CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Περιφέρεια Αττικής

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Εκθέτοντας τη “Βία του Βίου” / Παρουσίαση εργαστηρίου θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Τρείς αδερφές #NOT / Από το εργαστήρι της σχολής του Ίασμου στο ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Οικόπεδα με θέα του David Mamet σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη στο Θέατρο ...

      19 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • ONIRAMA την Παρασκευή 13 Μαΐου στο Vox

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer: Eroe / Η ροή της δύναμης

      23 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me in / Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη 

      21 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Χορός
Home›Θέατρο›Χορός›NEW PIECE I – SINCE SHE του Δημήτρη Παπαϊωάννου στην Στέγη

NEW PIECE I – SINCE SHE του Δημήτρη Παπαϊωάννου στην Στέγη

By Cue Team
19 Νοεμβρίου 2018
437
0
Share:

18-21 Δεκεμβρίου 2018 | Κεντρική Σκηνή | 20:30

 

Ένας υπέροχα εικαστικός, γλυκόπικρος και μυστηριώδης κόσμος αναδύεται από τη μοναδική συνεργασία του Δημήτρη Παπαϊωάννου με τους εξαιρετικούς χορευτές του Χοροθεάτρου του Βούπερταλ, του θρυλικού θεάτρου της Pina Bausch. Μια πρωτιά για όλους, μια μεγάλη συνεργασία για τη Στέγη.

 

Ο κόσμος του Δημήτρη Παπαϊωάννου συναντά το σύμπαν της Πίνα Μπάους στη Στέγη. Εννέα χρόνια μετά την αιφνίδια απώλεια της Πίνα Μπάους, για πρώτη φορά το Χοροθέατρο του Βούπερταλ προσκάλεσε έναν χορογράφο εκτός του σχήματος να χορογραφήσει το θρυλικό ανσάμπλ: τον Δημήτρη Παπαϊωάννου. Είναι και για εκείνον, όμως, η πρώτη φορά που χορογραφεί εκτός της ομάδας του.

Αποδεχόμενος τη μεγάλη πρόκληση, ο Παπαϊωάννου καταφέρνει στο New Piece I -Since she, με τις χαρακτηριστικές, μαγικές εικόνες του, να αποτίσει φόρο τιμής στη μεγάλη Πίνα και, ταυτόχρονα, να ξαναδώσει ζωή στην κληρονομιά που εκείνη άφησε στον χορό. Μια σειρά από εικόνες υπέροχης εικαστικής ομορφιάς αντλούν από τον κόσμο της Πίνα Μπάους την κομψότητα και τον απρόσμενο σουρεαλισμό τους.

Χωρίς ούτε στιγμή να χάνει το βάθος της εικαστικής του παιδείας και τις ελληνικές αναφορές του, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου καταφέρνει να στήσει επί σκηνής έναν καθρέφτη που αναδεικνύει όλες τις αποχρώσεις της ανθρώπινης ύπαρξης. «Ένα μικρό θαύμα» αποκάλεσε την παράσταση η La Repubblica, «ιδιοφυή φόρο τιμής» το Teatro e Critica, «μια συγκινητική ωδή στην Πίνα Μπάους» η De Volkskrant, «μια παράσταση σαν γλυκό ταξίδι στα άδυτα, όπου συναντάμε ζωντανή και γεμάτη ευφορία την ίδια την Πίνα Μπάους» η La Libre.be. Με μάγο παρομοιάζει τον Δημήτρη Παπαϊωάννου η Wen Wei Po του Χονγκ Κονγκ, ενώ το Ballet2000 τον αποκαλεί «Σύγχρονο Ελληνικό Μύθο, έναν μοναδικό καλλιτέχνη, αδιαμφισβήτητο μετρ του κόσμου του». To New Piece I – Since she έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, συμπαραγωγό της παράστασης, μόνο για 4 παραστάσεις, από 18 έως 21 Δεκεμβρίου, για να επιβεβαιώσει αυτά που αναφέρει η κριτική του Art Unlimited: «Στο Since she ο Παπαϊωάννου μιλά για τον θαυμασμό του για την Πίνα, για το πώς τον ενέπνευσε, για τα δικά του συναισθήματα, παρουσιάζοντας ένα έργο για την ομάδα της. Η απόπειρά του να μεταφράσει όλα αυτά σε συναισθήματα στέφεται με απόλυτη επιτυχία».

 

Γενική προπώληση από 18 Νοεμβρίου 2018, 12:00

Σύλληψη, Εικονοποίηση & Σκηνοθεσία: Δημήτρης Παπαϊωάννου

Σχεδιασμός Σκηνικών: Τίνα Τζόκα

Κοστούμια: Θάνος Παπαστεργίου

Σχεδιασμός Φωτισμών: Fernando Jacon, Στέφανος Δρουσιώτης

Σχεδιασμός Ήχου: Θανάσης Δεληγιάννης

Επιμέλεια Μουσικής: Θανάσης Δεληγιάννης, Στέφανος Δρουσιώτης

Καλλιτεχνικοί Σύμβουλοι: Τίνα Παπανικολάου, Στέφανος Δρουσιώτης

Διεύθυνση Προβών: Barbara Kaufmann

Γλύπτης: Νεκτάριος Διονυσάτος

Ενδυματολογική Συνεργασία: Rike Zöllner

Καλλιτεχνική Φωτογράφιση: Julian Mommert

 

Με τους: Ruth Amarante, Michael Carter, Silvia Farias Heredia, Ditta Miranda Jasjfi, Scott Jennings, Milan Kampfer, Blanca Noguerol Ramírez, Breanna O’Mara, Franko Schmidt, Azusa Seyama, Ekaterina Shushakova, Julie Anne Stanzak, Oleg Stepanov, Julian Stierle, Michael Strecker, Tsai-Wei Tien, Ophelia Young

 

Μουσική: Χρήστος Κωνσταντίνου, Richard Wagner, Charles Ives, Johann Sebastian Bach, Aram Khachaturian, Gustav Mahler, Gija Kantscheli, Μαρίκα Παπαγκίκα, Wayne King, Λεό Ραπίτης, Μάνος Αχαλινωτόπουλος, Sergei Prokofiev, Giuseppe Verdi, Tom Waits

 

Παραγωγή: Tanztheater Wuppertal Pina Bausch

Συμπαραγωγή: Théâtre de la Ville – Paris / La Villette (Παρίσι), Sadler’s Wells (Λονδίνο), Holland Festival (Άμστερνταμ), Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Με την υποστήριξη του Kunststiftung NRW

 

Παγκόσμια πρεμιέρα: 12 Μαΐου 2018

 

Διαβάστε περισσότερα

Σε αυτό το μεγάλο εγχείρημα, συμπαραγωγός είναι η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Πρόκειται για την τρίτη συνεργασία του Δημήτρη Παπαϊωάννου με τη Στέγη, μετά τις μεγάλες επιτυχίες του, Still Life (2014) και Ο Μεγάλος Δαμαστής (The Great Tamer, 2017).

 

Οι καρέκλες, που επάνω τους ισορροπούν οι χορευτές και οι οποίες τελικά γίνονται ένα σισύφειο βάρος, είναι ίσως μια αναφορά στο Café Müller (1978), την εμβληματική χορογραφία της Πίνα Μπάους, στην οποία χόρευε και η ίδια το πιο ωραίο και εκφραστικό σόλο που έχει ποτέ δημιουργηθεί. Εκεί, οι καρέκλες αποτελούσαν πιθανότατα αναφορά στα παιδικά της χρόνια και, συγκεκριμένα, στο εστιατόριο-ξενώνα των γονιών της στο Ζόλινγκεν, όπου μεγάλωσε. Ο ακατανόητος κόσμος των ενηλίκων, εν μέσω του Ψυχρού Πολέμου, αποκαλυπτόταν για τη μικρή Μπάους ανάμεσα στις καρέκλες, κάτω από τα τραπέζια, όπου κρυβόταν και τον παρατηρούσε.

 

Η ιστορία του Χοροθεάτρου του Βούπερταλ (Wuppertal Tanztheater) αρχίζει το 1973, όταν η Πίνα Μπάους μετονομάζει έτσι το Μπαλέτο της Όπερας του Βούπερταλ όπου μόλις έχει διοριστεί καλλιτεχνική διευθύντρια. Με σκληρή δουλειά και δίνοντας μάχες για να επιβάλει το όραμά της, η Πίνα Μπάους και η ομάδα της κατόρθωσαν να κατακτήσουν τις σκηνές του κόσμου. Το Χοροθέατρο του Βούπερταλ έγινε διάσημο και ταξίδεψε σε πολλές πόλεις, σε όλα τα γεωγραφικά μήκη και πλάτη, αποσπώντας σημαντικά βραβεία και διακρίσεις.

 

Η σύλληψη ενός θεάματος που είναι ταυτόχρονα θέατρο και χορός δεν έγινε εύκολα αποδεκτή, αλλά άλλαξε για πάντα την ιστορία του χορού και η Πίνα Μπάους έμεινε στην ιστορία ως μια εκ των πιο σημαντικών χορογράφων του 20ού αιώνα. Έφυγε το 2009, αφήνοντας πίσω της ένα ανσάμπλ εξαιρετικά υψηλού επιπέδου.

 

Η γοητεία των έργων της Πίνα Μπάους παραμένει ένα μυστήριο. Είναι άραγε αυτός ο αλλόκοτος συνδυασμός από ποιητικές σκηνές και σκηνές της καθημερινότητας, ερμηνευμένος από χορευτές που χρησιμοποιούν τεχνικές του μπαλέτου αλλά και του θεάτρου; Είναι αυτές οι βαθιές αναφορές σε αρχετυπικές συλλήψεις του αρσενικού και του θηλυκού; Κανείς δεν μπορεί να απαντήσει. Το βέβαιο είναι ότι η Πίνα Μπάους κατάφερνε πάντα να βρίσκει μια δίοδο προς την καρδιά των θεατών.

 

Η σχέση της Πίνα Μπάους με τους χορευτές της υπήρξε στενή και βαθιά ανθρώπινη, και αυτό ίσως ήταν ένα από τα βασικά συστατικά της μοναδικότητας του σχήματος. Η κινηματογραφική ταινία Pina του Wim Wenders είναι ένας φόρος τιμής του σκηνοθέτη, αλλά και των μελών του Χοροθεάτρου του Βούπερταλ, προς την αξέχαστη Πίνα Μπάους.

 

Το Χοροθέατρο του Βούπερταλ έχει σήμερα 35 χορευτές.

 

Πληροφορίες

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Συγγρού 107

18 – 21 Δεκεμβρίου 2018

Κεντρική Σκηνή | 20:30

Διάρκεια: 80΄ (χωρίς διάλειμμα)

 

Εισιτήρια

Γενική προπώληση από 18 Νοεμβρίου 2018, 12:00 | Έως 12 εισιτήρια για κάθε αγοραστή

Κανονικό: 7, 15, 25, 30, 35, 40, 45 €

Μειωμένο, Φίλος, Παρέα 5-9 άτομα: 12, 20, 24, 28, 32, 36 €

Παρέα 10+ άτομα: 11, 18, 21, 25, 28, 32 €

Κάτοικος Γειτονιάς: 7 €

ΑμεΑ, Ανεργίας: 5 € | Συνοδός ΑμεA: 10 €

 

TagsΣτέγη Γραμμάτων και Τεχνών
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Σινεμά

    ΣΙΝΕΜΑ ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ / ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΜΑΗ ΤΟΥ ’68

    17 Μαΐου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    Όρνιθες του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου στη Στέγη

    18 Δεκεμβρίου 2019
    By Cue Team
  • Νέα

    ΟΙ ΟΡΝΙΘΕΣ ΣΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ 2018 ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ

    14 Δεκεμβρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    The Factory των Omar Abusaada – Mohammad Al Attar στην Στέγη

    26 Οκτωβρίου 2018
    By Cue Team
  • Χορός

    Elenit του Ευριπίδη Λασκαρίδη στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

    19 Νοεμβρίου 2019
    By Cue Team
  • Χορός

    ΑΝΩΝΥΜΟ της Τζένης Αργυρίου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

    23 Μαΐου 2018
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf