουσιώδης έρωτας που ανεβάζει την αδρεναλίνη και μπορεί να φουσκώσεις σα μπαλόνι και να πετάξεις αλλά μπορεί και να σκάσεις με τη λεπτή εμφάνιση μιας πινέζας. Ο παρορμητισμός της Κλοτίλδης με τον Φιλιμάριο με κάνουν να πιστεύω πως διανύουν με επικίνδυνο τρόπο αυτό το στάδιο έρωτα. Η Κλοτίλδη φαίνεται να πρεσβεύει πως μιας και δεν ορίζουμε την τύχη στη ζωή μας, μας μένει να ορίζουμε τους στόχους μας, και ο δικός της είναι ο Φιλιμάριο.

ΓΣ: Ο ορισμός του έρωτα είναι σίγουρα διαφορετικός για τον καθένα. Εγώ πιστεύω πάντα στη σωματοποίηση των αισθημάτων και έτσι για μένα ας πούμε ο έρωτας εκφράζεται με σφίξιμο στο στομάχι και απώλεια συγκέντρωσης.

Ο έρωτας είναι πόλεμος; Μπορεί να υπάρξει σε κάθε εποχή; 

ΑΚ: Ετοιμαστείτε για φιλοσοφία: Αν ο έρωτας είναι πόλεμος έχει τα περισσότερα θύματα της ιστορίας.

ΓΣ: Η λογοτεχνία έχει αποδείξει ότι τόσα χρόνια δεν έχει λυθεί το μυστήριο του έρωτα γι’ αυτό και ασχολείται ακόμα με αυτό το αιώνιο θέμα. Άλλωστε ο έρωτας που τόσο μας συναρπάζει ήδη δημιουργεί μια διαδικασία πολέμου μέσα μας οπότε φυσιολογικά μεταφέρεται και στον απέναντι.

kavali_kikipapadopoulou

Πότε ένας άνθρωπος είναι γοητευτικός;

ΑΚ: Μετά από λίγα ποτά είμαστε όλοι γοητευτικοί! Για αυτό αντί για φορολόγηση το αλκοόλ θα έπρεπε να επιδοτείται χάριν υπογεννητικότητας.

ΓΣ: Μάλλον όταν δεν το ξέρει. Και όταν είναι ανεξάρτητος.

Ποιο ήταν το προσωπικό σας κέρδος από την πορεία της παράστασης;

ΑΚ: Με τον Γιάννη αναλάβαμε από κοινού οργάνωση παραγωγής, διασκευή, σκηνοθεσία και ερμηνεία.  Και τώρα που τα είπα αγχώθηκα, μιας και κανείς μας δεν είχε εμπειρία στα τρία πρώτα. Η άγνοια κινδύνου μας οδήγησε στη μάθηση μέσα από την πράξη. Όποιο και να είναι το αποτέλεσμα είναι αποκαλυπτικό να αναλαμβάνεις τη συνολική ευθύνη μιας παράστασης.

ΓΣ: Η γνώση ότι τελικά ούτε εμείς οι ίδιοι ξέρουμε τα όρια μας και ότι πάντα υπάρχει και λίγο πιο πέρα να πας. Και φυσικά ότι η δουλειά με φίλους και ανθρώπους που συνεννοείσαι πιο εύκολα, λειαίνει όλες τις δυσκολίες.

Υπάρχει κάποιο κομμάτι του κειμένου που ξεχωρίζετε; Γιατί;

ΑΚ: Είναι μια ανεπαίσθητη στιγμή που, αφού η Κλοτίλδη έχει σπρώξει τον Φιλιμάριο σε ένα ισχυρό σημείο παράδοσης, λέει “Δόξα τω Θεω δεν υποχώρησε”. Λίγα λεπτά μετά τον φλερτάρει με ακόμα πιο ακραίο τρόπο. Με γοητεύει αυτός ο στιγμιαίος δισταγμός της. Ενώ όλη της η δύναμη στοχεύει στην κατάκτηση του, υπάρχει ενα σημείο μέσα της που αμφιβάλλει, που φοβάται να επιτύχει αυτό που επιδιώκει.

ΓΣ: Όταν η Κλοτίλδη γεμάτη αγωνία ταξιδεύει για να δει τι έχει απογίνει ο Φιλιμάριο Ντυμπλέ, και αν έχει γλιτώσει τη φουρτούνα, λέει ο συγγραφέας “…Ήταν η στιγμή που η Κλοτίλδη έτρεμε να μην τον βρει νεκρό, κι όπου έτρεμε να μην τον βρει ζωντανό..”. Καθώς και αργότερα όταν πια έχουν περάσει οι δυό τους σαράντα κύματα και βάλε, λέει η Κλοτίλδη “Όταν βρίσκομαι μπροστά στον Φιλιμάριο, τον αγαπώ και τον μισώ ταυτόχρονα. Όταν όμως είμαι μακριά του τον αγαπώ μονάχα. Αυτο τώρα πως γίνεται;”. Με αυτές τις ακραίες αντιφάσεις ο συγγραφέας μας σερβίρει όλο το παράδοξο του έρωτα. Το γεγονός ότι όντας ερωτευμένοι και παθιασμένοι, είμαστε ικανοί για το καλύτερο και το χειρότερο την ίδια ακριβώς στιγμή.

Από την Ήβη Βασιλείου

Sofologis003_Kiki Papadopoulou

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Διασκευή & Σκηνοθεσία: Αμαλία Καβάλη – Γιάννης Σοφολόγης
Πρωτοτυπη Μουσική: Gary Salomon
Σκηνικά: Ζωή Μολυβδά-Φαμέλη
Κουστούμια: Βασιλική Σύρμα
Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Φωτογραφίες: Κική Παπαδοπούλου
Trailer: Σεμπάστιαν Φραγκόπουλος
Eπικοινωνία παράστασης: Ευαγγελία Σκρομπόλα

Ερμηνεία: Αμαλία Καβάλη – Γιάννης Σοφολόγης
Μουσικός επί σκηνής: Gary Salomon

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00
Διάρκεια: 70 λεπτά
Εισιτήριο: 12 ευρώ (κανονικό), 8 ευρώ (φοιτητικό, ανέργων)
Χώρος: ΒΙΟS
Διεύθυνση: Πειραιώς 84. Αθήνα
Τηλέφωνο κρατήσεων:  210-3425335

 Το Πεπρωμένο ονομάζεται Κλοτίλδη στο Facebook!

TagsBios
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Παρουσιάσεις

    Lenz του Georg Büchner από την Ομάδα Kursk στο bios

    27 Απριλίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Μάριος Ιωάννου / Η τελετουργία του βλέμματος

    4 Μαρτίου 2020
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Το βιβλίο του εαυτού μου: Κεφάλαιο Ι – Παράδεισος σε σκηνοθεσία Χρήστου Πασσαλή από 26/10 στο BIOS

    24 Απριλίου 2018
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Γιώργος Ντούσης / Η πραγματικότητα της καθημερινότητας

    21 Απριλίου 2022
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Η Ομάδα Kursk και η φύση του Lenz

    20 Απριλίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Χρήστος Καπενής / Πρακτικές αναζήτησης ή οι ήχοι του θεάτρου

    31 Οκτωβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf