CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Παρουσίαση Βιβλίου / Το Χαμένο Ημερολόγιο της «Άλλης» του Μάνου Λαμπράκη

      22 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Παπαδόπουλος / Ανθρώπινες διαστάσεις συλλογικών εμπειριών

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Νίκος Χρονόπουλος

      13 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Ο Σταύρος Ξαρχάκος και το Δημοτικό τραγούδι στο Θέατρο Παλλάς

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • H Μαρίνα Σάττι ζωντανά στο VOX για μία εμφάνιση

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: ΓΚΡΕΜΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Workshop φωτογραφίας με την Γεωργία Πονηράκου στο Tag

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Επικοινωνία του Πολιτισμού / Masterclass 22 ωρών με τον Άρη Ασπρούλη στο ...

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • 1ο Πολυθεματικό Φεστιβάλ HUMAN CAST Inclusive Art Festival

      7 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Κατερίνα Κυρμιζή & Νίκος Γρηγοριάδης στο Μουσικό Κουτί

      17 Νοεμβρίου 2022
      0
    • ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΙ σε επιμέλεια Δημήτρη Τρίκα στο Δρομοκαΐτειο

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Η ξεχωριστή ερμηνεύτρια της νέας γενιάς, Μυρτώ Βασιλείου, επιστρέφει στο Faust!

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Κωνσταντίνα Ράικου

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer: Dear Violet / The roots of violets

      14 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Αγγελίτσα

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Όλια Ντακογιάννη

      9 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Γιάννης Ταυλάς

      30 Νοεμβρίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Σοφία Καραγιάννη / Ένα μικρό πόνι γεμάτο αλήθεια

Σοφία Καραγιάννη / Ένα μικρό πόνι γεμάτο αλήθεια

By Ήβη Βασιλείου
6 Οκτωβρίου 2017
486
0

καραγιάννη_σοφία_1

Η Σοφία Καραγιάννη σκηνοθετεί το έργο Το μικρό πόνι του Πάκο Μπεθέρα στο Θέατρο Νέου Κόσμου. Μια ιστορία προσωπική που αγγίζει διαχρονικά την σχέση γονιού και παιδιού. Μια ιστορία μεμονωμένη που τολμά να θίξει το σημαντικό ζήτημα της ενδοσχολικής βίας, της απειλής, της διαχείρισης της διαφορετικότητας. Μια ιστορία για τον φόβο, το θάρρος, την ανάγκη για επικοινωνία. Η σκηνοθέτις μας μίλησε για το έργο, την παράσταση, τις αλήθειες που συνάντησε.

Τι σας συγκινεί στο έργο;

Aυτό που κυρίως με συγκινεί στο έργο είναι πως από μια ιστορία ενδοσχολικής βίας ξεπηδάει το αληθινό πρόσωπο μιας βαθειά συντηρητικής κοινωνίας  που έχει ορίσει ξεκάθαρα πως το διαφορετικό σημαίνει κατώτερο και επικίνδυνο.

Πως προσεγγίσατε ένα έργο με ένα τόσο ευαίσθητο θέμα;

Η σκηνοθεσία του έργου έχει βασικό άξονα την παιδική ηλικία. Στην πραγματικότητα  επί σκηνής δεν βλέπουμε ποτέ  το παιδί αλλά τους ενήλικες γονείς να «παίζουν»  το ρόλο του γονιού. Κάτι σαν το παιχνίδι που παίζαμε όλοι όταν ήμασταν μικροί και μαλώναμε για το ποιος θα κάνει τη μαμά, τον μπαμπά ή το παιδί. Οι γονείς της παράστασης μπαινοβγαίνουν με δυο λόγια και στην δική τους παιδική ηλικία κουβαλώντας τα τραύματα και τον πόνο που μεταφέρουν με τη σειρά τους  στο παιδί τους.

Ένα έργο που πίσω του βρίσκεται μία αληθινή ιστορία. Είναι το θέατρο ένας τρόπος για να μιλήσουμε για τα σημαντικά θέματα; Μπορεί να βοηθήσει;

Είναι σοκαριστικό το γεγονός ότι η ιστορία του έργου κρύβει από πίσω της ωμή αλήθεια, οπότε και σαφέστατα ενισχύεται η άποψη πως το θέατρο μπορεί να φέρει στην επιφάνεια παθογένειες και να μιλήσει γι αυτές. Λύσεις όμως δεν δίνει το θέατρο, λύσεις δίνουμε εμείς. Το θέατρο μπορεί να λειτουργήσει σαν αφύπνιση.

 Πως μπορούμε να δομήσουμε υγιείς σχέσεις με τα μέλη της οικογένειάς μας;

Μόνο με έναν συνεχή και ατέρμονο διάλογο. Πρέπει να μιλάμε και για τα πιο αυτονόητα πράγματα στα παιδιά μας και να τους λέμε την αλήθεια. Οφείλουμε από πολύ νωρίς να τους μάθουμε πως αυτός που έχει άλλη γλώσσα, φύλο, θρησκεία, χρώμα, αναπηρία κ.τ.λ δεν μειονεκτεί. Είναι ολόιδιος με μας.

IMG_9873.jpg.950x0_q85_crop-scale

Πότε μπορούμε να χαρακτηρίσουμε δύο γονείς «καλούς»;

Καλοί γονείς είναι αυτοί που έχουν αποδεχτεί τον εαυτό τους και άρα μόνο έτσι μπορούν να αποδεχτούν και την μοναδικότητα του παιδιού τους. Οι περισσότεροι γονείς όμως αγαπούν τα παιδιά τους με τον τρόπο που και οι ίδιοι έχουν αγαπηθεί. Επομένως αυτός είναι και ο βασικός λόγος που τα τραύματα και ο πόνος μεταφέρονται από γενιά σε γενιά.

Μέχρι ποιο βαθμό πρέπει ένας άνθρωπος να συμορφώνεται με τις κοινωνικές επιταγές και μέχρι ποιο να ακολουθεί την προσωπική επιθυμία;

Δυστυχώς η κοινωνία μας  δεν αφήνει πολλά περιθώρια ελεύθερης επιλογής. Ένα παιδί ξέρει από την πολύ τρυφερή του ηλικία πως όταν κάνει κάποια πράγματα κερδίζει περισσότερη αγάπη και αποδοχή ενώ όταν κάνει κάποια άλλα όχι. Άρα ο περιορισμός διδάσκεται τόσο φανερά και ισχυρά που η μοναδικότητα και η διαφορετικότητα πρέπει να δώσει μάχη για να μπορέσει να βγει στην επιφάνεια.

Η παιδική μα ηλικία καθορίζει όλην την μετέπειτα ζωή μας ή υπάρχει τρόπος διαφυγής και αλλαγής;

Δυστυχώς η παιδική ηλικία είναι υπεύθυνη για αυτό που είμαστε, για αυτό που κουβαλάμε. Ο τρόπος που βιώνουμε ως παιδιά την αγάπη και την ασφάλεια έχει αντίκτυπο σε όλη τη ζωή μας. Επομένως η παιδική ηλικία ή που θα είναι μια μεγάλη προίκα ή μια μεγάλη θηλιά πάνω από το κεφάλι μας που πάντα θα προσπαθούμε να αποφύγουμε.

Υπάρχει κάποιο κομμάτι του κειμένου που ξεχωρίζετε; Γιατί;

Υπάρχει ένα σημείο που η μάνα του έργου παραδέχεται πως από τότε που ήταν μικρό το παιδί της φοβόταν πως ήταν διαφορετικό, δεν έμοιαζε με τα άλλα παιδιά  και αυτό την έκανε να νοιώθει ντροπή.

Αυτή η ομολογία με κάνει  να μην μπορώ να καταπιώ το σάλιο μου.

 

Το-μικρό-πόνυ-headers-17-18-a79a91.jpg.950x0_q85_crop-scale

Το μικρό πόνι στο Θέατρο Νέου Κόσμου

Συντελεστές της παράστασης

Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Σοφία Καραγιάννη
Σκηνικά – Κοστούμια: Κωνσταντίνα Κρίγκου
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Επιμέλεια κίνησης: Μαργαρίτα Τρίκκα
Σχεδιασμός φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος
Video animation: Αλέξανδρος Τσόχας

Εικαστική επιμέλεια αφίσας: Βασίλης Σελιμάς
Βοηθός σκηνοθέτη: Βάσια Μίχα

Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος, Ρηνιώ Κυριαζή

 

TagsΘέατρο Νέου Κόσμου

Related articles More from author

  • Νέα

    Mute του Γιώργου Χρυσοστόμου με νέες παραστάσεις

    3 Ιουνίου 2021
    By Cue Team
  • Παρουσιάσεις

    Heisenberg σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στο Θέατρο Νέου Κόσμου

    21 Νοεμβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Η Ζωρζίνα Τζουμάκα & η Ιουλία Σιάμου μιλούν για την παράσταση Το χέρι του Γιάνος

    8 Φεβρουαρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Η Ελένη Βλάχου μιλά για τα Όνειρα του Αϊνστάιν

    10 Μαρτίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Μάκιναλ της Σόφι Τρέντγουελ από την Ομάδα ΠΥΡ σε σκηνοθεσία Ιώς Βουλγαράκη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

    13 Απριλίου 2022
    By Cue Team
  • Νέα

    «Η εκπαίδευση εις τα του οίκου δια νεαράς κορασίδας» από την Ομάδα 4Frontal στο Θέατρο Νέου Κόσμου

    6 Δεκεμβρίου 2021
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf