CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Παρουσίαση Βιβλίου / Το Χαμένο Ημερολόγιο της «Άλλης» του Μάνου Λαμπράκη

      22 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Παπαδόπουλος / Ανθρώπινες διαστάσεις συλλογικών εμπειριών

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Νίκος Χρονόπουλος

      13 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H Μαρίνα Σάττι ζωντανά στο VOX για μία εμφάνιση

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: ΓΚΡΕΜΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Workshop φωτογραφίας με την Γεωργία Πονηράκου στο Tag

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Επικοινωνία του Πολιτισμού / Masterclass 22 ωρών με τον Άρη Ασπρούλη στο ...

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • 1ο Πολυθεματικό Φεστιβάλ HUMAN CAST Inclusive Art Festival

      7 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Κατερίνα Κυρμιζή & Νίκος Γρηγοριάδης στο Μουσικό Κουτί

      17 Νοεμβρίου 2022
      0
    • ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΙ σε επιμέλεια Δημήτρη Τρίκα στο Δρομοκαΐτειο

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Η ξεχωριστή ερμηνεύτρια της νέας γενιάς, Μυρτώ Βασιλείου, επιστρέφει στο Faust!

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Ελένη Βιτάλη και Χρήστος Θηβαίος / Μια απρόβλεπτη συνάντηση στο Γυάλινο Μουσικό ...

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Κωνσταντίνα Ράικου

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer: Dear Violet / The roots of violets

      14 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Αγγελίτσα

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Όλια Ντακογιάννη

      9 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Γιάννης Ταυλάς

      30 Νοεμβρίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
My Book/Self
Home›Βιβλία›My Book/Self›My Book/Self: Μαρώ Τριανταφύλλου 

My Book/Self: Μαρώ Τριανταφύλλου 

By Cue Team
29 Οκτωβρίου 2018
840
0

Διαβάζετε καθημερινά;

Η ζωή μου περιστρέφεται γύρω από το βιβλίο. Το επάγγελμα από το οποίο βιοπορίζομαι, η εκπαίδευση, απαιτεί διαρκή ενημέρωση σε δεκάδες τομείς –λογοτεχνία, ιστορία, παιδαγωγικά… Η συγγραφή ωσαύτως –όλοι οι άνθρωποι έχουν μια ειδικότητα και αυτήν εμπλουτίζουν, ο συγγραφέας πρέπει να είναι μέσα σε πολλά, σε όλα αν είναι δυνατόν, αντλεί το υλικό του από παντού. Το θέατρο… Τι να λέμε… Πώς να τολμήσεις να ασχοληθείς, αν δεν έχεις στοιχειώδη γνώση των κλασικών, αν δεν μελετήσεις την εποχή σου και τα έργα της, αν δεν ξέρεις την ιστορία της τέχνης σου…   Μακάρι να είχαμε πολλές ζωές για να προλάβουμε να διαβάσουμε τα βιβλία που λαχταράμε.

Από ποια ανάγκη σας προκύπτει η αναγνωστική συνήθεια;
Με ενοχλεί η φιλάρεσκη αυτάρκεια. Οι άνθρωποι που νομίζουν ότι τα ξέρουν όλα και δεν έχουν ανάγκη να μάθουν κάτι νέο. Που είναι αγκυρωμένοι στις θέσεις τους –όσο ενδιαφέρουσες κι αν είναι. Μ’ αρέσει ο διάλογος. Το διάβασμα είναι διάλογος. Μ’ αρέσει να ακούω τους ανθρώπους, τις απόψεις τους, να τις συζητώ. Να ταξιδεύω στους κόσμους που δημιουργούν, στις πιθανότητες που μου ανοίγουν, στους τρόπους ύπαρξης που προτείνουν. Γι’ αυτό διαβάζω.

Τι προσφέρει στην ζωή σας;
Μου θυμίζει συνέχεια πως η ζωή είναι πληθυντική, με βοηθά να συνθέσω την πολυπλοκότητα, με στηρίζει στην κατάδυση μέσα στην ψυχή μου, αυτό το τόσο οδυνηρό και υπέροχο ταξίδι που κάνουμε οι άνθρωποι για να απαντήσουμε στο αίνιγμα της Σφίγγας.

Πως διαλέγετε ποιο βιβλίο θα διαβάσετε;
Με οδηγούν οι περιστάσεις, οι ανάγκες της περιόδου που θα το διαβάσω, αλλά και αγαπημένοι συγγραφείς. Όποια ανάγκη και να υπάρχει, αν ένας αγαπημένος συγγραφέας βγάλει καινούριο βιβλίο, δεν αντέχω να μην το διαβάσω, παρακάμπτοντας άλλες  αναγνωστικές υποχρεώσεις.

Ποιος είναι ο ορισμός του καλού βιβλίου;
Δυσκολεύομαι να απομονώσω ένα δυο στοιχεία και να τα προτείνω ως ικανά να συνθέσουν κάτι τόσο απαιτητικό όπως ένας ορισμός. Ο Παυλοστάθης λέει σε ένα του ποίημα ότι τα κλειδιά για να καταλάβεις την ποίηση είναι τα ίδια τα ποιήματα, να διαβάζεις ποιήματα για να φτάσεις στην ποίηση. Για να μάθει κανείς, μέσα από την τρομαχτική παραγωγή βιβλίου σήμερα, να ξεχωρίζει το καλό βιβλίο, πρέπει να διαβάζει πολύ. Είναι δεδομένο ότι θα χάσει και αρκετό χρόνο με βιβλία ανάξια λόγου, αλλά για να μπορεί να ξεχωρίσει τα σπουδαία, τα ορόσημα, είναι κι αυτό σημαντικό.

Ποια είναι η ιδανική συνθήκη διαβάσματος; Που διαβάζετε συνήθως;
Βυθισμένη στην πολυθρόνα του γραφείου μου, αλλά είναι τόσο σπάνιο. Δεν έχω λοιπόν ένα συγκεκριμένο χώρο, άλλοτε στο γραφείο μου, άλλοτε στο σχολείο, στα κενά των ωρών διδασκαλίας, καμιά φορά στην κουζίνα, στο λεωφορείο και, αν υπάρχει χρόνος, στα αναγνωστήρια βιβλιοθηκών.

Ο Κάφκα είπε: «Τα βιβλία που έχουμε ανάγκη είναι εκείνα που πέφτουν σαν το τσεκούρι στην παγωμένη θάλασσα της ψυχής». Υπάρχουν βιβλία που σας έχουν κάνει να νιώσετε έτσι; Αν ναι, ποια;
Είναι πολλά και κάθε περίοδο της ζωής μου διαφορετικά. Δεν είναι τυχαίο όμως ότι ξαναγυρνώ συχνά στον Καβάφη, στον Ντοστογιέφσκι, στον Παπαδιαμάντη, στον Μπαλζάκ, στον Καμύ, στον  Μπέκετ, στον Μπροχ. Δεν μιλώ βέβαια για τον Όμηρο, τους τραγικούς –κυρίως τον Ευριπίδη- τον Ηρόδοτο, τον Πλούταρχο, τα χριστιανικά απόκρυφα και εκείνον τον Λουκιανό… Είναι οι οικείες μου θάλασσες.

Ποιο βιβλίο θα προτείνατε σε κάποιον να διαβάσει;
Λόγω της παράστασης που ετοιμάζουμε με τους συνεργάτες μου αυτόν τον καιρό, την «Εξομολόγηση της Υπηρέτριας Τσερλίν» του Μπροχ, θα πρότεινα ανεπιφύλακτα τους «Αθώους». Η Τσερλίν είναι το πέμπτο κεφάλαιο του βιβλίου. Σ’ αυτό του το έργο, ο σπουδαίος αυστριακός συγγραφέας φέρνει στο φως  αριστουργηματικά την ψυχοσύνθεση των κοινωνικών στρωμάτων πάνω στα οποία βασίστηκε η άνοδος του ναζισμού. Ο περίκλειστος κόσμος των μικροαστών, οι άνθρωποι της ατομικής λύσης, που αποδέχονται την ιεραρχημένη κοινωνία, ελπίζοντας σε ένα ρόλο μέσα σ’ αυτήν, που δεν συνειδητοποιούν τα πραγματικά κίνητρα των πράξεών τους και φυσικά δεν κατανοούν τις συνέπειες. Θεωρούν ότι έχουν πάντα δίκιο, πως είναι «αθώοι» εξ ου και ο τίτλος που είναι την ίδια στιγμή περιγραφικός όσο και δηκτικός.

Ποιο βιβλίο διαβάζετε αυτήν την περίοδο;
Εκτός από τους «Αθώους» του Μπροχ, με το οποίο αναγκαστικά αλλά πάντα με ευχαρίστηση ασχολούμαι καθημερινά λόγω της παράστασης, διαβάζω ξανά την «Άλκηστη» του Ευριπίδη, ένα έργο που με απασχολεί από την εφηβεία μου.

Μοιραστείτε μαζί μας την πρώτη του φράση…
Ὦ δώματ᾽ Ἀδμήτει᾽, ἐν οἷς ἔτλην ἐγὼ
θῆσσαν τράπεζαν αἰνέσαι θεός περ ὤν.

( Σε μετάφραση Θρασύβουλου Σταύρου: Ω σπίτι του Άδμητου, όπου εγώ έχω στρέξει
— κι ας είμαι θεός — να φάω ψωμί ως εργάτης!)

 

Η Μαρώ Τριανταφύλλου είναι εκπαιδευτικός, συγγραφέας, θεατρική κριτικός και σκηνοθέτρια. Αυτόν τον καιρό ανεβάζει την «Εξομολόγηση της Υπηρέτριας Τσερλίν» του Μπροχ στο θέατρο StudioΜαυρομιχάλη, με την Ειρήνη Μελά και την Αιμιλία Ράπτη.

TagsStudio Μαυρομιχάλη

Related articles More from author

  • Νέα

    Το Κιβώτιο του Άρη Αλεξάνδρου στο Studio Μαυρομιχάλη

    31 Οκτωβρίου 2019
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Στέλιος Ξανθουδάκης & Αλέξανδρος Σωτηρίου / Οι Επιβάτες

    30 Οκτωβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Άποψη

    Υπηρέτρια Τσερλίν: όταν η εκδίκηση δίνει την ψευδαίσθηση ελέγχου / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Η εξομολόγηση της υπηρέτριας ...

    10 Δεκεμβρίου 2018
    By Αγγελική Κουτελιά
  • Συνεντεύξεις

    Γιάννης Στεφόπουλος / Η αέναη γυναικεία δύναμη και η θεατρική εκδοχή της

    14 Μαΐου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Τζεμ σε σκηνοθεσία Φώτη Μακρή στο Studio Μαυρομιχάλη

    14 Σεπτεμβρίου 2021
    By Cue Team
  • Νέα

    Ο Τζεμ της Ελέιν Μέρφυ σε σκηνοθεσία Φώτη Μακρή στο Studio Μαυρομιχάλη

    7 Αυγούστου 2020
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf