CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • ΤΟ ΘΕΣΣΑΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΙΜΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΤΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ

      22 Ιανουαρίου 2021
      0
    • «Το 3%» της Βίλης Σωτηροπούλου πολιτικό έργο “επιστημονικής φαντασίας” σε online streaming

      22 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Στέφανος Σαχλίκης: Τ' άστρη όπου 'ναι άμετρα βιαζόταν να μετρήσει / Ψηφιακό ...

      21 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Το ημερολόγιο ενός σκύλου της Violet Louise online

      21 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Η Artika γιορτάζει τις Small Size Days 2021 με δωρεάν ψηφιακό εργαστήριο ...

      19 Ιανουαρίου 2021
      0
    • O Γυάλινος Κόσμος του Τενεσί Ουίλιαμς / Live streaming ζωντανά από το ...

      17 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Το δικό μας σινεμά / online streaming από το Θέατρο Άλσος

      14 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Εγκάρσιος Προσανατολισμός / Το νέο έργο του Δημήτρη Παπαϊωάννου

      14 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Παράθυρα / Διαδικτυακές παραστάσεις Θεάτρου Playback από την ομάδα Playback Ψ 

      13 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Το κοινωνικό Συμβόλαιο και ο Λόγος περί της καταγωγής και των θεμελίων ...

      22 Ιανουαρίου 2021
      0
    • λείπει του Θ.Π. Ζαφειρίου από Εκδόσεις Andy’s Publishers

      20 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Άκης Πετρετζίκης - Street Food / Τα αγαπημένα μας

      17 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Όλοι οι λόγοι για να δεις την «Οικογένεια Μπρίτζερτον» στο Netflix!

      11 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Τα φίλτρα του θανάτου της Αναστασίας Κατσούρη από τις Εκδόσεις Αγγελάκη

      11 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Μετά το τέλος της Clare Mackintosh από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο

      11 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Η Έβδομη Σφραγίδα / Σχόλιο στην ομώνυμη ταινία του Μπέργκμαν

      17 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Η Αργυρένια Πελεκάνου μας μιλάει για το βιβλίο της Πες τα ψυχή ...

      8 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Τα αγόρια του Νίκελ του Colson Whitehead από τις Εκδόσεις Ίκαρος

      1 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Ορφέας Περίδης – Μανόλης Ανδρουλιδάκης / Με 2 κιθάρες online streaming

      14 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Η Σαλίνα Γαβαλά μας μαγεύει στην «Όμορφη Πόλη» online streaming Σάββατο 9 ...

      4 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Μίλτος Πασχαλίδης ζωντανά από τον Σταυρό του Νότου

      4 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Ο Λεωνίδας Καβάκος ερμηνεύει Μπαχ στην Επίδαυρο

      22 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Click away από το πωλητήριο του Εθνικού Θεάτρου!

      22 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Μετά το Unbreakable και το Split ο M. Night Shyamalan επανέρχεται με ...

      22 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ BAZAAR ΤΗΣ ΔΙΕΞΟΔΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΕΠΑΝΕΝΤΑΞΗΣ

      21 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Coco / Μια ταινία για μικρούς και μεγάλους!

      17 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Η «APIVITA» ενώνει τις δυνάμεις της με την «Κληρονομιά της Γεύσης» σε ...

      14 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer: Hard.Clo / Μια σκληρή ιστορία μόδας

      21 Ιανουαρίου 2021
      0
    • The Designer: Uya / Η σύγχρονη εκδοχή της λαογραφικής αισθητικής

      12 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Αυγουλλάς

      22 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Cue Me In / Σαλίνα Γαβαλά

      21 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Cue Me In / Θανάσης Σκαργιώτης

      17 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Cue Me In / Θοδωρής Κοτονιάς

      10 Νοεμβρίου 2020
      0
    • The Designer: Kakuru / Αναζητώντας τις ρίζες μας

      3 Νοεμβρίου 2020
      0
    • Cue Me In / Έλενα Γιώργου

      29 Οκτωβρίου 2020
      0
    • Cue Me In / Δανάη Παπαδημητρίου

      20 Οκτωβρίου 2020
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Ελένη Δαφνή & Μάνθος Καλαντζής / Η καθημερινότητα του θεάτρου και το θέατρο ως καθημερινότητα

Ελένη Δαφνή & Μάνθος Καλαντζής / Η καθημερινότητα του θεάτρου και το θέατρο ως καθημερινότητα

By Ήβη Βασιλείου
30 Δεκεμβρίου 2019
473
0
Share:

Η Ελένη Δαφνή και ο Μάνθος Καλαντζής, μέλη και συνδημιουργοί της Θεατρικής Ομάδας Γέφυρα μας μίλησαν για το έργο Υβόννη Βίτολντ Γκομπρόβιτς που παρουσιάζεται στο Μπάγκειον σε σκηνοθεσία Μιχάλη Γιγιντή και αποτελεί μία σπουδή πάνω στην έννοια της διαφορετικότητας και το πως επηρεάζει την ανθρώπινη ψυχοσύνθεση και κατ΄επέκταση την ανθρώπινη ζωή, για το θέατρο της εποχής μας, τι δυσκολίες, τι δυνατότητες και τις χαρές του, για όσα τους δίνουν δύναμη να συνεχίζουν και ελπίδα για αυτά που έρχονται.

 

Ποιός είναι ο πυρήνας σκέψης της δουλειάς σας ; 

Ο Μάνθος κι εγώ μαζί με φίλους και καλούς συνεργάτες δημιουργήσαμε το 2012 την  Θεατρική Ομάδα Γέφυρα. Αφορμή το αντιπολεμικό έργο του Ίρβινγκ Σόου “Θάψτε τους νεκρούς”. Η ματαιότητα του πολέμου, του όποιου πολέμου, η ύπαρξη μιας ανθρωπόμορφης μαριονέτας που άγεται και καθοδηγείται από άλλους άβουλα, ασυνείδητα ή και πολλές φορές εθελοτυφλώντας, μας οδήγησε στο ανέβασμα αυτού του έργου. Ξεκινήσαμε, σε περίοδο μεγάλης θεατρικής κρίσης, με την αρχική σκέψη να πούμε μια ιστορία. Οι συνεργάτες μπορεί να άλλαξαν, αυτή όμως η αρχική σκέψη μας καθοδηγεί μέχρι και σήμερα. Θέλουμε να λέμε ιστορίες που μας αγγίζουν, ιστορίες που λύνουν ένα ένα τα σκοινιά αφήνοντας την μαριονέτα ελεύθερη!

Ποιοι οι στόχοι σας;

Ο βασικός στόχος· να κρατάμε σε κάθε συνεργασία καινούργια ή παλιά την βασική έννοια της Ομάδας !

Θέλουμε να λειτουργούμε σαν ομάδα, αλληλοεπιδρώντας ο ένας με τον άλλον, γεφυρώνοντας ιδέες, απόψεις και συναισθήματα.  Είναι τόσο σημαντικό σε μια περίοδο  αχαλίνωτου  εγωισμού οι άνθρωποι να συμπλέουν, να αφουγκράζονται και να νοιάζονται ο ένας τον άλλο.

Γιατί επιλέξατε να ασχοληθείτε με το συγκεκριμένο έργο; 

Μας  απασχολούσε αρκετό καιρό  η έννοια του “φυσιολογικού “. Τί ορίζεται “φυσιολογικό” και τί “ξένο”, “ανώμαλο”, “διαφορετικό”;  Πώς γίνεται η εθνικότητα, η φυλή, το φύλο, η γλώσσα, οι θρησκευτικές, πολιτικές και  σεξουαλικές πεποιθήσεις να περιθωριοποιούν ανθρώπους και κοινωνικά σύνολα; και γιατί εναντιωνόμαστε με τόση βία σε αυτό που δεν αναγνωρίζουμε σαν ίσο; Διαφέρουν τόσο πολύ  από μας αυτοί, οι “ξένοι” ; Ο Γκομπρόβιτς με τον σουρεαλιστικό τρόπο γραφής του στην  “Υβόννη” καυτηριάζει τον παραλογισμό της εποχής, τον παραλογισμό  της κανονικότητας. Αλήθεια, κι αν το “ξένο” που τόσο εχθρεύεσαι είναι ένα δικό σου ελάττωμα που δεν τολμάς να αποδεχτείς ;

Τι σας συγκινεί σ ́αυτό;

Η Υβόννη μπαίνει σε ένα παλάτι λουσμένο καθωσπρέπεια, με μια απόλυτη ουδετερότητα. Αυτή της και μόνο η αδράνεια, διεγείρει τις πιο ακραίες αντιδράσεις. Βγάζει στο καθένα τον χειρότερο εαυτό του . Όλοι μπορούμε να βρεθούμε στην ίδια θέση του θύτη ή του θύματος. Μια στάση, ένα χαρακτηριστικό, μια “μη κανονική συμπεριφορά” που δεν συνάδει με την εκάστοτε “κανονικότητα” της εποχής μπορεί να μας βάλει στο περιθώριο. Και αντίστοιχα κι εμείς οι ίδιοι  να περιθωριοποιήσουμε το δικό μας “διαφορετικό “.

Τι απαιτεί μια παραγωγή παράστασης στην εποχή μας; 

Υπομονή…

.. καλούς συνεργάτες κι ένα κάποιο κομπόδεμα…

Όταν μαζί με τον σκηνοθέτη μας Μιχάλη Γιγιντή πήραμε τη απόφαση  να ανεβάσουμε την παράσταση. Το μόνο που είχαμε ήταν η αγάπη μας για το έργο και οι ιδέες που εμπεριέχει. Όλα όμως, όπως γίνεται πάντα όταν παλεύεις, βοήθησαν σε αυτό το ανέβασμα. Μεγάλη ενίσχυση  για εμάς, ήταν αναμφίβολα η επιχορήγηση του Υπουργείου πολιτισμού.

Πόσο εύκολο είναι να κάνεις θέατρο στην πόλη μας αυτήν την εποχή;

Το να κάνεις θέατρο δεν είναι δύσκολο. Το να ζεις από το θέατρο όμως είναι. Ο ηθοποιός πάντα βρίσκει τον τρόπο να εκφράζεται, δυστυχώς αυτή του η ανάγκη γίνεται πολλές φορές αφορμή για τραγελαφικές εργασιακές συνθήκες μετατρέποντας το επάγγελμα σε χόμπι. Και σίγουρα όλοι έχουμε ευθύνη σε αυτό.

Τι νομίζετε ότι χρειάζεται το θέατρό μας για να βελτιωθεί;

Δεν ξέρω από πού να ξεκινήσω…

Σίγουρα αρτιότερη κατάρτιση των δραματικών σχολών, μεγαλύτερη κρατική ενίσχυση και μέριμνα έτσι ώστε οι αδύναμες και οικονομικά ασθενέστερες θεατρικές ομάδες να μπορούν να ανεβάζουν αβίαστα και χωρίς εμπόδια τις παραστάσεις που επιθυμούν σε ομαλές εργασιακές συνθήκες τόσο για τον εργαζόμενο ηθοποιό όσο και για την εκάστοτε παραγωγή. Μην ξεχνάμε ότι ο ανταγωνισμός στις μέρες μας είναι τεράστιος με τις άπειρες παραστάσεις που ανεβαίνουν σε μια θεατρική σεζόν, όπου και σε αυτό το κομμάτι απαιτείται σίγουρα έλεγχος και καλή επιλογή.

Τι χαρίζει το θέατρο στη ζωή σας;

Ενσυναίσθηση. Να μπορείς να συναισθάνεσαι αντιλαμβανόμενος κάθε φορά και τις δύο πλευρές του ίδιου νομίσματος.

Μαγεία. Να ταξιδεύεις σε τόπους κι εποχές , να ζεις καταστάσεις που δεν θα σου έφταναν δέκα ζωές για να  τις ζήσεις.

Αλλά το κυριότερα να μπορείς να παίρνεις θέση σε ό,τι σε αφορά, να μιλάς, να θέτεις ερωτήματα, να συζητάς.

“Η ψευτιά επιτρέπει στον καλλιτέχνη να πλησιάζει αλήθειες που τις ντρέπεται”  Βίτολντ Γκομπρόβιτς.

Τι σας δίνει δύναμη να συνεχίζετε στην καθημερινότητα;

Τί άλλο.. αν όχι, η ίδια η καθημερινότητα.!

Κάτι που σου δίνει ζωή και πνοή, σίγουρα σου δίνει και την δύναμη να συνεχίσεις και να αντιμετωπίζεις την καθημερινότητα με δέος και αξιοπρέπεια.

Υβόννη / Μία προσέγγιση στο έργο του Βίτολντ Γκομπρόβιτς στο Μπάγκειον

TagsΜπάγκειον
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Νέα

    Φαίδρα ‘Ερως της Σάρα Κέιν σε σκηνοθεσία Άντζελας Μπρούσκου από τον Οκτώβριο στο Μπάγκειον

    20 Ιουλίου 2020
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Μελαχρινός Βελέντζας / Lemon: Μια παράσταση σε κίνηση

    30 Οκτωβρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Η Θέληση / Αποσπάσματα από τη ζωή της Σιμόν Βέιλ του Σέζαρ Μπρι στο Μπάγκειον

    16 Ιανουαρίου 2019
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Νικόλας Παπαγιάννης / Στον κόσμο της Έντα Γκάμπλερ

    4 Οκτωβρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Παρουσιάσεις

    Η Θέληση στο Μπάγκειον / Η ζωή και ο αγώνας της Σιμον Βέιλ

    7 Φεβρουαρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Cue Me In

    Cue Me In / Μαργαρίτα Βαρλάμου

    31 Αυγούστου 2020
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

Τα Αξύριστα Πηγούνια του Γιάννη Τσίρου στο Θέατρο Μικρό Χορν σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μετά το τέλος της Clare Mackintosh από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο

Kakuru Handmade Jewelry

Artiko Handmade Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr

© 2018 CueMagazine. All Rights Reserved

☢ designed by titouf