CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Χρήστος Νικολόπουλος / Η βαθιά αλήθεια των λέξεων

      28 Μαρτίου 2023
      0
    • Βαγγέλης Ευαγγελίου / Η ποίηση της καθημερινότητας

      21 Μαρτίου 2023
      0
    • Βίλια Χατζοπούλου / Ο τόπος -μας- ως συνοδοιπόρος

      24 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer: Freyja Jewelry / Ιστορίες πίσω από τις δημιουργίες

      23 Μαρτίου 2023
      0
    • Cue Me In / Βασιλίνα Κατερίνη

      12 Μαρτίου 2023
      0
    • The Designer: Kōena Candles / Τα αρώματα της ισορροπίας

      21 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Τζίνα Σταυρουλάκη

      21 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Χρυσάνθη Παπαλεβέντη

      20 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • TO MILKY WAY ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΕΚΑΤΟΥ ΞΕΚΙΝΑ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥ ΠΟΡΕΙΑ!

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Featured PostsΠαρουσιάσεις
Home›Featured Posts›… καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς του Χρόνη Μίσσιου από την Ομάδα Gaff σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη στο Θέατρο 104

… καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς του Χρόνη Μίσσιου από την Ομάδα Gaff σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη στο Θέατρο 104

By Ήβη Βασιλείου
20 Φεβρουαρίου 2023
106
0

Δεν λυπάμαι που πεθαίνω.

Για το μόνο πράγμα που λυπάμαι είναι ότι πεθαίνω μετά τον θάνατο του Ονείρου.

Το έργο …καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς του Χρόνη Μίσσιου παρουσιάζει η Ομάδα Gaff στο Θέατρο 104 σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη. Πρόκειται για το αυτοβιογραφικό αφήγημα του συγγραφέα (1985), όπου περιγράφονται διεξοδικά τα χρόνια που πέρασε σε φυλακές, αναμορφωτήρια και εξορίες στην Ελλάδα του Εμφυλίου Πολέμου, από δεκαέξι ετών και για εικοσιένα χρόνια, καθώς ήταν κομμουνιστής. Ένα καθαρά λογοτεχνικό πόνημα με εγγενή θεατρικά στοιχεία που απευθύνεται με αμεσότητα στο θεατή-αναγνώστη, προκαλώντας σίγουρα κάποια αντίδραση.

Ξεκινώντας από τον τίτλο του βιβλίου, αλλά και της παράστασης, ερχόμαστε αμέσως αντιμέτωποι με την αναπόδραστη αμεσότητα του λόγου του Μίσσιου και τον πυρήνα του έργου του. Απευθύνεται σε ένα φίλο, σε έναν σύντοφο που σκοτώθηκε γλιτώνοντας τα βασανιστήρια που έμελλαν στους κομμουνιστές αγωνιστές –τόσο από το κόμμα στο οποίο ανήκαν, όσο και από τους ιδεολογικούς αντιπάλους τους- και την απομυθοποίηση της πίστης σε μια ιδέα, σε ένα όνειρο μεγαλύτερο από τον άνθρωπο.

Ο Χρόνης Μίσσιος καταθέτει ένα αφήγημα προσωπικό, ειλικρινές και γνήσιο που κινείται ταυτόχρονα σε εσωτερικές και εξωτερικές περιοχές: της ψυχής και της πραγματικότητας, του εγκλεισμού και της ελευθερίας, του ανοιχτού ορίζοντα της φύσης και του ανθρώπου που ρέπει προς τις περιχαρακωμένες περιοχές του ψυχισμού του. Μια παρακαταθήκη-επίκληση στη μνήμη –μνήμη των φίλων και συντρόφων, των γνωστών, της κοινωνίας και συλλογική μνήμη- που ίσως σταθεί η σωτηρία μας, που ίσως αποτρέψει νέους «σκοτωμούς».

Η Σοφία Καραγιάννη σε συνεργασία με τη Μυρτώ Αθανασοπούλου κατάφεραν αριστοτεχνικά να συμπυκνώσουν το λογοτεχνικό κείμενο του Μίσσιου σε μία παράσταση ενενήντα λεπτών, διατηρώντας την ενότητά του, τους θεματικούς πυρήνες του και αυτούσιο το πνεύμα του. Τα σκηνικά –και τα κοστούμια- της Γεωργίας Μπούρδα λειτούργησαν ως αναπόσπαστο κομμάτι της παράστασης, καθώς κάθε αντικείμενο αποκτά σταδιακά σημαίνοντα ρόλο με τα σημαινόμενα να διαδέχονται με απόλυτη φυσικότητα το ένα το άλλο, δίνοντας επιπλέον βάθος και προοπτική στα νοήματα του κειμένου. Η επιμέλεια της κίνησης από τη Μαργαρίτα Τρίκκα συνετέλεσε στο χορογραφημένο αποτέλεσμα της σκηνοθετικής ματιάς, ενισχύοντας τον ρυθμό και τον παλμό της παράστασης. Η μουσική του Μάνου Αντωνιάδη και οι φωτισμοί της Βασιλικής Γώγου συμπλήρωσαν καίρια σε κάθε σκηνή το ενιαίο σύνολο. Οι ηθοποιοί Ιωσήφ Ιωσηφίδης -που ανέλαβε τον ρόλο του συγγραφέα-, Κωνσταντίνος Πασσάς, Δημήτρης Μαμιός και Γιάννης Μάνθος -που υποδύθηκαν τους συντρόφους, τους φύλακες ή τους βασανιστές που συνάντησε στην πορεία του- μας χάρισαν καθηλωτικές ερμηνείες, ενισχύοντας ο ένας την ενέργεια και τη δύναμη του άλλου σε αυτή την παράσταση συνόλου της Ομαδάς Gaff που διατήρησε την ειλικρίνειά της από την επιλογή του κειμένου μέχρι τη σκηνική απόδοσή του, αφήνοντάς μας με την σκέψη πως αν υπάρχουν άνθρωποι με τέτοια σκέψη και τέτοιες ευαισθησίες, τότε η προσπάθεια αξίζει.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: Σοφία Καραγιάννη
Δραματουργική επεξεργασία: Σοφία Καραγιάννη, Μυρτώ Αθανασοπούλου
Σκηνικά-Κοστούμια: Γεωργία Μπούρδα
Μουσική: Μάνος Αντωνιάδης
Επιμέλεια κίνησης: Μαργαρίτα Τρίκκα
Φωτισμοί: Βασιλική Γώγου
Βοηθός σκηνοθέτη: Αθανασία Κυμπούρη
Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Trailer: Στέφανος Κοσμίδης
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Παραγωγή: GAFF

Ερμηνεία: Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Κωνσταντίνος Πασσάς, Δημήτρης Μαμιός, Γιάννης Μάνθος

TagsΘέατρο 104

Related articles More from author

  • Cue Me In

    Cue Me In / Σοφία Παπαδοπούλου

    30 Οκτωβρίου 2022
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Θάλεια Γρίβα / Τρυφερά, κακορίζικα παραμύθια για μεγάλα παιδιά

    31 Ιανουαρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Talking Heads του Άλαν Μπένετ σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Παπαδάκη στο Θέατρο 104

    5 Σεπτεμβρίου 2019
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Μιχάλης Οικονόμου & Κλεοπάτρα Μάρκου / Ο Ξένος: The Talk

    5 Μαΐου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Χρήστος Τσαβλίδης / Οι διαδρομές της μνήμης

    1 Απριλίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Τα κορίτσια δεν πρέπει να παίζουν ποδόσφαιρο της Μάρτα Μπουτσάκα σε σκηνοθεσία Θοδωρή Βουρνά στο Θέατρο 104

    15 Ιανουαρίου 2022
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf