CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Περιφέρεια Αττικής

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Εκθέτοντας τη “Βία του Βίου” / Παρουσίαση εργαστηρίου θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Τρείς αδερφές #NOT / Από το εργαστήρι της σχολής του Ίασμου στο ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Οικόπεδα με θέα του David Mamet σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη στο Θέατρο ...

      19 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • ONIRAMA την Παρασκευή 13 Μαΐου στο Vox

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer: Eroe / Η ροή της δύναμης

      23 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me in / Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη 

      21 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Μυρτώ Αποστολίδου / PeruPeru στο Θέατρο Τέχνης

Μυρτώ Αποστολίδου / PeruPeru στο Θέατρο Τέχνης

By Ήβη Βασιλείου
10 Ιουνίου 2018
1475
0
Share:

Με έμπνευση από την πορεία και τα δομικά στοιχεία των τελετουργικών πρακτικών, αναζητούμε ένα πρωτογενές αίσθημα, στο οποίο ο άνθρωπος μέσω της υπέρβασης και της μυσταγωγίας αφήνεται να αφομοιωθεί από την ευφυΐα που τον υπερβαίνει, από την νομοτέλεια. Το πέρασμα από την ατομική παράδοση της ταυτότητάς μας στην συλλογική εμπειρία ορίζει κάθε παλιά και σύγχρονη γιορτή, όπως ορίζει και την δραματουργία της παράστασης PeruPeru. Δημιουργείται έτσι μία τελετή για την επιγένεση της σάρκας σε μια ροή που κυμαίνεται κάτω από την υπόσταση της γλώσσας και του πολιτισμού. Η παράσταση προσεγγίζει την έννοια του χορού ως ένα βιολογικό γεγονός, και κατά επέκταση μία βιολογική ανάγκη.

Τι αποτέλεσε την αφετηρία της παράστασής σας; Τι σας ενέπνευσε;

Αφετηρία αποτέλεσε μια μαύρη τρύπα που ένιωθα ότι υπάρχει σχετικά με την επικοινωνία μου με τους ανθρώπους – ένα τέλμα δηλαδή, στον τρόπο που συνυπάρχουμε εμείς με τον άλλον αλλά και εμείς με το ίδιο μας το σώμα. Πόσα προσωπικά νέα μέσω της προσωπικής σου ματιάς να πεις , πόσα πήγαινε κι έλα απ΄την δουλειά κουβαλώντας το σώμα σαν να ήταν μόνο το βάρος του, πόση πεζότητα;
Θυμήθηκα μια από τις πρώτες μου εξόδους σαν έφηβη, με την φίλη μου την Τίτη, ανοίγουν οι πόρτες της Ασσοε και βλέπω μπροστά μου γύρω στα 600 άτομα να χορεύουν σε μια δίνη που τους υπερβαίνει. Ο Διόνυσος στην Ασσοε.
Χαίρομαι όταν βρίσκομαι κοντά σε παρόμοιους συλλογικούς εκρηκτικούς κραδασμούς. Αλλά, ενδόμυχα νιώθω μια έντονη αίσθηση απώλειας που δεν θεωρούνται δεδομένοι στον σύγχρονο πολιτισμό και ότι ακόμα και αν προκύπτουν έχουν μια τυχαιότητα στην έκφανσή τους, δεν προκαλούν αναγκαστικά κάποιον βαθύ δεσμό με τον άλλον ή με την αρχική πρόθεση της συνάθροισης. Διασκέδαση υπάρχει σε αφθονία. Συλλογική αγαλλίαση, ανάταση και αναστοχασμός;
Επίσης περιοριζόμαστε σε κωδικοποιημένες κινήσεις, σε αυτές που υπηρετούν την ζωή της καθημερινότητας, στην μίμηση, στην λειτουργική κίνηση που θα φέρει σε πέρας, στο περίβλημα κινήσεων που δεν έχουν αναγκαστικά περιεχόμενο. Ο τρόπος που χορεύει η Βίτο για μένα ξεδιπλώνει τις μυριάδες αθέατες δυνατότητες του σώματος να παράξει ποίηση και σύνδεση. Και η συλλογική μας μνήμη διψάει να ανατρέξει σε μια εποχή που η συλλογικοί τελετουργικοί χοροί έκαναν ακριβώς αυτό.

Πως δουλέψατε για να πάρει την τελική της μορφή;

Ερχομαι απο τον χώρο της φωτογραφίας και είναι η πρώτη μου απόπειρα να μεταπηδήσω στο σύμπαν του θεάτρου και του χορού. Φαντασιώθηκα τον μυστικό κήπο και η Βίτο έφτιαξε το κλειδί για να μπούμε και οι 30 μέσα. Εργαστήκαμε καταρχάς ερευνώντας υλικο από υπάρχουσες τελετές με σκοπό να το επεξεργαστούμε και να το διαμορφώσουμε έτσι ώστε να μας φανερωθεί η διαματουργία του σόλο αλλά και της ομαδικής σκηνής.
Η μεγάλη ομάδα των ερμηνευτών (28 άτομα) προέκυψε μετά από ανοιχτό κάλεσμα και με την καθοδήγηση της πρώτης ομάδας, μέσα από δοκιμές και αυτοσχεδιασμούς θα πραγματώσει και εξελίξει μέρη της τελετής.

Στην εποχή μας η καθημερινότητά μας χαρακτηρίζεται από συλλογική ή ατομική αίσθηση;

Μου είχε κάνει μεγάλη εντύπωση όταν είχα διαβάσει κάπου ότι σε μικρότερες κοινωνικές δομές ο άνθρωπος για την ομάδα είναι ότι το παιδί για την μάνα του. Δεν ξέρω αν μπορεί να επιβιώσει μια τέτοια τρυφερότητα σε μια μεγαλούπολη. Πάντως πέρα από το αν καταφέρνει ο άνθρωπος να σκέφτεται και να λειτουργεί πέρα από το άτομό του, με αίσθηση της συλλογικής ανθρώπινης παρουσίας, αυτό που μου κάνει μεγαλύτερη εντύπωση είναι ότι η ανθρωπότητα τείνει να θέλει να ζει σε έναν κόσμο που θα έχει κατασκευαστεί αποκλειστικά από την ίδια. Ότι το είδος μας είναι τόσο αυτοαναφορικό.

Όλα όσα συμβαίνουν, βιώνουμε και αισθανόμαστε έχουν μία υπόγεια σύνδεση ή τα πάντα είναι τυχαία;

Πιστεύω ότι η συνδεσιμότητα είναι δεδομένη αλλά, ότι η ολοκληρωμένη εικόνα της δομής αυτού του φαινομένου δεν θα μας φανερωθεί ποτέ. Σχετικά με το δικό μας είδος, το θηλαστικό που λέγεται άνθρωπος έχει έναν εγκέφαλο που διατηρεί κατάλοιπα από τα ερπετά, έχει παρόμοιες εγγεγραμμένες συμπεριφορές με τους πιθήκους και σαν έμβρυο αναπτύσσεται κατά την περίοδο της κύησης περνώντας περιληπτικά από όλα τα στάδια της εξέλιξης του είδους του. Ούτε να φανταστώ δεν μπορώ ποια είναι τα ίχνη που συνθέτουν οποιοδήποτε έμβιο ον όμως υποψιάζομαι πως όσα μας φανερώνονται εμπεριέχουν τόσο την συνδεσιμότητα όσο και την τυχαιότητα.

Είναι ο χορός βιολογική ανάγκη;

Ευχή και κατάρα το σώμα ξεχνάει και συνηθίζει, έτσι οι βιολογικές μας ανάγκες διαμορφώνονται ή μεταλλάσσονται ανάλογα με τον τρόπο που ζούμε. Μέσα από την πράξη του χορού, όταν του επιτρέπεται ή του δίνεται ο δρόμος ο άνθρωπος συνδέεται, θεραπεύεται, δυναμώνει, αγαπά γίνεται πιο ζωντανό, βασικές ανάγκες του σώματος μας. Από μία άποψη όλα όσα ζούνε κινούνται, και όταν τα παρατηρούμε σε σχέση το ένα με το άλλο, χορεύουν, με αυτόν τον τρόπο ο χορός είναι βασική βιολογική ανάγκη όλων των ζωντανών όντων.

Τι προσφέρει στην ζωή σας;

Προσφέρει ηδονή, έκφραση, σύνδεση, θεραπεία, απόφορτιση, ευφορία. Ο χορός είναι ένα πεδίο όπου το σώμα λειτουργεί επιτέλους χωρίς πλήρη επίγνωση, διευρύνοντας ταυτόχρονα την επίγνωση του προς άλλες κατευθύνσεις, γιορτάζοντας την συμμετοχή του σε μια ροή. Όπως λέει και ο Keith Flint από τους Prodigy:
I got the poison I got the remedy I got the pulsatting rhythmical remedy
boom boom bah.

Κυριακή 10 Ιουνίου 2018, στις 21:00, 
Συντελεστές:
Σύλληψη – Σκηνοθεσία:  Mυρτώ Αποστολίδου
Χορογραφία – Επιμέλεια Κίνησης:  Βιτόρια Κωτσάλου
Καλλιτεχνική συνεργασία – Εκτέλεση παραγωγής :  Γίτσα Κωνσταντουδάκη
Φωτισμοί – Βίντεο:  Βαρδής Μαρινάκης
Ηχοτοπία – Μουσική επιμέλεια:  Βόλτας
Σκηνικά – Κουστούμια:  Ομάδα Σουέζ
Φωτογραφίες:  Μυρτώ Αποστολίδου
Ερμηνεία Σόλο : Βιτόρια Κωτσάλου
Η παράσταση υποστηρίζεται από την ουσιαστική παρουσία και συμμετοχή εθελοντών.
TagsΘέατρο Τέχνης
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Νέα

    Το Θέατρο Τέχνης παρουσιάζει «ΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΥΔΡΟΧΟΟΥ» (μία ιστορία του Suyako)

    5 Μαΐου 2021
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Γιώργος Βαλαής / Απέναντι στον Δράκο

    19 Απριλίου 2022
    By Ήβη Βασιλείου
  • Featured PostsΣυνεντεύξεις

    Σοφία Κόκκαλη, Ασπασία-Μαρία Αλεξίου, Κατερίνα Λούβαρη-Φασόη / Οθέλλος του Σαίξπηρ στο Θέατρο Αμαλία

    8 Οκτωβρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Θόδωρος Γράμψας / Η γνωριμία με την Δεσποινίδα Μαργαρίτα

    23 Οκτωβρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Φένια Παπαδόδημα / Η μουσική του λόγου

    10 Οκτωβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Την Τετάρτη 3 Οκτωβρίου, στις 3 το μεσημέρι, όλα τα εισιτήρια σε προσφορά 3 ευρώ από το Θέατρο Τέχνης

    1 Οκτωβρίου 2018
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf