CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Περιφέρεια Αττικής

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Εκθέτοντας τη “Βία του Βίου” / Παρουσίαση εργαστηρίου θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Τρείς αδερφές #NOT / Από το εργαστήρι της σχολής του Ίασμου στο ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Οικόπεδα με θέα του David Mamet σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη στο Θέατρο ...

      19 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • ONIRAMA την Παρασκευή 13 Μαΐου στο Vox

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer: Eroe / Η ροή της δύναμης

      23 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me in / Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη 

      21 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Σύλβια Λιούλιου /Περίπατος υπό το φως των μύθων

Σύλβια Λιούλιου /Περίπατος υπό το φως των μύθων

By Ήβη Βασιλείου
24 Ιουλίου 2017
324
0
Share:

19601207_1336783449771391_8852023023045757012_n

Λίγο έξω από τον χρόνο που οριοθετεί αυστηρά την ζωή μας, υπό το φως της δύσης του ήλιου, στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων, η σκηνοθέτις Σύλβια Λιούλιου θα μας καθοδηγήσει σε ένα περίπατο στο φυσικό τοπίο, σε μια περιήγηση στον μύθο του Οιδίποδα, σε μια διερεύνηση της ποιητική εμπειρίας. Με συνοδοιπόρους τρεις ηθοποιούς και έναν μουσικό, ακολουθεί την πορεία του Οιδίποδα μέχρι το τέλος της, δημιουργώντας την παράσταση Οιδίπους Δοκιμές [«κάτω απ’ την προσωπίδα ένα κενό»] που θα παρουσιαστεί στις 10 Αυγούστου στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων στο πλαίσιο του 60ου Φεστιβάλ Φιλίππων και του Διεθνούς Εργαστηριού Αρχαίου Δράματος. Μιλήσαμε με την σκηνοθέτη για την παράσταση, την εργασία της πάνω στο αρχαίο δράμα και τον μύθο του Οιδίποδα.

Τι σας συγκινεί στον μύθο του Οιδίποδα;

Με συγκινεί η ποίηση των κειμένων του Σοφοκλή. Τόσο στον «Τύραννο» όσο και στον «Κολωνό» η ποίηση είναι απόλυτη. Νιώθει κανείς τον εαυτό του να διαστέλλεται στην προσπάθεια να την χωρέσει. Ακόμη, το σημείο εκείνο στον «Τύραννο» που η Ιοκάστη ειδοποιεί τον Οιδίποδα κι εκείνος δεν ακούει και δεν βλέπει και γιορτάζει την καταγωγή του ονομάζοντας τον εαυτό του «παιδί της τύχης» λίγο πριν συντριβεί απόλυτα με συγκινεί πολύ. Το ίδιο και το τέλος στον «Κολωνό» που ο ήρωας «αναλαμβάνεται» κατά το θάνατό του, μια λύτρωση που έρχεται την ύστατη στιγμή του βίου, την ώρα του μεγάλου περάσματος.

Πως έχει δομηθεί η παράστασή σας στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Φιλίππων;

Είναι ένας τελετουργικός περίπατος, μια περιήγηση, διείσδυση στο τοπίο την ώρα της δύσης του ήλιου. Μια ήσυχη πομπή ξεκινά από τον ευρύτερο αρχαιολογικό χώρο για να καταλήξει στο θέατρο. Ακολουθούμε έναν άνδρα μεγάλης ηλικίας στο τελευταίο μονοπάτι της ζωής του. Δυο γυναίκες είναι οδηγοί μας. Οδηγοί στο χώρο, στο ταξίδι μας μέσα σ’ αυτόν αλλά και στην ιστορία, το μύθο.

19601040_1336783343104735_210155319573281137_n
Ποιο είναι το κέρδος από έναν τέτοιου τύπου ερευνητικό τρόπο εργασίας;

Να πω την αλήθεια, δεν γνωρίζω άλλον τρόπο εργασίας. Πάντα μέσα στο πλαίσιο της έρευνας εκτονώνεται η αγάπη μου για το θέατρο, που είναι τα κείμενα και οι ηθοποιοί.

Που συναντιέται η ποίηση του Σεφέρη με τον μύθο του Οιδίποδα;

Σε έναν τρόπο μέσα από τον οποίο μπορούμε να κοιτάξουμε το κείμενο. Στην αναζήτηση των συσχετισμών του τοπίου και του φωτός μέσα στον ερειπιώνα του αρχαίου κειμένου. Αγγίζοντας με την αφή μας μια πέτρα μπορεί να αγγίξουμε την αφή του προσώπου που αναζητούμε.

Ο Οιδίποδας σε όλη του την ζωή αναζητά την αλήθεια. Είναι εφικτό κάτι τέτοιο; Υπάρχει κοινή αλήθεια;

Είναι ένα ηθικό έρεισμα. Έτσι που αντιλαμβανόμαστε εμείς την αλήθεια. Γιατί η έννοια της ηθικής δεν βρίσκει τέτοιες αναλογίες στην αρχαιότητα. Αν υπάρχει κοινή αλήθεια; Δεν ξέρω. Αν η αγάπη, για παράδειγμα, είναι κοινή γίνεται μια αλήθεια. Όταν παίζουν παιδιά στα οικόπεδα είναι κι αυτή μια αλήθεια. Όλοι θα πεθάνουμε. Είναι αυτή μια κοινή αλήθεια. Ή καλύτερα μια κοινή μοίρα.

Η όραση είναι «ανεπαρκής για να οδηγήσει κάποιον στην καρδιά των πραγμάτων (Χαρά Μπακονικόλα)»;

Αν το λέει η δασκάλα μου! Κι ο Πικιώνης λέει σε ένα κείμενο της παράστασής μας: «Το φως έπλασε τούτο τον Κόσμο. Το φως τον συντηρεί και τον γονιμοποιεί. Αυτό μας τον φανερώνει στα υλικά μας μάτια, για να τον φωτίσει το φως της ψυχής μας…».

Ο Οιδίποδας βίωσε όλες τις μορφές αποξένωσης από την γέννηση μέχρι τον θάνατό του. Που βρήκε ανακούφιση; Στην δική μας καθημερινότητα που βρίσκεται;

Η ανακούφιση έρχεται την ώρα του θανάτου. Είναι αδάμαστα τα πάθη του τραγικού ήρωα. Δεν παρηγοριούνται. Μπορούμε ενδεχομένως να πούμε ότι η αγάπη του για τις θυγατέρες του τον γλυκαίνει, το λέει ο ίδιος τον «Κολωνό». Στην δική μας καθημερινότητα υπάρχει στην αίσθηση της υγείας και της ειρήνης, στην αγάπη μας για τους ανθρώπους μας, στην ποίηση πάντα και καμιά φορά στη δουλειά μας.

Οι Θεοί χειρίστηκαν το φως και το σκοτάδι, την γνώση και την άγνοια στην ζωή του Οιδίποδα. Υπάρχει ανώτερη δύναμη, μοίρα στην ανθρώπινη ζωή ή τα πάντα είναι απολύτως τυχαία;

Μπορεί και να υπάρχει. Πώς να σας απαντήσω με βεβαιότητα;

Υπάρχει κάποιο κομμάτι από το κείμενο της παράστασής σας που ξεχωρίζετε; Αν ναι, ποιο; Γιατί;

Αγαπώ το ποίημα του Σεφέρη Ο Βασιλιάς της Ασίνης. Ένιωσα βαθιά συγκίνηση όταν μου το πρωτοδιάβασε ο Νίκος Φλέσσας και αυτήν την συγκίνηση θα ήθελα να την παραδώσω σκυτάλη στους ανθρώπους που θα έρθουν να μας δουν στους Φιλίππους.

 

19665160_1336783283104741_8771751941022078280_n

Οιδίπους Δοκιμές
[«κάτω απ’ την προσωπίδα ένα κενό»]

Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων
10 Αυγούστου | ώρα 19.00

Σκηνοθεσία: Σύλβια Λιούλιου

Δημιουργική Ομάδα: Σύλβια Λιούλιου, Νίκος Φλέσσας, Μαρία Καλλιμάνη, Άγγελος Σκασίλας, Χρυσάνθη Αυλωνίτη, Μανούσος Πλουμίδης.

 

[…]
Ασπιδοφόρος ο ήλιος ανέβαινε πολεμώντας
κι από το βάθος της σπηλιάς μια νυχτερίδα τρομαγμένη
χτύπησε πάνω στο φως σαν τη σαΐτα πάνω στο σκουτάρι:
«Ασίνην τε… Ασίνην τε…». Να ‘ταν αυτή ο βασιλιάς της
Ασίνης
που τον γυρεύουμε τόσο προσεχτικά σε τούτη την ακρόπολη
γγίζοντας κάποτε με τα δάχτυλά μας την αφή του πάνω στις
πέτρες.
Γιώργος Σεφέρης, Ο Βασιλιάς της Ασίνης

TagsΦεστιβάλ Φιλίππων
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Συνεντεύξεις

    Γιάννης Καλαβριανός / Η δημιουργία της συγκίνησης

    8 Αυγούστου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Το 63ο Φεστιβάλ Φιλίππων παρουσιάζει το φετινό του εργαστήριο αρχαίου δράματος

    25 Μαΐου 2020
    By Cue Team
  • Νέα

    Ιώ στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων

    17 Ιουλίου 2017
    By Cue Team
  • ΔοκιμέςΣυνεντεύξεις

    Ιόλη Ανδρεάδη, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Δήμητρα Χατούπη / Στις δοκιμές του Ίωνα

    26 Ιουλίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Η Μαρία Καλλιμάνη στο «Οιδίπους Δοκιμές» της Σύλβιας Λιούλιου.

    1 Ιουνίου 2017
    By Cue Team
  • Νέα

    Ευριπίδου Ελένη ή η ανασκευή του Στησιχόρου σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη στο Φεστιβάλ Φιλίππων

    14 Αυγούστου 2020
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf