CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • Cue Me In
    • Me
    • Άποψη
  • Blog
    • Road Trip
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Γιβραλτάρ / Μια παράσταση των GINGER CREEPERS THEATER BAND

      15 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Λάζαρος Βαρτάνης / Στους βυθούς του θεάτρου

      14 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Η πόρνη από πάνω του Αντώνη Τσιπιανίτη με την Κατερίνα Διδασκάλου στο ...

      13 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • ΒΟΫΤΣΕΚ του Γκέοργκ Μπύχνερ σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραια

      13 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Μάρω Παπαδοπούλου / Η θεατρικότητα της ποίησης

      13 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • sMOTHERed / Μια παράσταση για την αθάνατη και ανυπέρβλητη ελληνίδα μάνα

      13 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Οι Στοιχειωμένοι του Δημήτρη Μαραμή στο Μέγαρο Μουσικής

      13 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • ΗΡΟ∆ΟΤΟΣ ∆ΡΑΜΑΤΙΚΟΣ: ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ / Μια πρωτότυπη δραματοποιημένη απόδοση της Ιστορίας του Ηροδότου

      13 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ από Θεατρική Ομάδα Παπαλάνγκι στο Θέατρο 104

      13 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • My Book/Self: Παντελής Φλατσούσης

      13 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Το Δείπνο του Herman Koch από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο

      12 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • My Book/Self: Γεωργία Παρασκευά

      11 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • H αυστραλή συγγραφέας Hannah Kent για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

      11 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • My Book/Self: Ιάσονας Παπαματθαίου

      5 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • My Book/Self: Μαρία Αιγινίτου

      1 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Το βιβλίο του πόθου του Λέοναρντ Κοέν από τις Εκδόσεις Ιανός

      29 Ιανουαρίου 2019
      0
    • Μεταξύ τους του Ρίτσαρντ Φορντ από τις Εκδόσεις Πατάκη

      22 Ιανουαρίου 2019
      0
    • My Book/Self: Κωνσταντίνος Πλεμμένος

      18 Ιανουαρίου 2019
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Athens Fashion Film Festival στο Μέγαρο Μουσικής

      10 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Γκαλερί δραμάτων: String Theory Ensemble / Γιώργος Πατεράκης

      6 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Ο Απόστολος Ρίζος στη μουσική σκηνή Σφίγγα

      29 Ιανουαρίου 2019
      0
    • Το Foyer Café Bistrot στο Δημοτικό θέατρο Πειραιά ανοίγει!

      29 Ιανουαρίου 2019
      0
    • Παναγιώτης Μάργαρης: “Με τη μαγεία της κλασικής κιθάρας” στον Παρνασσό

      21 Ιανουαρίου 2019
      0
    • Λίγο γλάσο ακόμα από τον Σίμο Κακάλα στο Faust

      21 Ιανουαρίου 2019
      0
    • «Αυτός ο κόσμος ο μικρός , ο Μέγας», Οι ποιητές μας τραγουδούν ...

      8 Ιανουαρίου 2019
      0
    • MILK, COFFEE & COOKIES / Τα κυριακάτικα μουσικά πρωινά της πόλης επιστρέφουν ...

      28 Δεκεμβρίου 2018
      0
    • The Great Gatsby – Cinema Alive

      20 Δεκεμβρίου 2018
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Νίκος Σιακούφης

      15 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Cue Me In / Σταύρος Σιόλας

      13 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Cue Me In / Γιώργος Μακρής

      13 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Cue Me In / Γιώργος Αβραμίδης

      10 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Σουγιουλτζή

      7 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Εξαρτήσεις: όταν το σώμα γίνεται τόπος συγκρούσεων / Ένα κείμενο με αφορμή ...

      7 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Cue Me In / Κωνσταντίνος Τσονόπουλος

      6 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • The Designer: Indiego / Το style ως δράση και αντίδραση

      5 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Ήταν ευχαρίστηση να καις / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Φαρενάιτ ...

      29 Ιανουαρίου 2019
      0
    • The Designer
    • Cue Me In
    • Me
    • Άποψη
  • Blog
    • Road Trip
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Μαρία Παπαφωτίου / Η φλόγα της γυναικείας δύναμης

Μαρία Παπαφωτίου / Η φλόγα της γυναικείας δύναμης

Από Ήβη Βασιλείου
18 Δεκεμβρίου 2018
163
0
Share:

Δέκα ηρωίδες της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας με δέκα ιστορίες που έχουν υφανθεί με τον ανθρώπινο πόνο και τη ανθρώπινη ελπίδα. Ένας ποιητής-σκηνοθέτης που παρ-ακολουθεί την πορεία τους για να μπορέσει να την εξιστορήσει. Μία ηθοποιός που ακολουθεί την διαδρομή τους με την ψυχή και το σώμα της, εξερευνώντας τις μοναδικές τους ιστορίες για να ανακαλύψει την συλλογική γυναικεία φυσή, την συλλογική γυναικεία ταυτότητα. Η Μαρία Παπαφωτίου μας μίλησε για την παράσταση Από την Αντιγόνη στη Μήδεια που παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη στο Θέατρο Άλφα. Ιδέα, για το ταξίδι της στο εξωτερικό και για τον μαγικό τρόπο που το προσωπικό-εθνικό συνομιλεί με το συλλογικό-διεθνές και για την δύναμη που διαθέτει το γυναικείο φυλό, αλλά και για αυτή που καταφέρνει να δημιουργεί κάθε φορά που την χρειάζεται.

 

Τι σκέψεις έχει κάνει για την γυναικεία φύση στην διαδρομή σου στην παράσταση μέχρι σήμερα; Τι νέο έχεις μάθει;

Δε νομίζω πως κάνω ακριβώς σκέψεις… Τουλάχιστον όχι συνειδητές. Ήρθα πιο κοντά με το σκοτάδι μας αλλά και με την ποιητικότητά μας. Συναισθηματικά περισσότερο απαλλάχθηκα από πολλά ταμπού για τη φύση μας. Όπως το ότι δεν είναι καθόλου υποτιμητικό να δεχθούμε πως η εξέλιξή μας προέρχεται κυρίως από τον πόνο και το ζόφο. Αυτό ήταν αποκαλυπτικό για μένα. Πρέπει να ξεριζωθεί κάτι βαθιά μέσα σου για να πας παρακάτω. Οι γυναίκες το τολμάμε με γενναιότητα. Κατακρημνιζόμαστε και έτσι λυτρωνόμαστε.

 

Τι σκέφτεσαι για το ότι όλες αυτές τις ηρωίδες τις έχει δημιουργήσει η σκέψη ανδρών; Πως αντιλήφθηκαν τόσο καθαρά μια γυναικεία ψυχοσύνθεση;

Το αιώνιο μυστήριο, αυτό το δυσεπίλυτο αίνιγμα των γυναικών ανέκαθεν ήταν θελκτικό για την αρσενική φύση. Φυσικά και έχουμε ξεζουμιστεί σ ένα κόσμο φαλλοκρατικό και κατά βάση αντιφεμινιστικό αλλά ταυτοχρόνως έχουμε εξυψωθεί. Μας ψάχνουν, μας αναζητούν όπου και αν κρυβόμαστε, γράφουν για μας, εμπνέονται και θυσιάζονται. Συναντάω πολύ συχνά μια απολύτως σπαραχτική προσέγγιση από άντρες συγγραφείς όχι μόνο στα μεγάλα κλασικά κείμενα αλλά και στη σύγχρονη λογοτεχνία. Είμαστε η φλόγα στο λυχνάρι τους.

 

Ποια είναι η ηρωίδα που αισθάνεσαι πιο κοντά σου; Γιατί;

Α! Μα είναι κάθε φορά και κάθε μέρα άλλη! Εγώ ταυτίζομαι με τους ρόλους που μου έχουν εμπιστευθεί μέχρι τώρα πολύ. Στην αρχή δεν το παραδεχόμουν εύκολα, μου φαινόταν κουτό. Κατάλαβα όμως στην πορεία και πολύ καθαρά πως είμαι κοντά τους, δίπλα τους και πως τίποτα δεν έρχεται τυχαία αλλά εντελώς καρμικά. Αυτή είναι η φάση της ζωής μου που θέλω να μιλήσω για αυτές τις γυναίκες, θέλω να τις παίξω, να βγω στη σκηνή και να σας πω την ιστορία τους. Που είναι μία και ενιαία τελικά. Δεν έχω αγαπημένη. Τις λατρεύω όλες.

Πως λειτούργησε η παράσταση στο εξωτερικό; Πως προσέλαβαν οι θεατές τόσο το θέμα, όσο και το άκουσμα της γλώσσας μας;

Υπάρχει ο δρόμος της νόησης, της εγκεφαλικότητας και ο δρόμος της καρδιάς. Ο δεύτερος δεν έχει ούτε γλώσσα ούτε σύνορα ούτε κουλτούρα.Έχει μόνο ανοιχτή καρδιά. Και είναι συγκινητικότατος γιατί τα ενώνει όλα τα κάνει ένα.  Αυτό αισθανθήκαμε και τις δυο φορές που παίξαμε έξω. Αυτό το αίσθημα του ότι τίποτα δε μας χωρίζει από ένα λαό τόσο διαφορετικό είναι εκστατικό. Και αισθάνομαι πολύ τυχερή που κάνω μια δουλειά που μπορεί να μου αποκαλύψει αυτή την πλευρά της ζωής.

Αυτό αισθανθήκαμε και τις δυο φορές που παίξαμε έξω. Αυτό το αίσθημα του ότι τίποτα δε μας χωρίζει από ένα λαό τόσο διαφορετικό είναι εκστατικό. Και αισθάνομαι πολύ τυχερή που κάνω μια δουλειά που μπορεί να μου αποκαλύψει αυτή την πλευρά της ζωής.

Ποιο ήταν το προσωπικό κέρδος από την πορεία της παράστασης μέχρι σήμερα;

Το ξεκαθάρισμα του μυαλού μου. Μου έγινε πιο σαφές τι θέατρο ιδανικά θα θελα να κάνω και που η ψυχή μου είναι γεμάτη και ανθηρή.

 

Τι φοβάσαι; Τι σου δίνει δύναμη;

Φοβάμαι τη μοναξιά και τις ασθένειες. Είμαι αρρωστοφοβική αλλά στο θέατρο κάπως γαληνεύω. Φοβάμαι πολύ το μεγάλωμα. Όχι της εμφάνισης αλλά του νου. Φοβάμαι την απώλεια της ανεμελιάς. Φοβάμαι τις απώλειες γενικά. Φοβάμαι αρκετά πράγματα και πολύ! Δύναμη μου δίνουν οι άνθρωποι. Οι δικοί μου άνθρωποι, οι ξένοι άνθρωποι, οι φανταστικοί άνθρωποι, οι ρόλοι… Οι άνθρωποι σε όλο τους το μεγαλείο!

 

Ποια φράση της παράστασης σκέφτεσαι έντονα αυτήν την περίοδο; Γιατί;

Δεν έχεις ίχνος ανθρωπιάς μες στην καρδιά σου; Μια φράση από το φινάλε μας από τον ποιητή – Ιάσωνα. Ίσως γιατί με τσιγκλάει προσωπικά. Πολλές φορές στη ζωή γίνομαι παράλογα σκληρή προσπαθώντας να υπηρετήσω την απόλυτη αλήθεια. Είναι ένα είδος μανίας που έχω και θα θελα να μαλακώσει. Ίσως γι αυτό.

 

Φωτογραφίες: Γεωργία Πονηράκου / (site)

Από την Αντιγόνη στη Μήδεια σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη στο Θέατρο Άλφα.Ιδέα.

Πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

ΕτικέτεςΘέατρο Άλφα-Ιδέα
215
Shares
  • 215
  • +
  • 0
  • 0

Σχετικές αναρτήσεις Περισσότερα από το συντάκτη

  • Νέα

    Αιώνες μακριά από την Αλάσκα του Άκη Δήμου στο Θέατρο Άλφα. Ιδέα

    1 Νοεμβρίου 2018
    Από Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Άρτεμις Γρύμπλα: Ιστορίες και συζητήσεις

    23 Νοεμβρίου 2016
    Από Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Θεατρικά υλικά αγάπης στο Θέατρο Άλφα. Ιδέα!

    2 Μαρτίου 2018
    Από Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Θέατρο Άλφα. Ιδέα / Καλλιτεχνικός προγραμματισμός 2018-19

    30 Σεπτεμβρίου 2018
    Από Cue Team
  • Featured PostsΣυνεντεύξεις

    Νεφέλη Κουρή & Γιώργος Βουρδαμής / Η ορμή της ζωής ή η επανάσταση στην τεχνολογία

    14 Νοεμβρίου 2018
    Από Ήβη Βασιλείου
  • Παρουσιάσεις

    Μία εβδομάδα στο Θέατρο Άλφα. Ιδέα!

    5 Ιανουαρίου 2017
    Από Ήβη Βασιλείου

Άφησε ένα σχόλιο Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

Ανθρωποι και Ποντίκια του Τζον Στάινμπεκ σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη στον Τεχνοχώρο Cartel

 

 

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Το Δείπνο του Herman Koch από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο

 

 

24 Goat Handmade Tote Bags

Violeta Filippou Handcrafted Jewelry

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr

© 2018 CueMagazine. All Rights Reserved

☢ designed by titouf