CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Παρουσίαση Βιβλίου / Το Χαμένο Ημερολόγιο της «Άλλης» του Μάνου Λαμπράκη

      22 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Παπαδόπουλος / Ανθρώπινες διαστάσεις συλλογικών εμπειριών

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Νίκος Χρονόπουλος

      13 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Ο Σταύρος Ξαρχάκος και το Δημοτικό τραγούδι στο Θέατρο Παλλάς

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • H Μαρίνα Σάττι ζωντανά στο VOX για μία εμφάνιση

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: ΓΚΡΕΜΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Workshop φωτογραφίας με την Γεωργία Πονηράκου στο Tag

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Επικοινωνία του Πολιτισμού / Masterclass 22 ωρών με τον Άρη Ασπρούλη στο ...

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • 1ο Πολυθεματικό Φεστιβάλ HUMAN CAST Inclusive Art Festival

      7 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Κατερίνα Κυρμιζή & Νίκος Γρηγοριάδης στο Μουσικό Κουτί

      17 Νοεμβρίου 2022
      0
    • ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΙ σε επιμέλεια Δημήτρη Τρίκα στο Δρομοκαΐτειο

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Η ξεχωριστή ερμηνεύτρια της νέας γενιάς, Μυρτώ Βασιλείου, επιστρέφει στο Faust!

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Κωνσταντίνα Ράικου

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer: Dear Violet / The roots of violets

      14 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Αγγελίτσα

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Όλια Ντακογιάννη

      9 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Γιάννης Ταυλάς

      30 Νοεμβρίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Παρουσιάσεις
Home›Θέατρο›Παρουσιάσεις›Μαύρο χιόνι – το ημερολόγιο ενός μακαρίτη στο θέατρο Πόρτα: Εκεί που η Λογοτεχνία συναντά το Θέατρο

Μαύρο χιόνι – το ημερολόγιο ενός μακαρίτη στο θέατρο Πόρτα: Εκεί που η Λογοτεχνία συναντά το Θέατρο

By Ήβη Βασιλείου
2 Φεβρουαρίου 2017
443
1

xioni-cue
“οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα, ονόματα ή καταστάσεις είναι τυχαία και ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα”

Ανάμεσα στα μυθιστορήματα που ανέβηκαν φέτος στην σκηνή του Θεάτρου Πόρτα βρίσκεται το Θεατρικό Μυθιστόρημα του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ που παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου με τον τίτλο Μαύρο Χιόνι – το ημερολόγιο ενός μακαρίτη. Ο συγγραφέας έγραφε το έργο παράλληλα με το αριστούργημά του Ο Μαιτρ και η Μαργαρίτα, αλλά δεν κατάφερε να το ολοκληρώσει καθώς έφυγε από την ζωή το 1940. Παρόλα αυτά, το μυθιστόρημα του Μπουλγκάκοφ –το οποίο περιέχει βιογραφικά στοιχεία και προσωπικές εμπειρίες του συγγραφέα τόσο από το Θέατρο Τέχνης της Μόσχας, όσο και από την καθημερινή ζωή της σταλινικής Ρωσίας- παρουσιάζει μια απολύτως ολοκληρωμένη εικόνα της τέχνης, της καθημερινότητας και της ζωής της εποχής του.

Στη Μόσχα του 1930, ο Μαξούντοφ ένας νέος συγγραφέας, ολοκληρώνει μετά από σκληρή, μοναχική και επίπονη δουλειά, το πρώτο του μυθιστόρημα και εισέρχεται στους κύκλους των διανοούμενων και των καλλιτεχνών για να αναζητήσει αφενός μία ειλικρινή και ουσιώδη γνώμη για την δουλειά του και αφετέρου ανθρώπους που θα τον βοηθήσουν να εκδώσει το πόνημά του. Αφού έρχεται αντιμέτωπος με ανθρώπους άνευ περιεχομένου που στέκονται μόνο στην επιφάνεια των πραγμάτων και είναι παντελώς ανίκανοι να τον κατευθύνουν ή να τον στηρίξουν και οδηγείται στην πλήρη απελπισία, αναζητά νέους δρόμους έμπνευσης και κινήτρων και στρέφεται στο θέατρο, κάνοντας το μυθιστόρημά του θεατρικό έργο για την Ανεξάρτητη Σκηνή του Θεάτρου Μόσχας. Στο κόσμο του θεάτρου, Ο Μαξούντοφ έρχεται σε επαφή με έναν νέο κυκεώνα γραφειοκρατίας, ασυνεννοησίας, λογοκρισίας, αντιπαλότητας, φιλοδοξίας, δουλειάς χωρίς αμοιβή και αναγνώριση.

Το έργο του Μπουλγκάκοφ περιγράφει μία πραγματικότητα –που παραδόξως παρουσιάζει ιδιαιτέρως πολλές ομοιότητες με το σήμερα-, σατιρίζοντας την θέση του ατόμου σε ένα ολοκληρωτικό καθεστώς, την θέση του (νέου) καλλιτέχνη σε έναν χώρο που πλήττεται από επιφανειακούς και μονοδιάστατους ανθρώπους με δύναμη, την θέση του ανθρώπου που δεν μπορεί ή δεν θέλει να αποτελεί μέρος κάποιου συστήματος και αναγκάζεται να βρει τρόπο να υπάρχει στο περιθώριο, πράγμα το οποίο άλλοτε είναι εφικτό και άλλοτε όχι. Ο σκηνοθέτης της παράστασης Κώστας Φιλίππογλου χειρίστηκε με τον καλύτερο τρόπο αφενός το κείμενό του (Δήμητρα Κονδυλάκη, Κώστας Φιλίππογλου) δίνοντάς μας την δυνατότητα να απολαύσουμε και να παρακολουθήσουμε με άνεση τον λόγο και τις σκέψεις  (προφανείς και υπαινικτικές) του Μπουλγάκοφ και αφετέρου την ομάδα των συνεργατών του, ετοιμάζοντας μια παράσταση με βάση την κίνηση του σώματος (περιορίζοντάς την στον κλειστό και ανένταχτο Μαξούντοφ και εντείνοντάς τη στους πληθωρικούς τύπους ανθρώπων που υπάρχουν σε κάθε κοινωνική ομάδα), την φαντασία του ηθοποιού και την συνεργασία. Η ομάδα των ηθοποιών (Εύα Αγγελοπούλου, Γιάννης Γιαννούλης, Τάσος Δημητρόπουλος, Δημήτρης Δρόσος, Εύα Οικονόμου Βαμβακά, Γιάννης Στεφόπουλος, Κώστας Φιλίππογλου) κινήθηκε με ασφάλεια, άνεση και αμεσότητα, επικοινωνώντας με τους θεατές. Τα πολύ ωραία αισθητικά, αλλά και λειτουργικά σκηνικά επιμελήθηκε η Όλγα Μπρούμα και τα αναλόγου ύφους κοστούμια η Μαργαρίτα Δοσούλα. Οι σχεδιασμοί των φωτισμών ήταν του Σάκη Μπιρμπίλη και η μουσική των Lost Bodies.

xioni-cue

Μαύρο Χιόνι- το ημερολόγιο ενός μακαρίτη στο Θέατρο Πόρτα

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: Κώστας Φιλίππογλου
Διασκευή: Δήμητρα Κονδυλάκη, Κώστας Φιλίππογλου
Σκηνικά: Όλγα Μπρούμα
Κοστούμια: Μαργαρίτα Δοσούλα
Συνεργάτης σκηνογράφος: Μιχαήλα Πλιαπλιά
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
Μουσική: Lost Bodies
Βοηθός σκηνοθέτη: Γιώτα Σερεμέτη
Β’ Βοηθός σκηνοθέτη: Σίλια Κόη
Φωτογραφίες-Promo video: Όλγα Μπρούμα (art direction) – Βαγγέλης Πουλής (κάμερα)
Κατασκευή σκηνικού: Παναγιώτης Μπλάνας

Παραγωγή: GoodHeart Productions

Με τους: Εύα Αγγελοπούλου, Γιάννη Γιαννούλη, Τάσο Δημητρόπουλο, Δημήτρη Δρόσο, Εύα Οικονόμου Βαμβακά, Γιάννη Στεφόπουλο και Κώστα Φιλίππογλου.

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Δευτέρα και Τρίτη: 21:15
Τετάρτη (λαϊκή απογευματινή): 20:00
Κυριακή: 18:30

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Κανονικό εισιτήριο: 15 ευρώ
Φοιτητικό, ΑΜΕΑ, άνω των 65, ομαδικό (άνω των 10 ατόμων): 10 ευρώ
Λαϊκή απογευματινή: 10 ευρώ
Ανέργων 8 ευρώ

TagsΘέατρο Πόρτα

Related articles More from author

  • Νέα

    Θέατρο Πόρτα / Καλλιτεχνικός Προγραμματισμός

    14 Σεπτεμβρίου 2021
    By Cue Team
  • Παιδί

    Το Σκλαβί της Ξένιας Καλογεροπούλου σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου & Σοφίας Πάσχου στο Θέατρο Πόρτα

    25 Οκτωβρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    Καντίντ ή η Αισιοδοξία σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου από 8 Δεκεμβρίου στο Θέατρο Πόρτα

    2 Νοεμβρίου 2017
    By Cue Team
  • Νέα

    Μύτη: Μια παράσταση εμπνευσμένη από το ομώνυμο διήγημα του Νικολάι Γκόγκολ από τους Patari Project σε σκηνοθεσία Σοφίας Πάσχου στο ...

    6 Ιανουαρίου 2017
    By Cue Team
  • Νέα

    ΛΑΘΟΣ ΧΩΡΑ, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Gazmend Kapllani σε σκηνοθεσία Παντελή Φλατσούση στο Θέατρο Πόρτα

    7 Οκτωβρίου 2021
    By Cue Team
  • Νέα

    Μεταμόρφωση του Φραντς Κάφκα σε σκηνοθεσία Τάσου Σαγρή στο Σύγχρονο Θέατρο

    10 Ιανουαρίου 2022
    By Cue Team

1 comment

  1. GoodHeart Productions | Παρουσιάσεις, αφιερώματα, συνεντεύξεις και κριτικές για το «Μαυρο Χιόνι» 2 Φεβρουαρίου, 2017 at 13:18 Απάντηση

    […] Μαύρο χιόνι – το ημερολόγιο ενός μακαρίτη στο θέατρο Π… Ήβη Βασιλείου | CueToEnter […]

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf