CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • Cue Me In
    • Me
    • Άποψη
  • Blog
    • Road Trip
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Γιβραλτάρ / Μια παράσταση των GINGER CREEPERS THEATER BAND

      15 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Λάζαρος Βαρτάνης / Στους βυθούς του θεάτρου

      14 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Η πόρνη από πάνω του Αντώνη Τσιπιανίτη με την Κατερίνα Διδασκάλου στο ...

      13 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • ΒΟΫΤΣΕΚ του Γκέοργκ Μπύχνερ σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραια

      13 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Μάρω Παπαδοπούλου / Η θεατρικότητα της ποίησης

      13 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • sMOTHERed / Μια παράσταση για την αθάνατη και ανυπέρβλητη ελληνίδα μάνα

      13 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Οι Στοιχειωμένοι του Δημήτρη Μαραμή στο Μέγαρο Μουσικής

      13 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • ΗΡΟ∆ΟΤΟΣ ∆ΡΑΜΑΤΙΚΟΣ: ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ / Μια πρωτότυπη δραματοποιημένη απόδοση της Ιστορίας του Ηροδότου

      13 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ από Θεατρική Ομάδα Παπαλάνγκι στο Θέατρο 104

      13 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • My Book/Self: Παντελής Φλατσούσης

      13 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Το Δείπνο του Herman Koch από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο

      12 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • My Book/Self: Γεωργία Παρασκευά

      11 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • H αυστραλή συγγραφέας Hannah Kent για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

      11 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • My Book/Self: Ιάσονας Παπαματθαίου

      5 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • My Book/Self: Μαρία Αιγινίτου

      1 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Το βιβλίο του πόθου του Λέοναρντ Κοέν από τις Εκδόσεις Ιανός

      29 Ιανουαρίου 2019
      0
    • Μεταξύ τους του Ρίτσαρντ Φορντ από τις Εκδόσεις Πατάκη

      22 Ιανουαρίου 2019
      0
    • My Book/Self: Κωνσταντίνος Πλεμμένος

      18 Ιανουαρίου 2019
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Athens Fashion Film Festival στο Μέγαρο Μουσικής

      10 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Γκαλερί δραμάτων: String Theory Ensemble / Γιώργος Πατεράκης

      6 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Ο Απόστολος Ρίζος στη μουσική σκηνή Σφίγγα

      29 Ιανουαρίου 2019
      0
    • Το Foyer Café Bistrot στο Δημοτικό θέατρο Πειραιά ανοίγει!

      29 Ιανουαρίου 2019
      0
    • Παναγιώτης Μάργαρης: “Με τη μαγεία της κλασικής κιθάρας” στον Παρνασσό

      21 Ιανουαρίου 2019
      0
    • Λίγο γλάσο ακόμα από τον Σίμο Κακάλα στο Faust

      21 Ιανουαρίου 2019
      0
    • «Αυτός ο κόσμος ο μικρός , ο Μέγας», Οι ποιητές μας τραγουδούν ...

      8 Ιανουαρίου 2019
      0
    • MILK, COFFEE & COOKIES / Τα κυριακάτικα μουσικά πρωινά της πόλης επιστρέφουν ...

      28 Δεκεμβρίου 2018
      0
    • The Great Gatsby – Cinema Alive

      20 Δεκεμβρίου 2018
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Νίκος Σιακούφης

      15 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Cue Me In / Σταύρος Σιόλας

      13 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Cue Me In / Γιώργος Μακρής

      13 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Cue Me In / Γιώργος Αβραμίδης

      10 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Σουγιουλτζή

      7 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Εξαρτήσεις: όταν το σώμα γίνεται τόπος συγκρούσεων / Ένα κείμενο με αφορμή ...

      7 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Cue Me In / Κωνσταντίνος Τσονόπουλος

      6 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • The Designer: Indiego / Το style ως δράση και αντίδραση

      5 Φεβρουαρίου 2019
      0
    • Ήταν ευχαρίστηση να καις / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Φαρενάιτ ...

      29 Ιανουαρίου 2019
      0
    • The Designer
    • Cue Me In
    • Me
    • Άποψη
  • Blog
    • Road Trip
  • Info
    • About
    • Contact
Featured PostsΣυνεντεύξεις
Home›Featured Posts›Νεφέλη Κουρή & Γιώργος Βουρδαμής / Η ορμή της ζωής ή η επανάσταση στην τεχνολογία

Νεφέλη Κουρή & Γιώργος Βουρδαμής / Η ορμή της ζωής ή η επανάσταση στην τεχνολογία

Από Ήβη Βασιλείου
14 Νοεμβρίου 2018
377
1
Share:

Σε μια εποχή ιδιαίτερη -μήπως κάθε εποχή είναι ιδιαίτερη;- οι άνθρωποι προσπαθούν να βρουν λόγους να υπάρχουν, να βρίσκονται μαζί, να αντιστέκονται σε όσα έξωθεν τους πιέζουν. Φίλοι, ζευγάρια, γνωστοί που δημιουργούν σχέσεις αληθινές ή αναζητούν μια ανάσα σε σχέσεις νεκρές. Τυχαίες συναντήσεις που αλλάζουν την ροή της ζωής μας και σταθερές καταστάσεις που ανατρέπονται σε μία στιγμή. Ο Μάικλ Φρέιν με το έργο Alarms πραγματοποιεί μια τομή στις συνθήκες που δημιουργούν ή καταστρέφουν οι άνθρωποι για να εξακολουθήσουν να υπάρχουν, ο Κωνσταντίνος Μπιμπής μεταφράζει και ο Κώστας Γάκης σκηνοθετεί στο Θέατρο Άλφα. Ιδέα. Η Νεφέλη Κουρή και ο Γιώργος Βουρδαμής μας μίλησαν για την παράσταση που συμμετέχουν, την σκέψη του συγγραφέα και την απόλυτη εφαρμογή της στην εποχή μας, τις ανησυχίες και τις ελπίδες τους.

 

Τι πραγματεύεται το έργο και η παράστασή σας; Τι σας αρέσει σ΄αυτό;

Νεφέλη Κουρή: Το έργο αποτελείται από διάφορα μονόπρακτα. Εμείς δουλεύουμε πάνω σε δύο. Το ένα μοιάζει να είναι μια φάρσα, όπου ένα ζευγάρι δέχεται την επίσκεψη ενός άλλου ζευγαριού. Ενώ μοιάζουν να ετοιμάζονται για μια ήσυχη βραδιά, το σπίτι που βρίσκονται αρχίζει να ζωντανεύει και οι συσκευές του αυτονομούνται. Με αυτό το μονόπρακτο, σε πρώτο επίπεδο, βλέπουμε πως έχουμε κεραυνοβοληθεί από τις ηλεκτρονικές συσκευές σε βαθμό που καθορίζουν τις ζωές μας. Στο δεύτερο μονόπρακτο βλέπουμε πάλι δύο ζευγάρια που πηγαίνουν διακοπές και ανακαλύπτουν το ένα την ύπαρξη του άλλου και μπαίνουν στην διαδικασία του κουτσομπολιού.

Γιώργος Βουρδαμής: Επιβεβαιώνει το ένα την ύπαρξή του μέσω του άλλου. Το έργο είναι πολύ δύσκολο να αναπαρασταθεί. Είναι γραμμένο στα τέλη του ’70. Όπως το νιώθω εγώ, ο συγγραφέας έχει μια πολύ λεπτή καυστική ειρωνεία για όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας. Μας κάνει να συνειδητοποιήσουμε πως ο κόσμος στον οποίο ζούμε είναι μια φούσκα, ότι βιώνουμε μια πραγματικότητα που θα σκάσει. Όπως και έγινε εκ των υστέρων.

Πως ένα αγγλικό έργο τέτοιου τύπου ακουμπάει τον Έλληνα θεατή;

Νεφέλη Κουρή: Μέσα από την δουλειά μας σ΄αυτό, το έχουμε φέρει πιο κοντά σ΄ εμάς, προσπαθώντας να ανακαλύψουμε τα σημεία που είναι κοντά στην γενιά μας, στην κατάσταση που βιώνουμε. Επίσης, πραγματεύεται το θέμα των σχέσεων ή το ζήτημα της μοναξιάς που είναι διαχρονικά.

Γιώργος Βουρδαμής: Από τις βασικές θεματολογίες που εντοπίσαμε από τις πρώτες αναγνώσεις είναι η αποξένωση που μας αφορά σήμερα 100%. Επίσης, παρόλο που το έργο είναι καυστική κωμωδία, ταυτόχρονα είναι σαν να υπάρχει μέσα του μια φωτιά που λέει: «Βρες τρόπο να ζήσεις! Ζήσε!».

Πως είναι δυνατόν όλοι οι θεσμοί και οι τύποι που πιέζουν τις ζωές μας, να εξακολουθούν να υπάρχουν;

Γιώργος Βουρδαμής: Έχουμε μάθει να ζούμε μέσα σε πλαίσιο. Είναι πολύ δύσκολο να απαντήσουμε γιατί δεν υπερτερεί η ανάγκη για ζωή και υπερτερεί η ανάγκη για επιβίωση. Είναι πολύ δύσκολο να βρει ο καθένας την προσωπική του φωνή και να εντοπίσει τις προσωπικές του ανάγκες. Μοιάζει να θέλουμε να ταξινομήσουμε τα πράγματα γύρω μας, να αναζητούμε πιο αυστηρά πλαίσια, αντί να αφεθούμε ελεύθεροι. Φοβόμαστε νομίζω. Όλο το κενό που δημιουργείται τώρα ως αποτέλεσμα της κρίσης, η κατάρρευση των πραγμάτων που όριζαν την κοινωνία στο παρελθόν, αντί να μας δίνει τον χώρο ενός άλματος να απελευθερωθούμε εφόσον δεν έχουμε ούτως ή άλλως κάτι σίγουρο, μα οδηγεί στην ανάγκη να σταθεροποιήσουμε πράγματα. Δεν ξέρω που θα μας πάει αυτό. Μάλλον πουθενά.

Νεφέλη Κουρή: Είναι πολύ δύσκολο να πάρεις την κατάσταση στα χέρια σου γιατί εξαρχής σου έχουν κόψει τα φτερά.

Είναι όλες οι σχέσεις πεδία μάχης ή υπάρχουν και πιο εύκολες;

Νεφέλη Κουρή: Δεν θα έλεγα ότι υπάρχουν εύκολες σχέσεις. Ίσως βέβαια, στην εποχή που ζούμε εμείς να είναι ακόμα πιο δύσκολες οι σχέσεις, που τίποτα δεν είναι απλό και σίγουρο. Μου φαίνεται ότι εμείς έχουμε χάσει το όνειρο.

Γιώργος Βουρδαμής: Εκεί βρίσκεται ο παραλογισμός της εποχής μας, ότι αναζητούμε να γίνουν όλα πιο εύκολα. Και εδώ τίθεται το ερώτημα κατά πόσο μπορεί να βοηθήσει η ανάπτυξη των ευκολιών και κατά πόσο σε πνίγουν. Είναι τραγική η εξάρτηση από την τεχνολογία και ο τρόπος που έχει αντικαταστήσει την πραγματική επικοινωνία με τους ανθρώπους γύρω μας. Και είναι εντυπωσιακό με πόση ευκολία επανέρχεσαι στην συνεχή χρήση, ακόμα κι αν έχει περάσει μια μεγάλη περίοδος που δεν το κάνεις.

 

Ποια είναι μια χρήσιμη πράξη αντίστασης σε όλα αυτά;

Νεφέλη Κουρή: Είναι πολύ προσωπικό. Δεν ξέρω. Μάλλον να τα αφήσουμε στην άκρη.

Γιώργος Βουρδαμής: Κάπως ζούμε με τάση προς αυτό που έχει συμβεί και τάση για το παρακάτω. Όλο αυτό μας οδηγεί να μην δίνουμε χρόνο σε τίποτα. Η ταχύτητα της ζωής μας δεν επιτρέπει τίποτα σε επίπεδο μοιράσματος. Δεν ξέρω πως μπορούμε να αντισταθούμε σε αυτό.

Τι σας δίνει δύναμη; Χαρά;

Νεφέλη Κουρή: Εμένα αναμφισβήτητα αυτή τη στιγμή το παιδί μου. Με κάνει να θέλω να προσπαθήσω να είμαι καλύτερη. Πιστεύω πολύ στην προσωπική ευθύνη και τις προσωπικές επιλογές.

Γιώργος Βουρδαμής: Για μένα είναι η δημιουργικότητα της δουλειά μας. Ενώ τρως τα μούτρα σου συνέχεια, είναι κάτι που το ‘χω ανάγκη. Κάθε φορά είναι μια πρώτη ύλη που με τροφοδοτεί. Τα τελευταία χρόνια προσπαθώ να φτιάξω τις συνθήκες της ζωής μου ώστε να μου αρέσει περισσότερο. Ένα ακόμα πράγμα που με τροφοδοτεί είναι η σκέψη ότι θα τα παρατήσω όλα και θα φύγω!

Φωτογραφίες: Γεωργία Πονηράκου / (site)

Alarms του Μάικλ Φρέιν σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη στο Θέατρο Άλφα. Ιδέα

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Μετάφραση: Κωνσταντίνος Μπιμπής

Σκηνοθεσία: Κώστας Γάκης

Σκηνικά: Αντώνης Χαλκιάς

Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα

Μουσική: Κώστας Γάκης

Φώτα: Χριστίνα Θανάσουλα

Βοηθος Σκηνοθέτη: Ειρήνη Αλεξάκη

Δ/νση Παραγωγής: Λευτέρης Πλασκοβίτης

 

Ερμηνέυουν: Κωνσταντίνος Μπιμπής, Ιωάννα Ασημακοπούλου, Νεφέλη Κουρή, Γιώργος Βουρδαμής (Μαυρογένης)

Διάρκεια: 90 λεπτά
Τιμή εισιτηρίου: 10 ευρώ (προπώληση), 15 ευρώ (ταμείο),  12 ευρώ (ΑΜΕΑ, φοιτητικό, μαθητικό)

ΕτικέτεςΘέατρο Άλφα-Ιδέα
367
Shares
  • 367
  • +
  • 0
  • 0

Σχετικές αναρτήσεις Περισσότερα από το συντάκτη

  • Νέα

    Από την Αντιγόνη στη Μήδεια του Κώστα Γάκη στο Θέατρο Άλφα. Ιδέα

    17 Ιανουαρίου 2018
    Από Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    ΔΟΚΙΜΕΣ / Υπηρέτης δύο Αφεντάδων: Κώστας Γάκης, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Αθηνά Μουστάκα

    2 Νοεμβρίου 2017
    Από Ήβη Βασιλείου
  • ΔοκιμέςΣυνεντεύξεις

    Ιόλη Ανδρεάδη, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Δήμητρα Χατούπη / Στις δοκιμές του Ίωνα

    26 Ιουλίου 2017
    Από Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Το Πορφυρό Νησί του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ στο Θέατρο Άλφα. Ιδέα

    8 Ιανουαρίου 2018
    Από Cue Team
  • Νέα

    Δον Κιχώτης του Θερβάντες στο Θέατρο Άλφα. Ιδέα

    10 Δεκεμβρίου 2018
    Από Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Υπηρέτης δύο Αφεντάδων / The Talk

    6 Δεκεμβρίου 2017
    Από Ήβη Βασιλείου

1 comment

  1. ειρηνη περρη 17 Νοέμβριος, 2018 at 05:46 Απάντηση

    ευχαριστουμε πολυ

Άφησε ένα σχόλιο Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

Ανθρωποι και Ποντίκια του Τζον Στάινμπεκ σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη στον Τεχνοχώρο Cartel

 

 

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Το Δείπνο του Herman Koch από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο

 

 

24 Goat Handmade Tote Bags

Violeta Filippou Handcrafted Jewelry

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr

© 2018 CueMagazine. All Rights Reserved

☢ designed by titouf