CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • ΜΗΔΕΙΑ του Ευριπίδη από την εφηβική θεατρική ομάδα «Εμείς Εμείς»

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • COUNTLESS από την Μαρκέλλα Μανωλιάδη στον Χώρο Φιατ

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Λεονί εν αναμονή του Ζωρζ Φεντώ σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • Άλκηστη του Ευριπίδη από τον Γιόχαν Σίμονς στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Το πρώτο μεταπτυχιακό πρόγραμμα που προσφέρει εξειδίκευση στην “Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση” είναι ...

      30 Ιουνίου 2022
      0
    • Αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη στο Ηρώδειο στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer: The Grey Fox Linoprints / Χαράσσοντας δρόμο προσωπικό

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Cue Me In / Αχιλλέας Σπαής

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Mουσική
Home›The City›Mουσική›Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

By Cue Team
6 Ιουνίου 2022
58
0
Share:



Παρασκευή 10 Ιουνίου 2022
Ώρα έναρξης: 20.30
Εναλλακτική Σκηνή Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ)

Άρτεμις Μπόγρη, μεσόφωνος
Γιώργος Κωνσταντίνου, πιάνο

Είσοδος ελεύθερη με δελτία εισόδου, τα οποία θα διανέμονται από
την Τρίτη 7 Ιουνίου, στις 12.00,
αποκλειστικά μέσω της ticket services.

Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα μέσα από ξεχωριστά έργα για φωνή και πιάνο παρουσιάζουν η μεσόφωνος Άρτεμις Μπόγρη και ο πιανίστας Γιώργος Κωνσταντίνου στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) την Παρασκευή 10 Ιουνίου 2022 στις 20.30. Η συναυλία Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα: Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο παρουσιάζεται στο πλαίσιο του τριετούς κύκλου Μίκης Θεοδωράκης.

Το πρόγραμμα της συναυλίας περιλαμβάνει τον κύκλο τραγουδιών του Μίκη Θεοδωράκη Romancero gitano, βασισμένο σε επτά ποιητικές αποδόσεις του Οδυσσέα Ελύτη, σε μια ερμηνεία θεοδωρακικών καλειδοσκοπικών μουσικών σπαραγμάτων και λορκικών ονειρικών εντυπώσεων. Θα ακουστούν επίσης τα Οκτώ τραγούδια σε ποίηση Λόρκα του Γιώργου Κουρουπού, γραμμένα πάνω στις ιδιαίτερες μεταφράσεις του ποιητή Ανδρέα Αγγελάκη, καθώς και παραδοσιακές ισπανικές μελωδίες σε μουσική επεξεργασία του ίδιου του κορυφαίου ποιητή και δραματουργού.

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη με δελτία εισόδου, τα οποία θα διανέμονται από την Τρίτη 7 Ιουνίου, στις 12.00, αποκλειστικά μέσω της ticket services.

Η σχέση του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα με τη μουσική ήταν στενή και φλογισμένη. Προηγήθηκε, μάλιστα, της στροφής του στη συγγραφή, δεδομένου ότι ο έφηβος ποιητής παρακολουθούσε με πάθος μαθήματα μουσικής με τον συνθέτη Αντόνιο Σεγούρα Μέσα από την ηλικία των ένδεκα ετών. Στη μνήμη του αγαπημένου δασκάλου του, μάλιστα, ο Γκαρθία Λόρκα αφιέρωσε το πρώτο του βιβλίο, Εντυπώσεις και τοπία, που δημοσίευσε στην ηλικία των είκοσι ετών. Αργότερα, η φιλία του με τον συνθέτη Μανουέλ ντε Φάγια ενίσχυσε το ενδιαφέρον του για την ισπανική μουσική παράδοση, ιδίως εκείνη της γενέτειράς του Ανδαλουσίας. Το ενδιαφέρον αυτό οδήγησε, μεταξύ άλλων, σε μια σειρά από ηχογραφήσεις τραγουδιών επιλεγμένων και εναρμονισμένων από τον Γκαρθία Λόρκα, με την τραγουδίστρια Ενκαρναθιόν Λόπεθ Χούλβεθ («Αρχεντινίτα») και τον ίδιο να συνοδεύει στο πιάνο, το 1931 – μεταγραφές που εκδόθηκαν σε έντυπη μορφή μόλις τη δεκαετία του ’60, πολλά χρόνια μετά τον θάνατο του ποιητή.

Το ειδικό κράμα λυρισμού και πρωτοποριακής αισθητικής, έμπνευσης από τη λαϊκή παράδοση και σύγκρουσης με τις αντιδραστικές πολιτικές δυνάμεις της εποχής του προκάλεσε ισχυρές συμπαθητικές δονήσεις στους εκπροσώπους της ελληνικής νεωτερικότητας του 20ού αιώνα. Ξεκινώντας με τη μουσική του εικοσιτριάχρονου Μάνου Χατζιδάκι για την παράσταση του Ματωμένου γάμου από το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν το 1948, η ποίηση του Γκαρθία Λόρκα αποτέλεσε έκτοτε τη βάση για πλήθος πολύτροπων προσεγγίσεων από Έλληνες συνθέτες, σε μετάφραση ή στο πρωτότυπο, σε πλαίσιο θεατρικό, συναυλιακό ή δισκογραφικό.

Ο κύκλος τραγουδιών του Μίκη Θεοδωράκη Romancero gitano, βασισμένος σε επτά ποιητικές αποδόσεις του Οδυσσέα Ελύτη, γράφτηκε για την Αρλέτα στις αρχές του 1967, ακριβώς πριν την έναρξη της δικτατορίας, εξαιτίας της έλευσης της οποίας το σχέδιο εκτροχιάστηκε. Εντέλει ο κύκλος πρωτοηχογραφήθηκε το 1970 στο Παρίσι με τη Μαρία Φαραντούρη. Η αρκετά μεταγενέστερη γραφή του έργου για φωνή και πιάνο ολοκληρώθηκε από τον συνθέτη το 1998, ενώ τα Οκτώ τραγούδια σε ποίηση Λόρκα του Γιώργου Κουρουπού, γραμμένα πάνω στις ιδιαίτερες μεταφράσεις του ποιητή Ανδρέα Αγγελάκη, χρονολογούνται από τα πρώτα χρόνια μετά την επιστροφή του συνθέτη στην Ελλάδα από το Παρίσι και δισκογραφήθηκαν το 1988 με τον Σπύρο Σακκά.

Συναυλία

Κύκλος Μίκης Θεοδωράκης

Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα: Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο

Παρασκευή 10 Ιουνίου 2022
Ώρα έναρξης: 20.30
Εναλλακτική Σκηνή Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ)

Είσοδος ελεύθερη με δελτία εισόδου, τα οποία θα διανέμονται από την Τρίτη 7 Ιουνίου, στις 12.00, αποκλειστικά μέσω της ticket services.

Άρτεμις Μπόγρη, μεσόφωνος
Γιώργος Κωνσταντίνου, πιάνο

TagsΊδρυμα Σταύρος Νιάρχος
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Νέα

    Παραστατικές Τέχνες στο SNF Nostos 2021

    15 Ιουλίου 2021
    By Cue Team
  • The City

    SNFestival RetroFuture Edition / Imagined and engineered: Ίδρυμα Σταύρος Nιάρχος (ΙΣΝ)

    20 Μαΐου 2020
    By Cue Team
  • Mουσική

    KID MOXIE & DIE ARKITEKT LIVE PERFORMANCE στο ΚΠΙΣΝ

    27 Μαΐου 2021
    By Cue Team
  • Νέα

    Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός από την Εθνική Λυρική Σκηνή και το ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

    20 Ιουλίου 2020
    By Cue Team
  • Mουσική

    THINKING THINGS από τον Γιώργο Απέργη στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

    11 Οκτωβρίου 2018
    By Cue Team
  • Mουσική

    LUZ CASAL / «AMOR» 20/9 στο Ηρώδειο

    29 Αυγούστου 2018
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf