CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Περιφέρεια Αττικής

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Εκθέτοντας τη “Βία του Βίου” / Παρουσίαση εργαστηρίου θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Τρείς αδερφές #NOT / Από το εργαστήρι της σχολής του Ίασμου στο ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Οικόπεδα με θέα του David Mamet σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη στο Θέατρο ...

      19 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • ONIRAMA την Παρασκευή 13 Μαΐου στο Vox

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer: Eroe / Η ροή της δύναμης

      23 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me in / Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη 

      21 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Κώστας Παπακωστόπουλος / Το θέατρο ως πολιτική πράξη

Κώστας Παπακωστόπουλος / Το θέατρο ως πολιτική πράξη

By Ήβη Βασιλείου
4 Οκτωβρίου 2017
408
0
Share:

Kostas_Papakostopoulos

Ο σκηνοθέτης και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Ελληνογερμανικού Θεάτρου Κώστας Παπακωστόπουλος, συμπληρώνει φέτος με το θεατρικό του σχήμα «Ελληνογερμανικό Θέατρο» 27 χρόνια δημιουργικής πορείας στη Γερμανία. Μετά την περυσινή επιτυχημένη παράστασή του «Αντιγόνη», έρχεται και φέτος στην Αθήνα, αυτή τη φορά με την «Ιφιγένεια», έργο γραμμένο από τον ίδιο και εμπνευσμένο από την τραγωδία του Ευριπίδη «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» και από πραγματικές ιστορίες προσφύγων. Η παράσταση ανεβαίνει στην Αθήνα, για μία και μόνο φορά, την Παρασκευή, 13 Οκτωβρίου 2017, στις 21:00, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, με ελληνικούς υπέρτιτλους. Ο σκηνοθέτης μας μίλησε για την διαδικασία της έρευνας πριν την παράσταση, την εμπειρία της εργασίας του στην Γερμανία και το θέατρο ως πολιτική πράξη και στάση.

Τι σας γοητεύει στο αρχαίο δράμα; Γιατί επιλέξατε τον μύθο της Ιφιγένειας στην συγκεκριμένη χρονική συγκυρία;

Αυτό που με ενδιαφέρει στο αρχαίο δράμα είναι η ανάδειξη των διαχρονικών πολιτικοκοινωνικών θεμάτων και αξιών που θίγονται σ’ αυτό, η προβολή του επίκαιρου χαρακτήρα τους και η κατανόηση της σημασίας τους στη σημερινή δημοκρατία. Όσον αφορά στην «Ιφιγένεια» αποτελεί το δεύτερο μέρος μιας τριλογίας με τίτλο «Πολυαγαπημένη Ύβρις» και θέμα την κρίση της Δημοκρατίας στην Ευρώπη σήμερα. Ο κύκλος ξεκίνησε με την «Αντιγόνη» το 2015 και συνεχίσθηκε πέρυσι με την «Ιφιγένεια», που έχει θέμα μια ιδιαίτερη πλευρά της κρίσης: τη στάση της Ευρώπης απέναντι στον ξένο – πρόσφυγα. Όταν αποφάσισα να ασχοληθώ με την «Ιφιγένεια» ήταν η εποχή, που χιλιάδες πρόσφυγες, ακούγοντας την πρόσκληση της Μέρκελ, περνούσαν τα σύνορα της Γερμανίας. Οι αντιδράσεις των Γερμανών πολιτών ήταν έντονες, οι αντιπαραθέσεις μεταξύ των κομμάτων μεγάλες, η κοινωνική συνοχή της χώρας κλυδωνιζόταν.

Σε ποια συμπεράσματα καταλήξατε μέσω της έρευνας για την δουλειά που θα παρουσιάσετε στο ίδρυμα Κακκογιάννης; Ποιος είναι ο τρόπος που αντιμετωπίζει η Ευρώπη την εισροή προσφύγων τα τελευταία χρόνια;

Το προσφυγικό πρόβλημα αποτελεί αυτή τη στιγμή σίγουρα τη σημαντικότερη πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει η Ενωμένη Ευρώπη. Και εκεί θα αποδειχθεί εάν αυτή η Ευρώπη πράγματι έχει κοινές αξίες και αρχές, ώστε να μπορέσει να έχει και ένα κοινό μέλλον.

Αντίθετα, στους ανθρώπους που αφήνουν τον τόπο τους και πηγαίνουν σε έναν νέο διακρίνατε ελπίδα ή απογοήτευση;

Αυτό που πραγματικά με εντυπωσίασε είναι ότι αυτοί οι άνθρωποι – παράλληλα με τη μελαγχολία που αναμενόμενα κουβαλούν – έχουν μεγάλη πίστη στη ζωή. Έχουν περάσει τόσα πολλά, που αν αντέξουν να φτάσουν μέχρι το τέλος του ταξιδιού, χωρίς να έχουν υποστεί κάποιο ανεπανόρθωτο τραύμα, είναι έτοιμοι για τα πάντα.

Μπορεί το θέατρο να έχει ουσιαστικό πολιτικό λόγο; Μπορεί να συντελέσει σε κάποια αλλαγή;

Νομίζω ότι το Θέατρο είναι πάντα πολιτική πράξη και μπορεί και πρέπει να έχει πολιτικό λόγο. Και σίγουρα μπορεί να συντελέσει σε μια αλλαγή αν οι πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες το επιτρέπουν.

Τι αποτελεί επαναστατική πράξη στην εποχή μας;

Να διατηρήσεις τις αξίες σου, τα πιστεύω σου σε μια εποχή που κάνει το παν για να τα ξεφτιλίσει.

Εσείς ελπίζετε σε ένα καλύτερο μέλλον;
Όχι, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι χάνω την αισιοδοξία μου!

Τι σας δίνει χαρά;
Να ταξιδεύω στην Ελλάδα.

Πως είναι να εργάζεστε σε μία ξένη χώρα με ηθοποιούς που δεν μιλάτε την ίδια γλώσσα; Υπάρχει διαφορά στην καλλιτεχνική παραγωγή στο εξωτερικό σε σχέση με την χώρα μας;

Φυσικά και είναι δύσκολο να δουλεύεις σε μια ξένη χώρα, να μη μιλάς την ίδια γλώσσα, να μην έχεις κοινές μνήμες. Και ακόμα και σήμερα μετά από τόσα χρόνια συνεργασίας με Γερμανούς καλλιτέχνες, η ελληνική γλώσσα πάντα μου λείπει. Για αυτόν το λόγο επέλεξα να δουλεύω εδώ και πολλά χρόνια με συγκεκριμένους Γερμανούς καλλιτέχνες αναπτύσσοντας μια κοινή θεατρική γλώσσα, γεγονός που έχει επηρεάσει την αισθητική του Ελληνογερμανικού Θεάτρου.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;

Η τριλογία μας με τίτλο «Πολυαγαπημένη Ύβρις» θα κλείσει φέτος με το νέο μου έργο «Eurexit», ένα θεατρικό πείραμα, εμπνευσμένο από την τραγωδία του Αισχύλου «Αγαμέμνων», που θα έχει πρεμιέρα τον Νοέμβριο στην Κολωνία.

 

Iphigenie von Kostas Papakostopoulos

Σκηνοθεσία, Δραματουργία: Κώστας Παπακωστόπουλος
Σκηνικά, Κοστούμια: Ulrike Mitschke
Μουσική: Herbert Mitschke
Βίντεο: Κώστας Παπακωστόπουλος & Herbert Mitschke
Φωτισμοί: Julia Marx
Βοηθός Σκηνοθέτη: Thomas Mörl
Βοηθός Δραματουργού: Christina Ripeanu
Γραφική επιμέλεια: Αντρέας Τσορτανίδης
Μετάφραση υπέρτιτλων: Αλέξιος Μάϊνας

Οδυσσέας: Elisabeth Pleß
Λαός: Thomas Franke
Αγαμέμνων: Lisa Sophie Kusz
Μενέλαος: Stephanie Meisenzahl
Ιφιγένεια: Terja Diava
Χορός των Προσφύγων: Ali, Amir, Hamid

Τιμή εισιτηρίου: 12 Ευρώ, φοιτητικό 8 Ευρώ
Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά χωρίς διάλειμμα
Προπώληση εισιτηρίων: Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

TagsΊδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Νέα

    Lulu του Φρανκ Βέντεκιντ σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

    10 Ιουνίου 2019
    By Cue Team
  • Εκθέσεις

    Η έκθεση Vinyl Euripides του Jim Cogswell στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

    18 Απριλίου 2022
    By Cue Team
  • Νέα

    «Άνθρωποι Χωρίς Όνομα» / Μία θεατρική παράσταση από την Ομάδα ΈρΜα αφιερωμένη στους ανθρώπους εκείνους που φροντίζουν ασθενείς – μέλη ...

    18 Ιανουαρίου 2022
    By Cue Team
  • Νέα

    Τρία μονόπρακτα. Το ένα μετά το άλλο. Μια παράσταση στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

    9 Ιουλίου 2019
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Φένια Παπαδόδημα / Μουσικές δονήσεις και άνθη του λόγου

    22 Μαρτίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Το τελευταίο καλοκαίρι / Ο Φαλκόνε και ο Μπορσελίνο 30 χρόνια μετά… στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

    5 Μαΐου 2022
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf