CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Παρουσίαση Βιβλίου / Το Χαμένο Ημερολόγιο της «Άλλης» του Μάνου Λαμπράκη

      22 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Παπαδόπουλος / Ανθρώπινες διαστάσεις συλλογικών εμπειριών

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Νίκος Χρονόπουλος

      13 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H Μαρίνα Σάττι ζωντανά στο VOX για μία εμφάνιση

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: ΓΚΡΕΜΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Workshop φωτογραφίας με την Γεωργία Πονηράκου στο Tag

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Επικοινωνία του Πολιτισμού / Masterclass 22 ωρών με τον Άρη Ασπρούλη στο ...

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • 1ο Πολυθεματικό Φεστιβάλ HUMAN CAST Inclusive Art Festival

      7 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Κατερίνα Κυρμιζή & Νίκος Γρηγοριάδης στο Μουσικό Κουτί

      17 Νοεμβρίου 2022
      0
    • ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΙ σε επιμέλεια Δημήτρη Τρίκα στο Δρομοκαΐτειο

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Η ξεχωριστή ερμηνεύτρια της νέας γενιάς, Μυρτώ Βασιλείου, επιστρέφει στο Faust!

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Ελένη Βιτάλη και Χρήστος Θηβαίος / Μια απρόβλεπτη συνάντηση στο Γυάλινο Μουσικό ...

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Κωνσταντίνα Ράικου

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer: Dear Violet / The roots of violets

      14 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Αγγελίτσα

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Όλια Ντακογιάννη

      9 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Γιάννης Ταυλάς

      30 Νοεμβρίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Κώστας Παπακωστόπουλος / Το θέατρο ως πολιτική πράξη

Κώστας Παπακωστόπουλος / Το θέατρο ως πολιτική πράξη

By Ήβη Βασιλείου
4 Οκτωβρίου 2017
582
0

Kostas_Papakostopoulos

Ο σκηνοθέτης και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Ελληνογερμανικού Θεάτρου Κώστας Παπακωστόπουλος, συμπληρώνει φέτος με το θεατρικό του σχήμα «Ελληνογερμανικό Θέατρο» 27 χρόνια δημιουργικής πορείας στη Γερμανία. Μετά την περυσινή επιτυχημένη παράστασή του «Αντιγόνη», έρχεται και φέτος στην Αθήνα, αυτή τη φορά με την «Ιφιγένεια», έργο γραμμένο από τον ίδιο και εμπνευσμένο από την τραγωδία του Ευριπίδη «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» και από πραγματικές ιστορίες προσφύγων. Η παράσταση ανεβαίνει στην Αθήνα, για μία και μόνο φορά, την Παρασκευή, 13 Οκτωβρίου 2017, στις 21:00, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, με ελληνικούς υπέρτιτλους. Ο σκηνοθέτης μας μίλησε για την διαδικασία της έρευνας πριν την παράσταση, την εμπειρία της εργασίας του στην Γερμανία και το θέατρο ως πολιτική πράξη και στάση.

Τι σας γοητεύει στο αρχαίο δράμα; Γιατί επιλέξατε τον μύθο της Ιφιγένειας στην συγκεκριμένη χρονική συγκυρία;

Αυτό που με ενδιαφέρει στο αρχαίο δράμα είναι η ανάδειξη των διαχρονικών πολιτικοκοινωνικών θεμάτων και αξιών που θίγονται σ’ αυτό, η προβολή του επίκαιρου χαρακτήρα τους και η κατανόηση της σημασίας τους στη σημερινή δημοκρατία. Όσον αφορά στην «Ιφιγένεια» αποτελεί το δεύτερο μέρος μιας τριλογίας με τίτλο «Πολυαγαπημένη Ύβρις» και θέμα την κρίση της Δημοκρατίας στην Ευρώπη σήμερα. Ο κύκλος ξεκίνησε με την «Αντιγόνη» το 2015 και συνεχίσθηκε πέρυσι με την «Ιφιγένεια», που έχει θέμα μια ιδιαίτερη πλευρά της κρίσης: τη στάση της Ευρώπης απέναντι στον ξένο – πρόσφυγα. Όταν αποφάσισα να ασχοληθώ με την «Ιφιγένεια» ήταν η εποχή, που χιλιάδες πρόσφυγες, ακούγοντας την πρόσκληση της Μέρκελ, περνούσαν τα σύνορα της Γερμανίας. Οι αντιδράσεις των Γερμανών πολιτών ήταν έντονες, οι αντιπαραθέσεις μεταξύ των κομμάτων μεγάλες, η κοινωνική συνοχή της χώρας κλυδωνιζόταν.

Σε ποια συμπεράσματα καταλήξατε μέσω της έρευνας για την δουλειά που θα παρουσιάσετε στο ίδρυμα Κακκογιάννης; Ποιος είναι ο τρόπος που αντιμετωπίζει η Ευρώπη την εισροή προσφύγων τα τελευταία χρόνια;

Το προσφυγικό πρόβλημα αποτελεί αυτή τη στιγμή σίγουρα τη σημαντικότερη πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει η Ενωμένη Ευρώπη. Και εκεί θα αποδειχθεί εάν αυτή η Ευρώπη πράγματι έχει κοινές αξίες και αρχές, ώστε να μπορέσει να έχει και ένα κοινό μέλλον.

Αντίθετα, στους ανθρώπους που αφήνουν τον τόπο τους και πηγαίνουν σε έναν νέο διακρίνατε ελπίδα ή απογοήτευση;

Αυτό που πραγματικά με εντυπωσίασε είναι ότι αυτοί οι άνθρωποι – παράλληλα με τη μελαγχολία που αναμενόμενα κουβαλούν – έχουν μεγάλη πίστη στη ζωή. Έχουν περάσει τόσα πολλά, που αν αντέξουν να φτάσουν μέχρι το τέλος του ταξιδιού, χωρίς να έχουν υποστεί κάποιο ανεπανόρθωτο τραύμα, είναι έτοιμοι για τα πάντα.

Μπορεί το θέατρο να έχει ουσιαστικό πολιτικό λόγο; Μπορεί να συντελέσει σε κάποια αλλαγή;

Νομίζω ότι το Θέατρο είναι πάντα πολιτική πράξη και μπορεί και πρέπει να έχει πολιτικό λόγο. Και σίγουρα μπορεί να συντελέσει σε μια αλλαγή αν οι πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες το επιτρέπουν.

Τι αποτελεί επαναστατική πράξη στην εποχή μας;

Να διατηρήσεις τις αξίες σου, τα πιστεύω σου σε μια εποχή που κάνει το παν για να τα ξεφτιλίσει.

Εσείς ελπίζετε σε ένα καλύτερο μέλλον;
Όχι, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι χάνω την αισιοδοξία μου!

Τι σας δίνει χαρά;
Να ταξιδεύω στην Ελλάδα.

Πως είναι να εργάζεστε σε μία ξένη χώρα με ηθοποιούς που δεν μιλάτε την ίδια γλώσσα; Υπάρχει διαφορά στην καλλιτεχνική παραγωγή στο εξωτερικό σε σχέση με την χώρα μας;

Φυσικά και είναι δύσκολο να δουλεύεις σε μια ξένη χώρα, να μη μιλάς την ίδια γλώσσα, να μην έχεις κοινές μνήμες. Και ακόμα και σήμερα μετά από τόσα χρόνια συνεργασίας με Γερμανούς καλλιτέχνες, η ελληνική γλώσσα πάντα μου λείπει. Για αυτόν το λόγο επέλεξα να δουλεύω εδώ και πολλά χρόνια με συγκεκριμένους Γερμανούς καλλιτέχνες αναπτύσσοντας μια κοινή θεατρική γλώσσα, γεγονός που έχει επηρεάσει την αισθητική του Ελληνογερμανικού Θεάτρου.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;

Η τριλογία μας με τίτλο «Πολυαγαπημένη Ύβρις» θα κλείσει φέτος με το νέο μου έργο «Eurexit», ένα θεατρικό πείραμα, εμπνευσμένο από την τραγωδία του Αισχύλου «Αγαμέμνων», που θα έχει πρεμιέρα τον Νοέμβριο στην Κολωνία.

 

Iphigenie von Kostas Papakostopoulos

Σκηνοθεσία, Δραματουργία: Κώστας Παπακωστόπουλος
Σκηνικά, Κοστούμια: Ulrike Mitschke
Μουσική: Herbert Mitschke
Βίντεο: Κώστας Παπακωστόπουλος & Herbert Mitschke
Φωτισμοί: Julia Marx
Βοηθός Σκηνοθέτη: Thomas Mörl
Βοηθός Δραματουργού: Christina Ripeanu
Γραφική επιμέλεια: Αντρέας Τσορτανίδης
Μετάφραση υπέρτιτλων: Αλέξιος Μάϊνας

Οδυσσέας: Elisabeth Pleß
Λαός: Thomas Franke
Αγαμέμνων: Lisa Sophie Kusz
Μενέλαος: Stephanie Meisenzahl
Ιφιγένεια: Terja Diava
Χορός των Προσφύγων: Ali, Amir, Hamid

Τιμή εισιτηρίου: 12 Ευρώ, φοιτητικό 8 Ευρώ
Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά χωρίς διάλειμμα
Προπώληση εισιτηρίων: Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

TagsΊδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Related articles More from author

  • Συνεντεύξεις

    Γιάννης Χόρτης / Ο εαυτός μας εντός της τέχνης

    10 Δεκεμβρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Τρία μονόπρακτα. Το ένα μετά το άλλο. Μια παράσταση στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

    9 Ιουλίου 2019
    By Cue Team
  • Νέα

    Lulu του Φρανκ Βέντεκιντ σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

    10 Ιουνίου 2019
    By Cue Team
  • The City

    Ο ΚΑΡΠΟΣ ΣΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ

    1 Φεβρουαρίου 2022
    By Cue Team
  • Νέα

    Το τελευταίο ψέμα και ο Έρωτας!

    14 Φεβρουαρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Liturgia / Μια τελετή στον φόβο από τον Πύρρο Μαρματάκη στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

    6 Ιουνίου 2022
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf