CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Παρουσίαση Βιβλίου / Το Χαμένο Ημερολόγιο της «Άλλης» του Μάνου Λαμπράκη

      22 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Παπαδόπουλος / Ανθρώπινες διαστάσεις συλλογικών εμπειριών

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Νίκος Χρονόπουλος

      13 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Ο Φοίβος Δεληβοριάς επιστρέφει στο Κύτταρο

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Ο Σταύρος Ξαρχάκος και το Δημοτικό τραγούδι στο Θέατρο Παλλάς

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • H Μαρίνα Σάττι ζωντανά στο VOX για μία εμφάνιση

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: ΓΚΡΕΜΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Workshop φωτογραφίας με την Γεωργία Πονηράκου στο Tag

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Επικοινωνία του Πολιτισμού / Masterclass 22 ωρών με τον Άρη Ασπρούλη στο ...

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • 1ο Πολυθεματικό Φεστιβάλ HUMAN CAST Inclusive Art Festival

      7 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Κατερίνα Κυρμιζή & Νίκος Γρηγοριάδης στο Μουσικό Κουτί

      17 Νοεμβρίου 2022
      0
    • ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΙ σε επιμέλεια Δημήτρη Τρίκα στο Δρομοκαΐτειο

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • TO MILKY WAY ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΕΚΑΤΟΥ ΞΕΚΙΝΑ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥ ΠΟΡΕΙΑ!

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Κωνσταντίνα Ράικου

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer: Dear Violet / The roots of violets

      14 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Αγγελίτσα

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Όλια Ντακογιάννη

      9 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Κωνσταντίνος Παράσης / Η σταθερότητα της αγάπης

Κωνσταντίνος Παράσης / Η σταθερότητα της αγάπης

By Ήβη Βασιλείου
22 Ιανουαρίου 2020
588
0

Η αγάπη υπάρχει πάντα. Το ίδιο και οι άνθρωποι. Το ζήτημα είναι να βρούμε τον σωστό μηχανισμό λειτουργίας της κάθε σχέσης, τον τρόπο να επικοινωνούμε με τον -μοναδικό- άλλον. Ο Κωνσταντίνος Παράσης μας μίλησε για το έργο του Χάρολντ Πίντερ Ο Εραστής που παρουσιάζεται στο Θέατρο Επί Κολωνώ σε σκηνοθεσία Λένας Φιλίπποβα, για το μυστηριώδες σύμπαν του συγγραφέα και τον τρόπο που του αποκαλύφθηκε. 

 

Τι σε συγκίνησε στο έργο του Πίντερ στην πρώτη ανάγνωση και τι τώρα που επανήλθες σ΄ αυτό;

Αρχικά, οι δύο ήρωες μου φάνηκαν τόσο επίπλαστοι που μου δημιούργησαν μια βαθύτατη λύπη. Με συγκίνησαν. Πολλές φορές θυμάμαι τον εαυτό μου αργότερα, στην πρόβα να λέω “μα αυτό είναι πολύ κρίμα, γιατί να το κάνουν αυτό στον εαυτό τους;”. Τα ζητήματα τους, ήταν για μένα κάτι, που η ευθύτητα θα έλυνε. Αν την επέλεγαν δεν είχαν να φοβηθούν τίποτα.
Το έκαναν, με δυσκολία όμως.
Ξαναδιαβάζοντας το έργο και συγκρίνοντάς το με στιγμές της δικής μου ζωής, συνειδητοποίησα πως ίσως και η δική μου “ευθύτητα” να είναι ένα τέχνασμα. Ένα παιχνίδι. Και τότε άρχισα να βλέπω γύρω μου τον Ρίτσαρντ και τη Σάρα και κατάλαβα πως το παιχνίδι αυτό που παίρνει πολλές μορφές σε ένα ζευγάρι, είναι απαραίτητο. Και τότε συγκινήθηκα πάλι.

 

Τι σε δυσκόλεψε στην επαφή σου με ένα συγγραφέα που έχει τόσο βάθος;

Ο H.Pinter είναι εξαιρετικός συγγραφέας για πολλούς λόγους. Ένας απ’αυτούς είναι η ικανότητα του να δίνει σε ένα φαινομενικά απλό κείμενο, διττή υπόσταση. Αυτό νομίζω πως είναι πιο εύκολο στην αγγλική γλώσσα και σίγουρα ήταν αρκετά δύσκολο και δημιουργικό το εγχείρημα της μετάφρασης. Η Χρύσα έκανε θαυμάσια δουλειά, κάτι που είναι πολύ πιο δύσκολο από το να είσαι απλά σωστός με τις λέξεις. Έπρεπε να μιλιέται αυτό που θα πούμε στα ελληνικά και ταυτόχρονα το κείμενο να μπορεί να παραμένει αρκετά ουδέτερο ώστε να “χωρέσει” ο θεατής μέσα του.

Τι νέο έμαθες από αυτή τη δουλειά μέχρι τώρα; Ποιο ήταν το προσωπικό κέρδος;

“Ο Εραστής” είναι πλέον στον δεύτερο του χρόνο και αλλάζει συνεχώς μορφή σαν έργο. Συνεχώς εξελίσσεται. Έτσι αναγκαστικά, έμαθα να είμαι εύπλαστος.
Έμαθα να μην κρίνω εκ του αποτελέσματος, αλλά από τη διαδικασία.
Επίσης, έμαθα να μην τιμωρώ (συχνά) τον εαυτό μου όταν κάνει λάθη, ειδικότερα μέσα στην πρόβα. Πολύ δύσκολο στην πράξη.
Μπορεί να ακουστεί κάπως, αλλά το να μεταφέρεις σκηνικά σε μια άλλα πόλη π.χ. και να προσπαθείς να τα δέσεις καλά στο αυτοκίνητό σου ώστε να μην πέσουν, ίσως φανεί χρήσιμο. Το έμαθα κι αυτό. Αφού έπεσαν.

 

Χρειαζόμαστε πάντα κάτι έξω από εμάς για να αυτοπροσδιοριστούμε;

Θα ήθελα να πω όχι άλλα δεν μπορώ. Εγώ σίγουρα το βρίσκω σχεδόν αδύνατο να προσδιορίσεις τον εαυτό σου. Γιατί ξέρω εγώ ποιος είμαι; Πώς μπορώ να με ορίσω μόνος μου όταν καθρεφτίζομαι σχεδόν πάντα στο περιβάλλον μου; Και μετά υπάρχει και ο θόρυβος. Ο θόρυβος της πόλης που πήζει στην πληροφορία. Που να προλάβεις να σταματήσεις για να δεις τι σου αρέσει, τι απολαμβάνεις. Γιατί νομίζω πως ο αυτοπροσδιορισμός πάει πακέτο με την απόλαυση. Πώς μου αρέσω;

 

Στο απροσδιόριστο σύμπαν του Πίντερ τι μένει σταθερό;

Οι άνθρωποι μένουν σταθεροί. Η ανάγκη τους να καταλάβουν βαθύτερα και να θέσουν δύσκολες ερωτήσεις θα είναι πάντα εκεί. Η ανάγκη να αγαπηθούν κι αυτή θα είναι πάντα εκεί. Και με την απλότητά του ο Πίντερ μας προσφέρει απλόχερα τον χώρο να το δούμε.

 

Τι σου δίνει πίστη στην καθημερινότητα;

Οι δυνατότητές μας. Κάθε μέρα αποφεύγω να κάνω τα πράγματα που σχεδιάζω, μέχρι να έρθει η μέρα που θα τα κάνω. Και όταν έρχεται αυτή η μέρα γελάω με τον εαυτό μου που μου φάνηκε βουνό αυτό που είχα να κάνω. Μπορώ πολλά. Όλοι μας μπορούμε πολλά.

Συγγραφέας: Χάρολντ Πίντερ
Σκηνοθεσία: Λένα Φιλίπποβα
Μετάφραση: Χρύσα Κοτταράκου
Σκηνικά – κοστούμια: Γεωργία Μπούρδα
Βοηθός σκηνοθέτη: Ιωάννα Ζέρβα
Φωτογραφίες: Τσέτσι Τσάνκοβ
Επιμέλεια αφίσας: Astrokids
Trailer: Στέφανος Γκέκας
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου ΗΘΩ
Παίζουν: Χρύσα Κοτταράκου, Κωνσταντίνος Παράσης

Παραστάσεις από 14/12/2019: Σάββατο στις 21.30 και Κυριακή στις 19.00
Διάρκεια: 70 λεπτά
Τιμές εισιτηρίων: Γενική Είσοδος:13 €, Φοιτητικό/Ανέργων: 10 €
Προπώληση: Viva.gr

Θέατρο Επί Κολωνώ
Διεύθυνση: Ναυπλίου 12 & Λένορμαν 94, Κολωνός, Αθήνα,
Κρατήσεις θέσεων: 2105138067, 6948298063

TagsΘέατρο Επί Κολωνώ

Related articles More from author

  • Νέα

    Θέατρο Επί Κολωνώ / Καλλιτεχνικός Προγραμματισμός 2018-19

    19 Σεπτεμβρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    Τάο του Γ. Καφετζόπουλου σε σκηνοθεσία Δανάης Σπηλιώτη στο Θέατρο Επί Κολωνώ

    11 Δεκεμβρίου 2022
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Αναστάσιος Πινακουλάκης & Στέφανος Παπατρέχας / Υγρασία στους Τοίχους

    15 Νοεμβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Καλιφόρνια ντρίμιν σε σκηνοθεσία Θανάση Χαλκιά στο Θέατρο Επί Κολωνώ

    22 Σεπτεμβρίου 2017
    By Cue Team
  • Νέα

    “Mall” του Αναστάση Πινακουλάκη από τον Οκτώβρη στο Θέατρο Επί Κολωνώ

    29 Αυγούστου 2017
    By Cue Team
  • Featured PostsΣυνεντεύξεις

    Γιώργος Κατσής / Στιγμές ελευθερίας σε ένα θαρραλέο θέατρο

    5 Φεβρουαρίου 2020
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf