CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Περιφέρεια Αττικής

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Εκθέτοντας τη “Βία του Βίου” / Παρουσίαση εργαστηρίου θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Τρείς αδερφές #NOT / Από το εργαστήρι της σχολής του Ίασμου στο ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Οικόπεδα με θέα του David Mamet σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη στο Θέατρο ...

      19 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • ONIRAMA την Παρασκευή 13 Μαΐου στο Vox

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer: Eroe / Η ροή της δύναμης

      23 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me in / Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη 

      21 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συγγραφείς
Home›Βιβλία›Συγγραφείς›Τα τριαντάφυλλα της Μερσέδες του Σταμάτη Πολενάκη

Τα τριαντάφυλλα της Μερσέδες του Σταμάτη Πολενάκη

By Ήβη Βασιλείου
13 Μαρτίου 2017
685
0
Share:

mersedes-exof-595x595

Ο ποιητής Σταμάτης Πολενάκης μας μίλησε για την λογοτεχνία και την ποίηση, τους δρόμους που του αποκάλυψαν και τους συγγραφείς που αγάπησε. Μας μίλησε για την διαδικασία συγγραφής και για το νέο του βιβλίο, Τα τριαντάφυλλα της Μερσέδες που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μικρή Άρκτος. Δύο ποιήματα που ξεκινούν από πραγματικά ιστορικά γεγονότα και αφορούν στην κοινή ανθρώπινη ιστορία, αλλά και στις μικρές, προσωπικές, καθημερινές ιστορίες μας.

Πως ήρθε η ποίηση στην ζωή σας;  (σαν αναγνώστης και έπειτα σαν ποιητής)

Υπήρξε μια βαθμιαία ζύμωση που ξεκίνησε από την ανάγνωση και την αγάπη για την ανάγνωση ( όχι μόνο ποίησης αλλά και πεζογραφίας) Αυτό οδήγησε στην ανάγκη της συγγραφής και από εκεί στην ανάγκη της απεύθυνσης στον άλλο, δηλαδή σε κάποιον αναγνώστη.

Ποιους ποιητές αγαπάτε;

Αγαπώ πολλούς ποιητές. Είναι δύσκολο να ξεχωρίσει κανείς ονόματα αλλά αν προσπαθούσα θα έλεγα Χέλντερλιν, Ρεμπώ, Ντοστογιέφσκι. Κατατάσσω και τον ύψιστο μυθιστοριογράφο Ντοστογιέφσκι στη σφαίρα της ποίησης επειδή τα έργα του είναι μυθιστορηματικές τραγωδίες, βαθύτατο ποιητικό άνοιγμα στο μυστήριο και στο μεγάλο αίνιγμα του ανθρώπου και του κόσμου.

Πως γράφεται ένα ποίημα; Είναι αποτέλεσμα πειθαρχημένης δουλειάς ή έμπνευσης;

Το ποίημα μας καλεί τη στιγμή ακριβώς που χρειάζεται. Υπάρχει το μυστήριο της δημιουργίας, υπάρχει και η δουλειά που χρειάζεται για να βγει στο φως. Τίποτα δεν βγαίνει στο φως εκ του ασφαλούς, υπάρχει πάντοτε ένα στοιχείο κινδύνου. Τίποτα δεν έρχεται στον κόσμο χωρίς οδύνη και μόχθο.

Η φόρμα των ποιημάτων σας στο τελευταίο σας βιβλίο ήταν επιλογή η προέκυψε κατά την συγγραφή;

Η φόρμα είναι κάτι που προκύπτει ανάλογα με τις ανάγκες και τη μορφή του κάθε ποιήματος.

Η χρήση της γλώσσας στην ποίηση και την συγγραφή είναι πολύ σημαντική. Πως επιλέγετε κάθε φορά τις κατάλληλες λέξεις;

Το ίδιο ισχύει και για τη χρήση της γλώσσας. Εδώ υπάρχει μια τεράστια δυσκολία. Πρέπει ένας ποιητής να δημιουργήσει ένα έργο τέχνης χρησιμοποιώντας αναγκαστικά τα φθαρμένα υλικά της καθημερινής γλώσσας και να πετύχει με αυτά μια μεταμόρφωση. Πρόκειται για μια μαγική χρήση της γλώσσας που οδηγεί σε μια μεταμόρφωσή της και σ` ένα είδος μεταμόρφωσης του ίδιου του κόσμου.

Ποιες ιστορίες αφηγούνται τα δύο ποιήματα της συλλογής;

Τα δυο ποιήματα του βιβλίου παίρνουν σαν αφορμή πραγματικά ιστορικά γεγονότα που συνέβησαν και σημάδεψαν τον αιώνα που πέρασε. Η δολοφονία στο Σεράγεβο που στάθηκε η αφορμή για την έκρηξη του πρώτου παγκοσμίου πολέμου, ο εμφύλιος πόλεμος στην Ισπανία που υπήρξε το πεδίο μιας ανελέητης σύγκρουσης ανάμεσα σε δυο εντελώς αντίθετους κόσμους. Γύρω από αυτά, μέσα από την ποιητική αφήγηση κυλούν άλλα γεγονότα, άλλες ιστορίες.

Τι σας συγκινεί περισσότερο; Γιατί;

Με συγκινεί το εύθραυστο της ζωής, η ιδέα της απεραντοσύνης του κόσμου επειδή αισθάνομαι ότι ανήκω σ` αυτόν τον απέραντο και σκοτεινό ωκεανό και ξέρω ότι αργά ή γρήγορα θα βυθιστώ μέσα του.

Πως μπορεί η ποίηση να βοηθήσει την ζωή μας;

Δεν ξέρω, ειλικρινά, να απαντήσω στο ερώτημα πως η ποίηση μπορεί να μας βοηθήσει στη ζωή. Μου φαίνεται ότι δεν μπορεί. Δεν μπορεί καθόλου να μας βοηθήσει εκτός αν σκεφθούμε και επικαλεστούμε τη βοήθειά της με τον ίδιο τρόπο που επικαλούμαστε τον Θεό. Ούτε ο Θεός μπορεί να μας βοηθήσει σε κάτι εκτός αν αποφασίσουμε επιτέλους να ζήσουμε σύμφωνα με το πνεύμα του. Μ` άλλα λόγια, να κατοικήσουμε ποιητικά τη γη, όπως γράφει κάπου ο Χέλντερλιν.

Μοιραστείτε μαζί μας κάποιους στίχους από ένα βιβλίο που αγαπάτε ιδιαίτερα.

Διαλέγω για το τέλος αυτούς τους στίχους από το σπουδαίο βιβλίο του W. G. Sebald, <<Εκ του φυσικού>>:
– Όλα λευκάζουν σαν το χιόνι πάνω στις Άλπεις-

Ο Σταμάτης Λ. Πολενάκης (εγγονός του γνωστού Σιφνιού γελοιογράφου Σταμάτη Πολενάκη και γιος του Λέανδρου Πολενάκη), γεννήθηκε στην Αθήνα το 1970. Σπούδασε στο τμήμα Ισπανικής Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου Complutense της Μαδρίτης. Είναι ποιητής και θεατρικός συγγραφέας.

Έχει εκδώσει τις ποιητικές συλλογές Το χέρι του χρόνου, Όμβρος, 2002, Τα γαλάζια άλογα του Φραντς Μαρκ, Οδός Πανός, 2006, και Νοτρ Νταμ, Οδός Πανός, 2008, Τα σκαλοπάτια της Οδησσού, Μικρή Άρκτος, 2012, Η ένδοξη πέτρα, Μικρή Άρκτος, 2014.

Το βιβλίο Τα τριαντάφυλλα της Μερσέδες του Σταμάτη Πολενάκη κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μικρή Άρκτος.

TagsΕκδόσεις Μικρή Άρκτος
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Συγγραφείς

    Φώτης Βλαστός / Η ανατομία του κύματος

    30 Ιανουαρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συγγραφείς

    Αντώνης Μυλωνάκης / Ο Καθρέφτης & η προφητεία του Γκρέινορθ

    1 Φεβρουαρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συγγραφείς

    Αγγελική Δαρλάση / Το αγόρι στο θεωρείο από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο

    3 Αυγούστου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συγγραφείς

    Φραντζέσκα Κολυβά / Ικαρίδες: Οι μύθοι είναι μια συμβολική πραγματικότητα

    18 Δεκεμβρίου 2019
    By Ελένη Κουνενή
  • Συγγραφείς

    Καίτη Λιανού- Ιωαννίδου / Η μαγεία του μυστηρίου

    22 Ιουνίου 2021
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συγγραφείς

    Σπύρος Πετρουλάκης / Το ναυάγιο από τις Εκδόσεις Μίνωας

    10 Ιανουαρίου 2022
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf