CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Παρουσίαση Βιβλίου / Το Χαμένο Ημερολόγιο της «Άλλης» του Μάνου Λαμπράκη

      22 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Παπαδόπουλος / Ανθρώπινες διαστάσεις συλλογικών εμπειριών

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Νίκος Χρονόπουλος

      13 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Ο Φοίβος Δεληβοριάς επιστρέφει στο Κύτταρο

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Ο Σταύρος Ξαρχάκος και το Δημοτικό τραγούδι στο Θέατρο Παλλάς

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • H Μαρίνα Σάττι ζωντανά στο VOX για μία εμφάνιση

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: ΓΚΡΕΜΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Workshop φωτογραφίας με την Γεωργία Πονηράκου στο Tag

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Επικοινωνία του Πολιτισμού / Masterclass 22 ωρών με τον Άρη Ασπρούλη στο ...

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • 1ο Πολυθεματικό Φεστιβάλ HUMAN CAST Inclusive Art Festival

      7 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Κατερίνα Κυρμιζή & Νίκος Γρηγοριάδης στο Μουσικό Κουτί

      17 Νοεμβρίου 2022
      0
    • ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΙ σε επιμέλεια Δημήτρη Τρίκα στο Δρομοκαΐτειο

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • TO MILKY WAY ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΕΚΑΤΟΥ ΞΕΚΙΝΑ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥ ΠΟΡΕΙΑ!

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Κωνσταντίνα Ράικου

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer: Dear Violet / The roots of violets

      14 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Αγγελίτσα

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Όλια Ντακογιάννη

      9 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Άποψη
Home›Cues›Άποψη›Η ασάφεια της επαναληψιμότητας / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Οι Λαντζέρηδες που παρουσιάζεται στο Σύγχρονο Θέατρο

Η ασάφεια της επαναληψιμότητας / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Οι Λαντζέρηδες που παρουσιάζεται στο Σύγχρονο Θέατρο

By Αγγελική Κουτελιά
27 Νοεμβρίου 2019
562
0

-Η αράχνη κάθε βράδυ φτιάχνει τον ιστό της και το πρωί τον χαλάω. Τι είναι η αράχνη, χαζή ή έξυπνη;

-Είναι απλά αράχνη…

Έχοντας στο νου το αέναο παιχνίδι επαναληψιμότητας της αράχνης, θυμήθηκα τον μύθο της.

Η Αράχνη ήταν μια γυναίκα που ύφαινε προσεγγίζοντας την τελειότητα, αλλά ήταν παράλληλα επηρμένη, συγκρίνοντας τη δουλειά της με την τέχνη της θεάς Αθηνάς. Η Αθηνά την προσκάλεσε σε αγώνα, όπου η Αράχνη στο ύφασμά της παρουσίασε τους θεούς αδύναμους, παρασυρμένους από τα ταπεινά τους ένστικτα. Η Αθηνά την τιμώρησε, μεταμορφώνοντάς τη στο γνωστό μας έντομο.

Παρότι η Αράχνη συνεχίζει να υφαίνει αδιάκοπα, έχασε την τέχνη της. Το έργο της εκτελείται ψυχαναγκαστικά, και όχι με αγάπη και δημιουργικότητα. Τον ιστό της τον καταστρέφουμε, δεν αποτελεί αντικείμενο θαυμασμού, αλλά περιφρόνησης.

Αναρωτιέμαι, αν ερχόμαστε κι εμείς αντιμέτωποι με την επαναληψιμότητα, όπως η αράχνη, στην καθημερινότητά μας. Αν είναι κάτι παραπάνω από συνήθεια, οι επιλογές μας. Ίσως αυτοματισμός; Τελικά χάνουμε την επιθυμία μας μέσα στη δίνη του οικείου, που μεταμορφώνεται σε αδιάφορο;

Η ασάφεια της επαναληψιμότητας: ένα πιρούνι που χρησιμοποιούμε καθημερινά, λέει ο λαντζέρης, ξεχνάμε πόσα δόντια έχει. Η ασφάλεια που μας παρέχει το προβλέψιμο, εξαφανίζει κάθε ίχνος ζωντάνιας και σκέψης. Η Αράχνη με την εξαίρετη τέχνη της μεταμορφώνεται σε έντομο ενοχλητικό, περισσευούμενο.

Άραγε ποιά είναι αυτή η κανονιστική οριοθετούσα τάξη που μας μεταμορφώνει σε Αράχνες; Που μας στερεί την ανάπτυξη των δυνατοτήτων μας; Που μας ωθεί όχι μόνο να συνηθίζουμε τη μιζέρια μας, αλλά να την αποζητούμε κιόλας;

Η υπακοή στους πατρικούς νόμους, στο άκαμπτο Υπερεγώ, στην τιμωρητική και σαδιστική Θεά Αθηνά, μας μεταμορφώνει σε “χρηστικούς ανθρώπους”. Υπό την απειλή των απωθημένων εσωτερικών επιθυμιών μας, γινόμαστε δύσκαμπτοι, αμυντικοί. Ο φόβος της αποδιοργάνωσης που μπορεί να επιφέρουν οι απωθημένες τάσεις μας, μας ωθεί να γίνουμε ελεγκτικοί, κλειστοί. Χάνοντας τα δημιουργικά, γεμάτα ζωντάνια κομμάτια μας…

Γράφει η Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια Αγγελική Κουτελιά

Πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

TagsΣύγχρονο Θέατρο

Related articles More from author

  • Νέα

    Το Δείπνο του Χέρμαν Κοχ στο Σύγχρονο Θέατρο σε σκηνοθεσία Λίλλυς Μελεμέ

    23 Οκτωβρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    Τέλος του Παιχνιδιού του Σάμουελ Μπέκετ σε σκηνοθεσία Γιώργου Σκεύα στο Σύγχρονο Θέατρο

    18 Οκτωβρίου 2021
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Γιάννης Σαρακατσάνης / Η κινητήριος ανησυχία

    31 Οκτωβρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Το ανανεωμένο Σύγχρονο Θέατρο και το πρόγραμμά του για την νέα σεζόν

    3 Σεπτεμβρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    Η δύναμη του σκότους του Λέοντος Τολστόι, από την Ομάδα Νάμα στο Σύγχρονο Θέατρο

    25 Ιανουαρίου 2017
    By Cue Team
  • Άποψη

    Εξαρτήσεις: όταν το σώμα γίνεται τόπος συγκρούσεων / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Με λένε Έμμα που παρουσιάζεται στο ...

    7 Φεβρουαρίου 2019
    By Αγγελική Κουτελιά

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf