CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Χορεύοντας μέχρι τέλους (ο κυνηγός) της Μαρίας Αγγέλου στο Θέατρο Καλλιρρόης

      16 Μαΐου 2022
      0
    • O Αιμίλιος Χειλάκης στη νέα μουσικοθεατρική παράσταση της ΕΛΣΟΝ "Ευσέβιος και Φλορεστάν" την  ...

      16 Μαΐου 2022
      0
    • Καλοκαίρι 2022  / «Φιλοκτήτης» του Σοφοκλή από τα Θεατρικά Δρώμενα «ΙΑΣΜΟΣ»

      16 Μαΐου 2022
      0
    • Γυναίκες δημιουργοί στην Πειραιώς 260 στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Ο Σπύρος Γραμμένος και ο Κωνσταντίνος Πουλής επιστρέφουν στον Ορφέα!

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Πέρσες του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Εθνικό Θέατρο / Καλλιτεχνικός Προγραμματισμός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Staying Alive (Σχεδόν Πέθανα) της Κατερίνας Βρανά στις 13 Μαΐου στο Anodos ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Ο Πατέρας μου η Αθήνα της Μάνιας Παπαδημητρίου στην αυλή του θεάτρου ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Ευτυχία Αλεξανδροπούλου / Βρίσκοντας την ποίηση

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • ATHENS DARK: GENESIS / Ψίθυροι στο σκοτάδι της Αθήνας που πασχίζουν να ...

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Μαρκέλλα Καζαμία / Στο βυθό των λέξεων

      5 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • ONIRAMA την Παρασκευή 13 Μαΐου στο Vox

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Τέσσερις σπουδαίες ελληνικές συναυλίες στο Ηρώδειο!

      3 Μαΐου 2022
      0
    • Η έκθεση Vinyl Euripides του Jim Cogswell στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

      18 Απριλίου 2022
      0
    • Το Μαγικό Κουτί με την Τάνια Τσανακλίδου σε περιοδεία

      17 Απριλίου 2022
      0
    • The Meet Market: Easter Edition στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Χαρτογραφώντας τη Μνήμη | Mapping the Memory στην Alibi Gallery

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Acting on Camera Seminar στο Bios

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Diana Krall / Η σπουδαιότερη ερμηνεύτρια της Σύγχρονης Τζαζ την Πέμπτη 30 ...

      31 Μαρτίου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer: Eroe / Η ροή της δύναμης

      23 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me in / Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη 

      21 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer: Dirty Hippie / Sunkissed hippie state of mind

      10 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me In / Εύα Μοσχολιδάκη

      9 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Κυρμιζή

      9 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Λευτέρης Γιοβανίδης / Η διαδρομή από τον έρωτα στην απώλεια

Λευτέρης Γιοβανίδης / Η διαδρομή από τον έρωτα στην απώλεια

By Ήβη Βασιλείου
20 Ιανουαρίου 2020
355
0
Share:

Ο Λευτέρης Γιοβανίδης μετέφρασε και σκηνοθέτησε το έργο του Τένεσι Ουίλιαμς, Τριαντάφυλλο στο στήθος που παρουσιάζεται στο Θέατρο Τέχνης. Μας μίλησε για το ενδιαφέρον έργο του μεγάλου συγγραφέα και την ηρωίδα που τον συγκίνησε με την διαδρομή της από τον έρωτα στην απώλεια και αντίστροφά. Για την παράσταση και τις δυναμικές της. Για τις επιλογές που είτε είναι δικές μας είτε της ζωής πρέπει να τους δείχνουμε εμπιστοσύνη.

 

Τι σε συγκινεί στο έργο του Τένεσι Ουίλιαμς;

Φυσικά η ηρωίδα του Ουίλιαμς, Σεραφίνα. Το Τριαντάφυλλο στο στήθος, ο ίδιος ο συγγραφέας το είπε ότι είναι ένα έργο για τον έρωτα. Τολμάει να βάζει τη Σεραφίνα να λέει ότι ερωτική πράξη έχει την ίδια αξία με τη θρησκεία. Ως έργο κάνει αναφορές σε πολλά. Για την ανάγκη του ανθρώπου να πιστεύει κάπου, να ερωτεύεται αλλά και για την ανταγωνιστική σχέση μάνας και κόρης. Αλλά αυτό που θεωρώ ότι έχει αξία και με συγκινεί περισσότερο είναι έτσι όπως φωτίζει το έργο την ανάγκη του ανθρώπου να ζήσει. Πέρα την όποια δυσκολία έρχεται στη ζωή μας, αυτή πρέπει να συνεχίζεται. Αυτό είναι σχεδόν μονόδρομος, είναι η μόνη επιλογή που έχουμε. Να μην παραιτούμαστε.

Τι νέο έμαθες για τον εαυτό σου από την συγκεκριμένη δουλειά μέχρι τώρα;

Πάντα ο άνθρωπος επιστρέφει στο λάθος του. Ή τέλος πάντως στο θεωρητικό λάθος του γιατί όλα είναι σχετικά. Ίσως γιατί νιώθει πιο οικεία εκεί. Στο έργο η κεντρική ηρωίδα, η Σεραφίνα, όταν έρχεται η στιγμή να διαλέξει ένα καινούργιο σύντροφο, αυτός ο καινούργιος έχει όλα τα χαρακτηριστικά του παλιού που την είχε απογοητεύσει και προδώσει. Η ψυχολογία έχει ασχοληθεί αρκετά μ’ αυτή την συμπεριφορά του ανθρώπου. Επιστρέφουμε στα ίδια. Και το διακρίνω φυσικά και σε δικές μου εκφάνσεις στη ζωή μου.

Μπορούν οι άνθρωποι να αντικατασταθούν από άλλους ανθρώπους ή απώλεια ορισμένες φορές είναι ανίατη;

Κανείς δεν μπορεί να αντικαταστήσει κανέναν. Ίσως αυτό που λέω να είναι ένα παιχνίδι λέξεων αλλά δεν θέλω να μιλήσω για αντικατάσταση αλλά για συνέχιση. Μετά από μια απώλεια πρέπει να συνεχίζουμε, να μην αντικαθιστούμε. Η απώλεια για τον άνθρωπο ως βιωματική εμπειρία είναι πάντα σκληρή. Ίσως γιατί μας φέρνει αντιμέτωπους με τον δικό μας θάνατο. Άνθρωποι φεύγουν αλλά παίρνουν την θέση τους κάποιοι άλλοι. Εξάλλου αυτό είναι η ζωή μας μια συνέχεια απωλειών.

Μπορεί η μοναξιά να είναι επιλογή;

Φυσικά μπορεί και να είναι επιλογή. Αλλά πάντα έχω το ερώτημα και την υποψία κατά πόσο τελικά κάποιος μπορεί να πει με απόλυτη σιγουριά ότι όταν επιλέγει κάτι είναι καθαρά μια δική του επιλογή. Εγώ για τις δικές μου επιλογές δεν μπορώ να το διαβεβαιώσω αυτό. Το θυμικό, μας παίζει παιχνίδια και συχνά μπορεί να επιλέγουμε κάτι που να θεωρούμε επιλογή μας αλλά τελικά να μην είναι. Κάποιες συνθήκες και καταστάσεις, που φυσικά εμείς έχουμε επιτρέψει στη ζωή μας, να μας έχουν οδηγήσει σε αποκλεισμούς συναισθημάτων και αντιδράσεων και την κατάσταση αυτή να την ονομάζουμε επιλογή. Είναι πια καθαρό ότι οι πολίτες του δυτικού πολιτισμού επί το πλείστον βιώνουν, αυτό που λέμε μοναξιά, ως μάστιγα πια. Και δεν μιλώ για τη δημιουργική μοναξιά που οφείλει να έχει ο καθένας μέσα στη διάρκεια της ημέρας. Μιλώ για μια μοναξιά ουσίας. Που σε καμία περίπτωση δεν είναι επιλογή αλλά αποτέλεσμα απογοητεύσεων.

Έχει διαφορές το θέατρο στην επαρχία σε σχέση με την Αθήνα; Τι χρειάζεται το θέατρο στην εποχή μας;

Δεν θα το έλεγα διαφορετικό στην πράξη του αλλά διαφορετικό στην λειτουργία του. Για παράδειγμα στην Κοζάνη στο Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κοζάνης που είχα την τύχη να διατελέσω καλλιτεχνικός διευθυντής, εκεί δεν υπάρχουν στην πόλη πολλές διαφορετικές σκηνές και πολυπραγμοσύνη. Εκεί είναι ένα θέατρο μόνο. Ο ανταγωνισμός είναι σε ένα άλλο επίπεδο, στο να καταφέρεις να φέρεις τον κόσμο να έρθει στο θέατρο. Να δημιουργήσεις κοινό. Γι’ αυτό και πιστεύω ότι η λειτουργία και γενικότερα η ύπαρξη των θεάτρων στην περιφέρεια είναι κάτι σημαντικό. Το κοινό δημιουργείται και εκπαιδεύεται. Δεν μπορούμε να μιλάμε ότι η περιφέρεια είναι αδιάφορη για πολιτιστικά θέματα αν δεν υπάρχει πολιτική συγκεκριμένη που να δημιουργεί συνθήκες δημιουργίας πολιτισμού άρα και κοινού.

Τι σου δίνει δύναμη και χαρά στην καθημερινότητα;

Οι άνθρωποι μου, οι φίλοι μου, η οικογένεια μου, οι συνεργάτες και φυσικά ο γιος μου. Δεν έχω κάπου αλλού να ακουμπήσω. Το μόνο καλό είναι ότι εξακολουθώ το πρωί να ξυπνάω έχοντας χαρά. Η καθημερινότητα δυστυχώς είναι πάντα ισοπεδωτική. Ευτυχώς το αντιλήφθηκα αυτό από μικρός και είμαι πάντα υπό ατμόν για να τον εξορκίζω το δαίμονα αυτό.

Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Λευτέρης Γιοβανίδης

Επιμέλεια Κίνησης: Ζωή Χατζηαντωνίου

Σκηνικά: Πουλχερία Τζόβα

Κοστούμια: Μαρία Παπαδοπούλου

Μουσική: Θοδωρής Λεμπέσης

Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος

Δραματουργική Επεξεργασία: Ιζαμπέλα Κωνσταντινίδου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Ρία Δεληογλάνη

Βοηθός Φωτιστή: Εύη Παπαμάρκου

Με τους: Ευγενία Αποστόλου, Ειρήνη Ιωάννου, Πηνελόπη Μαρκοπούλου, Γεράσιμο Μιχελή, Μάρω Σαουσοπούλου, Ισίδωρο Σταμούλης, Δημήτρη Τσίκλης, Τσαμπίκα Φεσάκη.

Θέατρο Τέχνης – Υπόγειο

Πεσμαζόγλου 5, Κρατήσεις: 2103222760

Τιμή εισιτηρίου:

€ 15 ευρώ κανονικό

€ 10 ευρώ εκπτωτικό (μαθητές, φοιτητές, άνεργοι, πολύτεκνοι, α.με.α.)

TagsΘέατρο Τέχνης
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Νέα

    Ο Μάιος κάνει φινάλε στο Θέατρο Τέχνης με μια μεγάλη έκπληξη

    17 Μαΐου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    Οι Ναυαγοί της Ηρώς Μπέζου στο Θέατρο Τέχνης

    5 Οκτωβρίου 2021
    By Cue Team
  • Featured PostsΣυνεντεύξεις

    Ιφιγένεια Καραμήτρου / Ομορφιές και μάχες της καθημερινότητας

    15 Νοεμβρίου 2021
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Οι Βρυκόλακες του Χένρικ Ίψεν στο Θέατρο Τέχνης σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά

    29 Ιανουαρίου 2019
    By Cue Team
  • Νέα

    ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΧΩΡΙΣ # MiaMeraXwris στο Θέατρο Τέχνης

    21 Δεκεμβρίου 2019
    By Cue Team
  • Νέα

    Το χρονικό του Χρόνου του Stephen Hawking στο Θέατρο Τέχνης

    21 Ιανουαρίου 2020
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf