CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Το πάρτυ της ζωής μου με την Ελένη Ράντου σε σκηνοθεσία Ανέστη ...

      2 Αυγούστου 2022
      0
    • Ο κατάδεσμος του Θωμά Κοροβίνη με τη Χρύσα Ρώπα σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου ...

      2 Αυγούστου 2022
      0
    • SOLARIS του Στάνισλαβ Λεμ από την Ομάδα ΟΠΕΡΑ στο Άσυλο Ανιάτων

      2 Αυγούστου 2022
      0
    • Αλκίνοος του Γιάννη Ευθυμιάδη στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

      2 Αυγούστου 2022
      0
    • Άλκιστις του Ευριπίδη με την Έλενα Μαυρίδου και τον Δημήτρη Λάλο το ...

      2 Αυγούστου 2022
      0
    • Παιχνιδοποιός του Γκάρντνερ ΜακΚέυ σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν στο Θέατρο Μικρό Γκλόρια

      1 Αυγούστου 2022
      0
    • DOGVILLE του Lars von Trier σε σκηνοθεσία Λίλλυς Μελεμέ στο Θέατρο Νέος ...

      18 Ιουλίου 2022
      0
    • Επιτρέποντες του Μενάνδρου σε σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου στην Μικρή Επίδαυρο

      14 Ιουλίου 2022
      0
    • The Music Critic / Μια παράσταση σε σύλληψη και δημιουργία του Aleksey ...

      14 Ιουλίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • 22 Ερωτήσεις και Απαντήσεις για το ΄22 του Θάνου Μ. Βερέμη από ...

      3 Αυγούστου 2022
      0
    • Μιχάλης Βιρβιδάκης / Το θέατρο ως καθρέφτης της κοινωνίας

      13 Ιουλίου 2022
      0
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Το πρώτο μεταπτυχιακό πρόγραμμα που προσφέρει εξειδίκευση στην “Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση” είναι ...

      30 Ιουνίου 2022
      0
    • Αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη στο Ηρώδειο στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer: The Grey Fox Linoprints / Χαράσσοντας δρόμο προσωπικό

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Cue Me In / Αχιλλέας Σπαής

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Άποψη
Home›Cues›Άποψη›Επουλώνοντας τις πληγές μας / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Φιλοκτήτης από τους Elephas Tiliensis

Επουλώνοντας τις πληγές μας / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Φιλοκτήτης από τους Elephas Tiliensis

By Αγγελική Κουτελιά
28 Μαΐου 2019
723
0
Share:

Ο Φιλοκτήτης, ένας άρχοντας πολεμιστής, επιβιώνει μόνος και ξεχασμένος σε ένα έρημο νησί (Λήμνο). Οι σύντροφοί του τον πρόδωσαν ενώ βάδιζαν μαζί προς την Τροία. Τον εγκατέλειψαν, επειδή δεν άντεχαν τις κραυγές από τον πόνο και τη δυσοσμία της πληγής του από το δάγκωμα του ιερού υδρόβιου φιδιού. Μετά από δέκα χρόνια αρρώστιας και απομόνωσης, ο Νεοπτόλεμος (γιος του Αχιλλέα) με τον Οδυσσέα καταφθάνουν στο νησί και προσπαθούν να τον πείσουν να τους ακολουθήσει στην Τροία.

Η προδοσία, η εγκατάλειψη, η μοναξιά…

Η δυναμική αυτής της τραγωδίας του Σοφοκλή έχει να κάνει με το πανανθρώπινο αίσθημα της μοναχικής επιβίωσης στους προσωπικούς μας υφάλους. Πόσες φορές δεν έχουμε νιώσει εγκαταλελειμμένοι και προδομένοι, προσπαθώντας να διαχειριστούμε την οργή μας; Το ερώτημα είναι με ποιόν τρόπο αντιμετωπίζουμε τα τραύματά μας;

Τρεφόμενοι από το θυμό μας μπορεί να επιλέξουμε να κινούμαστε μόνοι. Αναγνωρίζοντας στους γύρω μας μόνο τους εν δυνάμει κακοποιητές μας. Αρνούμενοι να κατανοήσουμε πως οι άνθρωποι δεν εγκαταλείπουν και δεν προδίδουν μονάχα. Χάνοντας την εμπειρία του μοιράσματος.

“Η μοναξιά του ανθρώπου δεν είναι παρά ο φόβος του για τη ζωή”/ Ευγένιος Ο’ Νηλ

Ο μοναχικός δρόμος ενός τραυματισμένου ανθρώπου μπορεί να τροφοδοτεί την -απατηλή- αίγλη της ηρωικής επιβίωσης. Χρησιμοποιώντας τον αμυντικό μηχανισμό της απόσυρσης (σωματικής και ψυχικής) καλύπτουμε την οδύνη μας με τη ναρκισσιστική ψευδαίσθηση ότι “δεν έχω ανάγκη κανέναν, μπορώ να τα καταφέρω μόνος μου”.

Ο Φιλοκτήτης μας μαθαίνει πως μπορούμε να φροντίσουμε τα τραύματά μας, αγγίζοντας τα κομμάτια του παρελθόντος που τόσο μας πληγώνουν. Με αφετηρία το χτίσιμο μιας σχέσης εμπιστοσύνης με τον νεαρό Νεοπτόλεμο. Περνώντας από μια διαδρομή συγκρούσεων, απογοητεύσεων και απόγνωσης, κατάφεραν να αισθανθεί ο ένας τις ανάγκες του άλλου. Να μην μείνουν στις παγιωμένες θέσεις τους.

Συνοδευόμενοι από το συναίσθημα της ανακούφισης που προσέφερε η αγκαλιά των ηρώων στο τέλος της παράστασης, διαπιστώνουμε πόσο βοηθητικό είναι να αναλαμβάνουμε την ευθύνη των επιλογών μας. Συν-κινούμενοι από τη δυνατότητα μετα-κίνησης των ηρώων κατανοούμε τη σημασία του να αποκτούμε καινούριες θέσεις. Αφήνοντας στην άκρη την εγκλωβιστική στάση του “οι άλλοι φταίνε για τα δεινά μου”.

 

Γράφει η Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια Αγγελική Κουτελιά

TagsΚΕΤ
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Νέα

    Φιλοκτήτης του Σοφοκλή από τους Elephas tiliensis στο ΚΕΤ

    9 Απριλίου 2019
    By Cue Team
  • Νέα

    Λοιμός μια μουσική παράσταση του Βασίλη Βηλαρά στο ΚΕΤ

    10 Φεβρουαρίου 2022
    By Cue Team
  • Παρουσιάσεις

    Ο Βουβός Σερβιτόρος του Χάρολντ Πίντερ στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

    1 Φεβρουαρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Ο Βουβός Σερβιτόρος του Harold Pinter σε σκηνοθεσία του Νίκου Πασχίδη & της Νουρμάλα Ήστυ στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

    9 Ιανουαρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    ΑΡΕΤΗ των Παντελή Κυραμαργιού & Λίνας Ζαμπετάκη Μάιο στο ΚΕΤ

    28 Απριλίου 2018
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Νέλλη Πουλοπούλου / Οι Ανθρώπινοι ζωολογικοί κήποι και η θεατρική αναπαράστασή τους

    28 Σεπτεμβρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf