CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Περιφέρεια Αττικής

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Εκθέτοντας τη “Βία του Βίου” / Παρουσίαση εργαστηρίου θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Τρείς αδερφές #NOT / Από το εργαστήρι της σχολής του Ίασμου στο ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Οικόπεδα με θέα του David Mamet σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη στο Θέατρο ...

      19 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • ONIRAMA την Παρασκευή 13 Μαΐου στο Vox

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer: Eroe / Η ροή της δύναμης

      23 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me in / Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη 

      21 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Σοφία Καραγιάννη / Ένα μικρό πόνι γεμάτο αλήθεια

Σοφία Καραγιάννη / Ένα μικρό πόνι γεμάτο αλήθεια

By Ήβη Βασιλείου
6 Οκτωβρίου 2017
339
0
Share:

καραγιάννη_σοφία_1

Η Σοφία Καραγιάννη σκηνοθετεί το έργο Το μικρό πόνι του Πάκο Μπεθέρα στο Θέατρο Νέου Κόσμου. Μια ιστορία προσωπική που αγγίζει διαχρονικά την σχέση γονιού και παιδιού. Μια ιστορία μεμονωμένη που τολμά να θίξει το σημαντικό ζήτημα της ενδοσχολικής βίας, της απειλής, της διαχείρισης της διαφορετικότητας. Μια ιστορία για τον φόβο, το θάρρος, την ανάγκη για επικοινωνία. Η σκηνοθέτις μας μίλησε για το έργο, την παράσταση, τις αλήθειες που συνάντησε.

Τι σας συγκινεί στο έργο;

Aυτό που κυρίως με συγκινεί στο έργο είναι πως από μια ιστορία ενδοσχολικής βίας ξεπηδάει το αληθινό πρόσωπο μιας βαθειά συντηρητικής κοινωνίας  που έχει ορίσει ξεκάθαρα πως το διαφορετικό σημαίνει κατώτερο και επικίνδυνο.

Πως προσεγγίσατε ένα έργο με ένα τόσο ευαίσθητο θέμα;

Η σκηνοθεσία του έργου έχει βασικό άξονα την παιδική ηλικία. Στην πραγματικότητα  επί σκηνής δεν βλέπουμε ποτέ  το παιδί αλλά τους ενήλικες γονείς να «παίζουν»  το ρόλο του γονιού. Κάτι σαν το παιχνίδι που παίζαμε όλοι όταν ήμασταν μικροί και μαλώναμε για το ποιος θα κάνει τη μαμά, τον μπαμπά ή το παιδί. Οι γονείς της παράστασης μπαινοβγαίνουν με δυο λόγια και στην δική τους παιδική ηλικία κουβαλώντας τα τραύματα και τον πόνο που μεταφέρουν με τη σειρά τους  στο παιδί τους.

Ένα έργο που πίσω του βρίσκεται μία αληθινή ιστορία. Είναι το θέατρο ένας τρόπος για να μιλήσουμε για τα σημαντικά θέματα; Μπορεί να βοηθήσει;

Είναι σοκαριστικό το γεγονός ότι η ιστορία του έργου κρύβει από πίσω της ωμή αλήθεια, οπότε και σαφέστατα ενισχύεται η άποψη πως το θέατρο μπορεί να φέρει στην επιφάνεια παθογένειες και να μιλήσει γι αυτές. Λύσεις όμως δεν δίνει το θέατρο, λύσεις δίνουμε εμείς. Το θέατρο μπορεί να λειτουργήσει σαν αφύπνιση.

 Πως μπορούμε να δομήσουμε υγιείς σχέσεις με τα μέλη της οικογένειάς μας;

Μόνο με έναν συνεχή και ατέρμονο διάλογο. Πρέπει να μιλάμε και για τα πιο αυτονόητα πράγματα στα παιδιά μας και να τους λέμε την αλήθεια. Οφείλουμε από πολύ νωρίς να τους μάθουμε πως αυτός που έχει άλλη γλώσσα, φύλο, θρησκεία, χρώμα, αναπηρία κ.τ.λ δεν μειονεκτεί. Είναι ολόιδιος με μας.

IMG_9873.jpg.950x0_q85_crop-scale

Πότε μπορούμε να χαρακτηρίσουμε δύο γονείς «καλούς»;

Καλοί γονείς είναι αυτοί που έχουν αποδεχτεί τον εαυτό τους και άρα μόνο έτσι μπορούν να αποδεχτούν και την μοναδικότητα του παιδιού τους. Οι περισσότεροι γονείς όμως αγαπούν τα παιδιά τους με τον τρόπο που και οι ίδιοι έχουν αγαπηθεί. Επομένως αυτός είναι και ο βασικός λόγος που τα τραύματα και ο πόνος μεταφέρονται από γενιά σε γενιά.

Μέχρι ποιο βαθμό πρέπει ένας άνθρωπος να συμορφώνεται με τις κοινωνικές επιταγές και μέχρι ποιο να ακολουθεί την προσωπική επιθυμία;

Δυστυχώς η κοινωνία μας  δεν αφήνει πολλά περιθώρια ελεύθερης επιλογής. Ένα παιδί ξέρει από την πολύ τρυφερή του ηλικία πως όταν κάνει κάποια πράγματα κερδίζει περισσότερη αγάπη και αποδοχή ενώ όταν κάνει κάποια άλλα όχι. Άρα ο περιορισμός διδάσκεται τόσο φανερά και ισχυρά που η μοναδικότητα και η διαφορετικότητα πρέπει να δώσει μάχη για να μπορέσει να βγει στην επιφάνεια.

Η παιδική μα ηλικία καθορίζει όλην την μετέπειτα ζωή μας ή υπάρχει τρόπος διαφυγής και αλλαγής;

Δυστυχώς η παιδική ηλικία είναι υπεύθυνη για αυτό που είμαστε, για αυτό που κουβαλάμε. Ο τρόπος που βιώνουμε ως παιδιά την αγάπη και την ασφάλεια έχει αντίκτυπο σε όλη τη ζωή μας. Επομένως η παιδική ηλικία ή που θα είναι μια μεγάλη προίκα ή μια μεγάλη θηλιά πάνω από το κεφάλι μας που πάντα θα προσπαθούμε να αποφύγουμε.

Υπάρχει κάποιο κομμάτι του κειμένου που ξεχωρίζετε; Γιατί;

Υπάρχει ένα σημείο που η μάνα του έργου παραδέχεται πως από τότε που ήταν μικρό το παιδί της φοβόταν πως ήταν διαφορετικό, δεν έμοιαζε με τα άλλα παιδιά  και αυτό την έκανε να νοιώθει ντροπή.

Αυτή η ομολογία με κάνει  να μην μπορώ να καταπιώ το σάλιο μου.

 

Το-μικρό-πόνυ-headers-17-18-a79a91.jpg.950x0_q85_crop-scale

Το μικρό πόνι στο Θέατρο Νέου Κόσμου

Συντελεστές της παράστασης

Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Σοφία Καραγιάννη
Σκηνικά – Κοστούμια: Κωνσταντίνα Κρίγκου
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Επιμέλεια κίνησης: Μαργαρίτα Τρίκκα
Σχεδιασμός φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος
Video animation: Αλέξανδρος Τσόχας

Εικαστική επιμέλεια αφίσας: Βασίλης Σελιμάς
Βοηθός σκηνοθέτη: Βάσια Μίχα

Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος, Ρηνιώ Κυριαζή

 

TagsΘέατρο Νέου Κόσμου
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Συνεντεύξεις

    Ειρήνη Φαναριώτη / Οι αποστάσεις της αγάπης

    15 Μαρτίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Οι Δούλες του Ζαν Ζενέ στο Θέατρο Νέου Κόσμου

    28 Σεπτεμβρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    Αγγελική από την ομάδα Fly Theatre στο Θέατρο Νέου Κόσμου

    4 Νοεμβρίου 2016
    By Cue Team
  • Featured PostsΣυνεντεύξεις

    Μαρία Κεχαγιόγλου / Παλιοί καιροί, διαδρομές και μνήμες

    3 Δεκεμβρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Μ Π Ο Λ Ι Β Α Ρ του Νίκου Εγγονόπουλου bijoux de kant στο Θέατρο Νέου Κόσμου

    4 Ιανουαρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    Βινύλιο της Άννας Μιχελή στο Θέατρο Νέου Κόσμου

    5 Δεκεμβρίου 2018
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf