CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • ΜΗΔΕΙΑ του Ευριπίδη από την εφηβική θεατρική ομάδα «Εμείς Εμείς»

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • COUNTLESS από την Μαρκέλλα Μανωλιάδη στον Χώρο Φιατ

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Λεονί εν αναμονή του Ζωρζ Φεντώ σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • Άλκηστη του Ευριπίδη από τον Γιόχαν Σίμονς στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Το πρώτο μεταπτυχιακό πρόγραμμα που προσφέρει εξειδίκευση στην “Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση” είναι ...

      30 Ιουνίου 2022
      0
    • Αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη στο Ηρώδειο στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer: The Grey Fox Linoprints / Χαράσσοντας δρόμο προσωπικό

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Cue Me In / Αχιλλέας Σπαής

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Νικόλας Παπαγιάννης / Στον κόσμο της Έντα Γκάμπλερ

Νικόλας Παπαγιάννης / Στον κόσμο της Έντα Γκάμπλερ

By Ήβη Βασιλείου
4 Οκτωβρίου 2018
955
0
Share:

Ο Χένρικ Ίψεν είναι ένας συγγραφέας που κατόρθωσε να κατανοήσει, να προσεγγίσει και να αποτυπώσει στο έργο του τα βάθη και τις διαστάσεις της ανθρώπινης ψυχής. Άνθρωποι κλειστοί, περιορισμένοι, άνθρωποι που έχουν βρει τον σκοπό της ύπαρξής τους και άλλοι που ασφυκτιούν στο πλαίσιο που θέτει η καθημερινότητα σε έργα ανοιχτά σε ερμηνείες, σκέψεις και προβληματισμούς. Ο Νικόλας Παπαγιάννης συμμετέχει στην παράσταση Hedda Gabler που επιστρέφει στο Μπάγκειον από τις 11/10 σε σκηνοθεσία Άντζελας Μπρούσκου και μοιράζεται μαζί μας την εμπειρία, την αίσθηση και τις σκέψεις που του χάρισε η επαφή με τον έργο του Ίψεν και με τους συνεργάτες του.

 

Τι σε συγκινεί στο έργο του Ίψεν;

Στο έργο του Ίψεν ανατέμνεται η ανθρώπινη ψυχή με έναν τρόπο μαγικό. Επιτελείται η πιο λεπτή «χειρουργική επέμβαση» με έναν τρόπο ανεπαίσθητο που σε καθηλώνει και αγγίζει τα πιο ευαίσθητα και σκοτεινά κομμάτια του ασυνειδήτου. Στην Έντα Γκάμπλερ υπάρχει μια συνεχής αίσθηση του κρυμμένου. Της κρυμμένης σκέψης, του κρυμμένου συναισθήματος.  Άλλα λέγονται και άλλα εννοούνται. Ένα διαρκές παιχνίδι μυστικών με απαράμιλλο σασπένς και πάθος.

Πώς ήταν η εμπειρία της συμμετοχής σε μια ήδη υπάρχουσα παράσταση;

Η παράσταση είναι κάτι το απολύτως ζωντανό που όταν ένα στοιχείο της αλλάξει , συμπαρασύρει και αλλάζει και όλα τα υπόλοιπα. Εκ των πραγμάτων η παράσταση ξαναδημιουργείται, ξαναγεννιέται και αυτή είναι η μόνη οδός. Νιώθω σαν να με δέχτηκαν φιλόξενα σ’ ένα σπίτι, μου έδειξαν το δωμάτιό μου και με άφησαν να το επιπλώσω με το προσωπικό μου γούστο.

Ποιο το προσωπικό κέρδος από την επαφή με το κείμενο και την ομάδα;

Πάντα η συνάντηση με την καταγεγραμμένη σκέψη ενός σπουδαίου συγγραφέα ανοίγει μια δυνατότητα στο αναπάντεχο. Όσο πιo έτοιμος τόσο πιo ισχυρός ο κραδασμός. Στη φάση που βρίσκομαι δεν πιστεύω στις ομάδες, αλλά στις προσωπικότητες. Σε κάθε περίπτωση χαίρομαι γι’ αυτήν τη συνύπαρξη. Με όλα.

Είναι το έργο του Ίψεν «ένας καθρέφτης της κοινωνίας» (μας);

Θεωρώ ότι όποιο έργο έχει αυτοσκοπό να καθρεφτίσει την κοινωνία είναι μια παταγώδης αποτυχία. Τα έργα γράφονται σήμερα, εμπεριέχουν τις απόλυτες προσωπικές αγωνίες και ερμηνεύονται αύριο.

Γιατί η Έντα Γκάμπλερ –και κατ’ επέκταση οι άνθρωποι- δεν κάνουν αυτό που επιθυμούν; Πως μπορούμε να το διεκδικήσουμε;

Στο έργο Έντα Γκαμπλερ η ηρωίδα δηλώνει ότι ο προορισμός της είναι να πλήττει μέχρι θανάτου. Τελικά εκπληρώνει με απόλυτη επιτυχία τον σκοπό αυτό. Αυτό που επιθυμεί το κάνει πράξη. Αυτοκτονεί. Οι άνθρωποι είναι ελεύθεροι μόνο όταν είναι τίμιοι απέναντι στον εαυτό τους. Και αυτό δεν τους το απαγορεύει κανείς.

Σε τι πιστεύει ο Δικαστής Μπρακ; Πώς ορίζεται η προσωπικότητά του; Τι κατευθύνει τις πράξεις του;

Φαντάζομαι ότι ποτέ ο Ίψεν δεν έθεσε στον εαυτό του – και σίγουρα όχι στον ηθοποιό – αυτό το ερώτημα, γι’ αυτό και φτιάχνει ήρωες πέρα από την κοινή λογική και πέρα από τις προφανείς τοποθετήσεις. Οι πράξεις του Μπρακ ορίζονται από τη συνομιλία του με τον ηθοποιό που κάθε φορά θα τον ερμηνεύσει.

Στο τέλος του έργου ο Δικαστής λέει: «Αυτά τα πράγματα δεν γίνονται». Σε τι αναφέρεται; Τι γίνεται στην ζωή και τι δεν γίνεται;

Ο Δικαστής Μπράκ ξεστομίζει σε κατάσταση σοκ αυτή τη φράση. Δεν επιτρέπεται καμία συνειδητή σκέψη εκείνο το δευτερόλεπτο. Μια γυναίκα δίπλα του τίναξε τα μυαλά της στον αέρα. Σίγουρα ούτε μια στιγμή δεν πίστεψε ότι ο εκβιασμός του προς την Έντα Γκάμπλερ θα την οδηγούσε σ’ αυτήν την πράξη. Μια πράξη θάρρους που σίγουρα στερείται ο ίδιος.

Ποιο κομμάτι του έργου σκέφτεσαι συχνά αυτή την περίοδο ή ξεχωρίζεις; Γιατί;

Δεν μπορώ να σκεφτώ κανένα κομμάτι του έργου χωρίς να το συνδέσω με ό,τι έχει συμβεί και χωρίς να έχω ανάγκη το επόμενο. Η Έντα Γκάμπλερ είναι το απόλυτο παζλ. Της ψυχής και του μυαλού.

 

Συντελεστές παράστασης

Σκηνοθεσία – εικαστική άποψη: Άντζελα Μπρούσκου

Μουσική: Nalyssa Green

Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος

Παραγωγή: Ευάγγελος Κώνστας – Constantly Productions

Ηθοποιοί: Παρθενόπη Μπουζούρη, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Κωνσταντίνα Αγγελοπούλου, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Νικόλας Παπαγιάννης, Ειρήνη Αϊβαλιώτου και η Άντζελα Μπρούσκου.

TagsΜπάγκειον
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Νέα

    Ηedda Gabler του Henrik Ibsen από την Άντζελα Μπρούσκου στο Μπάγκειον

    6 Σεπτεμβρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    Pedro Paramo του Juan Rulfo από την ομάδα ΟΠΕRΑ στο Μπάγκειον Ξενοδοχείο

    18 Μαΐου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    Η Μήδεια σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γεωργαλά επανέρχεται στο Μπάγκειον

    6 Αυγούστου 2020
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Γιώργος Σταυριανός / Η αρμονία των μύθων

    27 Ιουνίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Ο Ευαγγελισμός της Κασσάνδρας με την Έλλη Τρίγγου σε σκηνοθεσία Θάνου Σαμαρά

    24 Μαΐου 2018
    By Cue Team
  • Παρουσιάσεις

    Η Θέληση στο Μπάγκειον / Η ζωή και ο αγώνας της Σιμον Βέιλ

    7 Φεβρουαρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf