CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Κατερίνα Τσιτούρα / Με πίστη στο φως του ανθρώπου

      17 Ιουνίου 2025
      0
    • Σοφία Καζαντζιάν & Μάριος Ιορδάνου / Ορατές και αόρατες πτυχές της ανθρώπινης ...

      2 Ιουνίου 2025
      0
    • My Book/Self: Ελένη Χαλαστάνη

      27 Απριλίου 2025
      0
    • Γιατί τα χρόνια τρέχουν χύμα του Διονύση Σαββόπουλου από τις Εκδόσεις Πατάκη

      28 Μαρτίου 2025
      0
    • My Book/Self: Γιάννης Κουρμπάνης

      16 Μαρτίου 2025
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλαμποκιά

      14 Φεβρουαρίου 2025
      0
    • My Book/Self: Ελένη Κουταλώνη

      4 Φεβρουαρίου 2025
      0
    • My Book/Self: Βασίλης Μπατσακούτσας

      18 Νοεμβρίου 2024
      0
    • Μακεδόνων Χώρα. Πολιτικές της μνήμης: Πολιτισμός, Τέχνη, Κινηματογράφος από τις Εκδόσεις Σιδέρης

      17 Νοεμβρίου 2024
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Δημήτρης Καπετάνιος

      19 Μαΐου 2025
      0
    • Cue Me In / Ελένη Αποστολοπούλου

      13 Απριλίου 2025
      0
    • Cue Me In / Αλέξανδρος Κλωτσοτήρας

      23 Μαρτίου 2025
      0
    • Cue me in / Κωνσταντίνα Τσιτσία Γεωργαντά

      23 Μαρτίου 2025
      0
    • Cue Me In / Γιάννης Κουρμπάνης

      16 Μαρτίου 2025
      0
    • Cue Me In / Αλίκη Αχνιώτου

      14 Μαρτίου 2025
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Σπύρου

      4 Μαρτίου 2025
      0
    • Cue me in / Νικολέττα Παναγιώτου

      17 Φεβρουαρίου 2025
      0
    • Cue Me In / Δημήτρης Μαγκλάρας

      10 Φεβρουαρίου 2025
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Μαρία Μαυροματάκη / Η προσωπική ιστορία, η ιστορία μιας χώρας

Μαρία Μαυροματάκη / Η προσωπική ιστορία, η ιστορία μιας χώρας

By Ήβη Βασιλείου
24 Φεβρουαρίου 2020
1399
0

Η νουβέλα της Ελένης Πριοβόλου, Η Καραμέλα παρουσιάζεται στο Θέατρο 104 σε σκηνοθεσία Λουκίας Πιστιόλα. Η Φρόξη Καραμέλα έχει κληρονόμησει από την οικογένειά της χρήματα, μία καραμελοποιία, τραύματα, πάθη και φαντάσματα. Προσπαθεί να διαχειριστεί την βαριά κληρονομιά της και να αποφύγει την καταβύθισή της στην τρέλα, επιλέγοντας μια ζωή μακριά από τις απαιτήσεις του κόσμου που ζει. Μέχρι να κληθεί να τον αντιμετωπίσει. Η Μαρία Μαυροματάκη μας μίλησε για το έργο και την ηρωίδα, για τις ατομικές προσπάθειες και τα πάθη των οικογενειών.

 

Τι σας συγκινεί σ’ αυτό το έργο;

Η Φρόξη Καραμέλα είναι κατά κάποιον τρόπο ένας τραγικός ήρωας. Έχοντας υποστεί ενός είδους κακοποίηση από την παιδική της ηλικία, μαθαίνει να αντιστέκεται και να αγωνίζεται για την ατομική της ελευθερία. Παρότι καταλήγει σε πράξεις αντίστοιχης βίας με αυτήν που η ίδια έχει δεχτεί –πράξεις που σε καμία περίπτωση δεν νομιμοποιούνται–, παραμένει ένα κακοπαθημένο παιδί που αρνείται να συμβιβαστεί. Δημιουργεί, λοιπόν, έναν δικό της κόσμο μεγαλείου, όπου απομονώνεται ζώντας μέσα σε έναν εικονικό παράδεισο. Αυτή η λυσσαλέα της προσπάθεια να αποδιώξει την ασχήμια τού γύρω κόσμου είναι που με συγκινεί στην ηρωίδα και σε όλο το έργο – και ακόμα περισσότερο αν σκεφτούμε την κοινωνική και πολιτική διάσταση μιας τέτοιας στάσης.

Τώρα που βρίσκεστε σε διαδικασία προβών, τι νέες σκέψεις κάνετε;

Είναι γοητευτικό να ανακαλύπτει κανείς καινούργιες πτυχές ενός ρόλου μέσα από τη συλλογική δουλειά και από τις διαφορετικές οπτικές των συνεργατών του. Στη διαδικασία των προβών, ο καθένας που συμμετέχει καταθέτει τα υλικά του, εμπλουτίζοντας τη σκέψη και τις αισθήσεις του ηθοποιού και δίνοντας νέες προεκτάσεις ακόμα και στο ίδιο το έργο. Έτσι, όλο το διάστημα των προβών η Καραμέλα –ως έργο και ως ηρωίδα– άλλαζε διαρκώς μορφή και σχήμα, μέχρι να καταλήξει σε ένα πρόσωπο καθαρό, ζωντανό, έτοιμο να πάρει σάρκα και οστά και να βγει στη σκηνή.

Πώς έχει επηρεάσει η πρόσφατη ιστορία μας τις προσωπικότητές μας;

Είμαστε άρρηκτα δεμένοι με την ιστορία μας, είμαστε εμείς οι ίδιοι η ιστορία μας. Στην ψυχή κάθε λαού είναι καταγεγραμμένα όλα όσα έχει βιώσει στο διάβα των αιώνων. Η ιστορία του δικού μας λαού –όχι μόνο η πρόσφατη– βρίσκεται αποτυπωμένη σε κάθε έκφανση της καθημερινότητάς μας, στο μεγαλείο αλλά και στις αδυναμίες μας, τόσο σε προσωπικό όσο και σε κοινωνικοπολιτικό επίπεδο.

Είναι πιο θαρραλέο να απέχουμε από όσα δεν μας εκφράζουν ή να τους πηγαίνουμε κόντρα;

Σίγουρα είναι πιο γενναίο να παλεύουμε σθεναρά για όσα μας εκφράζουν. Μερικές φορές όμως η αποχή μπορεί να είναι ένδειξη σύνεσης ή ακόμα και σοφίας. «Ην δε κακοίσι συμμίσγεις, απολείς και τον εόντα νόον», αναφέρει στα Απομνημονεύματά του ο Ξενοφώντας – αν ανακατεύεσαι με τους κακούς, μπορεί να χάσεις και το μυαλό που έχεις.

Η οικογένεια είναι καταφύγιο ή περιορισμός;

Ιδανικά, η οικογένεια θα έπρεπε να είναι το καταφύγιο κάθε ανθρώπου, παιδιού ή και ενήλικα. Πολύ συχνά όμως λειτουργεί περιοριστικά, εγκλωβίζοντας τα μέλη της σε στερεότυπα και εμποδίζοντάς τα να ανοίξουν τα φτερά τους και να πετάξουν στο δικό τους όνειρο. Σε ορισμένες ακραίες περιπτώσεις, όπως της Φρόξης στη νουβέλα της Ελένης Πριοβόλου, η οικογένεια μπορεί να αποβεί καταστροφική.

Τι σας δίνει δύναμη και πίστη στην καθημερινότητα;

Οι πράξεις αγάπης, η ανιδιοτέλεια, η δημιουργία, η ομορφιά…

Η Καραμέλα της Ελένης Πριοβόλου στο Θέατρο 104

Κείμενο: Ελένη Πριοβόλου

Σκηνοθετική επιμέλεια: Λουκία Πιστιόλα

Ενδυματολογία: Φανή Σκουλικίδη

Κατασκευή κοστουμιού: Φανή Σκουλικίδη, Άννα Σοφία Τάμπλερ

Χορογράφος – Βοηθός σκηνοθέτη: Λουκιανή Παπαδάκη

Σκηνογραφία–Video art: Χριστόφορος Κώνστας, Χρήστος Μαγγανάς @ XSQUARE DesignLab

Πρωτότυπη μουσική: Φωτεινή Τσακνάκη

Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας

Γραφιστικά: Σάντρα Σωτηρίου

Οργάνωση παραγωγής: Λυδία Τριγώνη, Τάσος Δημακόπουλος

Παίζουν: Μαρία Μαυροματάκη, Ρίνος Τζάνι

Η νουβέλα της Ελένης Πριοβόλου «Η Καραμέλα» κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Καστανιώτη.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Χώρος: Θέατρο 104

Διεύθυνση: Ευμολπιδών 41 (σταθμός μετρό Κεραμεικός)

Τηλέφωνο κρατήσεων: 210 3455020

Προγραμματισμένη πρεμιέρα: Παρασκευή, 14 Φεβρουαρίου 2020

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή στις 21.15, Σάββατο και Κυριακή στις 20.00 (έως την Κυριακή 12 Απριλίου 2020)

Διάρκεια: 70΄ (χωρίς διάλειμμα)

Τιμές εισιτηρίων: 12 ευρώ (κανονικό), 8 ευρώ (φοιτητικό, ανέργων, άνω των 65), 5 ευρώ (ατέλεια)

TagsΘέατρο 104

Related articles More from author

  • Νέα

    Aκόμη πιο βρώμικα παραμύθια! Στο Black Box του 104

    8 Σεπτεμβρίου 2017
    By Cue Team
  • Νέα

    RABBIT HOLE του Ντέιβιντ Λίντσεϊ-Αμπέρ στο Θέατρο 104

    14 Νοεμβρίου 2022
    By Cue Team
  • Νέα

    SEX της Justine Del Corte από τη Θεατρική Ομάδα Παπαλάνγκι στο Θέατρο 104

    8 Ιανουαρίου 2020
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Τα -βρώμικα- παραμύθια της Θάλειας Γρίβα

    26 Σεπτεμβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Θάλεια Γρίβα / Τρυφερά, κακορίζικα παραμύθια για μεγάλα παιδιά

    31 Ιανουαρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Αρτζεντίνα του Σταύρου Δάλκου στο Θέατρο 104

    18 Οκτωβρίου 2022
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2024 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf