CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Περιφέρεια Αττικής

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Εκθέτοντας τη “Βία του Βίου” / Παρουσίαση εργαστηρίου θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Τρείς αδερφές #NOT / Από το εργαστήρι της σχολής του Ίασμου στο ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Οικόπεδα με θέα του David Mamet σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη στο Θέατρο ...

      19 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • ONIRAMA την Παρασκευή 13 Μαΐου στο Vox

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer: Eroe / Η ροή της δύναμης

      23 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me in / Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη 

      21 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Γιώργος Κριθάρας / Μεταξύ θαλασσας και ουρανού

Γιώργος Κριθάρας / Μεταξύ θαλασσας και ουρανού

By Ήβη Βασιλείου
4 Οκτωβρίου 2021
812
0
Share:

Η Γραμμή του Ορίζοντος, μια παράσταση εμπνευσμένη από το ομώνυμο μυθιστόρημα του Χρήστου Βακαλόπουλου, παρουσιάζεται στο πλαίσιο των «Μεταμφιέσεων» στην Κάμιρο, σε σκηνοθεσία Ηλέκτρας Ελληνικιώτη, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Εταιρείας Θεάτρου Θέρος. Μια παράσταση που συνδυάζει τέχνες και οπτικές για να παρουσιάσει την ιστορία μιας γυναίκας που φεύγει. Μια παράσταση που αναζητά αυτό που βρίσκεται μεταξύ θάλασσας και ουρανού, μεταξύ επιθυμίας και πράξης, ανάμεσα σε κάθε τι που ενώνεται ή χωρίζει. Ο Γιώργος Κριθάρας μας μίλησε για την παράσταση και τους ορίζοντές της, την εργασία του με την Εταιρεία Θεάτρου Θέρος και τον νέο της χώρο, την Κάμιρο, για σκέψεις και αισθήσεις του παρόντος και του μέλλοντος. 

 

Πώς είναι η επιστροφή στις πρόβες και το θέατρο μετά την απαιτητική χρονιά που ζήσαμε;

Για το επαγγελματικό θέατρο κάθε χρονιά είναι κρίσιμη. Η περιοδικότητα της δουλειάς μας, μας κάνει κάποιες χρονιές να χαλαρώνουμε και κάποιες να αγχωνόμαστε. Έρχονται βέβαια και χρόνιες κρίσης, που μας κάνουν είμαστε πολύ πιο επιφυλακτικοί για το αν θα συνεχίσει να υπάρχει θέατρο σε αυτή τη χώρα. Η τελευταία κρίση είχε ένα θετικό ως προς τη συσπείρωση του κλάδου μας και ανέδειξε την ανάγκη για δράση και συζήτηση (μεγάλες πορείες-συγκεντρώσεις). Η χρονιά που πέρασε έχει αφήσει το αποτύπωμά της. Τα ανωτέρω έχουν επηρεάσει και τον τρόπο με τον οποίο γίνονται πλέον οι πρόβες. Υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη για διάλογο και συν-δημιουργία.

Η χρονιά που πέρασε θα μπορούσε για τον καθένα (κατά μόνας) να είναι από τις πιο ήρεμες που ζήσαμε και θα ζήσουμε λόγω του χρόνου που μας δόθηκε-επιβλήθηκε να κάτσουμε στα σπίτια μας. Από την άλλη, οι απαγορεύσεις, το ελληνικό #metoo, τα περιστατικά αστυνομικής βίας, οι φωτιές, η προσπάθεια συντονισμού της κοινωνίας, ώστε να δράσει για το κοινό καλό (είτε για συλλογή τροφίμων, είτε μέσω εμβολιασμών, είτε πάσης φύσεως διαδηλώσεων) ανέδειξε την ανάγκη της συλλογικής δράσης. Η οποία επηρεάζει και θα έπρεπε να επηρεάζει τη διαδικασία της πρόβας.

Μάθαμε κάτι από όλα αυτά που συνέβησαν και κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε (τόσο συλλογικά όσο και σε σχέση με τα γεγονότα που έπληξαν το θέατρο); Είστε αισιόδοξος για το μέλλον;

Γενικά δεν έχω σταθερές. Ζω πάνω σε μια πλατφόρμα που επιπλέει. Δεν υπάρχει καμία σταθερότητα στο εργασιακό. Δεν μπορώ να νιώθω ασφαλής σε κανένα επίπεδο. Οι άνθρωποι του θεάτρου ήταν πληγωμένοι και πριν. Επλήγησαν ακόμα περισσότερο. Οι πληγές είναι ακόμα ανοιχτές και αν οι ασθενείς θα επιβιώσουν θα το δούμε σε ένα-δύο χρόνια. Η σχέση μου με τη δουλειά δεν έχει να κάνει με την αισιοδοξία ή γενικά μια αίσθηση. Έχει να κάνει με τη διάγνωση, την οργάνωση, τη δράση. Τώρα το ότι αναδεικνύονται περιστατικά βίας και εκμετάλλευσης και παίρνουν τον δρόμο της δικαιοσύνης μόνο ως θετικό μπορεί να εκληφθεί. Το αν μάθαμε κάτι, θα το δούμε εν καιρώ.

Πώς ήταν και είναι η συνεργασία με την Ηλέκτρα Ελληνικιώτη και την Εταιρεία Θεάτρου Θέρος στον νέο της χώρο; Τι νέο μάθατε για τον εαυτό σας μέσα από αυτή τη συνεργασία;

Η εταιρεία θεάτρου Θέρος έχει κάποια σταθερά μέλη και στις παραγωγές της κάνει κάποιες νέες συνεργασίες. Πλέον η Θέρος έχει και τον δικό της χώρο, την “Κάμιρο”. Οι σταθεροί συνεργάτες και η δυνατότητα να έχεις τον δικό σου χώρο για πρόβες και παραστάσεις είναι προς όφελος της ομάδας της εκάστοτε δουλειάς αλλά και των νέων συνεργατών.
Στη “Γραμμή του ορίζοντος”, πέρα από τα σταθερά μέλη, συμμετέχει ως ηθοποιός η Στέλλα Βογιατζάκη με την οποία έχουμε ξαναδουλέψει και εκτιμώ βαθύτατα. Με την Ηλέκτρα Ελληνικιώτη και τη Θέρος συνεργάζομαι πρώτη φορά και είμαι χαρούμενος με τη συνεργασία, γιατί όλοι οι συνεργάτες έχουν ενσυναίσθηση και της πραγματικότητας πέρα από την καλλιτεχνική πρόθεση. Το θέατρο είναι ζωντανός οργανισμός, ανοικτό κύκλωμα επικοινωνίας και πρέπει να συνομιλεί με την κοινωνία. Αυτό σε πρώτο επίπεδο θα πρέπει να γίνεται με τους συνεργάτες. Και ευτυχώς συμβαίνει.
Όσο για μένα, σε κάθε συνεργασία πρέπει να μπαίνουμε ανοιχτοί, να μαθαίνουμε τον τρόπο δουλειάς του σκηνοθέτη, να ακούμε τις προθέσεις του σκηνοθέτη και να παλεύουμε να ανταποκριθούμε. Είμαι στη διαδικασία της πάλης.

Τι σας συγκινεί στο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου; 

Αυτό που με συγκινεί περισσότερο στη Γραμμή του Ορίζοντος είναι το πώς ο Βακαλόπουλος γράφει για μια γυναίκα. Ένας άνδρας σκιαγραφεί με λεπτομέρεια την ψυχολογία μιας γυναίκας και μέσα σε αυτή τη γυναικεία σκιά βλέπεις και τον άνδρα.

Η γραμμή του ορίζοντα είναι ένα όριο ή ένα απέραντο άνοιγμα; Ποια από τις δύο οπτικές βοηθάει την ζωή μας;

Η Γραμμή του Ορίζοντος είναι μια ψευδαίσθηση, μια φαινομενική γραμμή που ενώνει ή χωρίζει (ανάλογα με την οπτική του καθενός) την θάλασσα και τον ουρανό. Για εμένα αυτή τη στιγμή, γραμμή του ορίζοντος είναι η οπτική, η προοπτική του μοναδικού θεατή, του ενός. Δεν είναι ούτε όριο, ούτε απέραντο άνοιγμα. Είναι αυτό που θέλει να δει ο καθένας. Αυτό που θα βοηθήσει τις ζωές μας θα είναι να είμαστε ανοιχτοί να αφουγκραστούμε την οπτική και την αυτοδιάθεση κάθε ανθρώπου.

Τι σας δίνει δύναμη και πίστη για το μέλλον;

Πίστη και δύναμη για το παρόν μου δίνουν οι άνθρωποι που μάχονται, η μάνα μου, ο αδερφός μου, η γιαγιά μου, οι άνθρωποι του δρόμου. Πίστη και δύναμη για το μέλλον δεν μου δίνει τίποτα. Το μέλλον είναι η ψευδαίσθηση του καθενός. Το μέλλον δεν υπάρχει. Το μέλλον είναι η γραμμή του ορίζοντος.

Η Γραμμή του Ορίζοντος του Χρήστου Βακαλόπουλου από την Εταιρεία Θεάτρου Θέρος στην Κάμιρο

Σ Υ Ν Τ Ε Λ Ε Σ Τ Ε Σ

Κείμενο: Χρήστος Βακαλόπουλος
Σύλληψη ιδέας – Δραματουργία – Σκηνοθεσία: Ηλέκτρα Ελληνικιώτη
Σκηνογραφία – Ενδυματολογία: Δήμητρα Λιάκουρα
Φωτισμοί: Ισμήνη Σταρίδα
Μουσική: Γρηγόρης Ελευθερίου
Βίντεο – Διεύθυνση φωτογραφίας: Μαρίλη Ζάρκου
Επιστημονικός συνεργάτης: Δήμητρα Δερμιτζάκη
Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Ελεάννα Γεωργίου
Διεύθυνση Παραγωγής: Κατερίνα Κούρτη
Βοηθός Σκηνοθέτιδος: Ηρώ Σοφία Σμυρνιούδη
Βοηθός Σκηνογράφου – Artwork: Έλενα Μπούγου
Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου

Παίζουν: Στέλλα Βογιατζάκη, Γιώργος Κριθάρας, Μαρία Μαμούρη, Άννα Μαρία Παπαϊωάννου, Ηρώ Σοφία Σμυρνιούδη.

 

Π Λ Η Ρ Ο Φ Ο Ρ Ι Ε Σ

Παραστάσεις: 23-26 Σεπτεμβρίου 2021, 30 Σεπτεμβρίου 2021, 1-2 Οκτωβρίου 2021, 14-17 Οκτωβρίου 2021

Ώρα Έναρξης: 21:00

Διάρκεια: 110 λεπτά

Τιμές εισιτηρίων: 8 ευρώ (μειωμένο), 12 (Κανονικό)

Προπώληση εισιτηρίων: www.grammiorizontos.com

Τηλεφωνικές κρατήσεις – Πληροφορίες: 2117251384, 6989945228 (10:00 – 18:00)

Κάμιρος
Ιθάκης 32, 11257, Κυψέλη

TagsΚάμιρος
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Θέατρο

    Κατερίνα Ζησούδη / ΤΟ ΜΑΤΑΡΟΑ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ

    6 Δεκεμβρίου 2021
    By Guest Editor
  • Συνεντεύξεις

    Μαρία Γκιώνη / Οι διαστάσεις του χρόνου στην καθημερινότητά μας

    17 Απριλίου 2022
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Η Γραμμή του Ορίζοντος του Χρήστου Βακαλόπουλου από την Εταιρεία Θεάτρου Θέρος στην Κάμιρο

    9 Σεπτεμβρίου 2021
    By Cue Team
  • Νέα

    Η Νύχτα της Κουκουβάγιας του Γιώργου Διαλεγμένου από τους Elephas tiliensis στην Κάμιρο

    21 Μαρτίου 2022
    By Cue Team
  • Νέα

    ΜΑΤΑΡΟΑ, ΠΟΥ ΠΑΣ ΚΑΡΑΒΑΚΙ ΜΕ ΤΕΤΟΙΟ ΚΑΙΡΟ; από την Εταιρεία Θεάτρου RMS MATAROA στην Κάμιρο

    23 Νοεμβρίου 2021
    By Cue Team
  • Νέα

    Σεροτονίνη του Μισέλ Ουελμπέκ από τους Elephas tiliensis στην Καμιρο

    12 Δεκεμβρίου 2021
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf