CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Χορεύοντας μέχρι τέλους (ο κυνηγός) της Μαρίας Αγγέλου στο Θέατρο Καλλιρρόης

      16 Μαΐου 2022
      0
    • O Αιμίλιος Χειλάκης στη νέα μουσικοθεατρική παράσταση της ΕΛΣΟΝ "Ευσέβιος και Φλορεστάν" την  ...

      16 Μαΐου 2022
      0
    • Καλοκαίρι 2022  / «Φιλοκτήτης» του Σοφοκλή από τα Θεατρικά Δρώμενα «ΙΑΣΜΟΣ»

      16 Μαΐου 2022
      0
    • Γυναίκες δημιουργοί στην Πειραιώς 260 στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Ο Σπύρος Γραμμένος και ο Κωνσταντίνος Πουλής επιστρέφουν στον Ορφέα!

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Πέρσες του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Εθνικό Θέατρο / Καλλιτεχνικός Προγραμματισμός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Staying Alive (Σχεδόν Πέθανα) της Κατερίνας Βρανά στις 13 Μαΐου στο Anodos ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Ο Πατέρας μου η Αθήνα της Μάνιας Παπαδημητρίου στην αυλή του θεάτρου ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Ευτυχία Αλεξανδροπούλου / Βρίσκοντας την ποίηση

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • ATHENS DARK: GENESIS / Ψίθυροι στο σκοτάδι της Αθήνας που πασχίζουν να ...

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Μαρκέλλα Καζαμία / Στο βυθό των λέξεων

      5 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • ONIRAMA την Παρασκευή 13 Μαΐου στο Vox

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Τέσσερις σπουδαίες ελληνικές συναυλίες στο Ηρώδειο!

      3 Μαΐου 2022
      0
    • Η έκθεση Vinyl Euripides του Jim Cogswell στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

      18 Απριλίου 2022
      0
    • Το Μαγικό Κουτί με την Τάνια Τσανακλίδου σε περιοδεία

      17 Απριλίου 2022
      0
    • The Meet Market: Easter Edition στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Χαρτογραφώντας τη Μνήμη | Mapping the Memory στην Alibi Gallery

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Acting on Camera Seminar στο Bios

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Diana Krall / Η σπουδαιότερη ερμηνεύτρια της Σύγχρονης Τζαζ την Πέμπτη 30 ...

      31 Μαρτίου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer: Eroe / Η ροή της δύναμης

      23 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me in / Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη 

      21 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer: Dirty Hippie / Sunkissed hippie state of mind

      10 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me In / Εύα Μοσχολιδάκη

      9 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Κυρμιζή

      9 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Σεμινάρια
Home›The City›Σεμινάρια›Εργαστήρια σκηνογραφίας & ενδυματολογίας από τον Ιανουάριο 2022 στην Καταπαctή

Εργαστήρια σκηνογραφίας & ενδυματολογίας από τον Ιανουάριο 2022 στην Καταπαctή

By Cue Team
20 Δεκεμβρίου 2021
219
0
Share:

Η Καταπactή, ο πολυχώρος τέχνης και δημιουργίας του Σωτήρη Δούβρη πραγματοποιεί μαθήματα θεάτρου από το 2013. Το Theater Academy που έχει ιδρύσει η Καταπαctή περιλαμβάνει εργαστήρια πάνω σε όλες τις ειδικότητες που απαιτούνται για το ανέβασμα μίας θεατρικής παράστασης.
Από τον Ιανουάριο 2022 ξεκινούν τα φετινά εργαστήρια σκηνογραφίας και ενδυματολογίας με εισηγήτριες δύο νέες και καταξιωμένες επαγγελματίες του χώρου: τη Μαρία Φιλίππου και τη Μαντώ Ψυχουντάκη.
Τα εργαστήρια απευθύνονται τόσο σε ανθρώπους που ασχολούνται με το θέατρο, επαγγελματικά ή ερασιτεχνικά, όσο και σε επαγγελματίες από τον χώρο της αρχιτεκτονικής, της γραφιστικής ή του σχεδίου, οι οποίοι επιθυμούν να ασχοληθούν με τη θεατρική τέχνη. Ωστόσο, δεν απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις εκ μέρους των συμμετεχόντων.

Εργαστήρι σκηνογραφίας με τη Μαρία Φιλίππου

Βασικό κομμάτι του Theater Academy της Καταπactής είναι, φυσικά, και η σκηνογραφία. Οι μαθητές είναι υπεύθυνοι για το βασικό εικαστικό αποτέλεσμα των παραστάσεων, υπό την επίβλεψη και την καθοδήγηση της δασκάλας τους, Μαρίας Φιλίππου. Οι συμμετέχοντες ξεκινούν από το βασικό θεωρητικό υπόβαθρο με την εκμάθηση σχετικά με τη διαμόρφωση της σκηνής στο αρχαίο θέατρο, το ρωμαϊκό, την ιταλική Αναγέννηση, την Κομέντια Ντελ άρτε, μπαρόκ, ρομαντισμό, περνώντας από τον 19ο & 20ο αιώνα, έως τον Αντόλφ Άππια και τον Μέγιερχολντ και καταλήγοντας στη σύγχρονη παγκόσμια σκηνογραφία. Παράλληλα, εργάζονται πάνω σε θεατρικό κείμενο και, αφού το αναλύσουν και καταλήξουν στην ιδέα, δημιουργούν πλαστική και ηλεκτρονική μακέτα παρουσιάζοντας την ιδέα τους, όπως θα την παρουσίαζαν στον σκηνοθέτη και σε όλη τη δημιουργική ομάδα.

Η δημιουργία μιας παράστασης
Το δεύτερο και μεγαλύτερο σκέλος των μαθημάτων σχετίζεται με την ενεργό συμμετοχή στη δημιουργία μιας θεατρικής παράστασης. Δίνεται, έτσι, η ευκαιρία σε όλους τους μαθητευόμενους:
● να αποκτήσουν την πραγματική εμπειρία συνεργασίας με όλους τους υπόλοιπους δημιουργούς
● να συμπεριλάβουν στη σκέψη τους το όραμα του σκηνοθέτη
● να αποτυπώσουν τον σκηνικό χώρο
● να ακολουθήσουν βήμα βήμα την προετοιμασία του σχεδιασμού
● να δομήσουν την παρουσίαση των ιδεών τους
● να οργανώσουν τον χρόνο και τον προϋπολογισμό που τους διατίθεται.
Το αποτέλεσμα είναι ο κάθε μαθητής να έχει βιώσει πλήρως τη διαδικασία της σκηνογραφίας και να έχει δημιουργήσει την πρώτη του ολοκληρωμένη σκηνογραφική δουλειά!

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ
Η Μαρία Φιλίππου γεννήθηκε στην Καστοριά το 1983. Είναι απόφοιτος του τμήματος Γραφιστικής, του Τ.Ε.Ι. Αθηνών, Υπότροφος της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών με κατεύθυνση τη Ζωγραφική (Σαλαμάνκα, Ισπανία) και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος (Master of Arts in Advanced Theatre Practice, Scenography and Costume Design) του Πανεπιστημίου Royal Central School of Speech and Drama του Λονδίνου.
Έχει διακριθεί με 1ο βραβείο Σκηνογραφίας και Ενδυματολογίας στο 2ο Διεθνές Φεστιβάλ Διαβαλκανικού Θεάτρου, ενώ ήταν υποψήφια για βραβείο καλύτερης σκηνογραφίας στα θεατρικά βραβεία του Αθηνοραματος για την παράσταση «Η Παριζιάνα».
Από το 2008 δουλεύει ως σκηνογράφος και ενδυματολογος ,τα πρώτα χρόνια ως συνεργάτης του Γιώργου Πατσά κ του Μανώλη Παντελιδάκη. Από το 2012 υπογράφει συνεργασίες με σκηνοθέτες όπως τον Σταμάτη Φασουλή (“Art”), Θοδωρή Αθερίδη (“Art”, “Άγρια Δύση”, “Μαθήματα Κωμωδίας”),Αντώνη Λουδάρο (“Η Παριζιάνα, “Σκηνές από έναν γάμο”, “Δουλειές με φούντες”), Νίκο Μουτσινά (“Ο κ.Παπαπαναγιωτοπουλάκης”, “Κοκομπλόκο”, “Οι από πάνω”, “Βερβερίτσα”, “Νύφη κουράγιο”), Ελένη Γκασούκα (“Ήρωες”, “Εγώ η Γωγώ”, “Γυναίκες, τα απαντά”, “Burlesque”), Τάκη Ζαχαράτο, Σοφία Σπυράτου (“Θα ζω μόνο για σένα”), Adolf Shapiro (“Ωραία χρόνια”), Λίνα Ζαρκαδούλα (“Υπό το μηδέν), Ρέππα/Παπαθανασίου (“Ο φίλος μου ο Λευτεράκης”), Κωνσταντίνα Νικολαΐδη (“Oliver Twist”, “Cage birds”, “Sunset limited”, “Μια χριστουγεννιάτικη ιστορία”).
Αυτή την περίοδο, μπορεί κάποιος να παρακολουθήσει την δουλειά της στις παραστάσεις “Τζόρνταν” σε σκηνοθεσία Γιάννη Αϊβάζη , “Ανθισμένες Μανόλιες” σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Κυριάκου, “Μαθήματα κωμωδίας” σε σκηνοθεσία Θ. Αθερίδη, “Καλό μεσημεράκι” στην συχνότητα του Σκαι , “Cage birds”, “Tο θαυμα” και “Tο πιθάρι του Πυθαγόρα” σε σκηνοθεσία Κ. Νικολαΐδη, “Σοφία Βέμπο σε θυμάμαι” σε σκηνοθεσία Μενέλαου Τζαβέλλα, “Σκηνές από έναν γάμο” σε σκηνοθεσία Αντώνη Λουδάρου, ενώ τον Ιανουάριο ξεκινούν το “Γελώντας άγρια” σε σκηνοθεσία Βάσιας Αργέντη και “Ανάμεσα σε δυο κόσμους” σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Νικολαΐδη.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
● Από Δευτέρα 17/1/2022 και κάθε Δευτέρα 19:00-22:00 έως τέλη Ιουνίου
● Το μάθημα θα πραγματοποιείται ταυτόχρονα δια ζώσης και διαδικτυακά μέσω της εφαρμογής “Zoom”
● Συνολικό κόστος 400€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ)
● Early bird: Έκπτωση 10% για εγγραφές έως το τέλος του έτους.
● Έκπτωση 20% επί του συνολικού κόστους των δύο εργαστηρίων για όσους παρακολουθήσουν και το εργαστήρι θεατρικού κοστουμιού

Εργαστήρι θεατρικού κοστουμιού με τη Μαντώ Ψυχουντάκη

Το εργαστήρι ενδυματολογίας
Έχει ως στόχο την εκπαίδευση των συμμετεχόντων ώστε να μπορούν να ασχοληθούν επαγγελματικό με το αντικείμενο. Στο πλαίσιο του μαθήματος θα αναλυθεί όλη η διαδικασία του σχεδιασμού και της κατασκευής θεατρικών ενδυμάτων, από την ανάγνωση του θεατρικού κειμένου μέχρι και το ανέβασμα της παράστασης που θα πραγματοποιηθεί ως αποτέλεσμα της συνεργασίας όλων των τμημάτων του Theater Academy. Το πρόγραμμα ξεκινάει από τα μέσα του Ιανουαρίου και ολοκληρώνεται με το ανέβασμα της παράστασης, στο τέλος Ιουλίου. Το σεμινάριο συνδυάζει θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα, καθώς και επισκέψεις σε πρόβες παραστάσεων. Τέλος, ο σπουδαστής θα έχει ολοκληρωμένη άποψη για το επάγγελμα του ενδυματολόγου.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε όλους όσους ενδιαφέρονται για το θεατρικό ένδυμα.

Το πρόγραμμα του εργαστηρίου:

  1. Εισαγωγή / σύντομη ιστορική ανάδρομη.
    ● Ποιο είναι το επάγγελμα του ενδυματολόγου και τι είναι η ενδυματολογία.
    ● Ιστορική αναδρομή ανά δεκαετία πάνω στα κινήματα που επηρέασαν το θέατρο.
  2. Εισαγωγή στο θεατρικό κείμενο / διαδικασία
    ● Συνάντηση και συνεργασία με τη σκηνοθετική ομάδα και τους ηθοποιούς.
    ● Ανάθεση κειμένου /Ανάλυση κειμένου.
    ● Ιστορική έρευνα εποχής.
  3. Σύλληψη/ σχεδιασμός
    ● Σύλληψη ιδέας / μετρήσεις.
    ● Τεχνικές σχεδιασμού.
    ● Αποτύπωση ιδέας.
    ● Μέσα αποτύπωσης της ιδέας .
  4. Υφάσματα / υλικά
    ● Έρευνα υλικών και τεχνικών εφαρμογών.
    ● Διαχείριση προϋπολογισμού.
  5. Ολοκλήρωση διαδικασίας
    ● Εισαγωγή στη κατασκευή.
    ● Εικόνα για τα αξεσουάρ και τα μακιγιάζ ενός ρόλου .
    ● Πρόβες με όλον τον θίασο.

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΗΣ ΜΑΝΤΩΣ ΨΥΧΟΥΝΤΑΚΗ
Η Μαντώ Ψυχουντάκη κατάγεται από το Ρέθυμνο και έχει μεγαλώσει σε διάφορα μέρη της Ελλάδας. Σπούδασε σκηνογραφία – ενδυματολογία και αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων στον Αθηναϊκό Καλλιτεχνικό και Τεχνολογικό όμιλο (AKTO) από όπου και αποφοίτησε με άριστα και στο Middlesex University (BA Design for Performance).

Έχει διακριθεί με 1ο βραβείο Σκηνογραφίας και Ενδυματολογίας στο Διεθνές Φεστιβάλ του Παρισιού (Paris play festival ), 1ο βραβείο Σκηνογραφίας και Ενδυματολογίας στο Διεθνές Φεστιβάλ της Βενετίας(Venezia shorts Italy) και ήταν στην ομάδα που κατέκτησε το βραβείο Mezzo, Opera Production of the Year 2013 στην όπερα «Alessandro» του G. F. Handel. Από το 2011 δουλεύει ως σκηνογράφος και ενδυματολόγος ,τα πρώτα χρόνια ως συνεργάτης του Πάρι Μέξη.

Από το 2012 έχει συνεργαστεί με τους : Nigel Lowery, Laine Rettmer, Πάρι Μέξη, Δημήτρη Δεγαΐτη, Νικορέστη Χανιωτάκη, Σοφία Φιλιππίδου, Δημοσθένη Φίλιππα, Κίρκη Καραλή, Μαριάννα Κάλμπαρη, Γρηγόρη Καραντινάκη, Κώστα Παπακωνσταντίνου κ.α.

Αυτήν την περίοδο μπορείτε να παρακολουθήσετε τη δουλειά της στις παραστάσεις «Vita brevis» σε σκηνοθεσία της Ανθής Σαββάκη, «Να σου πω μια ιστορία» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Πλειώνη και από τον Ιανουάριο στην παράσταση «Ανάμεσα σε δυο κόσμους, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Νικολαΐδη.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
● Από την Παρασκευή 21/1/2022 και κάθε Παρασκευή 19:00-21:00 έως τέλη Ιουνίου2022.
● Το μάθημα θα πραγματοποιείται ταυτόχρονα δια ζώσης και διαδικτυακά μέσω της εφαρμογής “Zoom”
● Συνολικό κόστος 300€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ)
● Early bird: Έκπτωση 10% επί του συνολικού κόστους για εγγραφές μέχρι τέλους του έτους.
● Έκπτωση 20% επί του συνολικού κόστους των δύο εργαστηρίων για όσους παρακολουθήσουν και το εργαστήρι θεατρικού κοστουμιού

Πληροφορίες – δηλώσεις συμμετοχής:
Email: info@katapacti.gr
T.: 216 80 96 448
Κορομηλά 19 – Αθήνα (Ν. Κόσμος)
https://katapacti.gr/

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Σεμινάρια

    Εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά προσχολικής ηλικίας 4-5 ετών, με τους γονείς τους, κάθε Σάββατο

    10 Ιανουαρίου 2022
    By Cue Team
  • Σεμινάρια

    ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ- ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / ΔΥΟ ΝΕΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

    17 Φεβρουαρίου 2021
    By Cue Team
  • Σεμινάρια

    ΣΥΝΕΔΡΙΟ: Οι τέχνες στο ελληνικό σχολείο: παρόν και μέλλον

    10 Οκτωβρίου 2018
    By Cue Team
  • Σεμινάρια

    Σεμινάριο Υποκριτικής με τον Βασίλη Βηλαρά στον Τεχνοχώρο Omikron3artspace.

    5 Οκτωβρίου 2020
    By Cue Team
  • Featured PostsΣεμινάρια

    Αλεξάνδρα Διαλυνά / Η Τέχνη της Υποκριτικής στο Fårö

    1 Οκτωβρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Σεμινάρια

    Θεατρικά εργαστήρια υποκριτικής και σκηνοθεσίας από τον Δημήτρη Καρατζιά στον Πολυχώρο Vault

    28 Σεπτεμβρίου 2020
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf