CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Περιφέρεια Αττικής

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Εκθέτοντας τη “Βία του Βίου” / Παρουσίαση εργαστηρίου θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Τρείς αδερφές #NOT / Από το εργαστήρι της σχολής του Ίασμου στο ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Οικόπεδα με θέα του David Mamet σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη στο Θέατρο ...

      19 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • ONIRAMA την Παρασκευή 13 Μαΐου στο Vox

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer: Eroe / Η ροή της δύναμης

      23 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me in / Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη 

      21 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Κατερίνα Πατσιάνη / Μαθήματα Πολέμου, Μαθήματα Ιστορίας

Κατερίνα Πατσιάνη / Μαθήματα Πολέμου, Μαθήματα Ιστορίας

By Ήβη Βασιλείου
18 Σεπτεμβρίου 2018
853
0
Share:

Στο Υποσκήνιο Β΄ της Αίθουσας Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής λόγους, γεγονότα από τα πέντε πρώτα βιβλία της ιστορίας του Πελοποννησιακού Πολέμου του Θουκυδίδη (Θεατρικό Κείμενο: Γιάννης Λιγνάδης), βρίσκουν τους ιδανικούς αφηγητές τους στα πρόσωπα των ηθοποιών της ομάδας που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Λιγνάδης. Η Κατερίνα Πατσιάνη μας μίλησε για την παράσταση που επανέρχεται στο Μέγαρο Μουσικής 21/9 (και μέχρι 30/9), για την ουσία και την ποιότητα των “μαθημάτων” που μοιράζεται με τους θεατές και για την αξία -αλλά και τις αδυναμίες- της Ιστορίας, για όλα όσα αξίζει να δουλεύουμε και να “πολεμάμε” στην εποχή μας.

 

Τι μπορεί να προσφέρει ο λόγος του Θουκυδίδη σε έναν άνθρωπο της εποχής μας;

Ο λόγος του Θουκυδίδη μπορεί να προσφέρει σκέψη. Στοχασμό. Για την ανθρώπινη φύση και τις ανθρώπινες πρακτικές ανά τους αιώνες, που παραμένουν επίμονα όμοιες, όσο και η ίδια η φύση του ανθρώπου.

Ποιο ήταν το προσωπικό κέρδος από την επαφή σου με αυτό το κείμενο και αυτή την παράσταση;

Είναι τεράστιο το όφελος όταν καταπιάνεσαι με τέτοια κείμενα. Που είναι σπουδαία και που προορίστηκαν να είναι αυτό που τελικά έγιναν. Κτήμα ες αεί. Για πάντα κτήμα όλων. Μάθημα για όλους. Ευχαριστώ το δάσκαλό μου και θα λεγα και φίλο μου Δημήτρη Λιγνάδη που με έβαλε σε αυτή τη γόνιμη από πολλές πλευρές για μένα διαδικασία. Υποκριτικά και ερευνητικά.

Ποιον δρόμο ακολούθησες για να κατανοήσεις και να μοιραστείς το δικό σου “μάθημα”;

Το δρόμο που προσφέρει το ίδιο το κείμενο. Την κατανόηση του περιεχομένου. Το δικό μου “μάθημα” είναι τα Κερκυραϊκά. Όσα γεγονότα διαδραματίστηκαν στο νησί αυτό ανάμεσα σε Κερκυραίους πολιτικούς αντιπάλους. Πρόκειται για έναν πραγματικό εμφύλιο. Άνθρωποι που κατοικούσαν στο ίδιο νησί σκότωναν ο ένας τον άλλον, διότι οι μεν βρίσκονταν με το μέρος των Αθηναίων και οι δε με των Λακεδαιμονίων. Με αφορμή αυτήν την πολιτική διαμάχη ξέσπασαν έριδες προϋπάρχουσες. “Πατέρας σκότωνε το γιο και γιος τον πατέρα. Ικέτες σύρονταν με τη βια από βωμούς και ιερά και σφάζονταν επί τόπου. Οι οφειλέτες έβρισκαν ευκαιρία να σκοτώσουν ανθρώπους που τους χρωστούσαν”. Διαπράχθηκαν τα πιο ανόσια εγκλήματα στο όνομα της δημοκρατίας. Το ότι η Ιστορία διδάσκει είναι πέρα για πέρα αλήθεια. Έπρεπε λοιπόν να μεταφέρω αυτές τις φοβερές αλήθειες στη σκηνή. Όπως όλα τα παιδιά. Κατά το δυνατόν χωρίς θεατρικά τερτίπια. Αλλά βλέπεις τελικά ότι είναι θέατρο αυτό που κάνουμε. Με όσο λιγότερο θεατρικό παίξιμο. Δύσκολο, αλλά όταν πετυχαίνει πολύ ωραίο και ακριβές.


Τι μπορεί να μάθει κανείς από ένα “μάθημα πολέμου”;

Ότι η Ιστορία αφορά στους πάντες, ότι δεν είναι ένα απρόσιτο γνωστικό αντικείμενο και ότι μπορεί να αποτελέσει πραγματικό μάθημα και για το σήμερα. Να κατανοήσει ότι, ό,τι ζούμε , όλα έχουν επαναληφθεί. Ότι η πολιτική κινείται διαβάζοντας πολύ Θουκυδίδη.

Η γνώση της ιστορίας μπορεί να μας αποτρέψει από την επανάληψη των ίδιων λαθών;

Το θεωρώ κατάλληλο εργαλείο. Δεν ξέρω αν θα καταφέρει να αποτρέψει τα ανθρώπινα λάθη , αλλά δημιουργεί μια συνείδηση πιο έτοιμη ίσως να αλλάξει προς τη σωστή κατεύθυνση.

Η κοινή μας ιστορία αποτελεί διαμορφωτικό στοιχείο της Ελληνικής ταυτότητάς μας;

Το αίσθημα και μόνο της συνέχειας έχει διαμορφώσει σίγουρα σε μεγάλο βαθμό την ταυτότητά μας. Το σχολείο παίζει μεγάλο ρόλο σε αυτό. Και άλλες δομές .

Με ποιον τρόπο πρέπει να πολεμάμε στην εποχή μας;

Με τη συνεχή πίστη στη διαδρομή του ο καθένας. Με την κατανόηση του εαυτού του και των άλλων. Με μαλακότητα. Με γνώση.

Ποιο κομμάτι του κειμένου σκέφτεσαι συχνά αυτήν την περίοδο; Γιατί;

Αυτό που σκέφτομαι είναι πώς είναι δυνατόν να επαναλαμβάνεται συνεχώς η Ιστορία με τόσο θλιβερό τρόπο. Είναι μάλλον, όπως λέει και ο Θουκυδίδης, μέσα στη φύση του ανθρώπου να μπορεί να διαπράττει τα πιο αποτρόπαια πράγματα. Το βλέπουμε αυτό να συμβαίνει και δε χωνεύεται. Άλλα οφείλουμε να κοιτάμε το φως.

Φωτογραφίες: Γεωργία Πονηράκου / (site)

 

Μαθήματα Πολέμου
Μια πρωτότυπη δραματοποιημένη απόδοση της Ιστορίας του Θουκυδίδη

Τα «Μαθήματα Πολέμου» αποτελούν συμπαραγωγή της Dramaticus και του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών σε συνεργασία με το Σωματείο Διάζωμα στο πλαίσιο του κύκλου ΘΕΑΤΡΟ@MEGARON UNDERGROUND.

 

Η παράσταση διαρκεί 75 λεπτά. Πριν από τις παραστάσεις, σύντομη εισαγωγική ομιλία από την Δρ. Ανδρονίκη Μακρή.

 

Tιμές εισιτηρίων

10 €  (φοιτητές, νέοι, άνεργοι, ΑΜΕΑ, 65+, πολύτεκνοι) ● 15 € (γενική είσοδος)

 

Eισιτήρια

210 72 82 333, megaron.gr

και σε όλα τα καταστήματα Public

 

Πληροφορίες

210 72 82 333

http://www.megaron.gr

TagsΜέγαρο Μουσικής
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Featured PostsΔοκιμέςΣυνεντεύξεις

    Δημήτρης Λιγνάδης: Μαθήματα Πολέμου / Η Αρχή της Ιστορίας

    17 Μαΐου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Χορός

    ELIZABETH από την Ιωάννα Πορτόλου και την Ομάδα Χορού Griffón στο Μέγαρο Μουσικής

    2 Απριλίου 2019
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Γιάννης Λιγνάδης / Η ιστορία ως βίωμα

    3 Μαΐου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Μαθήματα Πολέμου: Μια πρωτότυπη δραματοποιημένη απόδοση της Ιστορίας του Θουκυδίδη από τον Δημήτρη Λιγνάδη

    24 Απριλίου 2018
    By Cue Team
  • Mουσική

    JOHANN STRAUSS ENSEMBLE / Βιεννέζικα βαλς στη Xριστουγεννιάτικη Αθήνα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

    28 Νοεμβρίου 2019
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Ανδρονίκη Μακρή / Η δύναμη της ιστορίας

    15 Οκτωβρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf