CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • My Book/Self: Ελένη Χαλαστάνη

      27 Απριλίου 2025
      0
    • Γιατί τα χρόνια τρέχουν χύμα του Διονύση Σαββόπουλου από τις Εκδόσεις Πατάκη

      28 Μαρτίου 2025
      0
    • My Book/Self: Γιάννης Κουρμπάνης

      16 Μαρτίου 2025
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλαμποκιά

      14 Φεβρουαρίου 2025
      0
    • My Book/Self: Ελένη Κουταλώνη

      4 Φεβρουαρίου 2025
      0
    • My Book/Self: Βασίλης Μπατσακούτσας

      18 Νοεμβρίου 2024
      0
    • Μακεδόνων Χώρα. Πολιτικές της μνήμης: Πολιτισμός, Τέχνη, Κινηματογράφος από τις Εκδόσεις Σιδέρης

      17 Νοεμβρίου 2024
      0
    • My Book/Self: Χριστίνα Μπουριώτη 

      10 Νοεμβρίου 2024
      0
    • My Book/Self: Σαμψών Φύτρος

      5 Νοεμβρίου 2024
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Δημήτρης Καπετάνιος

      19 Μαΐου 2025
      0
    • Cue Me In / Ελένη Αποστολοπούλου

      13 Απριλίου 2025
      0
    • Cue Me In / Αλέξανδρος Κλωτσοτήρας

      23 Μαρτίου 2025
      0
    • Cue me in / Κωνσταντίνα Τσιτσία Γεωργαντά

      23 Μαρτίου 2025
      0
    • Cue Me In / Γιάννης Κουρμπάνης

      16 Μαρτίου 2025
      0
    • Cue Me In / Αλίκη Αχνιώτου

      14 Μαρτίου 2025
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Σπύρου

      4 Μαρτίου 2025
      0
    • Cue me in / Νικολέττα Παναγιώτου

      17 Φεβρουαρίου 2025
      0
    • Cue Me In / Δημήτρης Μαγκλάρας

      10 Φεβρουαρίου 2025
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
ΣυνεντεύξειςΧορός
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Πωλίνα Κρεμαστά / Βόρειοι άνεμοι στο Θέατρο Πόρτα

Πωλίνα Κρεμαστά / Βόρειοι άνεμοι στο Θέατρο Πόρτα

By Ήβη Βασιλείου
2 Μαΐου 2018
1223
0

Η ομάδα σύγχρονου χορού Creo παρουσιάζει την παράσταση «Βορεάδες» της χορογράφου Πωλίνας Κρεμαστά στις 10, 11, 12 και 13 Μαϊου στο Θέατρο Πόρτα. Η παράσταση αποτελεί προϊόν της κινητικής έρευνας «απόγειος», η οποία επιχειρεί τη δημιουργία μιας νέας κινητικής πρότασης μέσα από τη μελέτη των παραδοσιακών ρυθμών και χορών και τη σύνδεσή τους με τον σύγχρονο χορό. Η χορογράφος μας μίλησε για την παράσταση που συν-δημιούργησε με τους συνεργάτες της, τους ανέμους που τους κίνησαν προς αυτήν την κατεύθυνση, την δύναμή τους και την αξία τους στην ζωή μας.

Γιατί η παράδοση και η μυθολογία λειτούργησαν ως έμπνευση για την παράστασή σας; Τι σας γοητεύει σ΄αυτά;

Ψάχνω διαρκώς για αφορμές που θα με οδηγήσουν σε εξερευνήσεις και επαναπροσδιορισμούς… Μερικές φορές χρειάζεται να κάνεις μεγάλα ταξίδια για να ανακαλύψεις τα πιο αυτονόητα και οικεία πράγματα. Μόνο που μέσα από αυτό τον τρόπο μπορείς να τα ξανα-αντικρίζεις και να σε εκπλήσσουν…σα την πρώτη φορά! Οι παραδοσιακοί χοροί και η μουσική ήτανε πάντα μέσα στη ζωή μου, μέσα από γιορτές και πανηγύρια, μέσα από συνευρέσεις και σπουδές. Αναρωτήθηκα τι είναι αυτό που κάνει τον χορό μου ιδιαίτερο…ποια είμαι και πως τα βιώματα και η κουλτούρα μπορούν να επηρεάσουν τον χορό μου.

Οι Ελληνικοί χοροί και ρυθμοί καθώς και η παράδοση χρησιμοποιήθηκαν σαν δεξαμενές ερεθισμάτων, που τροφοδότησαν την έρευνα και την παράσταση. Ο «απόγειος» χορός – όπως έχουμε ονομάσει τον νέο χορό που σχηματίζεται μέσα από την έρευνά μας – χρησιμοποιεί αυτά που κληρονόμησε για να φτιάξει κάτι δικό του.

Η αναφορά του ονόματος της παράστασης στη μυθολογία έγινε πάλι εξαιτίας αυτής της διαδικασίας κοιτάγματος προς τα πίσω για να πας μπροστά… Πάντα με συγκινούσε το ότι τα ονόματα στους μύθους κουβαλούσαν εικόνες, γινόταν σύμβολα και ιστορίες… Παρόλα αυτά η παράσταση δεν εμπλέκεται με το συγκεκριμένο μύθο.

 

Ο τίτλος της παράστασης σε τι αναφέρεται;

Επιλέχτηκαν εξαρχής σαν ονόματα ανέμων.

Οι Βορεάδες ήταν οι γιοι του Βορέα και σύμφωνα με μια πτυχή της μυθολογίας ήταν Αργοναύτες. Εμείς χρησιμοποιήσαμε το όνομα περισσότερο για την αναφορά του στους βόρειους ανέμους, κάτι που «φυσάει από πάνω προς τα κάτω, δημιουργώντας ένα εσωτερικό αστείο σε σχέση με την αντίθεση αυτής της επιλογής με τη βασική παραδοχή της έρευνας που θέλει την κίνηση να εκκινεί από τη γη και να ανεβαίνει προς τα πάνω, προς τον κορμό και τα άκρα…επιπλέον η πρόοδος των ευρημάτων της έρευνας οδήγησε σε συγκεκριμένες τεχνικές και τρόπους χρήσης και κίνησης του κορμού και των άκρων, άρα θέλαμε το βλέμμα να ανηφορίσει προς τα πάνω και όχι προς την αφετηρία της κίνησης! Και η ίδια η έρευνα παίρνει το όνομα της από μια αύρα, την απόγειο, η οποία φυσάει κατά τη νύχτα με κατεύθυνση από την ξηρά  προς τη θάλασσα. Επίσης το όνομα Βορεάδες κάνει μια αναφορά στις περιοχές με τις οποίες έχει αλληλεπιδράσει ο απόγειος περισσότερο: το βόρειο τόξο Ήπειρος, Μακεδονία, Θράκη. Και τέλος δίνει την αίσθηση μιας ομάδας ανθρώπων που είναι μαζί, έχουν κάτι κοινό που εμείς ακόμα δε γνωρίζουμε! Οι Βορεάδες είναι εγώ, εσύ, άνθρωποι που ανταλλάξανε σκέψεις και αποφάσισαν να χτίσουν παρέα. Έρχονται από κάπου, όχι απαραίτητα από βόρεια αλλά από κάπου που εμείς δεν είδαμε, δεν ξέρουμε τι προηγήθηκε, πόσο καιρό προσπαθούσαν για να ξεκινήσουν να προσπαθούν….

 

Τι χαρίζει ο «αέρας» στην ζωή μας;

Ο αέρας για μένα σηματοδοτεί το ανάμεσα… το αόρατο συστατικό που μας συνδέει ασυνείδητα. Την ορμή μιας αλλαγής, τη φρεσκάδα μιας ανανέωσης, τη γαλήνη ενός αναστεναγμού. Ο αέρας ανοίγει τα στήθη…

 

Γιατί ο άνθρωπος επιθυμεί τόσο πολύ το έξω και πάνω από την γη, ενώ παράλληλα προσπαθεί αν πατάει σταθερά πάνω της;

Γιατί το ορίζει το όνομά του, η φύση του είναι το ανάμεσα. Το ανάμεσα στη γη και τον ουρανό, στη στεριά και τη θάλασσα. Ακροβάτης είναι ο άνθρωπος, ορίζοντας, δηλαδή σημείο συνάντησης…πάνω του και μέσα του ανταμώνουν όλα και είτε συνυπάρχουν είτε συγκρούονται! Γιατί ότι πάει πάνω, πάει και κάτω, αιώνιος νόμος της βαρύτητας… «Για να πατάς στέρεα στη γη, πρέπει το ένα πόδι σου να είναι έξω από τη γη.» γράφει ο Ελύτης κι εμένα με βρίσκει σύμφωνη!

Είναι εύκολη η συνύπαρξη και η επικοινωνία; Πως μπορούμε να τα καταφέρουμε;

Δεν έχει λύση η συνύπαρξη αλλά συνεχή προσπάθεια…κάθε προσπάθεια είναι μια απόπειρα…ή που θα φτάσεις ή που θα πέσεις! Όλα ευπρόσδεκτα! Η επικοινωνία είναι ένα πρώτο εργαλείο αλλά δεν οδηγεί αυτονόητα στη συνύπαρξη…προϋποθέτει τη δημιουργία ενός κοινό τόπου, την κοινωνία μιας συνεννόησης στο εδώ και τώρα, η επικοινωνία θέλει τη μετάβαση από τον κώδικα στη γλώσσα, τη ζωντανή. Μια γλώσσα περιλαμβάνει πολλά άυλα συστατικά πέραν του κώδικά της….μια γλώσσα είναι κάτι πέρα από τις λέξεις και το συντακτικό… Τα βιώματα, οι μνήμες, οι ποιότητες, η χροιά, ο τόνος, το βλέμμα, το σώμα, η πρόθεση, ο λόγος πίσω από τη λέξη ή την κίνηση, μεταμορφώνουν τον κώδικα σε ζωντανή γλώσσα με άπειρες αποχρώσεις…. Οι Βορεάδες είναι μια ομάδα ανθρώπων που έφτιαξε ένα λεξιλόγιο-κώδικα και μέσα από τη χρήση του προσπαθεί να οργανώσει μια ζωντανή γλώσσα και μια νέα συνεννόηση. Σαν αρχιτέκτονες προσπαθούν να οικοδομήσουν τη νέα «πόλη». Κάθε μέρα ξαναπροσπαθούν… μια αέναη κατάσταση…

 

Πως δουλέψατε με την ομάδα για να πραγματοποιηθεί η παράσταση;

Η παράσταση είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα της χορογραφικής μου προσέγγισης. Βασίζομαι πάντα στο μοίρασμα μιας κινητικής πρότασης, στη συγκεκριμένη περίπτωση της απόγειου κίνησης, την μοιράζομαι με την ομάδα και περνάμε ένα διάστημα παλεύοντας να συνεννοηθούμε πάνω στην κίνηση, τον τρόπο επιτέλεσης και τις ποιότητές της. Δουλεύουμε συνήθως από έξω προς τα μέσα προσθέτοντας σταδιακά όλο και περισσότερες πληροφορίες. Δηλαδή για παράδειγμα προτείνεται μια δομή-παιχνίδι και μετά προστίθενται σταδιακά οδηγίες και εργαλεία που πυκνώνουν τη δομή και οδηγούν στην οργάνωσή της. Μοιραστήκαμε σκέψεις, ιδέες, ανησυχίες, την έρευνα και τα ερωτήματά της. Επιδιώξαμε τα λάθη μας και τα αγκαλιάσαμε με χαμόγελα. Έγινε μια προσπάθεια να προσεγγίσουμε τη σκηνική αναπαράσταση σαν κινηματογραφική ταινία…στη χορογραφική προσέγγιση χρησιμοποιήθηκαν διάφορα εργαλεία, προσπαθώντας να δώσουν τη δυνατότητα στο θεατή να κάνει ζουμ ιν και ζουμ άουτ, να του εμφανίζονται εικόνες για λίγο και μετά να κρύβονται από μια κατάσταση, να μπορεί να παρακολουθήσει ότι θεωρεί σημαντικό αλλά και το όλο. Ο θεατής μπορεί να διακρίνει σχέσεις, σχήματα και εικόνες που δεν επιλέξαμε εμείς συνειδητά αλλά προκύπτουν από τα παιχνίδια-δομές μας. Στόχος μας είναι η απόλαυση και η συνάντηση με το έργο ξανά και ξανά! Είναι πολύ σημαντική η σύσταση της ομάδας…με τους εννέα χορευτές δουλέψαμε απολαυστικά, σα να πίνεις νερό…υπέροχοι χορευτές και άνθρωποι και πάντα γενναιόδωροι!

 

Ποιοι είναι οι άξονες και οι στόχοι της ομάδας Creo;

Οι συναντήσεις με ανθρώπους, το μοίρασμα της κάθε ιδέας και η συνδημιουργία, η διαρκής αναζήτηση και η γέννηση ερωτημάτων…

Συντελεστές:
Χορογραφία – Έρευνα: Πωλίνα Κρεμαστά
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Μπάμπης Παπαδόπουλος
 
Χορευτές: Γιώργος Αμέντας, Ερικέτη Ανδρεαδάκη, Θένια Αντωνιάδου, Ελένη Βλάχου, Αγγελική Δαλαγγέλη, Ραλλού Καρέλλα, Ναταλία Μπάκα, Γιάννης Σταυρόπουλος, Στέλλα Τριπολιτάκη
 
Βοηθός χορογράφου: Θένια Αντωνιάδου
Β΄βοηθός χορογράφου: Δανάη Μπαρούτα
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Σύμβουλος δραματουργίας: Ορέστης Τάτσης
Σκηνογραφική επιμέλεια: Κώστας Γράβος και Βασίλης Θαλασσινός

Κατασκευές: Λευτέρης Βουρεκάς

Φωτογραφίες: Γιάννης Ζινδριλής
Σχεδιασμός έντυπου υλικού: Ευγενία Κόττικα
Promo trailer: Χρυσάνθη Μπαδέκα
Επικοινωνία: Άρης Ασπρούλης
Μέρες παραστάσεων:
Πέμπτη με Κυριακή 10, 11, 12 και 13 Μαϊου 2018
Ώρα: 21.00
Τόπος: Θέατρο Πόρτα, Λεωφ. Μεσογείων 59, Αθήνα 115 26
 
Παράλληλη εκδήλωση: στις 13 Μαϊου θα υλοποιηθεί συζήτηση με τους συντελεστές μετά το πέρας της παράστασης.
 
 
Περιοδεία:
–        Θεσσαλονίκη: σε συνεργασία με το Κ.Θ.Β.Ε., στο πλαίσιο του 4ου Φεστιβάλ Δάσους, Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, 7 Ιουνίου 2018
–        Ιωάννινα: Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών, 10 Ιουνίου 2018
 
 
Εισιτήρια:
Κανονικό: 12 ευρώ
Μειωμένο (ανέργων, φοιτητικό, κάρτα Σωματείου Εργαζομένων στον χώρο του χορού): 8 ευρώ
Παιδικό: 5 ευρώ
 
Ομαδικά (10 άτομα και άνω): 8 ευρώ
 
Προπώληση: στα ταμεία του Θεάτρου Πόρτα
Μέρες και ώρες: Τρίτη-Κυριακή 17.00-21.00
Πληροφορίες: 21 0771 1333 και 6976080120

TagsΘέατρο Πόρτα

Related articles More from author

  • ΝέαΠαιδί

    Έξω Πάνω Μέσα Κάτω σε σκηνοθεσία Κατερίνας Καραδήμα για βρέφη από 8 μηνών και νήπια έως 4 χρόνων στο Θέατρο ...

    23 Οκτωβρίου 2017
    By Cue Team
  • Άποψη

    Γυναίκες / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Top Girls που παρουσιάζεται στο Θέατρο Πόρτα

    7 Ιανουαρίου 2020
    By Αγγελική Κουτελιά
  • Νέα

    Θέατρο Πόρτα / Καλλιτεχνικός Προγραμματισμός 2018-19

    19 Σεπτεμβρίου 2018
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Ελένη Βλάχου / Τα αληθινά παραμύθια του Θεάτρου Πόρτα

    21 Μαρτίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Διαμαντής Αδαμαντίδης & Βασίλης Σαφός / Οι αναστατώσεις του Οικότροφου Τέρλες: The Talk

    28 Νοεμβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Παρουσιάσεις

    Η Δίκη του Κ. του Φράντς Κάφκα στο Θέατρο Πόρτα σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου

    9 Δεκεμβρίου 2016
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2024 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf