CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Το πάρτυ της ζωής μου με την Ελένη Ράντου σε σκηνοθεσία Ανέστη ...

      2 Αυγούστου 2022
      0
    • Ο κατάδεσμος του Θωμά Κοροβίνη με τη Χρύσα Ρώπα σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου ...

      2 Αυγούστου 2022
      0
    • SOLARIS του Στάνισλαβ Λεμ από την Ομάδα ΟΠΕΡΑ στο Άσυλο Ανιάτων

      2 Αυγούστου 2022
      0
    • Αλκίνοος του Γιάννη Ευθυμιάδη στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

      2 Αυγούστου 2022
      0
    • Άλκιστις του Ευριπίδη με την Έλενα Μαυρίδου και τον Δημήτρη Λάλο το ...

      2 Αυγούστου 2022
      0
    • Παιχνιδοποιός του Γκάρντνερ ΜακΚέυ σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν στο Θέατρο Μικρό Γκλόρια

      1 Αυγούστου 2022
      0
    • DOGVILLE του Lars von Trier σε σκηνοθεσία Λίλλυς Μελεμέ στο Θέατρο Νέος ...

      18 Ιουλίου 2022
      0
    • Επιτρέποντες του Μενάνδρου σε σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου στην Μικρή Επίδαυρο

      14 Ιουλίου 2022
      0
    • The Music Critic / Μια παράσταση σε σύλληψη και δημιουργία του Aleksey ...

      14 Ιουλίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • 22 Ερωτήσεις και Απαντήσεις για το ΄22 του Θάνου Μ. Βερέμη από ...

      3 Αυγούστου 2022
      0
    • Μιχάλης Βιρβιδάκης / Το θέατρο ως καθρέφτης της κοινωνίας

      13 Ιουλίου 2022
      0
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Το πρώτο μεταπτυχιακό πρόγραμμα που προσφέρει εξειδίκευση στην “Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση” είναι ...

      30 Ιουνίου 2022
      0
    • Αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη στο Ηρώδειο στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer: The Grey Fox Linoprints / Χαράσσοντας δρόμο προσωπικό

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Cue Me In / Αχιλλέας Σπαής

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Γιώργος Βαλαής / Απέναντι στον Δράκο

Γιώργος Βαλαής / Απέναντι στον Δράκο

By Ήβη Βασιλείου
19 Απριλίου 2022
255
0
Share:

Ο Γιώργος Βαλαής αγγίζοντας ένα από τα μείζονα θέματα της εποχής μας, δημιούργησε με τους συνεργάτες του την performance Δράκος που παρουσιάζεται στο Θέατρο Τέχνης. Μία performance που επεξεργάζεται περιστατικά βίας κατά γυναικών, αυτά καθεαυτά τα γεγονότα, αλλά και τις βαθιά ριζωμένες αιτίες τους, τις προεκτάσεις τους, τη νοοτροπία πίσω τους. Μας μίλησε για την παράσταση και τις ανησυχίες που τον οδήγησαν τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή στην υλοποίησή της, την (ελληνική) νοοτροπία, τις ανστιστάσεις και τις ευθύνες της για σημαντικά προβλήματα της καθημερινότητας, την ανάγκη να κοιτάξουμε με θάρρος το μέλλον και να πιστέψουμε στη δύναμη της ζωής.

Τι κινητοποίησε την δημιουργία της performance σας;
Σκεφτόμουν να δουλέψω με αυτό το θέμα από το 2018 όταν άρχισε να μπαίνει και στην Ελλάδα το θέμα του #metoo. Θυμίζω ότι το θέμα ακουγόταν τότε κάπως εξωτικό σε σχέση με την ελληνική πραγματικότητα. Τα χρόνια που ακολούθησαν και οι αποκαλύψεις των επιθέσεων, των βιασμών, των κακοποιήσεων αποκάλυψε πέρα από την νοσηρότητα και μια απόκρυψη του θέματος από τον δημόσιο διάλογο. Η επικαιρότητα που απέκτησε το θέμα με έκανε να στραφώ προς μια άλλη κατεύθυνση, να μην μιλήσω μόνο για τα περιστατικά βίας αλλά και για την καταγωγή των αιτιών που συντηρούν αυτή την νοοτροπία.
Πως δουλέψατε για την πραγματοποίησή της;
Τον πρώτο μήνα διαβάζαμε και συζητάγαμε πάνω σε κείμενα, σε άρθρα που έχουν γραφτεί για τα γεγονότα αλλά και σε προσωπικές εμπειρίες. Το ζήτημα για μένα ήταν να μπορέσουμε να συνθέσουμε μια μεγαλύτερη εικόνα από τα περιστατικά που ξέραμε όλοι από τις ειδήσεις. Να μιλήσουμε για κάτι που είναι κρυμμένο μέσα στην «κανονική» ζωή που ζούμε.
Όσο καιρό εργάζεστε πάνω σε αυτό το project τι νέο μάθατε για τον εαυτό σας;
Ξαναείδα πως με έμαθαν να συμπεριφέρομαι, είδα την νοοτροπία μέσα στην οποία μεγάλωσα, τον φόβο μου για την ετερότητά, την κοινωνική μου συμπεριφορά που ήταν επίπλαστη και όχι πηγαία. Δεν χάρηκα και τόσο πολύ όταν είδα από τι είμαι φτιαγμένος. Τέλος κατάλαβα ότι πρέπει να παλεύω κάθε μέρα με τις προκαταλήψεις με τις οποίες με εκπαίδευσαν.

Πως διαμορφώνεται μία νοοτροπία;
Μια νοοτροπία διαμορφώνεται μέσα από ένα σύνολο πεποιθήσεων που υπάρχουν γύρω σου. Οι περισσότερες από αυτές τις πεποιθήσεις προέρχονται από μια άλλη εποχή, δεν μπορούν να εξηγήσουν την τωρινή συνθήκη που ζούμε. Η νοοτροπία είναι κάτι αόρατο, βρίσκεται κρυμμένη στον τρόπο που σκέφτεσαι, στον τρόπο που μιλάνε οι γύρω σου και επικοινωνούνε μαζί σου. Βρίσκεται κρυμμένη στον δημόσιο λόγο, στις σειρές που παίζονται στην τηλεόραση, στα λαϊκά τραγούδια, στα επιχειρήματα των πολιτικών, στην επίπλαστη πνευματικότητα με την οποία αντιμετωπίζει η θρησκεία σύγχρονα προβλήματα. Όταν βρίσκεσαι με κάποιους φίλους σου και μιλάς μαζί τους καταλαβαίνεις πόσο μόνοι είστε μέσα στις γνώμες που πιστεύει το σύνολο των ανθρώπων γύρω σου.
Ως Έλληνες έχουμε συγκεκριμένη νοοτροπία; Τι μας χαρακτηρίζει;
Η κοινωνική μας νοοτροπία είναι φοβική προς σχεδόν κάθε τι το καινούργιο. Είμαστε μια macho βαλκανική κοινωνία με ελάχιστη κατανόηση προς το διαφορετικό. Τα πράγματα δείχνουν να αλλάζουν τα τελευταία χρόνια, τουλάχιστον στον δημόσιο διάλογο αλλά δεν έχει κατακτηθεί τίποτα ακόμη. Γιατί να το αρνηθούμε; Ο μέσος sis straight Έλληνας είναι ένας σεξιστής που φοβάται οτιδήποτε θα απειλήσει την εξουσία του, ύστερα θα ακούσει μεθυσμένος σκυλάδικα που θα τονώσουν τον ναρκισσιστικό καημό του, καθώς υποφέρει από την έλλειψη της γυναικείας αγάπης. Γελοία πράγματα δηλαδή. Δυστυχώς αυτό ήταν το πολιτισμικό υπόβαθρο μέσα στο οποίο μεγαλώσαμε όλοι.
Γιατί μετά από τόσους αγώνες εξακολουθούμε να παλεύουμε για βασικά γυναικεία δικαιώματα;
Ειλικρινά δεν ξέρω γιατί εξακολουθεί να ισχύει η άδικη κατανομή των ρόλων των δύο φύλων στην ελληνική κοινωνία. Πιστεύω ότι ποτέ η πολιτική στην Ελλάδα δεν ασχολήθηκε σοβαρά με αυτό το ζήτημα, ότι η επίδραση της ορθόδοξης θρησκείας στις κοινωνικές μας πεποιθήσεις παραμένει ισχυρή και ότι η κανονικοποίηση του πορνό, σαν βλέμμα προς τον άλλον, παίζει επίσης ρόλο. Ο άνθρωπος και οι δυνατότητές του, η ελευθερία του, είναι ένα περίπλοκο μίγμα βιολογίας και περιβάλλοντος, οπότε πρέπει να αλλάξουμε το κοινωνικό περιβάλλον μέσα στο οποίο ζούμε, δεν βλέπω άλλη απάντηση στην ερώτηση που κάνετε.
Μπορεί η τέχνη να συντελέσει σε κάποια αλλαγή νοοτροπίας ή γενικότερη;
Η τέχνη είναι μια αισθητική απάντηση μέσα στον δημόσιο διάλογο, δεν μπορεί να θεσμοθετήσει, παρόλα αυτά θεωρώ σημαντικό για έναν καλλιτέχνη να ασχολείται με σύγχρονα προβλήματα και όχι να ανακυκλώνει ιστορίες του παρελθόντος. Θεωρώ εξίσου σημαντικό το κοινό, όλοι μας δηλαδή, να έχουμε έναν προβληματισμό σε σύγχρονα θέματα, να ανακαλύψουμε μια καινούργια αισθητική και να πάψουμε να ανακυκλώνουμε το παρελθόν, αυτή είναι η αλλαγή νοοτροπίας για μένα.
Τι σας δίνει δύναμη και πίστη στην καθημερινότητα;
Να βλέπω την κόρη μου να μεγαλώνει και η πεποίθησή μου ότι η ζωή, παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε όλοι, είναι όμορφη. Είμαστε ζωντανοί, οφείλουμε να είμαστε αισιόδοξοι.

Δράκος, Μια performance για τη νοοτροπία του Γιώργου Βαλαή στο Θέατρο Τέχνης

Ιδέα, Σκηνοθεσία: Γιώργος Βαλαής

Δραματουργία: Γιώργος Βαλαής, Γεωργία Κανελλοπούλου

Κείμενα: Ιάκωβος Καμπανέλλης, Andrei Tarkovsky, Irena Brezna, Virginia Woolf, στοιχεία από το internet.

Σκηνογραφία, Κοστούμια: Ελένη Στρούλια

Επιμέλεια μουσικής: Voltnoi Brege, Γιώργος Βαλαής

Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας

Χορογραφίες, επιμέλεια κίνησης: Γιάννης Νικολαΐδης

Βοηθός σκηνοθεσίας, χειρισμός προβολής: Γεωργία Κανελλοπούλου

Συνεργάτης ενδυματολόγος: Δημήτριος Παρασκευόπουλος
Βοηθοί σκηνογράφοι: Σοφία Θεοδωράκη, Τζάνος Μάζης 
Κατασκευή σκηνικού: Κώστας Πλαστήρας

Φωτογραφίες: Αλεξάνδρα Δεληθέου

Εκτέλεση παραγωγής:  One Plant Production

Ηθοποιοί: Γιώργος Βαλαής, Κατερίνα Ζησούδη, Μάγδα Καυκούλα, Θοδωρής Πεντίδης.

TagsΘέατρο Τέχνης
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Νέα

    Ανθρωποφύλακες του Περικλή Κοροβέση στο Θέατρο Τέχνης

    21 Απριλίου 2019
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Κατερίνα Φωτιάδη /Οι κινήσεις του λόγου

    20 Δεκεμβρίου 2016
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Δημήτρης Πασσάς / Πολιτική, πίστη και θέση στην ροή της ιστορίας

    14 Νοεμβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Κωνσταντίνα Τάκαλου / Ρόλοι, πράξεις και διαδρομές

    16 Μαρτίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Οι Πυραμίδες συνεχίζονται στο Θέατρο Τέχνης

    11 Ιανουαρίου 2021
    By Cue Team
  • Νέα

    Οι Βρυκόλακες του Χένρικ Ίψεν στο Θέατρο Τέχνης σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά

    29 Ιανουαρίου 2019
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf