CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Περιφέρεια Αττικής

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Εκθέτοντας τη “Βία του Βίου” / Παρουσίαση εργαστηρίου θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Τρείς αδερφές #NOT / Από το εργαστήρι της σχολής του Ίασμου στο ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Οικόπεδα με θέα του David Mamet σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη στο Θέατρο ...

      19 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • ONIRAMA την Παρασκευή 13 Μαΐου στο Vox

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer: Eroe / Η ροή της δύναμης

      23 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me in / Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη 

      21 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Αγορίτσα Οικονόμου / Η δύναμη του ανθρώπου

Αγορίτσα Οικονόμου / Η δύναμη του ανθρώπου

By Ήβη Βασιλείου
28 Φεβρουαρίου 2017
522
0
Share:

p1050405-e-viva_2017-01-20-s
Όπως σε όλα τα πολύ μεγάλα έργα, έτσι και στη Δύναμη του Σκότους του Λεβ Τολστόι που ανεβαίνει στο Σύγχρονο Θέατρο σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη και Γιώργου Χατζηνικολάου, κέντρο είναι ο άνθρωπος. Ο άνθρωπος και τα βάθη του, ο άνθρωπος και τα σκοτάδια του. Αλλά και το φως του, η τάση του για αλλαγή, η ελπίδα να καταλάβει και να προχωρήσει. Η Αγορίτσα Οικονόμου μας μίλησε για το έργο, τον δρόμο από τον οποίο έρχεται, τα δικά μας σημεία στα οποία ακουμπάει και τους δρόμους που ανοίγει. Για τον δύναμη του σκότους, αλλά και του ανθρώπου. Για την χειροποίητη παράσταση που τολμά, αναζητά, συζητά.

Πως επιλέχθηκε το συγκεκριμένο έργο; Σε τι αφορά;

Είναι ένα έργο το οποίο γράφτηκε γύρω στο 1886. Ο Τολστόι το έγραψε ορμώμενος από μία αληθινή ιστορία που συνέβη στην ρώσικη επαρχία γύρω στο 1880. Εάν χωρίσουμε το συγγραφικό έργο του συγγραφέα σε δύο εποχές, αυτό ανήκει στην δεύτερη εποχή του, στην ώριμη ηλικία του. Το γεγονός που τον κινητοποίησε ήταν ένας φόνος και η ομολογία του από έναν χωρικό, μουζίκο που είπε μπροστά σε όλους ότι σκότωσε το παιδί που είχε κάνει με την πρόγονή του. Μέχρι τότε επικρατούσε η άποψη ότι οι τσάροι και οι αριστοκράτες είναι οι κακοί και σ΄αυτούς κυριαρχεί η διαφθορά, ενώ αντίθετα οι φτωχοί άνθρωποι είναι καλοί, ικανοί, θεοσεβούμενοι. Η ανατρόπη αυτής ιδέας τάραξε πάρα πολύ τον Τολστόι. Σε ένα χωριό που όλοι γνωρίζουν και κανείς δεν μιλάει, συνέβη μία κλασική ιστορία της «παγκόσμιας» επαρχίας. Με αυτήν την αφορμή έγραψε αυτό το αριστούργημα κατά τη γνώμη μου. Πέρα από αυτό, το έργο αποτελεί μια βουτιά στην ανθρώπινη ψυχή. Τι είμαστε; Μέχρι που μπορούμε να φτάσουμε; Ποια είναι τα όριά μας; Τι είναι αυτό που μας οδηγεί; Όταν πρέπει να αποφασίσουμε και να πάρουμε μια θέση στα πράγματα, ποια είναι αυτή η θέση; Τι υπολογίζουμε; Όλα αυτά.

Πως αυτός ο συγγραφέας κατορθώνει να φτάσει σε τέτοιο βάθος;

Νομίζω γιατί αγαπάει βαθιά τον άνθρωπο. Εκεί είναι το κλειδί. Κανένας χαρακτήρας δεν είναι αδικαιολόγητος. Μπορεί εσύ να μην συμφωνείς, αλλά για κάθε τι που κάνει και επιλέγει ο χαρακτήρας υπάρχει δικαιολογία.

Τι σε συγκινεί περισσότερο στο έργο;

Με συγκινεί ο ρόλος της Μαρίνας που είναι ένα φωτεινό στοιχείο. Μπορεί να είναι κατατρεγμένη από την ζωή, αλλά έχει την ικανότητα να καταλαβαίνει και να συγχωρεί. Παλεύει για αυτά που θέλει και όταν βλέπει ότι δεν πάει άλλο αποχωρεί. Έχει αξιοπρέπεια και εμένα με συγκινεί η αξιοπρέπειά της μέσα στην δυσκολία της ζωής και την φτώχεια που αντιμετωπίζει.

Πως δουλέψατε για να γίνει παράσταση αυτό το έργο; Παίζει και η μουσική μεγάλο ρόλο…

Η μουσική είναι της Βαλέριας Δημητριάδου και του Γιώργου Παπαγεωργίου. Παίζεται ζωντανά στην σκηνή, όπως και όλοι οι ήχοι της παράστασης, από τους ηθοποιούς. Δεν υπάρχει τίποτα τεχνικό, είναι όλα φυσικά. Η παράσταση στηρίζεται πάνω στον συνδυασμό ρεαλισμού και φόρμας, αλλά φόρμα που πατάει πάνω στον ρεαλισμό. Έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Και όλη η δουλειά που κάναμε για να φτιαχτεί είχε πολύ ενδιαφέρον. Και σκοντάψαμε και το πήραμε πάλι από την αρχή και χαρήκαμε, αλλά όλη η διαδικασία ήταν πολύ δημιουργική.

Τι αποτελεί σκοτάδι στον κόσμο μας;

Το σκοτάδι είναι λίγο ελκυστικό. Μας ελκύει και σε ανθρώπους και σε καταστάσεις. Οπότε, είναι μέσα στην φύση μας, η άλλη όψη μας. Όλοι είμαστε ικανοί για τα πάντα. Για τα μεγαλύτερα θαύματα και τα μεγαλύτερα εγκλήματα. Δεν νομίζω ότι μπορεί κανείς να αποκλείσει κάτι από την ζωή του.

Τους ανθρώπους τους διαμορφώνει το περιβάλλον τους ή ουσία που φέρουν μέσα τους;

Νομίζω παίζουν μεγάλο ρόλο και τα δύο. Αν πάρουμε για παράδειγμα τους χαρακτήρες του έργου, βλέπουμε ότι μεγαλώνουν όλοι στο ίδιο περιβάλλον και κάποιοι φτάνουν στα αρνητικά άκρα, ενώ κάποιοι άλλοι βλέπουν πάντα ένα φωτεινό σημείο του ορίζοντα που τους τραβάει. Διαλέγουν ένα δρόμο που δεν θα πληγώσει έναν άλλον άνθρωπο ανεπανόρθωτα.

Για τις πράξεις ενός ανθρώπου – ακόμα και για τις πράξεις της Ματριόνα- πάντα υπάρχει δικαιολογία;
Ναι, πάντα. Στο θέατρο, στα καλογραμμένα θεατρικά έργα αυτό είναι προφανές.

Την καταλαβαίνεις; Την δικαιολογείς;

Απόλυτα. Δεν λέω ότι θα έφτανα εγώ σ΄αυτό το σημείο, αλλά καταλαβαίνω πάρα πολύ καλά γιατί κάνει κάθε τι. Η Ματριόνα λειτουργεί με γνώμονα το σκοπό της. Πολλές φορές λέει: «Δεν γίνεται αλλιώς», ενώ φυσικά και γίνονται αλλιώς τα πράγματα. Αρκεί να το αποφασίσει. Όταν έρχεται αντιμέτωπη με ένα πρόβλημα, ένα θέμα, διαλέγει έναν δρόμο ακατανόητο. Για αυτήν όμως, αυτός είναι ο δρόμος. Έτσι είναι.

Έχει αντιστοιχίες το έργο με την δική μας εποχή;

Πάρα πολλές! Μάλιστα, για παράδειγμα, στην τρίτη πράξη υπάρχει μία ολόκληρη ανάλυση περί δανείων και τραπεζών! 1886! Αυτός ήταν και ένας από τους λόγους που παρακίνησαν την Ελένη Σκότη να κάνει αυτό το έργο σήμερα. Οι μεγάλοι συγγραφείς μιλούν για το τότε, το τώρα και το πάντα.

Ποιο ήταν το προσωπικό σου κέρδος από την πορεία της παράστασης μέχρι τώρα;

Γνώρισα ανθρώπους και ήρθα ξανά σε επαφή με ανθρώπους που είχαμε δουλέψει παλιά. Επίσης, δούλεψα με την Ελένη Σκότη που δεν είχαμε βρεθεί ποτέ στο παρελθόν. Αυτό είναι πολύ σημαντικό στην δουλειά μας. Η επαφή με τους ανθρώπους. Και να καταλαβαίνουμε ο ένας τον άλλο λίγο παραπάνω κάθε φορά.

Υπάρχει κάποιο κομμάτι από το κείμενο που ξεχωρίζεις;

Έχει ένα πολύ μικρό κομμάτι η Μαρίνα προς το τέλος όπου αφού της λέει πάρα πολλά πράγματα ο Νικήτας, εκείνη του απαντάει με μεγάλη απλότητα: «Δεν πειράζει. Πέρασε». Είναι ανακουφιστικό όταν το λέει. Για τον άνθρωπο.

16508511_611434879061868_9047733575625099710_n

Η δύναμη του σκότους του Λεβ Τολστόι, από την Ομάδα Νάμα στο Σύγχρονο Θέατρο

Συντελεστές

Διασκευή/Δραματουργική επεξεργασία: Γιώργος Χατζηνικολάου

Σκηνοθεσία/Καλλιτεχνική επιμέλεια: Ελένη Σκότη, Γιώργος Χατζηνικολάου

Σκηνικά & Κοστούμια: Γιώργος Χατζηνικολάου

Πρωτότυπη μουσική: Βαλέρια Δημητριάδου, Γιώργος Παπαγεωργίου

Επιμέλεια Φωτισμού: Αντώνης Παναγιωτόπουλος

Βοηθός Φωτισμού: Μαριέττα Παυλάκη

Video/Trailer: Σταύρος Συμεωνίδης, Κώστας Δαβελάς

Φωτογραφίες: Γιώργος Καλφαμανώλης

Βοηθός σκηνοθέτη: Τριανταφυλλιά Δούνια

Διεύθυνση Παραγωγής: Γιώργος Χατζηνικολάου

Δημόσιες Σχέσεις/Βοηθός Παραγωγής: Μαρία Αναματερού

Ερμηνεύουν: Ματριόνα: Αγορίτσα Οικονόμου, Νικήτας: Γιώργος Παπαγεωργίου, Ανίσια: Πέγκυ Τρικαλιώτη, Μίτριτς: Χρήστος Σαπουντζής, Ακίμ: Θανάσης Χαλκιάς, Μαύρα: Αθηνά Αλεξοπούλου, Πιότρ: Μιχαήλ Γιαννικάκης, Ακουλίνα: Αθανασία Κουρκάκη, Ανιούτκα: Μαρία Προϊστάκη, Μαρίνα: Βαλέρια Δημητριάδου.

Τετάρτη στις 7:00μμ, Σάββατο στις 6:30μμ, Κυριακή στις 6:00μμ

TagsΟμάδα ΝάμαΣύγχρονο Θέατρο
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Νέα

    ΟΙ ΚΑΤΩ ΑΠ’ Τ’ ΑΣΤΕΡΙΑ του Τηλέμαχου Τσαρδάκα στο Σύγχρονο Θέατρο

    23 Σεπτεμβρίου 2021
    By Cue Team
  • Featured PostsΝέα

    Θέατρο / 6 προτάσεις για τις γιορτές!

    24 Δεκεμβρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    8+1 θεατρικές παραστάσεις για τις γιορτές!

    24 Δεκεμβρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Άποψη

    Η ασάφεια της επαναληψιμότητας / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Οι Λαντζέρηδες που παρουσιάζεται στο Σύγχρονο Θέατρο

    27 Νοεμβρίου 2019
    By Αγγελική Κουτελιά
  • Συνεντεύξεις

    Γιώργος Κατσής / Η ερμηνεία της διαχρονικής Μητρόπολης

    5 Ιουνίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Χορός

    Νότιες θάλασσες ή άλλες ιστορίες από την Μαριάννα Καβαλλιεράτου στο Σύγχρονο Θέατρο

    8 Μαΐου 2022
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf